MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De alternatieve MusicMeter heavy metalladder

zoeken in:
By Solstafir kan ik me dat nog voorstellen. Voor mij echter zeer irritant en misplaatst.
De zang by Falloch is gewoonweg onnoemelijk gay.

Haha Where We Believe is een van mijn favoriete nummers. De zachte, breekbare stem vind ik magnifiek en past perfect bij de sfeer van de plaat. Zonder die zanger zou ik het bij lange na niet zo goed vinden. Maar inderdaad, ik kan me voorstellen dat het nogal 'you love it or you hate it' is.
De zanger heeft de band verlaten, trouwens. ( voor jou, voor mij).
Hun volgende album wordt deze zomer opgenomen, met de nieuwe zanger.

HammerHead schreef:

De zang by Falloch is gewoonweg onnoemelijk gay.

Daar sluit ik me bij aan. Ik hou van vrij softe zang, maar die zanger van Falloch kan zowat bij een boyband.

Instrumentaal is het wel erg goed.

Verstuurd en na vele malen luisteren kan ik niet anders zeggen dan dat ik dit een prima finale vind. Slechts twee nummers vind ik matig, in eerste instantie vond ik wat meer, maar een aantal nummers is wat gegroeid bij mij.

HammerHead schreef:
Toch zit er met Secrets of the Moon voor mij ook nog een positieve verrassing tussen.

+1

Heb nu stemmen ontvangen van:
jasper1991, HammerHead, Joy4ever, Don Cappuccino, JSPR_G, andnino, odi, Etiul, dumb_helicopter, Dieter, AOVV en mezelf.

Het is nog heel spannend en er is veel verschoven sinds eerste paar stemmers! Nog een halve dag te gaan... Maar ik denk dat de presentatie zondagavond rond 20.00 zal beginnen, dus van mij mag de deadline verlengt worden naar 19.00 als dat nog wat stemmers oplevert.

Net ook een lijstje ingestuurd, het is een goeie finale gebleken met maar 2 zwakke nummers en aan de andere kant 6 geweldige nummers (waarvan eentje echt waanzinnig goed).

Geen tijd gehad om het één en ander te beluisteren en te groeperen. Maar Footprints van het Britse Warning moet wel op één natuurlijk...

Nou, vrije zondagmiddag: de gehele finale duurt drie uur, net als Aïda van Verdi. Je weet wat je te doen staat! Beetje schoonmaken erbij, etc.

Edwynn schreef:
Geen tijd gehad om het één en ander te beluisteren en te groeperen.

Je hebt nog 6 u en een kwartier om daar verandering in te brengen.

Ook is het geen 12:00 meer?

Edwynn schreef:
Ook is het geen 12:00 meer?

The_CrY schreef:
Maar ik denk dat de presentatie zondagavond rond 20.00 zal beginnen, dus van mij mag de deadline verlengt worden naar 19.00 als dat nog wat stemmers oplevert.

Er is nog tijd, Edwynn! En één stem kan nog zoveel veranderen

aslan (crew)
kan ik ook nog?

aslan schreef:
kan ik ook nog?

19.00 uur is de deadline dus ik veronderstel van wel.

aslan (crew)
ah ok, last met internetverbindingen via onze Ubuntu bakjes... ondertussen weten we waarom, maar nu doet ook de imac vreemd... vandaar wat vertraging, naast alle andere troubles ik ga proberen de deadline te halen, moet nl. nog enkele nrs. online herbeluisteren wegens niet in bezit...

aslan (crew)
het is aan 't lukken
ik vind deze ladder eigenlijk een van de betere ooit... in de top 20 zit geen enkel zwak nummer, en eindelijk zijn we 'ns verlost van alle metallica's, slayer's en iron maiden's (niet dat daar wat mis mee is, maar we wisten ondertussen wel dat we ze met z'n allen geweldig vonden, daar hadden we geen ladder voor nodig...)
voor mijn part heeft elke finalist het recht op de eerste plaats, maar ik ga toch nog ff mijn favorieten doorgeven, natuurlijk

Nog een klein halfuurtje. Ik verwacht nog een stem van Edwynn, een verbetering van aslan, bennerd en Dexter hebben ook interesse getoond via PM. Hopelijk komen ze er nog aan.

Anders doen we er toch een uurtje bij? Of is dat een probleem?
aslan schreef:
ik vind deze ladder eigenlijk een van de betere ooit... in de top 20 zit geen enkel zwak nummer, en eindelijk zijn we 'ns verlost van alle metallica's, slayer's en iron maiden's (niet dat daar wat mis mee is, maar we wisten ondertussen wel dat we ze met z'n allen geweldig vonden, daar hadden we geen ladder voor nodig...)
Die hebben ook iets te veel stemmen he... echter vind ik wel dat het een beetje doorslaat naar de andere kant. Intellectuele, akoestische, moeilijke, lange, complexe metal lijkt MusicMeter goed te liggen. Kijkend naar alle uithoeken in de metal is deze finale toch wel vrij beperkt aan genres, maar zo is dat eenmaal gegroeid natuurlijk.

Ik ben zeer benieuwd naar de uitslag. Bij de reguliere ladder wist ik al wel wie in de top zouden staan maar hier echt niet.

Ok, de lijnen zijn gesloten
Aslan had wel een top 5 ingestuurd, maar helaas geen top 20, dus die moet ik helaas ongeldig verklaren, alhoewel de volgorde mij zeer beviel.

Om 20.00u gaan we beginnen met de uitslag.

Ach, jammer van aslan...

odi
Ik ben benieuwd !!

20. The Vision Bleak – Evil is of Old Date

Genomineerd door: andnino
Hoogste notering: 2e plek (andnino)
Aantal punten: 96

De laatst overgebleven nominatie van andnino is The Vision Bleak. Het was al vrij snel duidelijk dat deze samen met de nummer 19 ging strijden om de laatste plek. Dat het dan ook echt de laatste plek geworden is mag onder geen voorwaarde een schande worden genoemd. De concurrentie was immers erg groot.

andnino schreef:
The Vision Bleak is een van de betere tweemansprojecten die er in de metalscene te vinden zijn. Erg grote niveauverschillen zijn er niet tussen de albums, toch wordt The Wolves Go Hunt Their Prey, waar Evil Is Of Old Date op te vinden is, op MusicMeter het laagst beoordeeld. Toch is het mogelijk het beste nummer dat het duo ooit schreef. Het zit hem vooral in de geweldige donkere sfeer, die al bij de eerste gitaaraanslagen om de hoek komt kijken, en de combinatie met de volle, vette groove die, relatief aan het eerdere werk behoorlijk uptempo is. Vanwege de kwaliteit van het nummer wordt de alternatieve, meer naar rock neigende aanpak ze niet verweten, maar wetende dat deze aanpak ook de rest van de plaat, niet in zijn geheel van hetzelfde hoge niveau, kenmerkt is het begrijpelijk dat de plaat lager scoort dan het eerdere werk. Voor Evil Is Of Old Date is een top 20-notatie in deze ladder toch een hele eer, vooral omdat The Vision Bleak overal een beetje een vreemde bijt is. Het is niet echt gothic, maar ook niet echt doom, en die groovende elementen moeten je ook maar net liggen. Maar daar is deze ladder ook een beetje voor, niet?

HammerHead schreef:
Deze power/gothic kruising klinkt eigenlijk best fout, maar ik vind het goed in elkaar zitten. Zou zomaar een guilty pleasure kunnen worden.

Toch een band waarvan ik meer wil horen. Dit nummer blijft best hangen.

19. Secrets of the Moon – Sulphur

Genomineerd door: Don Cappuccino
Hoogste notering: 4e plek (Don Cappuccino)
Aantal punten: 100

Sulphur deed het een stuk minder goed dan Nyx, maar met twee troeven in de finale heeft Secrets of the Moon zijn populariteit hier op MusicMeter wel bewezen. Het was bijna een laatste plaats voor dit nummer, maar door een plotselinge waardering in de latere stemmen zoefde deze The Vision Bleak nét voorbij.

Don Cappuccino schreef:
Het tempo ligt lekker laag en daardoor zet deze band een lekker naargeestige sfeer neer. Met niet al te veel poespas weet dit nummer zonder problemen 9 minuten te boeien. Secrets Of The Moon maakt vrij kale composities, daar zit hun kracht. Aan het eind wordt er even lekker uitgehaald.

HammerHead schreef:
Lastig lastig, erg goed, maar uiteindelijk blijft Nyx toch het prijsnummer van Secrets of the Moon in deze finale.

aslan schreef:
dit was voor mij een onbekende... die het heel goed deed

18. Barren Earth - Flicker

Genomineerd door: Dieter
Hoogste notering: 1e plek (The_CrY)
Aantal punten: 104

Flicker van Barren Earth begon eigenlijk heel aardig, maar zeker door de latere stemmen begon dit nummer te zakken en te zakken… naar de 18de plek. Het gaat wat raar voelen om mezelf te citeren, maar hier komt ie.

The_CrY schreef:
Na lang wikken en wegen voor mij het prijsnummer van deze ladder. Prachtige, diepe, zware grunts over een melodisch en progressief landschap met een prachtig refrein. Voeg daarbij de mooie sfeervolle toetsenpartijen en daarmee pak je mij helemaal in. Barren Earth is toch wel één der mooiere ontdekkingen voor mij in dit spel.

Dit was echter niet genoeg om iedereen in te pakken:
HammerHead schreef:
Flauwe Opeth kloon nummer met suf keyboard riedeltje in het refrein.

Goeie presentatie, Remco!

Maar goed dat ik de presentatie heb uitbesteed, aan Remco kun je dit wel overlaten!

Benieuwd naar het vervolg!

Mooi, Remco. De laatste twee had ik enigszins wel verwacht, Barren Earth had ik enkele plaatsjes hoger ingeschat.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:55 uur

geplaatst: vandaag om 10:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.