MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2011 competitie

zoeken in:
1. William Fitzsimmons – What Hold
2. Pharoahe Monch - Let My People Go
3. Ayo - I'm Gonna Dance
4. Stendeck - Run Amok (Against Time Rebels)

Leuke eerste ladder.

In ladder 4 strijden twee van mijn nominaties (o.a.) tegen elkaar, kan dit wel (omdat ik drie nummers mocht nomineren) of moet dit nog aangepast worden? Het gaat om BSBD en Brother Ali.

1. William Fitzsimmons – What Hold
2. Bright Eyes - Jejune Stars
3. Pharoahe Monch - Let My People Go
4. Stendeck - Run Amok (Against Time Rebels)

Ik vond het maar een mager laddertje, een mindere van Fitzsimmons (doch nog steeds erg goed) en de rest kwam eigenlijk ook niet verder dan 'aardig', de meeste vond ik niks aan, eigenlijk vond ik mijn nummer 3 al niet veel soeps, wel fijne beat trouwens.

Nog op tijd blijkbaar, zal vanavond eens luisteren.

1. Bright Eyes - Jejune Stars
2. Lemuria - Pleaser
3. Ayo - I'm Gonna Dance
4. William Fitzsimmons – What Hold

Wat mij betreft een verrassend sterke ladder. De nummers van Lemuria en Ayo wisten mij aardig te verrassen.

Er komen trouwens een paar hele mooie ladders aan. Ik ben de ladders een beetje aan het doorwerken, maar het niveau is een stuk hoger in vergelijking met de eerdere edities.

1. Jamie Woon – Shoulda
2. Pharoahe Monch - Let My People Go
3. Ayo - I'm Gonna Dance
4. Bright Eyes - Jejune Stars

Gelijk weer een goeie start, vooral de eerste 3 nummers zijn erg aan elkaar gewaagd.

Ladder 1:
1. Stendeck - Run Amok (Against Time Rebels)
2. Jamie Woon – Shoulda
3. Lemuria - Pleaser
4. Bright Eyes - Jejune Stars

Een grote electronicafan zal ik vermoedelijk nooit worden, maar Run Amok is een heerlijke track, waardoor ik meteen al zin krijg in een zonnige koninginnedag.

De rest was moeilijk op volgorde te zetten, allemaal goed zonder dat ik meteen van mijn stoel opsprong en met mijn vuisten begon te zwaaien. Uitzondering is de banale middelmaat waar die Ayo mee aan komt zetten... die betrekkelijk positieve reacties hier vind ik echt raadselachtig, wat een kutnummer zeg.

Die van Boris had ik bijna op vier gezet, ten koste van Bright Eyes. Allebei wel lekkere tracks. Geen idee of ik uiteindelijk de juiste beslissing heb genomen.

Wat betreft Ayo ben ik het met je eens, Sandokan, vond ik ook niets aan.

En dat maakt het hier ook zo leuk, want je weet nooit (helemaal) zeker wie er gaat winnen.
Persoonlijk hoop ik zeker niet op Fitzsimmons' nummer.
Wordt echt een overkill zo en het is ook gewoonweg zijn minste nummer tot nu toe.
En zeker niet beter dan de rest van ladder 1.

Ik denk dat Atmosphere een zeer goede kans gaat maken om te winnen.

Ik hoop het. The Last to Say, dan. Misschien wel het mooiste nummer van het jaar tot nu toe voor mij én mijn nominatie in dit spel

Ik wilde die ook nomineren maar was te laat, daarom maar de single gekozen die ik ook erg dope vind.

Ik heb van The Family Sign alleen nog maar Became vaker dan één keer gehoord (gek genoeg niet genomineerd deze ronde), maar als dat nummer een graadmeter is voor de kwaliteit van dat album, hoort Atmosphere zeker bij de favorieten, wat mijn stem betreft.

01. William Fitzsimmons – What Hold
02. Pharoahe Monch - Let My People Go
03. Lemuria - Pleaser
04. Jamie Woon – Shoulda

1. Pharoahe Monch - Let My People Go
2. William Fitzsimmons - What Hold
3. Stendeck - Run Amok (Against Time Rebels)
4. Ayo - I'm Gonna Dance

Met de eerste twee als echt goed en de laatste twee als redelijk.

Wat een zwak begin, de slechtste ladder van dit spel 'so far'.

1. Stendeck - Run Amok (Against Time Rebels)
2. Jamie Woon – Shoulda
3. Bright Eyes - Jejune Stars
4. Pharoahe Monch - Let My People Go

1. Jamie Woon – Shoulda
2. William Fitzsimmons – What Hold
3. Boris - Tu la la
4. Ayo - I'm Gonna Dance

Ben ik nu echt de enige die dat liedje van Boris wel nog goed vind ?

Uitlslag ladder 1 (11 deelnemers):

1. William Fitzsimmons - What Hold 19
2. Jamie Woon - Shoulda 18
3. Stendeck - Run Amok (Against Time Rebels) 17 (twee #1-noteringen)
4. Pharoahe Monch - Let My People Go 17 (één #1-notering)
5. Bright Eyes - Jejune Stars 16
6. Lemuria - Pleaser 11
7. Ayo - I'm Gonna Dance 10
8. Boris - Tu la la 2

Ladder 2:
Blackfield - On the Plane
Within Temptation - Iron
Elbow - The Birds
The Strokes - Machu Picchu
Noah and the Whale - L.I.F.E.G.O.E.S.O.N
Atmosphere - She's Enough
Alexi Murdoch - Someday Soon
Siriusmo - Sirimande

EDIT: Even een nieuw linkje gedaan voor Blackfield - On the Plane.

Kijk, dát is een sterke ladder voor zover ik hem ken

Inderdaad, deze ziet er al veel beter uit

Welke nummers gaan er nou door? De beste drie of vier?

Laten we het maar op de beste 4 houden. Dan spelen we 4 finaleladders ipv 3.

Deze ladder ben ik nu aan het luisteren. Erg sterk, vooral de laatste 3 nummers.

Ladder 2: 3 sterke nummers en 2 dramatische. Nieuwe Strokes nummer valt me dan weer erg mee.

01. Alexi Murdoch - Someday Soon
02. Siriusmo - Sirimande
03. Atmosphere - She's Enough
04. Noah and the Whale - L.I.F.E.G.O.E.S.O.N

Ik kan gewoon Koen's copypasten.

01. Alexi Murdoch - Someday Soon
02. Siriusmo - Sirimande
03. Atmosphere - She's Enough

De top 3 vind ik erg leuk. The Strokes vallen me ook erg mee, maar niet goed genoeg voor plek 4. Elbow gaat nog wel, maar vind ik niet zoveel aan. Met Blackfield en Within Temptation hoef je bij mij niet aan te komen...

1) Blackfield - On the Plane
2) Atmosphere - She's Enough
3) Noah and the Whale - L.I.F.E.G.O.E.S.O.N
4) Elbow - The Birds

01. Blackfield - On the Plane
02. Elbow - The Birds
03. Alexi Murdoch - Someday Soon

odi
Ladder 2:

1. Blackfield - On the Plane
2. Within Temptation - Iron
3. Elbow - The Birds
4. The Strokes - Machu Picchu

1. Alexi Murdoch - Someday Soon, prachtige ontdekking.
2. Atmosphere - She's Enough
3. Siriusmo - Sirimande
4. The Strokes - Macchu Picchu

Alexi is de mooiste tot nu toe. Een soort kruising tussen Nick Drake en John Cale.

Poeha gaat trouwens een weekje op vakantie vanaf vandaag en vroeg me zijn punten te posten bij een aantal ladders, dus bij deze:

Ladder 2: eerste 3 geweldig
1. Within Temptation - Iron
3. Noah and the Whale - L.I.F.E.G.O.E.S.O.N
4. Siriusmo - Sirimande

1. Alexi Murdoch - Someday Soon
2. Elbow - The Birds
3. The Strokes - Machu Picchu
4. Noah and the Whale - L.I.F.E.G.O.E.S.O.N

Ik heb een beetje een dubbel gevoel bij dit prachtige nummer van Alexi Murdoch. Ik vind het namelijk een beetje jammer dat het nieuwe album als geheel tegenvalt, terwijl dit nummer zo goed geslaagd is. Overigens wil ik niemand ervan weerhouden om dit album (en zijn debuut) de kans te geven.

1. Elbow - The Birds
2. Blackfield - On the Plane
3. Atmosphere - She's Enough
4. Alexi Murdoch - Someday Soon

IJzersterke ladder. De top 4 was wel duidelijk , echt 4 geweldige topnummers die toch wel boven de rest uitsteken. Mooie ontdekking ja, die Alexi Murdoch. Wie die genomineerd heeft: Ik vond alleen Within Temptation echt minder (dat is gewoon mijn band niet), de rest aardig tot heel erg goed. Noah and the Whale is echt niet meer wat het geweest is trouwens, als dit het beste nummer is van dat album ga ik dat zeker niet checken. Aardig nummer nog wel, maar lang niet zo goed. Het nummer van The Strokes deed me niet veel, maar was ook aardig goed te pruimen. Dat nummer van Siriusmo was ook lekker, mooi zomers nummer waar ik maar eens achteraan ga. Het kon echter niet op tegen de bovenste vier topnummers

1. Elbow - The Birds
3. Siriusmo - Sirimande
4. Alexi Murdoch - Someday Soon

Geweldig nummer van Elbow. Het blies me helemaal weg op 3:26. Electronica en Elbow Wat een verrassend, maar onwijs geslaagd idee. En of dit nummer voor Elbow nog niet afwijkend genoeg was lieten ze het ook nog eens meer dan acht minuten duren. Acht minuten vol prachtige momenten. Met afstand het beste nummer van de nieuwe plaat. Ook Atmosphere levert weer een fantastisch nummer op. Er zitten betere nummers op het nieuwe album, dit is een goede subtopper. Sirimande is een erg leuke verrassing, maar ik denk wel dat het leuk is voor af en toe. Alexi Murdoch pakt me veel meer dan de alom geprezen William Fitzsimmons. Klinkt veel minder geforceerd. The Strokes en Noah and the Whale (doet me een beetje denken aan Lola van The Kinks) leveren hier puike nummers af, maar het komt wel wat tekort tegenover mijn top vier. Blackfield doet me niets zoveel en aan Within Temptation zal ik maar geen woorden vuil maken.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:33 uur

geplaatst: vandaag om 00:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.