MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2011 competitie

zoeken in:
Had ik dat nummer, herstel hele album, van My Dying Bride eruit gelaten omdat het te lang was, heeft iemand het blijkbaar alsnog genomineerd. Verwacht niet dat iedereen het hier gaat beluisteren.

Ik zou het heel flauw vinden als je dat nummer niet luistert. Af en toe heb ik echt het idee dat sommige mensen echt denken: Lange nummers zijn altijd saai.

Er zijn natuurlijk grenzen. Een lang nummer van The Field/Four Tet vind ik heerlijk, zou nog langer mogen, maar dat vind ik dan ook goede muziek. Het is nogal veel gevraagd om langer dan een kwartier, en hier bijna een half uur voor uit te trekken. Voor één nummer. Zeker als je na 5 minuten al weet dat 't niks meer wordt.

Het zou ook leuk zijn mocht er wat feedback komen op X-Day van Natives, ongeacht of het nu niet in je top-4 voorkomt of niet. Er zitten wat vrienden van me bij, en wat constructieve kritiek is altijd welkom!

Ploppesteksel schreef:
Het zou ook leuk zijn mocht er wat feedback komen op X-Day van Natives, ongeacht of het nu niet in je top-4 voorkomt of niet. Er zitten wat vrienden van me bij, en wat constructieve kritiek is altijd welkom!

Is prima, zal ik morgen doen

Wat betreft het nummer van 27 minuten (heb hem nu opgezet, ben pas bij de derde minuut maar ik heb het gevoel dat deze de top 4 wel eens zou kunnen gaan halen): als je zeker weet dat je dit helemaal niets vind, er zijn zat mensen die metal niet mooi of zelfs afschuwelijk vinden, begrijp ik ergens wel dat je het afzet na een aantal minuten. Het hoort eigenlijk niet, ik doe het doorgaans ook niet, maar zeker in zo'n 'extreem' geval, bij metal is het toch vrij duidelijk of je het niets vind of wel, snap ik het best dat mensen geen zin hebben om 27 minuten voor hun verschrikkelijke muziek te vinden. Al is dit nummer niet eens erg hard

EDIT: Best een vet nummer, al ben ik een niet al te groot fan van zijn grunts. Komt waarschijnlijk wel in de top 4

Aardig nummer van Natives (geen ideale bandnaam trouwens, ik dacht van te voren dat het de 'local natives' zou zijn): niet bijster origineel, doch lekker. Die riff mag wel iets minder vaak herhaald worden.

1. Boy - Boris
2. Katy B feat. Ms. Dynamite - Lights On
3. Natives - X-Day
4. Ozric Tentacles - Lost In The Sky

DjFrankie (moderator)
Mooie top 4 Don.

Ik heb vanmiddag al nummers beluisterd (voordeel van thuis werken).
Dat nummer van Natives, was een prima nummer, ware het niet dat ik dit een van de sterkste rondes vind, en de zangeres komt niet helemaal uit de verf, stem is niet gemaakt voor deze muziek.
Muzikaal is het prima hier hoort een stem bij a la Millionaire 's Tim Vanhamel (daar moest ik ook aan denken bij beluistering)

1. Mac Miller - Smile Back
2. Inga Liljeström - Mascara Black
3. Boy - Boris
4. Katy B feat. Ms. Dynamite - Lights On

odi
1. My Dying Bride - The Barghest O' Whitby
2. Ozric Tentacles - Lost In The Sky
3. Boy - Boris
4. Arena - The Tinder Box

1) Inga Liljeström - Mascara Black
2) Natives - X-Day
3) Arena - The Tinder Box
4) Ozric Tentacles - Lost In The Sky

herman schreef:
01. CYNE - Enter Killmore (31, 11)

CYNE presteert hier iets opmerkelijks: het wint de finale zonder door iemand op 1 te zijn gezet. Daar staan echter wel 5 (!) tweede plaatsen tegenover, waarmee de basis voor de overwinning werd gelegd. De prestatie in de eerste ladder was ook wel uniek: CYNE won die met het dubbele aantal punten van de nummer 2. Een hele sterke eindwinnaar dus. Ik zet hem nog maar eens op:

(embed)

Misschien leuk om te melden dat dit dus een incompleet nummer bleek te zijn. De uiteindelijke versie duurt een goede 10 minuten en had waarschijnlijk nooit kunnen winnen op MusicMeter.

Dit had ik me inderdaad ook al bedacht. Wat doen we ermee...?

Degene die dat nummer genomineerd heeft verbannen uit dit topic?

Dat lijkt me een goed idee

1. Ozric Tentacles - Lost In The Sky
2. My Dying Bride - The Barghest O' Whitby
3. Boy - Boris
4. Natives - X-Day

Erg zwakke ladder. Mac Miller en Katy B leveren verschrikkelijke nummers af, ook het nummer bevalt mij door de zang niet. Ilga Liljeström doet me niets en het nummer van Boy is wel aardig, maar ook niet bijzonder. Alleen de nummers van My Dying Bride en Ozric Tentacles vind ik goed, met name die laatste vind ik wel erg lekker, misschien maar eens iets van ze opzoeken, al zou My Dying Bride in veel andere ladders de top 4 waarschijnlijk niet eens gehaald hebben.

X-Day vond ik een vrij aardig nummer. Instrumentaal gezien is het best lekker, leuke riffjes en origineler dan ik verwacht had. De zangeres lijkt er inderdaad niet helemaal bij te passen, hou niet zo van haar stem, wel is het leuk dat er een zanger en een zangeres zijn. Op den duur gaat het nummer wel een beetje vervelen. Maar verder best een leuk nummer, geef ze maar de complimenten

Rhythm & Poetry schreef:
(quote)

Misschien leuk om te melden dat dit dus een incompleet nummer bleek te zijn. De uiteindelijke versie duurt een goede 10 minuten en had waarschijnlijk nooit kunnen winnen op MusicMeter.

Zo'n vermoeden had ik al. Ik snap ook niet dat het gewonnen heeft. De korte versie was een prima nummer, maar kon niet op tegen de sterke concurrentie.

Ik snap wel dat het gewonnen heeft. Mijn muzieksmaak is nu eenmaal subliem en iedereen op MuMe vindt dat.

Nee, dan hadden The Roots gewonnen.

Nee, want CYNE was mijn nominatie en The Roots was automatisch genomineerd.

Rhythm & Poetry schreef:
1. The Roots - Make My (feat. Big K.R.I.T.)
2. CYNE - Enter Killmore
3. Evidence feat. Raekwon & Ras Kass - The Red Carpet
4. José James - Trouble
5. Steven Wilson - Postcard

Dat zal best, beste Teunnis, maar CYNE was een nominatie van R&P. En The Roots deed ook alleen maar mee omdat zijn b*tch hem had genomineerd in het 'maak kennis met'-topic.

Op die fiets. Ik wilde The Roots zelf nomineren, maar dat was dus automatisch al gedaan omdat ik dat nummer in het 'Maak Kennis met... 2011'-topic had geplaasts en het daar een hoog gemiddelde kreeg.

Dit boeit niemand. Wat doen we met het nummer van CYNE?

Schrappen zodat The Roots de terechte winnaars worden van die maand
Nee, gewoon de korte versie aanhouden als winnaar. Die zal vast nog altijd wel op youtube blijven hangen.

We kunnen 'm er moeilijk uitgooien, al zouden we 'm er voor straf op plek 20 kunnen zetten, en dat hij (tijdens de eindfinale) zelf maar weer om hoog mag klimmen.

Ik kan de uiteindelijke versie eigenlijk nog niet ergens vinden?

Laten we wachten tot Herman antwoord geeft en de discussie (tijdelijk) staken.

1. Natives - X-Day
2. Mac Miller - Smile Back
3. Katy B - Lights On
4. Inga Liljestrom - Mascara Black

Ik begrijp niet helemaal waar die korte versie vandaan komt. Heeft R&P die zelf zo geknipt of was het een single-edit oid?

Het was een single-edit. Er was toen nog niks bekend over de lengtes van de nummers bij dat album.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:16 uur

geplaatst: vandaag om 09:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.