MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Knock-out: 1977

zoeken in:
3-0

Schitterend, deze muziek van Tangerine Dream. Voor de eerste keer dat ik dit hoor trouwens.

Mjuman schreef:
Aan de heren hierboven: 4 * geel - niemand, helemaal niemand die het opneemt voor Spasticus Authenticus Ian Dury? Alleen dat verdrietende burgeralbum van Alan Parsons!!

Moge u allen veroordeeld zijn tot doorzonkamers op het oosten tot in de lengte der dagen

Misschien was het wel een enorme clash tussen twee wereldalbums!
Doorzonkamers op het Oosten? Het mag in uw ogen burgerlijk zijn, O Mjuman, dat zegt helaas nog niets over goed of slecht. Muziek op voorhand alleen goed vinden omdat het zogezegd niet burgerlijk zou zijn is natuurlijk ook dramatisch. Wie bepaalt dat eigenlijk, of iets wel of niet burgerlijk is?

3-1 (idd jammer voor Ian .....hij had mijn stem kunnen hebben)

musician schreef:
Doorzonkamers op het Oosten? Het mag in uw ogen burgerlijk zijn O Mjuman, dat zegt helaas nog niets over goed of slecht....

Musician: een kamer pal op het oosten is momenteel slecht, geloof me - ik spreek uit ervaring. Mijn werkkamer ligt op het oosten en daar wordt het echt heet. Het is daar ook niet lang vol te houden en daar ligt de parallel met A.P.P; dat houd ik nooit langer vol dan 1 - 3 songs, al scheelt het als Colin Blunstone zingt. APP staat voor mij ongeveer voor pompeuze, barokke maakmuziek (gekunsteld); ik kan er helemaal niets mee. Afgezien van de muziek van Dury bewonderde ik ook zijn houding (ook de draak steken met zichzelf en zijn handicap) en hij heeft een paar prachtige odes geschreven: Sweet Gene Vincent en Lullaby for Francies - en die maken wel wat wakker in een mens, meer dan die pruttel-EO-rock van APP.

DjFrankie (moderator)
4-1

DjFrankie (moderator)
55. Linda Ronstadt - Simple Dreams vs ABBA - The Album

0-1 (kom er niet onderuit )

1-1 (ik ook niet)

Mjuman schreef:
(...) APP staat voor mij ongeveer voor pompeuze, barokke maakmuziek (gekunsteld); ik kan er helemaal niets mee.

Ja dat kan uiteraard, niet je cup of tea.
Misschien is het naïef van mij, maar ik geloof nooit dat er artiesten zijn die of vooraf denken burgerlijke muziek te gaan maken of, zoals hier, pompeuze barokke maakmuziek. Dat Alan Parsons zegt tegen Eric Woolfson: "hier wordt niet de kamer verlaten vóór ik een album vol pompeuze barokke maakmuziek heb". Ik geloof toch altijd liever in de creatieve motivatie van de artiest, het uiteindelijke doel om een geweldig album te maken. Dat dat dan de ene keer beter lukt dan de andere is evident.

Afgezien van de muziek van Dury bewonderde ik ook zijn houding (ook de draak steken met zichzelf en zijn handicap) en hij heeft een paar prachtige odes geschreven: Sweet Gene Vincent en Lullaby for Francies - en die maken wel wat wakker in een mens, meer dan die pruttel-EO-rock van APP.

Ik hou ook van Ian Dury. Ik heb een mooie verzamelaar en het album Do it yourself. Ik heb o.a. die New boots and pantys cd nog op mijn verlanglijstje staan, maar niet al zijn albums. Hij maakt aanstekelijke newwave, inderdaad leuke teksten, wat zwartgallige humor.

Ik blijf er bij: je kunt ook van allebei houden. Gelukkig luister ik niet naar de EO, zodat elke associatie met ongeacht welk artiest mij sowieso volledig ontgaat.....

55. Linda Ronstadt - Simple Dreams vs ABBA - The Album

1-2

2-3 Eagle maakt het verschil

56. Klaus Schulze - Mirage vs Graham Parker and the Rumour - Stick to Me

0-1

Pubrock!

Ah! Abba gelukkig door naar de volgende ronde!

0-2

Geef Graham Parker graag de ruimte.

1-2

En Ian Dury had mijn stem gekregen

Mijn stem ook, maar ik moest even naar de supermarkt.

2-2

wibro schreef:
Mijn stem ook, maar ik moest even naar de supermarkt.

2-2

Vier vlotte vlerken hebben 'em uit de koers gereden

2-4 Beiden (voor mij dan) niet boeiend

57. Ramones - Rocket to Russia vs Anthony Phillips - The Geese and the Ghost

1-0 easy

1-1 Helemaal niet easy, prachtige plaat van Anthony Philips!

Genesis en Rick Wakeman-achtige projecten liggen mij niet zo.
The Ramones ben je zo vanaf

Ja, en dit album van Anthony Philips blijft natuurlijk hangen! Het is overigens niet zomaar een of ander Genesis/Wakeman project. Het is alternatief, Anthony Philips hield niet van commercie, stapte daarom na één album al uit Genesis en hij hield ook niet van publiciteit.

Maar de muziek is echt geweldig!

1-2

Toch jammer dat Mirage van Klaus Schulze vroegtijdig is uitgeschakeld.
Velvet Voyage is toch echt een schitterend nummer.

Mjuman schreef:
(quote)

Vier vlotte vlerken hebben 'em uit de koers gereden

Zo het prikkeldraad in...

3-2

Gast
geplaatst: vandaag om 17:05 uur

geplaatst: vandaag om 17:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.