Muziek / Muziekgames / Knock-out: 1974
zoeken in:
0
geplaatst: 16 november 2011, 23:34 uur
51. Bob Marley & the Wailers - Natty Dread vs Billy Joel - Streetlife Serenade
0
geplaatst: 18 november 2011, 00:02 uur
24 uurs regeling.
Bob Marley is door omdat hij bij de voorlaatste stand op voorsprong stond.
52. Cluster - Zuckerzeit vs Hatfield and the North - Hatfield and the North
Bob Marley is door omdat hij bij de voorlaatste stand op voorsprong stond.
52. Cluster - Zuckerzeit vs Hatfield and the North - Hatfield and the North
0
geplaatst: 18 november 2011, 06:12 uur
Bob Marley & The Wailers op het nippertje door!Natty Dread is een klassiek reggae-album dat ons land in 1974 wakker deed worden!
Helaas heb ik ze niet meer in bezit maar er verschenen schitterende artikelen in de Oor toendertijd.
0
geplaatst: 18 november 2011, 08:42 uur
Ja, dat was in 1974, maar anno 2011 is daar blijkbaar toch niet meer zo veel belangstelling voor. De belangstelling voor deze KO is trouwens zeer laag. Verbaast mij niet. Als we 1974 vergelijken met 1973 en 1975, dan is 1974 een zeer matig muziekjaar. Het eerste album dat in de top 250 verschijnt is The Lamb Lies Down on Broadway van Genesis op positie 140. Volgens mij zeker niet het beste album van Genesis.
Ondanks de teleurstellende belangstelling voor de KO 1974 en het grote aantal albums dat zich plaatst via 24 uurs regelingen ga ik toch met deze KO's door. 1973 is namelijk weer een ijzersterk muziekjaar.
Ondanks de teleurstellende belangstelling voor de KO 1974 en het grote aantal albums dat zich plaatst via 24 uurs regelingen ga ik toch met deze KO's door. 1973 is namelijk weer een ijzersterk muziekjaar.
0
geplaatst: 18 november 2011, 09:11 uur
Reggae behoort tot een van de niet geliefde genres op MuMe. Ik had -ondanks mijn bewondering voor veel werk van Billy- in dit geval ook op Natty Dread gestemd.
0
geplaatst: 18 november 2011, 09:15 uur
wibro schreef:
Tja, er komen hier gewoon teveel albums langs die ik niet ken. In de volgende rondes zal ik me waarschijnlijk wat vaker melden hier.
0
geplaatst: 18 november 2011, 09:25 uur
principal2000 schreef:
Reggae behoort tot een van de niet geliefde genres op MuMe. Ik had -ondanks mijn bewondering voor veel werk van Billy- in dit geval ook op Natty Dread gestemd.
(quote)
Toch wel jammer.
Reggae is muziek uit het hart en gevoel met een boodschap.
Misschien blijf ik iets te lang hangen in die oude (muziek) tijden

Veel albums in deze K.O. zijn me ook niet bekend.
Meestal ken ik wel de artiesten en beluister gewoon enkele fragmenten voor een oordeel.
0
geplaatst: 18 november 2011, 09:40 uur
Er is wel meer jammer op MuMe.....
Ik ken ook te weinig albums om iedere battle te stemmen. De meeste albums wekken overigens niet mijn interesse voor verdere beluistering. Het scoreverloop is bovendien vaak voorspelbaar.
Ik ken ook te weinig albums om iedere battle te stemmen. De meeste albums wekken overigens niet mijn interesse voor verdere beluistering. Het scoreverloop is bovendien vaak voorspelbaar.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 18 november 2011, 10:06 uur
GrafGantz schreef:
Tja, er komen hier gewoon teveel albums langs die ik niet ken. In de volgende rondes zal ik me waarschijnlijk wat vaker melden hier.
Zelfde hier. Ik heb al de mental note dat ik nog in een van de volgende battles kan stemmen en dan misschien in de volgende ronde weer een paar keer...
N.a.v. een van de vorige jaren had ik ook het goede voornemen om in elk geval de platen die tegen mijn eigen nominaties loten te beluisteren, maar dat is in dit jaar op praktische bezwaren gesneuveld. Voor volgend jaar staat het voornemen nog gewoon.

0
geplaatst: 18 november 2011, 10:16 uur
GrafGantz schreef:
Ja, dat heb ik ook. Misschien dat het iets anders wordt als je gewoon mag kiezen voor een favoriet album dat je in ieder geval kent in plaats van beiden...
0
geplaatst: 18 november 2011, 10:29 uur
Toch worden de lijsten door mij met zorg samengesteld. Vaak voeg ik ook albums toe op advies van de deelnemers van deze KO. Toch zijn het vaak die albums die slechts via de 24 uurs regeling de volgende ronde halen, mochten ze die ronde überhaupt halen.
Aan mijn lotingssysteem ligt het ook niet. Twee topalbums met veel stemmen én een hoog gemiddelde kunnen de eerste twee ronden nooit tegen elkaar loten. Albums die via de 24 uursregeling de volgende ronde bereiken kunnen in die ronde nooit elkaar treffen. Dit systeem heeft er in ieder geval toe geleid dat de eindstrijd van 1977 en 1975 zeer spannend was. En daar gaat het toch om maar nogmaals; 1974 is net zoals 1976 gewoon een matig jaar. Ik zou het aantal albums natuurlijk ook terug kunnen brengen van 128 naar 64, maar dan krijg ik weer reakties waarom dat of dat album er niet in zit. Maar als jullie andere suggesties hebben; die zijn natuurlijk altijd welkom.
Aan mijn lotingssysteem ligt het ook niet. Twee topalbums met veel stemmen én een hoog gemiddelde kunnen de eerste twee ronden nooit tegen elkaar loten. Albums die via de 24 uursregeling de volgende ronde bereiken kunnen in die ronde nooit elkaar treffen. Dit systeem heeft er in ieder geval toe geleid dat de eindstrijd van 1977 en 1975 zeer spannend was. En daar gaat het toch om maar nogmaals; 1974 is net zoals 1976 gewoon een matig jaar. Ik zou het aantal albums natuurlijk ook terug kunnen brengen van 128 naar 64, maar dan krijg ik weer reakties waarom dat of dat album er niet in zit. Maar als jullie andere suggesties hebben; die zijn natuurlijk altijd welkom.
0
geplaatst: 18 november 2011, 10:39 uur
musician schreef:
Ja, dat heb ik ook. Misschien dat het iets anders wordt als je gewoon mag kiezen voor een favoriet album dat je in ieder geval kent in plaats van beiden...
(quote)
De vraag is of je beide albums überhaupt wel helemaal moet kennen.
Voorbeeld; Album A loot tegen album K
Album A ken je door en door en heb je gewaardeerd met een 4,5*. Album K ken je niet. Je beluistert 3 nummers daarvan maar je vindt die allemaal niks. Theoretisch gezien lijkt het mij onmogelijk dat als je album K helemaal beluistert voor jou dat album op gelijke hoogte komt met album A. Dus mag je gewoon op album A stemmen ondanks dat je album K niet helemaal hebt beluisterd.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 18 november 2011, 10:59 uur
Freitzen zei hier jaren geleden iets bijzonder zinnigs over, waar ik eigenlijk niks aan toe te voegen heb.
En nogmaals: we hebben toch geen haast?
freitzen schreef:
Misschien moeten mensen het wat vaker als een leuke toevalligheid zien als twee bekende platen tegen elkaar loten. Dat ze het recht hebben om hun stem uit te brengen, in plaats van haastig naar dit recht te zoeken.
Misschien moeten mensen het wat vaker als een leuke toevalligheid zien als twee bekende platen tegen elkaar loten. Dat ze het recht hebben om hun stem uit te brengen, in plaats van haastig naar dit recht te zoeken.
En nogmaals: we hebben toch geen haast?
0
geplaatst: 19 november 2011, 00:11 uur
24 uurs regeling; Cluster gaat dankzij mijn stem door.
53. John Cale - Fear vs Thin Lizzy - Night Life
53. John Cale - Fear vs Thin Lizzy - Night Life
* denotes required fields.