MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2011 competitie

zoeken in:

Goeie ladder, met deftige hiphop van Grieves en toch ook wel van Wiz! Cat's Eyes' debuut moet ik zeker eens een luisterbeurt gunnen! Pien Feith is een leuke nieuwe naam, de muziek is eveneens erg aardig! Ook de overige 4 zijn zeker geen troep.

1. Cat's Eyes - Not a Friend
2. Grieves - Lightspeed
3. Pien Feith - Dance on Time
4. Wiz Khalifa - Black and Yellow

The ruler's back. ( )

Dan kan ik mijn eigen lijstje ook wel plaatsen. Bedankt Herman dat jij dat voor mij gedaan hebt de afgelopen paar ladders. En mijn lijstje is precíes hetzelfde als die van Roeland

1. De Kift - Giele Blommen
2. Radiohead - Separator
3. Elbow - Lippy Kids
4. Grieves - Lightspeed

pfff veel te moeilijk om te kiezen (het ligt allemaal veel te dicht bij elkaar) en ik ben trouwens al vergeten hoe de 1ste liedjes gaan

1) Elbow - Lippy Kids
2) Kurt Vile - Society Is My Friend
3) Radiohead - Separator
4) De Kift - Giele Blommen

Dan toch kunnen beslissen al is Grieves ook nog goed maar valt net buiten top 4.

jassn schreef:
pfff veel te moeilijk om te kiezen (het ligt allemaal veel te dicht bij elkaar) en ik ben trouwens al vergeten hoe de 1ste liedjes gaan

Haha, ja het zijn moeilijke spelletjes, dit. Goed dan:

Ladder 6:
1. Cat's Eyes - Not a Friend
2. Radiohead - Separator
3. Kurt Vile- Society Is My Friend
4. Pien Feith - Dance on Time

De twee hiphopnummers in deze ladder vond ik echt behoorlijk slecht, sorry. Van Lippy Kids wil ik ook nog steeds maar geen bui krijgen waarin ik met mijn aansteker ga zwaaien. Duurt bovendien veel te lang.

De overige vijf zijn allemaal behoorlijk goed. Ik laat bij deze De Kift afvallen, en zet de anderen in bovengenoemde volgorde, zonder er echt een rationele verklaring bij te kunnen verstrekken. Het gevoel is juist, en daar gaat het om.

Ladder 6:

1. Radiohead - Separator 14
2. Kurt Vile - Society Is My Friend 12
3. Elbow - Lippy Kids 12
4. Cat's Eyes - Not a Friend 10 (2)
5. Grieves - Lightspeed 10 (1)
6. De Kift - Giele Blommen 9
7. Pien Feith - Dance on Time 7
8. Wiz Khalifa - Black and Yellow 6

Ladder 7:

kakkmaddafakka –Restless
Joe Bonamassa – Prisoner
Within Temptation - Sinéad
Boris - Partboy
Radiohead – Bloom
Blackfield – Far Away
De Kift - Berenice
Hannah Peel - Song For the Sea

Ladder 7:

1) Blackfield – Far Away
2) Joe Bonamassa – Prisoner
3) Radiohead – Bloom
4) kakkmaddafakka –Restless

2 goeie liedjes en daarna zakt het naar een dramatisch niveau

1. Blackfield – Far Away
2. Radiohead – Bloom
3. Joe Bonamassa – Prisoner
4. Hannah Peel - Song For the Sea

Jammer van Grieves. Dit is trouwens een bijzonder matige ladder, de eerste twee nummers zijn wel aardig.

Helaas kan ik niet meer stemmen voor ladder 7. Dan had ik Grieves nog even kunnen doorstemmen, vet nummer.

Kut snoeperd.

Dat nummer van Grieves is echt een kut nummer, ben blij dat het niet door is.

Ladder 7:

1. Hannah Peel - Song For the Sea
2. Boris - Partboy
3. Blackfield – Far Away
4. De Kift - Berenice

Schijnbaar ben ik in de minderheid, maar ik vind 'Bloom' een van de saaiste dingen die Radiohead ooit heeft opgenomen. Persoonlijk had ik verwacht dat wel iemand 'Lotus Flower' zou nomineren (volgens mij met enige afstand het beste nummer van The King Of Limbs). Ik zit er serieus over te denken om dat volgende maand alsnog zelf te doen, met excuses aan de Radioheadhaters.

Within Temptation en Bonamassa maken in hun genre denk ik aardige muziek, maar het valt volkomen buiten mijn interessegebied. De laatste afvaller wordt dan kakkmaddafakka, categorie 'leuk zomerliedje', maar ook niets meer dan dat, en bovendien vocaal ondermaats.

Kan ik in ieder geval met rein geweten mijn eigen nominatie bovenaan zetten. De drie nummers daaronder zijn allemaal leuk, Boris en Blackfield hebben allebei potentie om nog tot favorieten uit te groeien. De Kift onderscheidt zich vooral door het prima blazers- en strijkerswerk en de vrij goede teksten, maar ik zal vrees ik nooit zo hard over deze band gaan roepen als sommige anderen.

1. Joe Bonamassa - Prisoner
2. Blackfield - Far Away
3. Hannah Peel - Song For the Sea
4. kakkmaddafakka – Restless

1. Blackfield - Far Away
2. De Kift - Berenice
3. Radiohead - Bloom
4. Joe Bonamassa - Prisoner

Heel erg jammer van Grieves inderdaad.
En ik wil hier geen zedenprediker gaan uithangen, maar kunnen sommige mensen hier even wat andere bewoordingen gebruiken als ze iets niet aanstaat?

1. Within Temptation - Sinéad
2. Joe Bonamassa – Prisoner
3. De Kift - Berenice
4. Kakkmaddafakka –Restless

De nummers van Within Temptation en Joe Bonamassa steken er mijlenver bovenuit.
In Bonamassa heb ik een soort vervanger gevonden voor de dit jaar helaas veel te vroeg gestorven Gary Moore.

Berenice van De Kift is wel een erg aanstekelijk deuntje en De Kift lijkt me een sterke live band te zijn. Of dat zo is...?
Daarna ging het tussen Kakkmaddafakka en Blackfield waarbij ik als voorstander van wat vrolijkere muziek toch voor de eerste ben gegaan.

Hannah Peel's Song For the Sea vond ik in het Maak kennis met...2011 topic een zeer prima nummer, maar hier viel die me toch wat tegen.

Het nummer van Boris vind ik maar weinig aan om over Radiohead's achtergrond geneuzel nog maar te zwijgen. Wat ben ik in de loop van de jaren afgeknapt op die band, zeg.
Nog in veel grotere mate dan dat dat bij de band Live is gebeurd.

1. kakkmaddafakka –Restless
2. Hannah Peel - Song For the Sea
3. Boris - Partboy
4. Radiohead – Bloom

De eerste twee zijn leuk. Boris is ongeveer leuk. Radiohead had tot aan de zang potentie om leuk te zijn. Blackfield deed me aan R.E.M. denken, wat minder leuk is. De andere drie zijn niet zo heel leuk.

odi
Ladder 7:

1. Blackfield – Far Away
2. Radiohead – Bloom
3. Within Temptation - Sinéad
4. Joe Bonamassa – Prisoner

Ladder 7:

1. Blackfield - Far Away
2. Radiohead - Bloom
3. Joe Bonamassa - Prisoner
4. De Kift - Berenice

Ladder 7:

1. Blackfield – Far Away 25
2. Joe Bonamassa – Prisoner 16
3. Radiohead – Bloom 14
4. Hannah Peel - Song For the Sea 10

5. kakkmaddafakka –Restless 7
6. De Kift - Berenice 7
7. Within Temptation - Sinéad 6
8. Boris - Partboy 5

Ladder 8:

Rise Against – Architects
Signe Tollefsen – You Are my sunshine
Britney Spears – Inside Out
The Dø – The Calander
Selah Sue – This World
Snoop Dogg – Eyez Closed
Iron & Wine – Your Fake Name Is Good Enough for Me
R.E.M. – Überlin

Ladder 8:

1) Iron & Wine – Your Fake Name Is Good Enough for Me
2) Selah Sue – This World
3) R.E.M. – Überlin
4) Snoop Dogg – Eyez Closed

ik wist niet dat Snoop Dogg degelijke liedjes maakte

de andere liedjes heb ik met moeite kunnen uitluisteren.

Ladder 8:
1. Iron & Wine - Your Fake Name Is Good Enough for Me
2. The Dø - The Calender
3. Signe Tollefsen - You Are my sunshine
4. Rise Against - Architects

Niet slecht, al zijn de beste nummers in de vorige ladders langs geweest.

Ladder 8:

1. Selah Sue – This World
2. The Dø – The Calander
3. Iron & Wine – Your Fake Name Is Good Enough for Me
4. R.E.M. – Überlin

Leuke ladder wel, vond alleen Britney en Signe niet zo boeiend. Misschien dat ik er nog spijt van krijg dat ik REM en niet Snoop op 4 heb gezet.

Poeha schreef:
En ik wil hier geen zedenprediker gaan uithangen, maar kunnen sommige mensen hier even wat andere bewoordingen gebruiken als ze iets niet aanstaat?

Sorry, maar ik heb alle berichten van de laatste drie pagina's herlezen, ook die van mezelf, en ik zie nergens iets staan dat ontoelaatbaar grof is, of niet direct betrekking heeft op een concrete mening over muziek. Kun je iets specifieker zijn?

Waarschijnlijk bedoelde hij dit:
Snoeperd schreef:
Dat nummer van Grieves is echt een kut nummer, ben blij dat het niet door is.

Snoeperd was hier echter niet serieus, je moet het in de context zien, hij vond het zelfs een leuk nummer. Het ging hier om een grapje om 'zogenaamd' R&P te behagen. Niet echt iets om je zorgen over te maken dus

Anders zou ik ook niet weten wat Poeha bedoelt...

Misschien omdat we hier allemaal van de "kakkmaddafakka" gaan ofzo.

1. Selah Sue – This World
2. Iron & Wine – Your Fake Name Is Good Enough for Me
3. Snoop Dogg – Eyez Closed
4. The Dø – The Calander

Eindelijk ons lief Selaahtje! De hele top 4 is zeer aardig, de rest niet zozeer...

1. Iron & Wine - Your Fake Name Is Good Enough For Me
2. Selah Sue - This World
3. The Dø - The Calender
4. Snoop Dogg - Eyez Closed

De eerste drie nummers zijn de enige echt goede nummers van deze ladder. Snoop Dogg is al matig en de rest is stuk voor stuk van een -niveau..

Gast
geplaatst: vandaag om 21:06 uur

geplaatst: vandaag om 21:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.