Muziek / Muziekgames / MusicMeter: Song van het Jaar 2011 competitie
zoeken in:
0
geplaatst: 22 mei 2011, 22:35 uur
Mijn top 5 volgt morgen, maar is maandagavond niet een beetje kort?
0
geplaatst: 22 mei 2011, 22:41 uur
ah ik vind morgenavond perfect, juist voor ik me eindelijk helemaal kan concentreren op mijn examens 

0
geplaatst: 22 mei 2011, 23:20 uur
Snoeperd schreef:
herman gaat op zeer korte termijn op vakantie, dus die wil nog graag deze finale er doorheen jagen

0
geplaatst: 22 mei 2011, 23:48 uur
Precies, ik ga dinsdagmiddag met vakantie. Ik heb de laatste regulars die nog niet hebben gepost een pm gestuurd, eerder vanavond.
0
geplaatst: 23 mei 2011, 00:01 uur
1. Alexi Murdoch - Someday Soon (9,5)
Niets nieuws onder de zon, van dit soort singersongwriters hebben we er al heel wat voorbij zien komen. Maar toch weet dit liedje me behoorlijk te raken. Als de rest van het album net zo mooi is, schaart Alexi zich wat mij betreft bij de allerbesten in zijn genre.
2. Iron & Wine – Your Fake Name Is Good Enough for Me (9,2)
Iron & Wine is zo'n artiest die het goed doet in mijn vriendenkring, maar op de een of andere manier heb ik deze baardmans altijd kunnen ontwijken. En net nu ie blijkbaar een muzikale omslag maakt pik ik hem op via dit topic. Dit nummer is echt subliem wat mij betreft, klinkt echt als de ultieme concertafsluiter.
3. Selah Sue – This World (9,0)
Dit nummer doet me wat denken aan Portishead/Hooverphonic en dat soort zaken, maar erg is dat niet. De fantastische stem van Selah en de waanzinnig smeuïge baslijn maken hier een fantastisch nummer van.
4. Burial - Street Halo (8,8)
In essentie nog steeds hetzelfde geluid als in 2007, maar het tempo is wat opgevoerd waardoor Burial nu dansvloerfähig is. Erg lekkere plaat.
5. Ghostpoet - Cash and Carry Me Home (8,5)
Die hele Britse post-dubstep-scene bevalt me wel. Dit nummer was voor mij van meet af aan een van de ontdekkingen (samen met Weeknd dat helaas niet ver kwam). Alsof de zanger van Bloc Party en Burial aan het knutselen zijn geslagen.
---
De rest scoort allemaal lager, al vind ik de nummers van Atmosphere en Radiohead ook zeker de moeite waard. Kurt Vile valt net buiten de top 5, maar dat is wel een artiest waar ik nog meer van ga luisteren.
Niets nieuws onder de zon, van dit soort singersongwriters hebben we er al heel wat voorbij zien komen. Maar toch weet dit liedje me behoorlijk te raken. Als de rest van het album net zo mooi is, schaart Alexi zich wat mij betreft bij de allerbesten in zijn genre.
2. Iron & Wine – Your Fake Name Is Good Enough for Me (9,2)
Iron & Wine is zo'n artiest die het goed doet in mijn vriendenkring, maar op de een of andere manier heb ik deze baardmans altijd kunnen ontwijken. En net nu ie blijkbaar een muzikale omslag maakt pik ik hem op via dit topic. Dit nummer is echt subliem wat mij betreft, klinkt echt als de ultieme concertafsluiter.
3. Selah Sue – This World (9,0)
Dit nummer doet me wat denken aan Portishead/Hooverphonic en dat soort zaken, maar erg is dat niet. De fantastische stem van Selah en de waanzinnig smeuïge baslijn maken hier een fantastisch nummer van.
4. Burial - Street Halo (8,8)
In essentie nog steeds hetzelfde geluid als in 2007, maar het tempo is wat opgevoerd waardoor Burial nu dansvloerfähig is. Erg lekkere plaat.
5. Ghostpoet - Cash and Carry Me Home (8,5)
Die hele Britse post-dubstep-scene bevalt me wel. Dit nummer was voor mij van meet af aan een van de ontdekkingen (samen met Weeknd dat helaas niet ver kwam). Alsof de zanger van Bloc Party en Burial aan het knutselen zijn geslagen.
---
De rest scoort allemaal lager, al vind ik de nummers van Atmosphere en Radiohead ook zeker de moeite waard. Kurt Vile valt net buiten de top 5, maar dat is wel een artiest waar ik nog meer van ga luisteren.
0
geplaatst: 23 mei 2011, 09:53 uur
1. William Fitzsimmons - The Tide Pulls from the Moon
2. Blue Sky Black Death - Sleeping Children Are Still Flying
3. The Boxer Rebellion - The Runner
4. Atmosphere - She's Enough
5. Selah Sue – This World
6. Atmosphere - The Last to Say
7. Kurt Vile - Society Is My Friend
8. Iron & Wine – Your Fake Name Is Good Enough for Me
9. Alexi Murdoch - Someday Soon
10. Radiohead - Separator
11. Burial - Street Halo
12. Ghostpoet - Cash and Carry Me Home
laatste lied kan ik echt niet horen, maar gaat deze maand waarschijnlijk winnen.
2. Blue Sky Black Death - Sleeping Children Are Still Flying
3. The Boxer Rebellion - The Runner
4. Atmosphere - She's Enough
5. Selah Sue – This World
6. Atmosphere - The Last to Say
7. Kurt Vile - Society Is My Friend
8. Iron & Wine – Your Fake Name Is Good Enough for Me
10. Radiohead - Separator
11. Burial - Street Halo
12. Ghostpoet - Cash and Carry Me Home
laatste lied kan ik echt niet horen, maar gaat deze maand waarschijnlijk winnen.

0
geplaatst: 23 mei 2011, 12:19 uur
1. The Boxer Rebellion - The Runner
2. Alexi Murdoch - Someday Soon
3. Blue Sky Black Death - Sleeping Children Are Still Flying
4. William Fitzsimmons - The Tide Pulls from the Moon
5. Kurt Vile - Society Is My Friend
Een mooie top 4, waar het nummer van Blue Sky Black Death de grote verrassing is. Verder vind ik het nog steeds jammer dat Lippy Kids ontbreekt.
2. Alexi Murdoch - Someday Soon
3. Blue Sky Black Death - Sleeping Children Are Still Flying
4. William Fitzsimmons - The Tide Pulls from the Moon
5. Kurt Vile - Society Is My Friend
Een mooie top 4, waar het nummer van Blue Sky Black Death de grote verrassing is. Verder vind ik het nog steeds jammer dat Lippy Kids ontbreekt.
0
geplaatst: 23 mei 2011, 15:21 uur
Heb geen zin in lange behandelinen, even kort:
1. Atmosphere - The Last to Say (9,8)
Nog steeds het mooiste nummer van het jaar tot nu toe, heb er al eens eerder wat over geschreven hier en daar blijf ik bij.
2. William Fitzsimmons - The Tide Pulls from the Moon (9,5)
Prachtig nummer, misschien wel mijn favoriet van het album, dit nummer staat zeker in mijn persoonlijke top 5 van beste nummers van het jaar tot nu toe. Zijn stem raakt me diep, de ingetogen instrumentatie past er prachtig bij: geweldig.
3. Atmosphere - She's Enough (9)
Alweer Atmosphere. Dit lijkt misschien saai, maar is ook wel logisch als je bedenkt dat ik deze plaat al in mijn top 10 heb gezet... Vind dit zelf één van de mindere nummers van de plaat, kun je nagaan wat het niveau is, ziek goed nummer namelijk.
4. Radiohead - Separator (8,7)
Met afstand het beste nummer van het laatste album (hoewel Feral in de buurt komt) die ik sowieso heel erg goed vind. Dat fijne repeterende drumroffeltje, de geweldige zang van Thom, dat gitaartje die er op gegeven moment inkomt (tilt het hele nummer naar een hoger niveau
).
5. Iron & Wine – Your Fake Name Is Good Enough for Me (8,3)
Al gegroeid ten opzichte van de vorige keer. Erg mooi nummer met een mooie climax.
Goede finale, allemaal mooie nummers.
Eigen favorieten van het jaar tot nu toe:
1. Atmosphere - The Last to Say
2. Bon Iver - Perth
3. Danger Mouse & Daniela Luppi - The Rose with the Broken Neck
4. William Fitzsimmons ft. Neigh Lash - What Hold
5. Atmosphere - I Don't Need No Brighter Days
1. Atmosphere - The Last to Say (9,8)
Nog steeds het mooiste nummer van het jaar tot nu toe, heb er al eens eerder wat over geschreven hier en daar blijf ik bij.
2. William Fitzsimmons - The Tide Pulls from the Moon (9,5)
Prachtig nummer, misschien wel mijn favoriet van het album, dit nummer staat zeker in mijn persoonlijke top 5 van beste nummers van het jaar tot nu toe. Zijn stem raakt me diep, de ingetogen instrumentatie past er prachtig bij: geweldig.
3. Atmosphere - She's Enough (9)
Alweer Atmosphere. Dit lijkt misschien saai, maar is ook wel logisch als je bedenkt dat ik deze plaat al in mijn top 10 heb gezet... Vind dit zelf één van de mindere nummers van de plaat, kun je nagaan wat het niveau is, ziek goed nummer namelijk.
4. Radiohead - Separator (8,7)
Met afstand het beste nummer van het laatste album (hoewel Feral in de buurt komt) die ik sowieso heel erg goed vind. Dat fijne repeterende drumroffeltje, de geweldige zang van Thom, dat gitaartje die er op gegeven moment inkomt (tilt het hele nummer naar een hoger niveau
).5. Iron & Wine – Your Fake Name Is Good Enough for Me (8,3)
Al gegroeid ten opzichte van de vorige keer. Erg mooi nummer met een mooie climax.
Goede finale, allemaal mooie nummers.
Eigen favorieten van het jaar tot nu toe:
1. Atmosphere - The Last to Say
2. Bon Iver - Perth
3. Danger Mouse & Daniela Luppi - The Rose with the Broken Neck
4. William Fitzsimmons ft. Neigh Lash - What Hold
5. Atmosphere - I Don't Need No Brighter Days
0
geplaatst: 23 mei 2011, 17:21 uur
1. Selah Sue – This World 8,5
2. Atmosphere - She's Enough 8,3
3. Atmosphere - The Last to Say 8
4. William Fitzsimmons - The Tide Pulls from the Moon 7,8
5. Ghostpoet - Cash and Carry Me Home 7,8
Goede finaleladder, Iron & Wine is een erg sterk nummer ook, Kurt Vile is mooi, Boxer Rebellion vind ik ook geweldig, Alexi Murdoch is ook mooi. Ghostpoet is voor mij de ontdekking van de maand, geweldig loom nummer.
2. Atmosphere - She's Enough 8,3
3. Atmosphere - The Last to Say 8
4. William Fitzsimmons - The Tide Pulls from the Moon 7,8
5. Ghostpoet - Cash and Carry Me Home 7,8
Goede finaleladder, Iron & Wine is een erg sterk nummer ook, Kurt Vile is mooi, Boxer Rebellion vind ik ook geweldig, Alexi Murdoch is ook mooi. Ghostpoet is voor mij de ontdekking van de maand, geweldig loom nummer.
0
geplaatst: 23 mei 2011, 18:01 uur
1. Radiohead - Separator (9)
2. Iron & Wine – Your Fake Name Is Good Enough for Me (8,3)
3. The Boxer Rebellion - The Runner (8,2)
4. Kurt Vile - Society Is My Friend (8)
5. Alexi Murdoch - Someday Soon (7,9)
Erg mooie nummers allemaal, was een lastige opgave. Ik heb hiphop nooit echt kunnen waarderen, maar die nummers van Atmosphere waren nog best te pruimen moet ik zeggen. Maar voor de top-5 is de rest simpelweg te sterk, wel ga ik het album eens beluisteren denk ik. Andere goede nummers vond ik die van Fitzsimmons en Selah Sue. Wellicht te vaak gehoord om enthousiast genoeg van te worden om in mijn top 5 te plaatsen.
2. Iron & Wine – Your Fake Name Is Good Enough for Me (8,3)
3. The Boxer Rebellion - The Runner (8,2)
4. Kurt Vile - Society Is My Friend (8)
5. Alexi Murdoch - Someday Soon (7,9)
Erg mooie nummers allemaal, was een lastige opgave. Ik heb hiphop nooit echt kunnen waarderen, maar die nummers van Atmosphere waren nog best te pruimen moet ik zeggen. Maar voor de top-5 is de rest simpelweg te sterk, wel ga ik het album eens beluisteren denk ik. Andere goede nummers vond ik die van Fitzsimmons en Selah Sue. Wellicht te vaak gehoord om enthousiast genoeg van te worden om in mijn top 5 te plaatsen.
0
geplaatst: 23 mei 2011, 18:25 uur
Als ik jou was zou ik When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold van Atmosphere beluisteren, die is nog een stukje toffer.
0
geplaatst: 23 mei 2011, 19:32 uur
1. William Fitzsimmons - The Tide Pulls from the Moon 8
Ontdekking van het jaar. Het hele album kan ik goed waarderen.
2. Burial - Street Halo 7,5
Ontdekking van de finaleladders. Ben al een tijdje op zoek naar goede electro en dit zit in de richting. Ik ga dit EP'tje maar eens beluisteren.
3. The Boxer Rebellion - The Runner 7,2
Leuk nummer van een tot nu toe tegenvallend album. Deze track zorgt er voor dat ik het album binnenkort toch maar eens ga herbeluisteren.
4. Kurt Vile - Society Is My Friend 7,0
Binnen korte tijd de derde keer dat ik iets hoor van Kurt Vile. Nu ben ik voldoende nieuwsgierig geworden om wat meer van deze man te gaan beluisteren.
5. Alexi Murdoch - Someday Soon 6,7
Aardig nummer, maar ik heb het idee dat deze mijnheer het bij mij niet gaat redden. De zoveelste singer/songwriter in het rijtje. Desalniettemin zal ik hem wel blijven volgen.
De rest kon mij minder bekoren of valt vies tegen (Radiohead).
Ontdekking van het jaar. Het hele album kan ik goed waarderen.
2. Burial - Street Halo 7,5
Ontdekking van de finaleladders. Ben al een tijdje op zoek naar goede electro en dit zit in de richting. Ik ga dit EP'tje maar eens beluisteren.
3. The Boxer Rebellion - The Runner 7,2
Leuk nummer van een tot nu toe tegenvallend album. Deze track zorgt er voor dat ik het album binnenkort toch maar eens ga herbeluisteren.
4. Kurt Vile - Society Is My Friend 7,0
Binnen korte tijd de derde keer dat ik iets hoor van Kurt Vile. Nu ben ik voldoende nieuwsgierig geworden om wat meer van deze man te gaan beluisteren.
5. Alexi Murdoch - Someday Soon 6,7
Aardig nummer, maar ik heb het idee dat deze mijnheer het bij mij niet gaat redden. De zoveelste singer/songwriter in het rijtje. Desalniettemin zal ik hem wel blijven volgen.
De rest kon mij minder bekoren of valt vies tegen (Radiohead).
0
geplaatst: 23 mei 2011, 19:42 uur
1. Radiohead - Separator
2. Selah Sue – This World
3. Kurt Vile - Society Is My Friend
4. Burial - Street Halo
5. The Boxer Rebellion - The Runner
2. Selah Sue – This World
3. Kurt Vile - Society Is My Friend
4. Burial - Street Halo
5. The Boxer Rebellion - The Runner
0
geplaatst: 23 mei 2011, 21:00 uur
Valt me niets tegen, de stemmen voor Kurt Vile. Geweldig nummer overigens.
Ik had verwacht dat dit nummer in de voorrondes al zou afvallen.
En nee het is niet mijn nominatie
Ik had verwacht dat dit nummer in de voorrondes al zou afvallen.
En nee het is niet mijn nominatie

0
geplaatst: 23 mei 2011, 21:43 uur
1. Blue Sky Black Death - Sleeping children are still flying
2. Burial - Street halo
3. Atmosphere - The last to say
4. Radiohead - separator
5. Kurt Vile - society is my friend
2. Burial - Street halo
3. Atmosphere - The last to say
4. Radiohead - separator
5. Kurt Vile - society is my friend
0
geplaatst: 23 mei 2011, 21:56 uur
1. Atmosphere - Last to Say
Zowel muzikaal als tekstueel is dit behoorlijk anders dan She’s Enough. Traag, donker, treurig, soft-rock. Dit nummer raakt me heel diep. Een van de beste teksten van Slug. Ant is hier veel minder prominent, wat het nummer juist goed doet. De aandacht gaat naar Slug, maar tegelijkertijd wordt er door de minimale muziek heel erg een sfeer gecreëerd. Een van mijn favorieten van dit jaar.
Cijfer: 9,3
2. Burial - Street Halo
Erg lastig om te beschrijven wat ik hier zo geweldig aan vind. Een erg fijn ritme en William Bevan weet me de hele tijd te boeien. Knisper te hier, vocaaltje daar, het werkt bij mij.
Cijfer: 9
3. Atmosphere - She’s Enough
Ant tovert hier weer een heerlijke beat uit de hoge hoed. Ook het refrein is lekker catchy. Atmosphere heeft het nooit moeten hebben van ingewikkelde teksten of heel vernieuwende productie, maar zo erg vind ik dat niet. Het nieuwe album is meer easy-listening dan ooit, toch leveren ze weer een topprestatie. Extra puntjes voor de clip.
Cijfer: 8,6
4. Kurt Vile - Society Is My Friend
Mijn eerste kennismaking met Kurt Vile was zijn album God Is Saying This to You.... Een mysterieuze ontmoeting, ik hoorde heel veel interessante geluiden, maar het was nog te rommelig. Waar zijn eerdere plaat onevenwichtig was, is hij nu in balans. Maar gelukkig nog steeds mysterieus.
Cijfer: 8,2
5. Ghostpoet - Cash and Carry Me Home
Deze trend van de laatste tijd, nieuwe electronica-stijlen gemengd met soul/hip-hop, bevalt me wel. Zijn stem is ook heel erg geschikt voor dit soort electronica/hiphop-crossover.
Cijfer: 8,1
En voor de volledigheid, de rest:
6. Radiohead - Separator
Ook dit is weer zo’n nummer waarvan ik niet precies weet wat ik ervan moet vinden. Vind ik het nou beter, omdat er de naam Radiohead achter staat? Of misschien is mijn mening wel te negatief, omdat mijn verwachting te hoog liggen. Wie zal het zeggen? Toch weet Radiohead me ook met de nieuwe plaat te boeien. Het beste nummer van de tweede helft van The King of Limbs overigens.
Cijfer: 8
7. Blue Sky Black Death - Sleeping Children Are Still Flying
Er wordt hier een geweldige sfeer neergezet. Het weet me wel zes minuten lang te boeien, maar brengt net iets te weinig om mijn volledige aandacht op te eisen.
Cijfer: 7,9
8. Iron & Wine - Your Fake Name Is Good Enough for Me
Een wereld van verschil vergeleken met het in januari genomineerde nummer van deze man. Waar dat nummer gewoonweg saai was, is dit alles behalve saai. Heel gelaagd en vol. Zeker de blazers zijn een goede toevoeging.
Weinig vernieuwende singer/songwriter. Meestal gaat dit soort folky singer/songwriter muziek mijn ene oor in en meteen het andere oor weer uit, maar Alexi Murdoch weet me toch te pakken.
Cijfer: 7,7
10. The Boxer Rebellion - The Runner
De vorige genomineerde nummers van The Boxer Rebellion stegen steeds bij mij in waardering. Doubt, No Harm en Both Sides Are Even behoren nu bij mij toch zeker tot de beste vijftig nummers van dit jaar. The Runner zit net onder het niveau van de drie eerder genoemden, maar is nog steeds erg goed.
11. Selah Sue - This World
Voorheen vond ik Selah Sue niet zo heel bijzonder. Leuk koppie en een geinig nummertje met Raggamuffin. Hier laat ze zien dat ze meer dan dat heeft te bieden. Erg fijne stem en instrumentaal zit het ook wel dik in orde. Nummer moet het vooral hebben van de heerlijke bas.
Cijfer: 7,4
12. William Fitzsimmons - The Tide Pulls from the Moon
Opnieuw staat William Fitzsimmons onderaan in mijn lijstje, maar dit keer krijgt hij gelukkig een hoger cijfer dan de 3 voor Let You Break. Sterker nog, dit is gewoon een prima nummer. Ben nog steeds niet heel erg gecharmeerd van deze man. Zijn stem wordt vaak vergeleken met Sufjan Stevens, maar vergeleken met Stevens is dit muzikaal wel heel erg saai en vlak.
Cijfer: 6,3
Zowel muzikaal als tekstueel is dit behoorlijk anders dan She’s Enough. Traag, donker, treurig, soft-rock. Dit nummer raakt me heel diep. Een van de beste teksten van Slug. Ant is hier veel minder prominent, wat het nummer juist goed doet. De aandacht gaat naar Slug, maar tegelijkertijd wordt er door de minimale muziek heel erg een sfeer gecreëerd. Een van mijn favorieten van dit jaar.
Cijfer: 9,3
2. Burial - Street Halo
Erg lastig om te beschrijven wat ik hier zo geweldig aan vind. Een erg fijn ritme en William Bevan weet me de hele tijd te boeien. Knisper te hier, vocaaltje daar, het werkt bij mij.
Cijfer: 9
3. Atmosphere - She’s Enough
Ant tovert hier weer een heerlijke beat uit de hoge hoed. Ook het refrein is lekker catchy. Atmosphere heeft het nooit moeten hebben van ingewikkelde teksten of heel vernieuwende productie, maar zo erg vind ik dat niet. Het nieuwe album is meer easy-listening dan ooit, toch leveren ze weer een topprestatie. Extra puntjes voor de clip.
Cijfer: 8,6
4. Kurt Vile - Society Is My Friend
Mijn eerste kennismaking met Kurt Vile was zijn album God Is Saying This to You.... Een mysterieuze ontmoeting, ik hoorde heel veel interessante geluiden, maar het was nog te rommelig. Waar zijn eerdere plaat onevenwichtig was, is hij nu in balans. Maar gelukkig nog steeds mysterieus.
Cijfer: 8,2
5. Ghostpoet - Cash and Carry Me Home
Deze trend van de laatste tijd, nieuwe electronica-stijlen gemengd met soul/hip-hop, bevalt me wel. Zijn stem is ook heel erg geschikt voor dit soort electronica/hiphop-crossover.
Cijfer: 8,1
En voor de volledigheid, de rest:
6. Radiohead - Separator
Ook dit is weer zo’n nummer waarvan ik niet precies weet wat ik ervan moet vinden. Vind ik het nou beter, omdat er de naam Radiohead achter staat? Of misschien is mijn mening wel te negatief, omdat mijn verwachting te hoog liggen. Wie zal het zeggen? Toch weet Radiohead me ook met de nieuwe plaat te boeien. Het beste nummer van de tweede helft van The King of Limbs overigens.
Cijfer: 8
7. Blue Sky Black Death - Sleeping Children Are Still Flying
Er wordt hier een geweldige sfeer neergezet. Het weet me wel zes minuten lang te boeien, maar brengt net iets te weinig om mijn volledige aandacht op te eisen.
8. Iron & Wine - Your Fake Name Is Good Enough for Me
Een wereld van verschil vergeleken met het in januari genomineerde nummer van deze man. Waar dat nummer gewoonweg saai was, is dit alles behalve saai. Heel gelaagd en vol. Zeker de blazers zijn een goede toevoeging.
Weinig vernieuwende singer/songwriter. Meestal gaat dit soort folky singer/songwriter muziek mijn ene oor in en meteen het andere oor weer uit, maar Alexi Murdoch weet me toch te pakken.
10. The Boxer Rebellion - The Runner
De vorige genomineerde nummers van The Boxer Rebellion stegen steeds bij mij in waardering. Doubt, No Harm en Both Sides Are Even behoren nu bij mij toch zeker tot de beste vijftig nummers van dit jaar. The Runner zit net onder het niveau van de drie eerder genoemden, maar is nog steeds erg goed.
11. Selah Sue - This World
Voorheen vond ik Selah Sue niet zo heel bijzonder. Leuk koppie en een geinig nummertje met Raggamuffin. Hier laat ze zien dat ze meer dan dat heeft te bieden. Erg fijne stem en instrumentaal zit het ook wel dik in orde. Nummer moet het vooral hebben van de heerlijke bas.
Cijfer: 7,4
12. William Fitzsimmons - The Tide Pulls from the Moon
Opnieuw staat William Fitzsimmons onderaan in mijn lijstje, maar dit keer krijgt hij gelukkig een hoger cijfer dan de 3 voor Let You Break. Sterker nog, dit is gewoon een prima nummer. Ben nog steeds niet heel erg gecharmeerd van deze man. Zijn stem wordt vaak vergeleken met Sufjan Stevens, maar vergeleken met Stevens is dit muzikaal wel heel erg saai en vlak.
Cijfer: 6,3
0
geplaatst: 23 mei 2011, 22:04 uur
Dan heb je wellicht niet al te veel tijd meer gezien Herman morgen met vakantie gaat.
0
geplaatst: 23 mei 2011, 22:10 uur
Oké, op die fiets. Overigens is het voor Atmosphere een nadeel dat ze met twee nummers nog meedoen. Een knappe prestatie, maar daardoor vrees ik dat ze geen nummer 1 of 2 positie halen. Of toch?...
0
geplaatst: 23 mei 2011, 22:21 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Oké, op die fiets. Overigens is het voor Atmosphere een nadeel dat ze met twee nummers nog meedoen. Een knappe prestatie, maar daardoor vrees ik dat ze geen nummer 1 of 2 positie halen. Of toch?...
Denk het wel hoor. Samen met William Fitzsimmons zijn het denk ik de populairste nummers hier.
0
geplaatst: 23 mei 2011, 22:31 uur
Okay, de boekingskantoren zijn gesloten, de uitslag komt er zo aan.
0
geplaatst: 23 mei 2011, 22:43 uur
De beste 8 die niet de finale haalden. 19 en 20 haalden in de halve finales een even hoog stempercentage, maar Stendeck deed het beter dan Elbow in de eerste ronde. De andere Elbow, toch een favoriet voor de finale voor sommigen, eindigt uiteindelijk op de 13e plaats.
13. Elbow – The Birds
14. William Fitzsimmons - What Hold
15. Steak Number Eight - Track Into The Sky
16. Blackfield - Far Away
17. Foo Fighters - Walk
18. Radiohead - Bloom
19. Stendeck - Run Amok (Against Time Rebels)
20. Elbow - Lippy Kids
13. Elbow – The Birds
14. William Fitzsimmons - What Hold
15. Steak Number Eight - Track Into The Sky
16. Blackfield - Far Away
17. Foo Fighters - Walk
18. Radiohead - Bloom
19. Stendeck - Run Amok (Against Time Rebels)
20. Elbow - Lippy Kids
0
geplaatst: 23 mei 2011, 22:58 uur
Ik neem aan dat er uiteindelijk één grote eindfinale wordt gespeeld? Hoe gaat dat werken, gewoon weer op dezelfde manier als nu, met alle 12 nummers die van elke maand de finale dan als nominaties, of minder? Lijkt me wel leuk, zo'n soort systeem
Toch jammer (en bijna vreemd) dat Elbow niet hoog scoort, niet eens omdat ik het zelf zo geweldig vind (dat vind ik wel, maar daar gaat het niet om) maar omdat met name Lippy Kids toch vrij populair is op MuMe.
Toch jammer (en bijna vreemd) dat Elbow niet hoog scoort, niet eens omdat ik het zelf zo geweldig vind (dat vind ik wel, maar daar gaat het niet om) maar omdat met name Lippy Kids toch vrij populair is op MuMe.
0
geplaatst: 23 mei 2011, 23:10 uur
Okay, vanaf nu tellen we af. Het zit *heel* dicht op elkaar, dus we beginnen meteen met een nummer dat door 1 iemand op 1 werd gezet:
12. Ghostpoet - Cash and Carry Me Home (15 punten, 7 nominaties)
de nummer 1 van Sandokan-veld
nominatie: kemm
edit: scherp, Poeha
12. Ghostpoet - Cash and Carry Me Home (15 punten, 7 nominaties)
de nummer 1 van Sandokan-veld
nominatie: kemm
edit: scherp, Poeha

0
geplaatst: 23 mei 2011, 23:12 uur
11. Alexi Murdoch – Someday Soon (16, 5)
de nummer 1 van hoi123 en herman
nominatie: Co Jackso
de nummer 1 van hoi123 en herman
0
geplaatst: 23 mei 2011, 23:15 uur
10. Kurt Vile - Society Is My Friend (17, 8 )
nominatie: automatisch
Het enige nummer dat door 8 mensen werd genomineerd (op een deelnemersveld van 15). Helaas voor Kurt betekent dat 6 keer een 4e of 5e plek, dus erg hoog eindigt hij er niet mee.
nominatie: automatisch
Het enige nummer dat door 8 mensen werd genomineerd (op een deelnemersveld van 15). Helaas voor Kurt betekent dat 6 keer een 4e of 5e plek, dus erg hoog eindigt hij er niet mee.
0
geplaatst: 23 mei 2011, 23:18 uur
En dan zit het extreem dichtbij elkaar. De nummers 9, 8 en 7 hebben allemaal 18 punten.
9. The Boxer Rebellion - The Runner (18, 6)
de nummer 1 van Co Jackso
Dit nummer vergaarde naast een eerste plek vier 3e plekken en een 5e plek.
9. The Boxer Rebellion - The Runner (18, 6)
de nummer 1 van Co Jackso
Dit nummer vergaarde naast een eerste plek vier 3e plekken en een 5e plek.
0
geplaatst: 23 mei 2011, 23:24 uur
8. Blue Sky Black Death - Sleeping children are still flying (18, 5)
de nummer 1 van Titmeister
nominatie: Rhythm & Poetry
Dit nummer staat boven The Boxer Rebellion vanwege ook nog een nummer 2-notering.
de nummer 1 van Titmeister
nominatie: Rhythm & Poetry
Dit nummer staat boven The Boxer Rebellion vanwege ook nog een nummer 2-notering.
0
geplaatst: 23 mei 2011, 23:27 uur
7. Radiohead - Separator (18, 6)
de nummer 1 van Dustbowl en Odi
nominatie: niels94
Omwille van de 2 nummer 1 noteringen boven nr. 8 en 9 geëindigd.
de nummer 1 van Dustbowl en Odi
nominatie: niels94
Omwille van de 2 nummer 1 noteringen boven nr. 8 en 9 geëindigd.
* denotes required fields.