Muziek / Muziekgames / MuMeAfrekening
zoeken in:
0
geplaatst: 27 december 2013, 17:26 uur
Dat is balen.
Ik zie dat je 23 december nog wat namen hebt gepost van mensen die nog moesten schrijven. Hoop dat ze dat gauw nog even in de pen klimmen.
Ik zie dat je 23 december nog wat namen hebt gepost van mensen die nog moesten schrijven. Hoop dat ze dat gauw nog even in de pen klimmen.
0
geplaatst: 27 december 2013, 17:28 uur
Mijn lijstje was toen ook binnen.
Kan het dan niet zonder die recensie(s)? Anders ben je misschien nog wel een tijdje zoet, voor je de resterende exemplaren hebt verzameld. Ben juist reuze benieuwd naar het volgende lijstje.
Kan het dan niet zonder die recensie(s)? Anders ben je misschien nog wel een tijdje zoet, voor je de resterende exemplaren hebt verzameld. Ben juist reuze benieuwd naar het volgende lijstje.
0
geplaatst: 27 december 2013, 17:29 uur
Ja, alsnog verdergaan, zou ik zeggen. Dan maar een aantal nummers zonder recensies.
0
geplaatst: 27 december 2013, 17:30 uur
Wel ik geef de desbetreffende persoon nog wat tijd, want ik kon gisterenavond laat pas de volgende lijst plaatsen, maar ik heb hem (gisterenavond) al een bericht gezonden en hoop dat ik zo rap mogelijk antwoord heb. Ik hoop vanavond toch 2 lijstjes te kunnen plaatsen.
edit: het is maar 1 nummer voor de volgende lijst dus als iemand het ziet zitten om het nummer Graffiti van SX te doen.
edit: het is maar 1 nummer voor de volgende lijst dus als iemand het ziet zitten om het nummer Graffiti van SX te doen.
0
geplaatst: 27 december 2013, 19:17 uur
Ik wil het wel schrijven (zal je voor dit nummer pm-en) maar of het nummer dan ook een positief stukje krijgt... 

0
geplaatst: 27 december 2013, 19:23 uur
Ik zou zeggen gewoon plaatsen die lijst, het ontbrekende stukje kan er toch altijd later nog wel ingeplakt worden (door jou of Herman)?
Hier staat alvast mijn eigen top 100: Klik
Hier staat alvast mijn eigen top 100: Klik
0
geplaatst: 27 december 2013, 20:04 uur
90. Arthur Beatrice – Grand Union | 133 punten | 5 weken | 7de
Grand Union | 2014 | Verenigd Koninkrijk | pop | Harvest
@ Vince vega
Eerste punten: stoepkrijt |5 oktober
Top 10: stoepkrijt, Vince vega, Arrie
Nummer 1: Vince vega , Arrie
89. Slow Machete – Gray Eyed Bird | 133 punten | 4 weken | 5de
Mango Tree | 2013 | Verenigde Staten | Wereld / Electronic | SMTG
@ Sunderland
Eerste punten: Sunderland | 22 juli
Top 10: Sunderland, Sundance, inquestos, Dance Lover
Nummer 1: Sunderland , Sundance
88. Foxygen – No Destruction | 133 punten | 3 weken | 4de
We Are the 21th Century Ambassadors of Peace & Magic | 2013 | Verenigde Staten | rock | Jagjaguwar
@ Sundance
Eerste punten: herman | 8 juni
Top 10: herman, ArthurDZ, DenDimi, Sundance, Dance Lover
Nummer 1: herman
87. Disclosure – When a Fire Starts to Burn | 133 punten | 5 weken | 7de
Settle | 2013 | Verenigd Koninkrijk | Dance | PMR
Eerste punten: tuktak |27 mei
Top 10: tuktak, Snoeperd, kemm, Teunnis, De-noir, ArthurDZ, herman, Dance Lover
Nummer 1: Snoeperd
86. The Mowgli’s – San Fransisco | 134 punten |5 weken | 10de
Waiting for the Dawn | 2013 | Verenigde Staten | Pop/Rock | Photo Finish
@ musician
Eerste punten: Sunderland | 3 maart
Top 10: Sunderland, ArthurDZ, musician, gretz, Dance Lover, De-noir
Nummer 1: /
85. Wild Nothing – Paradise | 134 punten | 3 weken | 2de
Nocturne | 2012 |Verenigde Staten | pop |Captured Tracks
@ Vince vega
Eerste punten: DjFrankie | 2 januari
Top 10: DjFrankie, stoepkrijt, Silent_shout, herman, Vince vega, tuktak, arcade monkeys, Teunnis, Dance Lover
84. Disclosure ft. Eliza Doolittle – You & Me [Flume Remix] | 136 punten | 6 weken | 6de
Flume: Deluxe Edition | 2013 | Australië | Electronic | Future Classic
@ kemm
Eerste punten: tuktak | 16 juni
Top 10: tuktak, kemm, Dance Lover, jassn, stoepkrijt, poeha
Nummer 1: tuktak, kemm
83. Wild Smiles – Take Me Away | 137 punten | 2 weken | 9de
Take Me Away | 2013 | Verenigd Koninkrijk | Rock
@ DjFrankie
Eerste punten: Outlaw104 |11 juni
Top 10: Outlaw104, DjFrankie, musician, ranboy
Nummer 1:
82. These New Puritans – Organ Eternal | 137 punten | 4 weken | 5de
Field of Reeds | 2013 | Verenigd Koninkrijk | Rock | Infectious
@ Don Cappuccino
Eerste punten: herman | 25 augustus
Top 10: herman, Vince vega, curufin, Dance Lover, ranboy, jassn
81. SX – Graffiti | 138 punten | 3 weken | 8ste
Arche | 2012 | België | pop | ARS
@ musician
Eerste punten: Silent_shout | 10 maart
Top 10: Silent_shout, Gretz, stoepkrijt, DenDimi, Magick1
Nummer 1: Silent_shout
Grand Union | 2014 | Verenigd Koninkrijk | pop | Harvest
Na een eerste al behoorlijk lekkere single Carter (uncut), zonder al teveel succes overigens, kwam nieuwe band Arthur Beatrice in het najaar van 2013 met de single Grand Union. Na een aarzelend begin kreeg deze single in de afrekening toch het succes dat ze verdiende.
Arthur Beatrice maakt, zoals ik dat elders op internet las, fraaie gelaagde indiepop met een melancholische ondertoon. Vergelijkingen met The XX zijn reeds gemaakt, maar voor die band hoeven ze zeker niet onder te doen.
Volgend jaar komen ze met het debuutalbum, ook dat is er eentje om naar uit te kijken.
Arthur Beatrice maakt, zoals ik dat elders op internet las, fraaie gelaagde indiepop met een melancholische ondertoon. Vergelijkingen met The XX zijn reeds gemaakt, maar voor die band hoeven ze zeker niet onder te doen.
Volgend jaar komen ze met het debuutalbum, ook dat is er eentje om naar uit te kijken.
@ Vince vega
Eerste punten: stoepkrijt |5 oktober
Top 10: stoepkrijt, Vince vega, Arrie
Nummer 1: Vince vega , Arrie
89. Slow Machete – Gray Eyed Bird | 133 punten | 4 weken | 5de
Mango Tree | 2013 | Verenigde Staten | Wereld / Electronic | SMTG
En toen kwam daar die malle Amerikaan langs op de radio, die ooit eens als welzijnswerker in Haïti had gewerkt, daar en passant wat zang en andere geluiden had opgenomen en dat thuis aan elkaar plakte op een bedje van een electronisch ritme. In dit nummer rent er nog een hond voorbij en zo ontstaat er een mooie mengeling van electronica en wereldmuziek. Dit nummer was de toegangsdeur naar zijn EP van afgelopen jaar waarna al snel bleek dat in 2012 het debuut was verschenen, ook al vol met dit soort pareltjes.
@ Sunderland
Eerste punten: Sunderland | 22 juli
Top 10: Sunderland, Sundance, inquestos, Dance Lover
Nummer 1: Sunderland , Sundance
88. Foxygen – No Destruction | 133 punten | 3 weken | 4de
We Are the 21th Century Ambassadors of Peace & Magic | 2013 | Verenigde Staten | rock | Jagjaguwar
Deze plaat doet mij denken aan The Velvet Underground. Dit is zo’n single die ik wel eindeloos kan blijven draaien. Vrij bizarre tekst en hij klinkt zo heerlijk loom. Lekker in een hangmat, koptelefoon op en dan deze plaat op repeat, wat kan je nog gebeuren.
@ Sundance
Eerste punten: herman | 8 juni
Top 10: herman, ArthurDZ, DenDimi, Sundance, Dance Lover
87. Disclosure – When a Fire Starts to Burn | 133 punten | 5 weken | 7de
Settle | 2013 | Verenigd Koninkrijk | Dance | PMR
Toch wel het ultieme dancenummer van het debuutalbum van deze Engelsen. Disclosure brengt de ultieme mix tussen house, dance en popmuziek. Dit vertaalt zich zeker in hun singles. Dit nummer zet gewoon elke tent in vuur en vlam. Op Werchter dit jaar was het niet anders, volledig los gaan is al wat je kunt doen
Eerste punten: tuktak |27 mei
Top 10: tuktak, Snoeperd, kemm, Teunnis, De-noir, ArthurDZ, herman, Dance Lover
Nummer 1: Snoeperd
86. The Mowgli’s – San Fransisco | 134 punten |5 weken | 10de
Waiting for the Dawn | 2013 | Verenigde Staten | Pop/Rock | Photo Finish
Het beste nummer van een dit jaar debuterend hippiegezelschap, dat maar liefst uit zeven personen bestaat. Aanstekelijke rock/pop van de Amerikaanse westkust met het oude liefdesideaal als thema. In de basis had het nummer wel wat meer verdiend, de melodie loopt als een trein en het enthousiasme van de band fleurt de onbewuste kijker van de komische clip helemaal op.
@ musician
Eerste punten: Sunderland | 3 maart
Top 10: Sunderland, ArthurDZ, musician, gretz, Dance Lover, De-noir
Nummer 1: /
85. Wild Nothing – Paradise | 134 punten | 3 weken | 2de
Nocturne | 2012 |Verenigde Staten | pop |Captured Tracks
Afkomstig uit 2012, klinkend als de jaren tachtig en een dikke hit in de afrekening van 2012/2013.
Dat geldt allemaal voor Wild Nothing, de eenmansformatie die in 2012 haar tweede album uitbracht. Lieve shoegaze en dreampop, zo kunnen we het nummer Paradise wel categoriseren. Neem daarbij de gesproken teksten actrice Michelle Williams en je hebt een heerlijk ontspannen nummer dat niet snel gaat vervelen.
Dat geldt allemaal voor Wild Nothing, de eenmansformatie die in 2012 haar tweede album uitbracht. Lieve shoegaze en dreampop, zo kunnen we het nummer Paradise wel categoriseren. Neem daarbij de gesproken teksten actrice Michelle Williams en je hebt een heerlijk ontspannen nummer dat niet snel gaat vervelen.
@ Vince vega
Eerste punten: DjFrankie | 2 januari
Top 10: DjFrankie, stoepkrijt, Silent_shout, herman, Vince vega, tuktak, arcade monkeys, Teunnis, Dance Lover
84. Disclosure ft. Eliza Doolittle – You & Me [Flume Remix] | 136 punten | 6 weken | 6de
Flume: Deluxe Edition | 2013 | Australië | Electronic | Future Classic
De pop wordt eruit gekatapulteerd en in komt een snedige lap spacefunk. Van Eliza blijven slechts flarden echo’s over, in de plaats komt een intense instrumentale chorus. Die mept het bubbelende nummer langs achter recht in het gezicht, smijt het een paar keer op de grond, om het vervolgens weer recht te trekken en terug tegen de vloer te duwen. Flume maakt van het You & Me verhaal een ongemeen spannende You vs. Me strijd.
@ kemm
Eerste punten: tuktak | 16 juni
Top 10: tuktak, kemm, Dance Lover, jassn, stoepkrijt, poeha
Nummer 1: tuktak, kemm
83. Wild Smiles – Take Me Away | 137 punten | 2 weken | 9de
Take Me Away | 2013 | Verenigd Koninkrijk | Rock
Overstuurde post-punk in een poppy jasje, dat geeft in mijn beleving dit nummer het beste weer. Klinkt zeer aanstekelijk en heeft een voortstuwend ritme, wat het bijzonder aangenaam maakt om te beluisteren. Vraag: waarom is me dit niet eerder opgevallen? Antwoord: Geen idee maar gemiste punten.
@ DjFrankie
Eerste punten: Outlaw104 |11 juni
Top 10: Outlaw104, DjFrankie, musician, ranboy
Nummer 1:
82. These New Puritans – Organ Eternal | 137 punten | 4 weken | 5de
Field of Reeds | 2013 | Verenigd Koninkrijk | Rock | Infectious
Organ Eternal heeft een motief dat zeer lang door je hoofd zal spoken na beluistering, neem dat maar van mij aan. Deze track heeft een hele warme en jazzy vibe die ook weer tegendraads is, richting het latere werk van Radiohead. Uiteindelijk slaat dit om naar juist een hele dromerige vibe met mooie partijen voor de strijkers.
@ Don Cappuccino
Eerste punten: herman | 25 augustus
Top 10: herman, Vince vega, curufin, Dance Lover, ranboy, jassn
81. SX – Graffiti | 138 punten | 3 weken | 8ste
Arche | 2012 | België | pop | ARS
Talentvolle band met lichtvoetige, op zwaar op elektronica leunende pop uit Kortrijk, België. Het nummer is een single van het debuutalbum Arche. Het klinkt verzorgd en heeft duidelijk commerciële potentie. Zangeres Stefanie Callebaut heeft een ietwat zwoele stem waarmee ze de aantrekkelijkheid nog verder verhoogd.
@ musician
Eerste punten: Silent_shout | 10 maart
Top 10: Silent_shout, Gretz, stoepkrijt, DenDimi, Magick1
Nummer 1: Silent_shout
0
geplaatst: 27 december 2013, 21:18 uur
Mooie, duidelijke overzichten!
Heb je nu bij elk nummer een commentaar of zijn er nog nummers waar wat bij geschreven moet worden?
Heb je nu bij elk nummer een commentaar of zijn er nog nummers waar wat bij geschreven moet worden?
0
geplaatst: 27 december 2013, 21:48 uur
Nog ééntje tekort maar dat komt in orde. Verder nog zo'n 10 dat ik zelf moet doen maar die doe ik als de nummers langskomen.
Ik doe vanavond nog een update
Ik doe vanavond nog een update
0
geplaatst: 27 december 2013, 22:50 uur
80. Vondelpark – California Analog Dream | 140 punten |2 weken | 7de
Seabed | 2013 | Verenigd Koninkrijk | Electronic | R&S
Eerste punten: Vince vega | 17 maart
Top 10: Vince vega, Arrie, tuktak, De-noir
Nummer 1: Arrie
79. Moderat – Bad Kingdom | 140 punten | 4 weken | 4de
II | 2013 | Duitsland | Dance/Electronic | Monkeytown
@ Ploppesteksel
Eerste punten: DenDimi | 19 juli
Top 10: DenDimi, Teunnis, Magick1, Vince vega, inquestos, stoepkrijt, Gretz, Sundance
Nummer 1: Magick1
78. Wall – Left To Wonder | 142 punten | 4 weken | 6de
Shoestring | 2013 | Verenigd Koninkrijk | pop | Big Picnic
@ Sunderland
Eerste punten: Sunderland | 12 mei
Top 10: Sunderland, Gretz, aERodynamIC
Nummer 1: Sunderland
77. Girls in Hawaii – Misses | 143 punten | 2 weken | 16de
Everest | 2013 | Belgiê | pop/Rock | 62TV
@ ArthurDZ
Eerste punten: curufin | 22 april
Top 10: curufin, Magick1, Vince vega, ArthurDZ, musician, Sundance
Nummer 1: curufin, ArthurDZ
76. Darkside – Golden Arrow | 144 punten | 5 weken | 10de
Psychic | 2013 | Verenigde Staten | Electronic | Matador
Eerste punten: jassn | 5 september
Top 10: jassn, inquestos, Dance Lover, curufin, Don Cappuccino
Nummer 1: jassn
75. Postiljonen – Atlantis | 145 punten | 6 weken | 3de
Skyer |2013 | Zweden | pop | Best Fit
@ Poeha
Eerste punten: Vince vega | 4 augustus
Top 10: Vince vega, Gretz, Dance Lover
Nummer 1: Dance Lover, Gretz, Poeha
74. The Florist – Middle of Winter | 147 punten | 7 weken | 2de
Middle of Winter | 2013 | Japan | Rock | Eigen Beheer
@ DjFrankie
Eerste punten: curufin | 6 september
Top 10: curufin, DjFrankie, ArthurDZ, musician, stoepkrijt, ranboy, Don Cappuccino, Dance Lover
Nummer 1: ArthurDZ
73. The National – Don’t Swallow The Cap | 149 punten | 3 weken | 11de
Trouble Will Find Me | 2013 | Verenigde Staten | Rock | 4AD
@ ArthurDZ
Eerste punten: De-noir / Snoeperd | 15 april
Top 10: De-noir, ArthurDZ, Gretz, stoepkrijt, Don Cappuccino, jassn, Snoeperd, curufin, sniezo, Magick1, DenDimi
72. Tropical Popsicle – Ghost Beacons | 150 punten | 5 weken | 6de
Dawn of Delight | 2013 | Verenigde Staten | Rock | Talitres
@ ArthurDZ
Eerste punten: ArthurDZ | 16 maart
Top 10: ArthurDZ, DjFrankie, herman, stoepkrijt, aERodynamIC, Arrie, ranboy
Nummer 1: DjFrankie
71. Dido ft. Kendrick Lamar – Let us Move on | 150 punten | 5 weken | 7de
Girl Who Got Away | 2013 | Verenigde Staten | Pop | RCA
Eerste punten: Rhythm & Poetry | 12 januari
Top 10: Rhythm & Poetry, Gretz, Snoeperd, jassn, Dance Lover, DenDimi, stoepkrijt
Nummer 1: Rhythm & Poetry, Snoeperd
Seabed | 2013 | Verenigd Koninkrijk | Electronic | R&S
Een deuntje die bekend voorkomt of is het gewoon ik die dit nummer zo veel gedraaid heb? De zang doet wat aan James Blake denken maar dan toch iets anders waardoor het meer dromeriger overig komt. Vondelpark heeft hier een eigen Californische droom voorgesteld in een nummer, het overweegt me bijna (was het niet van het geld) om er naar toe te gaan. Ook al staan de Verenigde staten op 1 van de laatste plaatsen om naartoe te gaan in mijn leven (al is het na dit nummer misschien wel een paar plaatsen hoger). Het doet me dromen van een mooi stukje land.
Eerste punten: Vince vega | 17 maart
Top 10: Vince vega, Arrie, tuktak, De-noir
Nummer 1: Arrie
79. Moderat – Bad Kingdom | 140 punten | 4 weken | 4de
II | 2013 | Duitsland | Dance/Electronic | Monkeytown
Stel: u bent lid van de IJsberenclub maar het is bijlange niet koud genoeg om te trainen. Wel, Moderat biedt u een oplossing: Bad Kingdom laat eigenhandig de temperatuur met een gevoelig aantal graden zakken en creëert ijskoude rillingen over uw rug waardoor het onmogelijk wordt niet te sidderen. Modeselektor en Apparat beroeren ieders gevoelige snaar zonder daarbij te vervallen in meligheid of een overdosis kazigheid, maar met prachtig ingezongen zinnen als “This is not what you wanted, not what you had in mind”. Die lyrics gaan gepaard met beats van de bovenste plank: pounding electrowobbles gecombineerd met zwevende synths die constant onopvallend langs je heen sneren. Bad Kingdom palmt je gewoon even helemaal in; het is zo’n nummer waarvan je gaat staren en de rest om je heen even helemaal vergeet terwijl je stilletjes “Not what you had in mind” meemompelt.
Bad Kingdom, of hoe electro en electronic de handen perfect in elkaar kunnen slaan.
Bad Kingdom, of hoe electro en electronic de handen perfect in elkaar kunnen slaan.
@ Ploppesteksel
Eerste punten: DenDimi | 19 juli
Top 10: DenDimi, Teunnis, Magick1, Vince vega, inquestos, stoepkrijt, Gretz, Sundance
78. Wall – Left To Wonder | 142 punten | 4 weken | 6de
Shoestring | 2013 | Verenigd Koninkrijk | pop | Big Picnic
Onder de naam Wall bracht Lyla Foy dit Left to Wonder uit afgelopen jaar. Ondertussen heeft ze haar alias ingewisseld en is dit nummer gewoon onder haar eigen naam te vinden. Dit nummer is een pareltje, zeer rustig, met een stem als die van Agnes Obel waarbij de piano is ingeruild voor een orgeltje en een drumcomputer die op de achtergrond een rustig ritme en melodie weergeven. Haar engelenzang maakt het echter schoon in al haar eenvoud.
@ Sunderland
Eerste punten: Sunderland | 12 mei
Top 10: Sunderland, Gretz, aERodynamIC
Nummer 1: Sunderland
77. Girls in Hawaii – Misses | 143 punten | 2 weken | 16de
Everest | 2013 | Belgiê | pop/Rock | 62TV
Het nummer met de beste ‘I miss you’ sinds Slint’s Good Morning Captain. Heerlijk hoe het nummer na dat ene zinnetje in vijfde versnelling schiet. Sowieso de beste Belgische song van 2013!
@ ArthurDZ
Eerste punten: curufin | 22 april
Top 10: curufin, Magick1, Vince vega, ArthurDZ, musician, Sundance
Nummer 1: curufin, ArthurDZ
76. Darkside – Golden Arrow | 144 punten | 5 weken | 10de
Psychic | 2013 | Verenigde Staten | Electronic | Matador
Het proces van hoe dit nummer 1 van mijn favoriete singles van het jaar werd. *Zit wat rond te kijken op blogs en ziet de naam Darkside verschijnen.* Een naam die direct mijn interesse wekt, want wie me kent weet dat ik wel van duistere muziek hou. Met wat verder lezen zie ik de naam Nicolas Jaar verschijnen als 1 van de groepsleden. Nu is mijn interesse helemaal gewekt. *Duwt op play-knop* Na een paar seconden, weet ik het al. Dit kan wel eens helemaal mijn ding zijn. *zet vlug de koptelefoon en klaagt tegen zichzelf dat ik het moest weten want het is iets van Nicolas Jaar* Daarna begin ik het nummer weer van het begin af te spelen, het zou doodzonde zijn van die eerste seconden. Het nummer neemt u al bij de lurven vanaf de 1ste seconde om u pas los te laten als het gedaan is maar dat besef je pas na 11m20. Er gebeurt van alles in het begin, bij een 1ste luisterbeurt zou je kunnen denken dat het losse stukjes zijn maar als bij 1m50 het tempo wat wordt opgewerkt. Dan begrijp je wel dat dit wel eens een fantastische opbouw zou kunnen hebben. Er gebeurt zoveel in die intro dat je na 100 luisterbeurten nog verrast wordt door verschillende geluiden. Voor mij is de intro dan ook het beste deel van dit nummer. Hoe geniaal het einde dan ook is want laten we zeggen minder dan geniaal kun je die toch niet noemen? Die zang, de opbouw naar het einde toe, de enorme gelaagdheid van begin tot eind en de oneindige variatie die dit nummer bevat. Golden Arrow bevat alles. Het wordt ook alsmaar dansbaarder. Zelden een nummer gehoord dat zo’n indruk op mij maakte dat ik het direct doorstuurde naar iemand anders op musicmeter. Iets wat ik eigenlijk nooit doe en als ik het al doe het pas na een week of zoiets. Het meest indrukwekkende is dat ik het nu zelfs nog altijd ferm onder de indruk blijf. Het is alleen de groten gegeven. Kom en luister dit, Jaar kan geen prachtige afsluiter/opener wensen.
Eerste punten: jassn | 5 september
Top 10: jassn, inquestos, Dance Lover, curufin, Don Cappuccino
Nummer 1: jassn
75. Postiljonen – Atlantis | 145 punten | 6 weken | 3de
Skyer |2013 | Zweden | pop | Best Fit
De eerste grote ontdekking van 2013 was voor mij toch afkomstig uit Zweden. Een band waar ik toevallig "tegenaan liep" bij het zoeken naar nieuwe inbreng voor het topic Song van het Jaar 2013. Met het album Skyer leveren ze een prima debuut af. Het album over de gehele linie doet nogal mellow aan, met een flinke scheut dreampop daaraan toegevoegd. Met Atlantis als een meer dan waardig slotakkoord. Het heeft ook wat weg van M83, de grote persoonlijke ontdekking uit 2011. Die status heeft Postiljonen nog niet, maar ik ben nu al benieuwd naar de opvolger van hun debuutplaat.
@ Poeha
Eerste punten: Vince vega | 4 augustus
Top 10: Vince vega, Gretz, Dance Lover
Nummer 1: Dance Lover, Gretz, Poeha
74. The Florist – Middle of Winter | 147 punten | 7 weken | 2de
Middle of Winter | 2013 | Japan | Rock | Eigen Beheer
Soms zit je op you-tube en dan klik je aan de zijkant een nummer aan, bijvoorbeeld The Florist.
Je krijgt dan een clip, met wazige japanners te zien voorzien van een shoegaze sound die teruggrijpt naar de hoogtijdagen van dit genre rond begin jaren 90. Denk Slowdive, Chapterhouse, en Catherine Wheel. En nu dus shoegaze uit Japan. Zeer lekkere sound, die het verdient om door een groter publiek ontdekt te worden, ik ben er klaar voor jullie ook?
Je krijgt dan een clip, met wazige japanners te zien voorzien van een shoegaze sound die teruggrijpt naar de hoogtijdagen van dit genre rond begin jaren 90. Denk Slowdive, Chapterhouse, en Catherine Wheel. En nu dus shoegaze uit Japan. Zeer lekkere sound, die het verdient om door een groter publiek ontdekt te worden, ik ben er klaar voor jullie ook?
@ DjFrankie
Eerste punten: curufin | 6 september
Top 10: curufin, DjFrankie, ArthurDZ, musician, stoepkrijt, ranboy, Don Cappuccino, Dance Lover
73. The National – Don’t Swallow The Cap | 149 punten | 3 weken | 11de
Trouble Will Find Me | 2013 | Verenigde Staten | Rock | 4AD
Eén van de beste nummers van de voor mij beste plaat van het jaar. Tja, vooral door dat orgeltje he. Echt om duimen en vingers bij af te likken. De tekst en zang van Matt Berninger zijn ook grote pluspunten, om af te sluiten met een al ingetrapte open door.
@ ArthurDZ
Eerste punten: De-noir / Snoeperd | 15 april
Top 10: De-noir, ArthurDZ, Gretz, stoepkrijt, Don Cappuccino, jassn, Snoeperd, curufin, sniezo, Magick1, DenDimi
72. Tropical Popsicle – Ghost Beacons | 150 punten | 5 weken | 6de
Dawn of Delight | 2013 | Verenigde Staten | Rock | Talitres
Dit nummer heeft de beste ritmesectie van het jaar wat mij betreft. Echt hypnotiserend gewoon. Een nummer waar simpelweg alles aan klopt. Had best hoger gemogen!
@ ArthurDZ
Eerste punten: ArthurDZ | 16 maart
Top 10: ArthurDZ, DjFrankie, herman, stoepkrijt, aERodynamIC, Arrie, ranboy
71. Dido ft. Kendrick Lamar – Let us Move on | 150 punten | 5 weken | 7de
Girl Who Got Away | 2013 | Verenigde Staten | Pop | RCA
Dido en rappers, het is een succesverhaal gebleken in het verleden met de toen hotste rapper van het moment: Eminem. Stan was een wereldwijd succes. Ondertussen was Dido helemaal uit de radar verdwenen dus dacht ze eraan om haar grootste succesverhaal maar eens te herhalen door Kendrick Lamar te vragen voor een nummer. Nu heeft ze met dit nummer niet zo’n groot succes gehaald als met Stan, maar Stan is dan ook niks vergeleken met Let us Move on. Dido heeft nog altijd een prachtige stem, haar stem is er zelf op verbeterd. Het nummer zou al mooi zijn zonder Kendrick maar deze feature is weer ééntje om duimen en vingers van af te likken. Het maakt het nummer gewoon af. Heel erg lekker popnummertje met een hiphopfeature die behoort tot de beste van dit jaar.
Eerste punten: Rhythm & Poetry | 12 januari
Top 10: Rhythm & Poetry, Gretz, Snoeperd, jassn, Dance Lover, DenDimi, stoepkrijt
Nummer 1: Rhythm & Poetry, Snoeperd
0
geplaatst: 28 december 2013, 11:03 uur
Ik had er hier maar eentje van in mijn top 20, dus dat valt wel mee. 

0
geplaatst: 28 december 2013, 11:04 uur
Tja, mijn naam komt dan ook behoorlijk vaak voor in dit rijtje. Eigenlijk wel jammer dat ze allemaal zo laag staan 

0
geplaatst: 28 december 2013, 18:10 uur
70.Eefje De Visser – Nee Joh | 151 punten | 9 weken | 12de
Het Is | 2013 | Nederland | Pop | Eefjes Plaatsenmaatschappijtje
@ Gretz
Eerste punten: aERodynamIC | 1 juli
Top 10: aERodynamIC, Gretz, Dance Lover, inquestos, Don Cappuccino
Nummer 1: Gretz
69. Chvrches – The Mother That We Share | 151 punten | 6 weken | 8ste
The Bones of What You Believe | 2013 | Verenigd Koninkrijk | pop | Virgin
@ ArthurDZ
Eerste punten: Aroentje | 5 januari
Top 10: Aroentje, Gretz, DenDimi, Silent_shout, Magick1, stoepkrijt, ArthurDZ, Snoeperd, Sundance
Nummer 1: stoepkrijt
68. London Grammar – Wasting My Young Years | 152 punten | 3 weken | 10de
If You Wait | 2013 | Verenigd Koninkrijk | Pop | Metal & Dust
@ herman
Eerste punten: curufin | 18 mei
Top 10: curufin, De-noir, Silent_shout, Vince vega, ranboy, Gretz , Sundance, herman
67. Pulp – After You | 153 punten | 3 weken | 6de
Niet op een album | 2014? | Verenigd Konkrijk | Pop/rock |Island
@ herman
Eerste punten: Aroentje | 11 januari
Top 10: Aroentje, Silent_shout, Snoeperd, herman, Dance Lover, Gretz, Teunnis, stoepkrijt, Sundance
Nummer 1: Aroentje, herman
66. Nothankyou – Know Yourself | 154 punten |6 weken | 6de
Nog geen album uit |2014? | Verenigd Koninkrijk | rock | Moshi Moshi
@ herman
Eerste punten: stoepkrijt | 20 juli
Top 10: stoepkrijt, Teunnis, Dance Lover, herman, inquestos, Arrie
65. Erlend Øye – La Prima Estate | 156 punten | 6 weken | 4de
Nog geen album uit | 2014 | Noorwegen | electronic/pop | Bubbles
@ Arrie
Eerste punten: DenDimi | 7 augustus
Top 10: DenDimi, stoepkrijt, Gretz, Dance Lover, Vince vega, Arrie, ranboy
Nummer 1: DenDimi
64. Fuck Buttons – The Red Wing | 157 punten | 5 weken | 2de
Slow Focus | 2013 | Verenigd Koninkrijk | electronic | ATP
@ Don Cappuccino
Eerste punten: kemm |26 juni
Top 10: kemm, Dance Lover, Don Cappuccino, stoepkrijt, curufin, Teunnis, DenDimi
Nummer 1: Teunnis
63. Brasstronaut – Opportunity |158 punten | 5 weken | 1ste (1 week)
Opportunity EP | 2013 (heruitgave) | Canada | Pop | Tri-Angle
@ Dance Lover
Eerste punten: herman | 10 november
Top 10: herman, Arrie, stoepkrijt, jassn
Nummer 1: Dance Lover
62. Kelis – Jerk Ribs |160 punten | 4 weken | 7de
Nog geen album uit | 2014? | Verenigde Staten | R&B/soul | Federal Prism
Eerste punten: Arrie | 5 mei
Top 10: Arrie, kemm,Dance Lover, snoeperd, yeahyeahyeah
Nummer 1: Dance Lover, Arrie
61. Vaura – Incomplete Burning| 161 punten | 6 weken | 1ste (1 week)
The Missing | 2013 | Verenigde Staten | Metal/Rock | Profound Lore
@ Don Cappuccino
Eerste punten: Don Cappuccino | 5 november
Top 10: Don Cappuccino, Vince vega, DjFrankie, stoepkrijt
Nummer 1: Don Cappuccino, stoepkrijt
Het Is | 2013 | Nederland | Pop | Eefjes Plaatsenmaatschappijtje
Nee Joh is een zwoel en sprankelend liedje om heerlijk bij weg te dromen. In de basis een eenvoudig nummer, maar ondertussen wel meerdere lagen bevattend. Het is kenmerkend voor de nieuwe sound van Eefje de Visser, waar de gitaar minder prominent aanwezig is. Er ontstaat hierdoor ruimte voor een sobere synthesizer, die de single een bezwerend effect geeft. Hoewel de tekst vrij simpel is opgebouwd kan het zijn dat deze pas na meerdere keren luisteren binnenkomt. Eefjes bijzondere, unieke manier van articuleren is hier de oorzaak van. Met haar loepzuivere, fluisterzachte stemgeluid - soms maar half verstaanbaar - creëert ze als het ware een extra instrument. De lyrics krijgen hierdoor een mysterieus tintje en Eefje laat de Nederlandse taal voor mij fraaier klinken dan ooit. Het is ook betoverend mooi hoe ze de laatste twee coupletten door elkaar zingt. Een fascinerend nummer van een uitzonderlijk talent.
@ Gretz
Eerste punten: aERodynamIC | 1 juli
Top 10: aERodynamIC, Gretz, Dance Lover, inquestos, Don Cappuccino
69. Chvrches – The Mother That We Share | 151 punten | 6 weken | 8ste
The Bones of What You Believe | 2013 | Verenigd Koninkrijk | pop | Virgin
Dit nummer leerde ik begin dit jaar kennen via dit topic en het intrigeerde me meteen. Want muzikaal is dit dan wel totaal niet mijn stijl, maar iets in de stem van de zangeres, en de sfeer van het nummer, raakte me wel. Een betoverend mooi nummer van waarschijnlijk de beste alternatieve popplaat van het jaar.
@ ArthurDZ
Eerste punten: Aroentje | 5 januari
Top 10: Aroentje, Gretz, DenDimi, Silent_shout, Magick1, stoepkrijt, ArthurDZ, Snoeperd, Sundance
68. London Grammar – Wasting My Young Years | 152 punten | 3 weken | 10de
If You Wait | 2013 | Verenigd Koninkrijk | Pop | Metal & Dust
Eind 2012 dook ineens London Grammar op in de blogosphere. Het nummer, Hey Now, was niet eens zo subliem, maar de stem des te meer. Hannah Reid heet de zangeres en in 2013 zou ze me nog een paar keer van mijn sokken blazen. Dit vind ik hun beste nummer, door de herkenbare tekst (al liggen mijn young years wellicht al achter me). in de 20+ jaar dat ik muziek luister heb ik eigenlijk zelden gehad dat alleen een stem me zo wist te roeren, maar deze zangeres krijgt het voor elkaar. Als ik haar hoor zingen, staat de rest van de wereld even stil.
@ herman
Eerste punten: curufin | 18 mei
Top 10: curufin, De-noir, Silent_shout, Vince vega, ranboy, Gretz , Sundance, herman
67. Pulp – After You | 153 punten | 3 weken | 6de
Niet op een album | 2014? | Verenigd Konkrijk | Pop/rock |Island
2013 begon goed, want de eerdere podium-comeback van Pulp kreegt ineens navolging van nieuw studiomateriaal. Nouja, helemaal nieuw is After You niet. Het nummer werd in eerste instantie al in 2000 opgenomen, maar haalde toen niet het album We Love Life, waarvoor het oorspronkelijk bedoeld was. Op zich niet onlogisch, want het heeft een veel uitbundigere sfeer dan de meeste muziek op dat album. Ik ben wel blij dat After You alsnog het licht heeft gezien, want het is gewoon een dijk van een Pulp-plaat.
@ herman
Eerste punten: Aroentje | 11 januari
Top 10: Aroentje, Silent_shout, Snoeperd, herman, Dance Lover, Gretz, Teunnis, stoepkrijt, Sundance
Nummer 1: Aroentje, herman
66. Nothankyou – Know Yourself | 154 punten |6 weken | 6de
Nog geen album uit |2014? | Verenigd Koninkrijk | rock | Moshi Moshi
Een onbekende artiest waar ik altijd een zwak voor heb gehad is Tom Vek. Iemand die in de verte klonk als Beck, maar tegendraadse post-punk maakte. Het duurde even voordat ik erachter kwam dat dit ook een project van hem is, al wordt hij hier bijgestaan door een zangeres. Ook Nothankyou vind ik erg goed, al is dit meer een rockplaat met een flinke groovende beat eronder. Erg spannend nummer, vind ik.
@ herman
Eerste punten: stoepkrijt | 20 juli
Top 10: stoepkrijt, Teunnis, Dance Lover, herman, inquestos, Arrie
65. Erlend Øye – La Prima Estate | 156 punten | 6 weken | 4de
Nog geen album uit | 2014 | Noorwegen | electronic/pop | Bubbles
La Prima Estate weet een heerlijk zomers gevoel over te brengen, zeker in combinatie met de clip waar je haast wel vrolijk van moet worden. Een prachtig eiland, zo'n, zee en strand, mooie vrouwen in kleurrijke jurkjes, niets moet, alles mag. Daarbij is dit nummer de perfecte soundtrack. Het is ontzettend opgewekt maar de zang van Erlend Oye (de man achter Kings of Convenience) geeft het toch ook iets looms. Heerlijk!
@ Arrie
Eerste punten: DenDimi | 7 augustus
Top 10: DenDimi, stoepkrijt, Gretz, Dance Lover, Vince vega, Arrie, ranboy
Nummer 1: DenDimi
64. Fuck Buttons – The Red Wing | 157 punten | 5 weken | 2de
Slow Focus | 2013 | Verenigd Koninkrijk | electronic | ATP
The Red Wing is de eerste single van Slow Focus en dat is zeer begrijpelijk. Een lekker stoffige hip-hopbeat wordt zowat overstemd door zeer vervormde synthesizers. De opbouw in dit nummer heeft veel weg van post-rock, na vijf minuten barst The Red Wing namelijk helemaal open in een prachtige climax. Het is een rijke geluidsmuur die vooral geluisterd door de koptelefoon heel erg indrukwekkend is. Aan het eind wordt de hip-hopbeat ineens zeer prominent en wordt de muur gesloopt.
@ Don Cappuccino
Eerste punten: kemm |26 juni
Top 10: kemm, Dance Lover, Don Cappuccino, stoepkrijt, curufin, Teunnis, DenDimi
Nummer 1: Teunnis
63. Brasstronaut – Opportunity |158 punten | 5 weken | 1ste (1 week)
Opportunity EP | 2013 (heruitgave) | Canada | Pop | Tri-Angle
Met dit swingende nummer meldt Brasstronaut zich definitief op mijn muzikale radar van artiesten die ik in de gaten moet houden. Dit nummer staat bol van achtergrondgeluiden die op komen borrelen, weer verdwijnen en andere muzikale intermezzo `s. Absoluut hoogtepunt vind ik de tempoversnelling op 1.45. Zou zeker niet misstaan in een club! De afsluiting met al dat getrompetter is een ander hoogtepunt! Zeer terechte #1 notering in de lijst eerder dit jaar.
@ Dance Lover
Eerste punten: herman | 10 november
Top 10: herman, Arrie, stoepkrijt, jassn
Nummer 1: Dance Lover
62. Kelis – Jerk Ribs |160 punten | 4 weken | 7de
Nog geen album uit | 2014? | Verenigde Staten | R&B/soul | Federal Prism
Ik ben helemaal geen fan van Kelis, toch niet de nummers die ik al kende zoals Milkshake. Ik had er een hekel aan. Dit is iets totaal anders en voor mij dan ook met grote voorsprong het beste dat ik ken van haar. Het nummer zit erg goed in elkaar maar het beste is toch wel haar stem die erg soulvol klinkt wat haar heel goed af gaat. Een nummer die me zowaar naar meer doet verlangen van haar terwijl ik voor dit nummer gewoon een hekel aan had. Het kan verkeren in muziek
Eerste punten: Arrie | 5 mei
Top 10: Arrie, kemm,Dance Lover, snoeperd, yeahyeahyeah
Nummer 1: Dance Lover, Arrie
61. Vaura – Incomplete Burning| 161 punten | 6 weken | 1ste (1 week)
The Missing | 2013 | Verenigde Staten | Metal/Rock | Profound Lore
Vaura speelt new wave/post-punk maar gebruikt zijn ervaring in de metalen (Gorguts, Kayo Dot) om zich te onderscheiden. De gitaarpartijen in het begin zijn bijvoorbeeld tremolerend, een techniek die veel in black metal wordt gebruikt. Het nummer zelf is zeer pakkend en de vocalen hebben veel weg van David Sylvian, heel stemmig. De gitaarsolo is geweldig en doet me ontzettend denken aan die van Alex Lifeson van Rush ten tijde van Moving Pictures.
@ Don Cappuccino
Eerste punten: Don Cappuccino | 5 november
Top 10: Don Cappuccino, Vince vega, DjFrankie, stoepkrijt
Nummer 1: Don Cappuccino, stoepkrijt
0
geplaatst: 28 december 2013, 18:41 uur
Prachtig overzicht jassn! 
Ik heb t/m week 31 meegedaan. Ik zal vanaf week 1 2014 weer aanhaken, maar ik moet nog even een concept bedenken die me wat minder tijd kost. Dat brak me uiteindelijk wel op dit jaar.

Ik heb t/m week 31 meegedaan. Ik zal vanaf week 1 2014 weer aanhaken, maar ik moet nog even een concept bedenken die me wat minder tijd kost. Dat brak me uiteindelijk wel op dit jaar.
0
geplaatst: 28 december 2013, 19:31 uur
Wat een beroerd filmpje bij Jerk Ribs, deze is een stuk beter: Jerk Ribs of Kelis in video on Jukebox
Dat stukje is ook niet van mij overigens, voor alle duidelijkheid. Ik heb absoluut geen hekel aan haar gehad.
Dat stukje is ook niet van mij overigens, voor alle duidelijkheid. Ik heb absoluut geen hekel aan haar gehad.
0
geplaatst: 28 december 2013, 20:17 uur
Teunnis schreef:
een concept bedenken die me wat minder tijd kost. Dat brak me uiteindelijk wel op dit jaar.
een concept bedenken die me wat minder tijd kost. Dat brak me uiteindelijk wel op dit jaar.
Herkenbaar.... het werd huiswerk en dan weet je dat je moet stoppen. Natuurlijk kan ik terug naar een top 10 maar dat vond ik ook niks waardoor ik juist naar een top 40 ging waar ik enorm tevreden over was maar wat te veel tijd kost. Daarbij het probleem dat je ook moest uitzoeken wat een single was en wat niet plus het feit dat ik een echt 'album mens' ben.
Hoe dan ook vind ik deze ontknoping heel erg leuk.
0
geplaatst: 28 december 2013, 21:02 uur
Wauw, wat een verrukkelijke update! Zeven nummers uit de top van mijn lijstjes, waarvan drie nummers een.
Met Nothankyou is een van de allerbeste nummers van 2013 al gepasseerd, maar er komen vast nog meer nummers van hetzelfde niveau langs.
Wat leuk trouwens dan Pulp de lijst gehaald heeft. Ik wist niet dat het zo goed scoorde in de Afrekening. Dat zal wel komen, doordat ik dit nummer pas laat leerde kennen. Een heerlijk uitbundig nummer dat me nog steeds niet is gaan vervelen.
Met Nothankyou is een van de allerbeste nummers van 2013 al gepasseerd, maar er komen vast nog meer nummers van hetzelfde niveau langs.
Wat leuk trouwens dan Pulp de lijst gehaald heeft. Ik wist niet dat het zo goed scoorde in de Afrekening. Dat zal wel komen, doordat ik dit nummer pas laat leerde kennen. Een heerlijk uitbundig nummer dat me nog steeds niet is gaan vervelen.
0
geplaatst: 28 december 2013, 23:06 uur
60. Juveniles – Fantasy | 164 punten | 6 weken | 6de
Juveniles | 2013 | Frankrijk | Pop | Paradis
@ Poeha
Eerste punten: Poeha | 12 september
Top 10: Poeha, stoepkrijt, Dance Lover
Nummer 1: Poeha
59. Janelle Monáe ft. Erykah Badu – Q.U.E.E.N. | 164 punten | 4 weken | 6de
The Electric Lady | 2013 | Verenigde Staten | R&B | Bad Boy
@ kemm
Eerste punten: kemm | 24 april
Top 10: kemm, De-noir, herman, Teunnis, Dance Lover, jassn, Arrie
Nummer 1: kemm
58. The Postal Service – A Tattered Lineof String| 165 punten | 5 weken | 9de
Nog geen album uit | 2014? | Verenigde Staten | pop/electronic | Sub Pop
@ Dance Lover
Eerste punten: DenDimi | 13 februari
Top 10: DenDimi, ArthurDZ, Gretz, Snoeperd, Dance Lover, Silent_shout
Nummer 1: Gretz , DenDimi , Snoeperd
57. The National – I Need My Girl | 169 punten | 7 weken | 2de
Trouble Will Find Me | 2013 | Verenigde Staten | rock | 4AD
Eerste punten: jassn | 10 november
Top 10: jassn, ArthurDZ, curufin, Dance Lover, Vince vega, Sundance, Gretz, DjFrankie, DenDimi
56. Exit Calm – The Rapture | 170 punten | 6 weken | 9de
The Future isn’t What it Used to Be | 2013 | Verenigd Koninkrijk | Rock | Club AC30
@ DjFrankie
Eerste punten: DjFrankie | 21 januari
Top 10: DjFrankie, stoepkrijt, ArthurDZ, Sundance, Vince vega
Nummer 1: DjFrankie, Vince vega
55. The Boxer Rebellion – Keep Moving | 171 punten | 7 weken | 5de
Promises | 2013 | Verenigd Koninkrijk | Rock | Absentee
@ DjFrankie
Eerste punten: DjFrankie | 7 oktober
Top 10: DjFrankie, musician, ranboy, Sundance
54. Revere – These Halcyon Days | 171 punten | 7 weken | 4de
My Mirror / Your Target | 2013 | Verenigd Koninkrijk | pop/rock | V2
@ DjFrankie
Eerste punten: aERodynamIC | 23 september
Top 10: aERodynamIC, ranboy, ArthurDZ, Sundance, Gretz, DjFrankie
Nummer 1: aERodynamIC , ArthurDZ
53. Museum of Bellas Artes – Abyss | 177 punten | 6 weken | 2de
Pieces | 2013 | Zweden | pop/electronic |Best Fit
@ herman
Eerste punten: herman | 28 juli
Top 10: herman, kemm, Dance Lover, inquestos, jassn, Sundance, Arrie
Nummer 1: herman, Dance Lover , kemm
52. The Knife – Full of Fire | 177 punten | 5 weken | 2de
Shaking The Habitual | 2013 | Zweden | electronic | Rabid
@ kemm
Eerste punten: jassn | 28 januari
Top 10: jassn, DenDimi, Don Cappuccino, kemm, Ploppesteksel, Dance Lover, Teunnis, curufin
Nummer 1: jassn , Don Cappuccino, Dance Lover
51. Robin Thicke ft. Pharrel & T.I. – Blurred Lines | 186 punten | 6 weken | 10de
Blurred Lines | 2013 | Verenigde Staten | R&B | Star Trak
Eerste punten: Arrie | 14 april
Top 10: Arrie, Dance Lover, Sundance, Snoeperd, Magick1
Juveniles | 2013 | Frankrijk | Pop | Paradis
Er zijn aardig wat fraaie ontdekkingen de revue gepasseerd het afgelopen jaar, maar dit nummer is daarvan de absolute nummer één. Eerlijk gezegd is het me een raadsel waarom nu juist dit nummer. Of toch? Het is heerlijk catchy/vrolijk. Ligt toch wel makkelijk in het gehoor. Normaal gaat de voorkeur toch uit naar het refrein van een track, maar bij Fantasy is het de song in zijn geheel die nogal beklijvend overkomt. Dat maakt hem tot een ware persoonlijke winnaar van 2013. Absolute topper van het gelijknamige debuutalbum van dit Franse popduo.
@ Poeha
Eerste punten: Poeha | 12 september
Top 10: Poeha, stoepkrijt, Dance Lover
Nummer 1: Poeha
59. Janelle Monáe ft. Erykah Badu – Q.U.E.E.N. | 164 punten | 4 weken | 6de
The Electric Lady | 2013 | Verenigde Staten | R&B | Bad Boy
Een bom van een statement dat twee leading ladies samenbrengt en op een speelse manier veel indruk maakt. Het zit ‘m in de keuze van de woorden, de Badu-featuring, de eigenzinnige opbouw, en dan nog een finale rap die zorgt voor de doodsteek. Soul die dieper gaat dan de ziel.
@ kemm
Eerste punten: kemm | 24 april
Top 10: kemm, De-noir, herman, Teunnis, Dance Lover, jassn, Arrie
Nummer 1: kemm
58. The Postal Service – A Tattered Lineof String| 165 punten | 5 weken | 9de
Nog geen album uit | 2014? | Verenigde Staten | pop/electronic | Sub Pop
Het heeft even geduurd, maar na jaren van afwezigheid was daar ineens weer de Postal Service, bekend en geroemd vanwege het ultieme feel good nummer Such Great Heights. En om het tienjarig jubileum van hun debuutalbum te vieren besloten ze om een single uit te brengen. En dat resulteerde weer in oude, vertrouwde Postal Service lievigheid, want dit nummer is een speelse, vrolijke ode aan alle mooie popnummers die ons muzieklandschap rijk is!
@ Dance Lover
Eerste punten: DenDimi | 13 februari
Top 10: DenDimi, ArthurDZ, Gretz, Snoeperd, Dance Lover, Silent_shout
Nummer 1: Gretz , DenDimi , Snoeperd
57. The National – I Need My Girl | 169 punten | 7 weken | 2de
Trouble Will Find Me | 2013 | Verenigde Staten | rock | 4AD
Al 2 jaar draai ik dit nummer plat en nog heeft het nog geen draadje kwaliteit verloren van de dag dat ze dit nummer voor het eerst aan het publiek lieten horen. Het enige nummer van hun nieuwste album dat kan wedijveren met de topnummers van al hun vorige albums en ep-s. Ik denk dat het gitaarriedeltje is dat oh zo fantastisch vind. Matt die zo heimelijk mooi zingt op dit nummer. 1 van de beste nummers die The National ooit heeft voorgebracht.
Eerste punten: jassn | 10 november
Top 10: jassn, ArthurDZ, curufin, Dance Lover, Vince vega, Sundance, Gretz, DjFrankie, DenDimi
56. Exit Calm – The Rapture | 170 punten | 6 weken | 9de
The Future isn’t What it Used to Be | 2013 | Verenigd Koninkrijk | Rock | Club AC30
Exit Calm, de ontdekking van 2010 met hun debuut, nu in 2013 was het tijd voor hun 2de worp met The Rapture als eerste single, geweldige galmende rock in de stijl van de oude Verve en U2, waar ook weer de stem van zanger Nicky Smith opvalt. Binnenkort voor het eerst in Nederland, misschien dat dit een doorbraak wordt want deze band heeft alles in zich om groots te worden
@ DjFrankie
Eerste punten: DjFrankie | 21 januari
Top 10: DjFrankie, stoepkrijt, ArthurDZ, Sundance, Vince vega
Nummer 1: DjFrankie, Vince vega
55. The Boxer Rebellion – Keep Moving | 171 punten | 7 weken | 5de
Promises | 2013 | Verenigd Koninkrijk | Rock | Absentee
De opvolger van Diamonds, dit zeer hitgevoelige Keep Moving. The Verve-achtige Britpop met een donker emotioneel tintje in een hitgevoelig jasje dat omschrijft dit nummmer het beste. Zanger Nathan Nicholson beschikt over een uiterst hoge zuivere stem, die mij bijzonder aanspreekt. Hun optreden in Nijmgen dit jaar was voor mij het beste concert van 2013.
@ DjFrankie
Eerste punten: DjFrankie | 7 oktober
Top 10: DjFrankie, musician, ranboy, Sundance
54. Revere – These Halcyon Days | 171 punten | 7 weken | 4de
My Mirror / Your Target | 2013 | Verenigd Koninkrijk | pop/rock | V2
Eigenlijk had aERodynamIC hier moeten staan, de ultieme fan van deze pop/rockband die dit jaar ook in Nederland was te bewonderen. IK haakte pas later in, maar dit nummer is bijzonder aanstekelijk en getuigt van een groep die bijzonder goed een pop/rock nummer weet te maken. Dit nummer heeft snelheid, rust en een hoog meezinggehalte. En door de veranderingen in deze 3 minuten blijft dit nummer goed, ik denk een klassieker binnen de MuMe-ladder volgend jaar.
@ DjFrankie
Eerste punten: aERodynamIC | 23 september
Top 10: aERodynamIC, ranboy, ArthurDZ, Sundance, Gretz, DjFrankie
Nummer 1: aERodynamIC , ArthurDZ
53. Museum of Bellas Artes – Abyss | 177 punten | 6 weken | 2de
Pieces | 2013 | Zweden | pop/electronic |Best Fit
Deze band ontdekte ik een jaar of 3 geleden via een singletje en een ep. Ik was dan ook verguld dat er dit jaar eindelijk nieuw materiaal van hun verscheen. Aan Abyss moest ik even wennen, maar uiteindelijk vind ik het net zo goed als hun eerdere nummers die ik helemaal grijsgedraaid heb. Heerlijke dromerige electropop met een flinke hang naar de jaren '80, precies zoals ik het graag hoor.
@ herman
Eerste punten: herman | 28 juli
Top 10: herman, kemm, Dance Lover, inquestos, jassn, Sundance, Arrie
Nummer 1: herman, Dance Lover , kemm
52. The Knife – Full of Fire | 177 punten | 5 weken | 2de
Shaking The Habitual | 2013 | Zweden | electronic | Rabid
Een gevaarlijke zet, het gewende afschudden, je op plaatsen begeven waar niemand je wil zien. Maar The Knife heeft een gans verhaal klaar en zet in een dravende vaart het getrek en geduw uiteen. Dat het weleens offbeat durft te gaan deert niet. Na het vallen sta je weer op. En voor het laatste woord gezegd lijkt, hebben ze toch nog iets te melden. Als een vuistslag met een 10-minuutlange impact.
@ kemm
Eerste punten: jassn | 28 januari
Top 10: jassn, DenDimi, Don Cappuccino, kemm, Ploppesteksel, Dance Lover, Teunnis, curufin
Nummer 1: jassn , Don Cappuccino, Dance Lover
51. Robin Thicke ft. Pharrel & T.I. – Blurred Lines | 186 punten | 6 weken | 10de
Blurred Lines | 2013 | Verenigde Staten | R&B | Star Trak
Emily Ratajkowski is een verdomd lekker wijf. Zo. In de hoop dat ik geen feministische haatmails krijg, over naar de muziek: de tot rasechte player omgevormde Robin Thicke kreeg de hulp van niemand minder dan Pharrell & T.I. en dat bleek een ongekende succesformule. Enkel Get Lucky kreeg dit jaar waarschijnlijk meer airplay op de radio. Waarom? Aanstekelijk en groovier worden beats voor popdeuntjes haast niet gemaakt. Ook de meezingbaarheid van de op zich nietszeggende lyrics speelde zeker een grote factor. Zelfs mijn ouders zaten af en toe te verwijzen naar dat ene liedje met ‘Hey! Hey! Hey!’. Ondanks dat al mijn vrienden het verafschuwen vind ik het zelf een aardig plaatje: het ontspringt de dans van cliché 2013-schijven (opbouw-drop-break-opbouw-drop), is desalniettemin ontzettend dansbaar (dat bewees ook Hayden Panettiere al) en natuurlijk: Emily Ratajkowski.
Blurred Lines, of hoe een videoclip de auditieve perceptie van een nummer kan beïnvloeden.
Blurred Lines, of hoe een videoclip de auditieve perceptie van een nummer kan beïnvloeden.
Eerste punten: Arrie | 14 april
Top 10: Arrie, Dance Lover, Sundance, Snoeperd, Magick1
0
geplaatst: 28 december 2013, 23:19 uur
halverwege en het grootste deel van mijn opzoekwerk is gedaan, nog 5 nummers waar ik de statistieken van moet opzoeken.
iemand prono voor top 10?
het aantal punten van de 1ste mag ook naar gezocht worden.
iemand prono voor top 10?
het aantal punten van de 1ste mag ook naar gezocht worden.
0
geplaatst: 28 december 2013, 23:25 uur
Ik gok dat Reflektor de nummer 1 wordt met een puntenaantal ergens (ver) boven de driehonderd. Daar kan ik eigenlijk geen slag naar slaan. Wat er verder in de top 10 staat zou ik ook absoluut niet weten. Diamonds en Afterlife misschien?
Edit: of Open Eye Signal.
Edit 2: of Ya Hey of Wings.
Edit: of Open Eye Signal.
Edit 2: of Ya Hey of Wings.
0
geplaatst: 28 december 2013, 23:28 uur
Dream House zie ik ook wel in de hogere regionen vertoeven, heeft toch een lange tijd hoog in de lijst gestaan. 

0
geplaatst: 28 december 2013, 23:34 uur
Eigenlijk had aERodynamIC hier moeten staan, de ultieme fan van deze pop/rockband die dit jaar ook in Nederland was te bewonderen.
Sorry, als afhaker vond ik niet dat ik me dan wel aan stukjes moest wagen (pas op de plaats enzo)

ik denk een klassieker binnen de MuMe-ladder volgend jaar.
Ik help het je hopen, ik vrees dat dat toch niet zal lukken (andere nummers van de band zijn de afgelopen 3 jaar aardig gesneuveld op The Escape Artist na, ook in de Witte Trui liep het niet zo spectaculair)
0
geplaatst: 28 december 2013, 23:35 uur
Don Cappuccino schreef:
Dream House zie ik ook wel in de hogere regionen vertoeven, heeft toch een lange tijd hoog in de lijst gestaan.
Dream wie? Die heb ik even gemist.
Ik gok Arcade Fire op 1, Daft Punk op 2 en Boxer Rebellion op 3.
0
geplaatst: 28 december 2013, 23:45 uur
aERodynamIC schreef:
Herkenbaar.... het werd huiswerk en dan weet je dat je moet stoppen. Natuurlijk kan ik terug naar een top 10 maar dat vond ik ook niks waardoor ik juist naar een top 40 ging waar ik enorm tevreden over was maar wat te veel tijd kost. Daarbij het probleem dat je ook moest uitzoeken wat een single was en wat niet plus het feit dat ik een echt 'album mens' ben.
hier ook wel wat herkenbaar daarom dat ik op een bepaald moment toch gestopt ben met een top 40 en weer naar een top 20 overgeschakelt en ik ga het niet meer veranderen. Ook omdat ik het weer wil gaan combineren met een ander jaar. (eigenlijk met 2: 1970 en 1989).(quote)
0
geplaatst: 29 december 2013, 00:06 uur
Er is gewoon te veel leuks op de site en soms moeten er keuzes gemaakt worden 
Daarbij wil ik ook gewoon zo veel mogelijk nieuwe muziek beluisteren en concerten bezoeken
Neemt niet weg dat ik af en toe nog wel eens kom kijken in de lijstjes van anderen en blijf ik me verbazen waar jij zin in hebt om het elke week te berekenen.

Daarbij wil ik ook gewoon zo veel mogelijk nieuwe muziek beluisteren en concerten bezoeken

Neemt niet weg dat ik af en toe nog wel eens kom kijken in de lijstjes van anderen en blijf ik me verbazen waar jij zin in hebt om het elke week te berekenen.
0
geplaatst: 29 december 2013, 00:07 uur
Een top 40 ging mij eigenlijk meteen al wat te ver, al had ik keuze genoeg. Top 20 vind ik eigenlijk een perfect aantal, want 10 of 15 is toch te weinig.
Ik heb mijn eigen top 100 over de MuMeAfrekening hier gepost overigens.
In totaal had ik 288 nummers in mijn top 20.
Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Top 10 Nummers 2013
Ik heb mijn eigen top 100 over de MuMeAfrekening hier gepost overigens.

In totaal had ik 288 nummers in mijn top 20.
Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Top 10 Nummers 2013
0
geplaatst: 29 december 2013, 00:11 uur
Ik denk dat deze zeven nummers zeker in de top 10 gaan komen en zou ook best deze volgorde kunnen zijn.
1. Arcade Fire - Reklektor
2. Vampire Weekend - Ya Hey
3. Boxer Rebellion - Diamonds
4. Haerts – All the days
5. Daft Punk - Get Lucky
6. Phosporescent – Song for Zula
7. Boards of Canada – Reach for the Dead
Verder wellicht ook wel hoge plaatsen voor Goldfrapp (Drew), Artic Monkeys (Do I wanna know) en London Grammar (strong).
Verder complimenten voor het mooie werk jassn!
1. Arcade Fire - Reklektor
2. Vampire Weekend - Ya Hey
3. Boxer Rebellion - Diamonds
4. Haerts – All the days
5. Daft Punk - Get Lucky
6. Phosporescent – Song for Zula
7. Boards of Canada – Reach for the Dead
Verder wellicht ook wel hoge plaatsen voor Goldfrapp (Drew), Artic Monkeys (Do I wanna know) en London Grammar (strong).
Verder complimenten voor het mooie werk jassn!
0
geplaatst: 29 december 2013, 11:18 uur
* denotes required fields.