Muziek / Muziekgames / MuMe kiest anders
zoeken in:
0
geplaatst: 24 november 2012, 17:32 uur
Vorig jaar hadden we hier met MuMe Klinkt Anders een fantastisch topic lopen. Voor wie het niet meer weet: het draadje was geïnspireerd op een concept dat DWDD uit de kast trok. Daarbij mocht iedere dag een andere BN'er een artiest verwisselen in een lijst van 17 artiesten. Uitgangspunt daarbij was dat die 17 artiesten 'de muziekwereld veranderden door anders te klinken'. Welnu, dat deden we hier dus dunnetjes over, met veel leuke discussies en interessante betogen als resultaat.
Nu de Top 2000-polemieken weer volop zijn losgebarsten, kunnen we dat concept in een iets andere vorm nog wel eens uit de kast trekken. Als uitgangspunt nu geen artiesten, maar nummers. We starten met de bovenste 50 platen van de Top 2000 van vorig jaar. De ladder of een andere lijst zou ook kunnen, maar het idee is natuurlijk wel dat we een beetje afgeven op de gevestigde orde
.
Voor hoe het werkt plagieer ik even de tekst van R&P uit het MuMe klinkt anders-topic, en pas ik die aan op deze nieuwe situatie.
"Elke dag mogen twee (jawel: twee) unieke users (dat wil zeggen: je mag slechts één keer aan bod komen) vijf nummers vervangen. Dus stel je vindt Bohemian Rhapsody niet thuishoren in de lijst, maar Love Will Tear Us Apart wel dan haal je BoRap uit de lijst en zet je Love Will Tear Us Apart erin.
Ik wijs zo de eerste twee users aanwijzen die dus elk vijf nummers uit de lijst mogen vervangen. Vervolgens mogen deze twee users elk één andere user aanwijzen die vervolgens (de volgende dag pas) weer een artiest mogen vervangen. Probeer een beetje te variëren (er hoeven niet alleen hiphop- of folkliefhebbers aan het spel mee te doen) en stel elkaar op de hoogte via de PM. Laat ook in dit topic weten welke user je hebt aangewezen om een artiest te vervangen. "
Daarbij is dus ook weer het idee dat je kijkt naar nummers die 'de muziekwereld hebben veranderd door anders te klinken'. Dus niet zozeer persoonlijke favorieten. En het is de bedoeling dat keuzes beargumenteerd worden. Dat hoeft geen alinea's lang te zijn, maar een kleine toelichting bij 'in' en 'uit' is natuurlijk de moeite.
Nou, zoiets dus. Hoe lang dit leuk blijft zien we wel. Dit is de startlijst:
Queen - Bohemian rhapsody
Eagles - Hotel California
Deep Purple - Child in time
Boudewijn de Groot - Avond
Led Zeppelin - Stairway to heaven
Adele - Someone like you
Pink Floyd - Wish you were here
Coldplay - Clocks
Coldplay - Viva la vida
Bruce Springsteen - The river
Meat Loaf - Paradise by the dashboard light
Pink Floyd - Comfortably numb
U2 - One
Metallica - Nothing else matters
Dire Straits - Brothers in arms
Pink Floyd - Shine on you crazy diamond
Guns n' Roses - November rain
Golden Earring - Radar love
Adele - Make you feel my love
Alan Parsons Project - Old and wise
Adele - Rolling in the deep
Guus Meeuwis - Brabant
Doors - Riders on the storm
Beatles - Hey Jude
Animals - House of the rising sun
Adele - Set fire to the rain
Ramses Shaffy & Liesbeth List - Pastorale
John Lennon - Imagine
Billy Joel - Piano man
Dire Straits - Sultans of swing
Beach Boys - God only knows
Metallica - One
Simon & Garfunkel - Bridge over troubled water
AC/DC - Whole lotta Rosie
Bette Midler - The rose
Nirvana - Smells like teen spirit
Supertramp - School
Cuby & the Blizzards - Window of my eyes
Coldplay - The scientist
Pearl Jam - Black
Rolling Stones - Angie
Marco Borsato - Dochters
Johnny Cash - Hurt
Eric Clapton - Tears in heaven
Moody Blues - Nights in white satin
Rolling Stones - Sympathy for the devil
Dire Straits - Private investigations
Caro Emerald - A night like this
Snow Patrol - Chasing cars
Beatles - Yesterday
En als eerste twee users wijs ik Rhythm & Poetry en GrafGantz aan, want die zijn getrouwd!
Nu de Top 2000-polemieken weer volop zijn losgebarsten, kunnen we dat concept in een iets andere vorm nog wel eens uit de kast trekken. Als uitgangspunt nu geen artiesten, maar nummers. We starten met de bovenste 50 platen van de Top 2000 van vorig jaar. De ladder of een andere lijst zou ook kunnen, maar het idee is natuurlijk wel dat we een beetje afgeven op de gevestigde orde
.Voor hoe het werkt plagieer ik even de tekst van R&P uit het MuMe klinkt anders-topic, en pas ik die aan op deze nieuwe situatie.
"Elke dag mogen twee (jawel: twee) unieke users (dat wil zeggen: je mag slechts één keer aan bod komen) vijf nummers vervangen. Dus stel je vindt Bohemian Rhapsody niet thuishoren in de lijst, maar Love Will Tear Us Apart wel dan haal je BoRap uit de lijst en zet je Love Will Tear Us Apart erin.
Ik wijs zo de eerste twee users aanwijzen die dus elk vijf nummers uit de lijst mogen vervangen. Vervolgens mogen deze twee users elk één andere user aanwijzen die vervolgens (de volgende dag pas) weer een artiest mogen vervangen. Probeer een beetje te variëren (er hoeven niet alleen hiphop- of folkliefhebbers aan het spel mee te doen) en stel elkaar op de hoogte via de PM. Laat ook in dit topic weten welke user je hebt aangewezen om een artiest te vervangen. "
Daarbij is dus ook weer het idee dat je kijkt naar nummers die 'de muziekwereld hebben veranderd door anders te klinken'. Dus niet zozeer persoonlijke favorieten. En het is de bedoeling dat keuzes beargumenteerd worden. Dat hoeft geen alinea's lang te zijn, maar een kleine toelichting bij 'in' en 'uit' is natuurlijk de moeite.
Nou, zoiets dus. Hoe lang dit leuk blijft zien we wel. Dit is de startlijst:
Adele - Someone like you
Coldplay - Clocks
Coldplay - Viva la vida
U2 - One
Guus Meeuwis - Brabant
Beatles - Hey Jude
John Lennon - Imagine
Billy Joel - Piano man
Metallica - One
Bette Midler - The rose
Supertramp - School
Coldplay - The scientist
Pearl Jam - Black
Rolling Stones - Angie
Marco Borsato - Dochters
Johnny Cash - Hurt
Beatles - Yesterday
En als eerste twee users wijs ik Rhythm & Poetry en GrafGantz aan, want die zijn getrouwd!
0
geplaatst: 24 november 2012, 17:38 uur
Jeetje mineetje. Ik zal na het douchen alvast aan de slag gaan. Misschien ben ik die dekselse schavuit van een Micha dan voor en kan ik mijn vriendin Caro Emerald eigenhandig bij het oud vuil stoppen. 

0
geplaatst: 24 november 2012, 18:25 uur
Wat mij betreft is het in zo'n eindlijst van ondergeschikt belang of de nummers wel of niet goed zijn. Veel belangrijker bij het bepalen van zo'n lijst is: hoe hoog is het entertainmentgehalte? Waar hoor je bij als luisteraar? Tot slot vind ik de invloed van een nummer van belang. Dat verklaart hopelijk mijn keuzes...
De vijf binnenkomers:
Gil Scott-Heron - The Revolution Will Not Be Televised
Waarom? Omdat dit zo'n nummer is met bijna onbegrensde invloed. Ik ben een van de mafkezen die van mening is dat Gil Scott-Heron ervoor gezorgd heeft dat we nu naar boze rappers kunnen luisteren. Public Enemy borduurt bijvoorbeeld voort op het werk van Meneer Scott-Heron. The Revolution Will Not Be Televised is de krachtige occupy-track tegen het systeem. Zoals het moet. Vaker nagedaan. Nooit geëvenaard.
Gorillaz - Feel Good Inc.
Muziek als vermaak. Wellicht niet de grootste cross-overband, wellicht kennen te weinig mensen deze muziek om het in zo'n lijst te zetten. En toch doe ik het. Omdat Gorillaz niet minder dan briljant is. Met hologrammen op het podium optreden (hoi 2Pac), geanimeerde clips - perfect geschoten. De creativiteit van Damon Albarn is wat dat betreft onbegrensd heb ik het idee.
Oasis - Wonderwall
Muziek is ergens bijhoren. The Beatles of The Rolling Stones. 50 Cent of Kanye West. En deze titanenclash: Oasis vs Blur. Ik vind Blur beter. Oasis heeft het beste nummer gemaakt. Een wereldhit. En puur vanwege de grootste strijd tussen twee grootmachten in de Britse popmuziek ben ik van mening dat dit in de top 50 thuishoort. Nogmaals: de kwaliteit van muziek is van ondergeschikt belang.
Muddy Waters - Mannish Boy
En dit is weer typisch zo'n artiest met een grootse invloed. Muddy Waters is voor de Rolling Stones wat een gesuikerde donut is voor een dikke Amerikaanse puber. Dit nummer heeft hij ook samen opgevoerd met The Rolling Stones, vandaar de keuze voor deze specifieke track. Daarnaast zorgt deze track voor meer kleur en variatie in de top 50. Geen blues geen rock.
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Tot slot een nummer dat bij de keel grijpt en eigenlijk onze generatie vertegenwoordigd. Popmuziek kan niet zonder de alternatievelingen die lopen te kankeren op alles dat te mainstream is. Geen gezeur op de popmuziek zou alles saai maken. Dan zou alles weer zwart-wit worden. Radiohead is dan weer een succes dat wel mag. Gewoon. Omdat het anders klinkt. Juist dat het geoorloofd is om eindelijk wel eens tot de kudde te behoren maakt Street Spirit (Fade Out) tot een nummer dat niet mag ontbreken in deze toplijst.
De 5 afvallers:
Marco Borsato - Dochters
Guus Meeuwis - Brabant
Hier wil ik minder worden aan vuilmaken. Adele is het dikkertje omdat het moet. Fijn dat de gepeste kinderen nu ook een artiest hebben waarmee ze zich kunnen associëren. Maar mag het wat minder (drie nummers in de top 50)? Guus Meeuwis is hoempapa muziek, leuk voor een carnavallijst, maar muziek is serieus kinders. En tot slot Marco Borsato.
De nieuwe lijst:
Adele - Someone like you
Coldplay - Clocks
Coldplay - Viva la vida
U2 - One
Beatles - Hey Jude
John Lennon - Imagine
Billy Joel - Piano man
Metallica - One
Bette Midler - The rose
Supertramp - School
Coldplay - The scientist
Pearl Jam - Black
Rolling Stones - Angie
Johnny Cash - Hurt
Beatles - Yesterday
Oasis - Wonderwall
Ik heb mijn nummers onderaan toegevoegd, zodat het makkelijk te zien is wat de MuMe-keus is en wat er in de traditionele lijst staat/stond.
De vijf binnenkomers:
Waarom? Omdat dit zo'n nummer is met bijna onbegrensde invloed. Ik ben een van de mafkezen die van mening is dat Gil Scott-Heron ervoor gezorgd heeft dat we nu naar boze rappers kunnen luisteren. Public Enemy borduurt bijvoorbeeld voort op het werk van Meneer Scott-Heron. The Revolution Will Not Be Televised is de krachtige occupy-track tegen het systeem. Zoals het moet. Vaker nagedaan. Nooit geëvenaard.
Muziek als vermaak. Wellicht niet de grootste cross-overband, wellicht kennen te weinig mensen deze muziek om het in zo'n lijst te zetten. En toch doe ik het. Omdat Gorillaz niet minder dan briljant is. Met hologrammen op het podium optreden (hoi 2Pac), geanimeerde clips - perfect geschoten. De creativiteit van Damon Albarn is wat dat betreft onbegrensd heb ik het idee.
Oasis - Wonderwall
Muziek is ergens bijhoren. The Beatles of The Rolling Stones. 50 Cent of Kanye West. En deze titanenclash: Oasis vs Blur. Ik vind Blur beter. Oasis heeft het beste nummer gemaakt. Een wereldhit. En puur vanwege de grootste strijd tussen twee grootmachten in de Britse popmuziek ben ik van mening dat dit in de top 50 thuishoort. Nogmaals: de kwaliteit van muziek is van ondergeschikt belang.
En dit is weer typisch zo'n artiest met een grootse invloed. Muddy Waters is voor de Rolling Stones wat een gesuikerde donut is voor een dikke Amerikaanse puber. Dit nummer heeft hij ook samen opgevoerd met The Rolling Stones, vandaar de keuze voor deze specifieke track. Daarnaast zorgt deze track voor meer kleur en variatie in de top 50. Geen blues geen rock.
Tot slot een nummer dat bij de keel grijpt en eigenlijk onze generatie vertegenwoordigd. Popmuziek kan niet zonder de alternatievelingen die lopen te kankeren op alles dat te mainstream is. Geen gezeur op de popmuziek zou alles saai maken. Dan zou alles weer zwart-wit worden. Radiohead is dan weer een succes dat wel mag. Gewoon. Omdat het anders klinkt. Juist dat het geoorloofd is om eindelijk wel eens tot de kudde te behoren maakt Street Spirit (Fade Out) tot een nummer dat niet mag ontbreken in deze toplijst.
De 5 afvallers:
Marco Borsato - Dochters
Guus Meeuwis - Brabant
Hier wil ik minder worden aan vuilmaken. Adele is het dikkertje omdat het moet. Fijn dat de gepeste kinderen nu ook een artiest hebben waarmee ze zich kunnen associëren. Maar mag het wat minder (drie nummers in de top 50)? Guus Meeuwis is hoempapa muziek, leuk voor een carnavallijst, maar muziek is serieus kinders. En tot slot Marco Borsato.

De nieuwe lijst:
Adele - Someone like you
Coldplay - Clocks
Coldplay - Viva la vida
U2 - One
Beatles - Hey Jude
John Lennon - Imagine
Billy Joel - Piano man
Metallica - One
Bette Midler - The rose
Supertramp - School
Coldplay - The scientist
Pearl Jam - Black
Rolling Stones - Angie
Johnny Cash - Hurt
Beatles - Yesterday
Oasis - Wonderwall
Ik heb mijn nummers onderaan toegevoegd, zodat het makkelijk te zien is wat de MuMe-keus is en wat er in de traditionele lijst staat/stond.
0
geplaatst: 24 november 2012, 18:25 uur
Dat was nog een hele onderneming zeg. Nu ga ik eens bedenken wie het stokje van mij mag overnemen. Ik wacht nog even op Micha, want we overleggen alles samen zoals het in een goed huwelijk hoort.
0
geplaatst: 24 november 2012, 21:29 uur
Ik had met het grootste gemak een lijst van 50 nummers kunnen samenstellen hier uit de meest uiteenlopende genres, maar men zegt dat in beperking de hand van de meester schuilt. Heb nog even met het idee gespeeld om alle vijf de nieuwkomers te zoeken in de electronische muziek aangezien ik verwacht dat dit op termijn toch een ondergeschoven kindje zal blijken te zijn in deze lijst, maar op vriendelijk verzoek van Lukas zelve heb ik het toch maar wat gevarieerder gehouden.
Mijn keuze - in chronologische volgorde - is gevallen op:
Elvis Presley - Hound Dog [1956]
Het nadeel dat sommige hele grote artiesten in de Top 2000 hebben is dat er op teveel verschillende nummers gestemd wordt. Hierdoor is er niet echt een nummer dat boven komt drijven en wordt de echte top in de lijst dus nooit en te nimmer gehaald. Hoewel ik wel een liefhebber van veel van z’n muziek ben zie ik mezelf nu niet bepaald als een groot Elvis fan, maar geen enkel nummer van de onbetwiste King of Rock and Roll in de top van de lijst is een groot gemis. Wel grappig dat ik zelf door voor Elvis te gaan tegen precies hetzelfde probleem aanliep wat ik hierboven heb geschetst, want voor welk nummer ga je in hemelsnaam als je er maar eentje mag kiezen? Na rijp beraad en het nodige schrappen bleven er nog een handvol over. De uiteindelijke keuze is op Hound Dog gevallen, maar als je het me morgen vraagt noem ik wellicht een ander nummer.
The Ronettes - Be My Baby [1963]
In het vorige topic heb ik telkens instemmend gereageerd als er weer eens iemand met Phil Spector aan kwam zetten, ondanks de constante kritiek dat het geen uitvoerend artiest is en hij dus niet in de lijst thuishoorde. Nu het om nummers gaat en niet om artiesten zie ik m’n kans schoon om een van z’n beste nummers te promoten. Niet alleen geproduceerd door Phil maar ook (deels) geschreven, en samen met The Leader of the Pack van de Shangri-Las m’n favoriete “girlgroup” nummer aller tijden. Het hele Wall of Sound principe samengebald in minder dan 3 minuten.
Kraftwerk - The Robots [1978]
In mijn optiek de grootste pioniers uit de electronische muziek, al zal niet iedereen het daar mee eens zijn. De keuze is op dit nummer gevallen omdat het een van hun bekendste is maar ook omdat het thematisch goed aansluit bij het futuristische en vooruitstrevende gehalte van de band en hun voorliefde voor de nieuwste technologieën. Tijdens live optredens wordt de plaats van de band gedurende dit nummer dan ook ingenomen door robots die op de bandleden zelf lijken.
The Clash - London Calling [1979]
Een punkband die zich ontwikkelde van een rammelend drieakkoordenbandje tot een muzikale duizendpoot. Op London Calling (het album) nemen ze afscheid van het beperkte punkstramien en komen ze op de proppen met een krankzinnige mix van punk, pop, ska/reggae en rhythm and blues/rock and roll. Met het titelnummer als onbetwist hoogtepunt.
Dr. Dre - Nuthin' but a 'G' Thang (ft. Snoop Dogg) [1992]
En jawel, daar hebben we de excuusneger van vandaag. Als jonge tiener (ik was 14 toen deze single uitkwam) hield ik me eigenlijk vooral bezig met blanke rockmuziek en moest niet veel van hiphop hebben, met uitzondering van de vrolijke westkust klanken van de Dokter en zijn protegé Snoop (toen nog Doggy) Dog. Dit nummer is toch wel de muzikale verpersoonlijking van zijn fameuze G-funk stijl en kan mijns inziens in geen enkele lijst met invloedrijke nummers ontbreken.
Aan de afvallers wil ik net als vriendje Rob niet veel woorden vuilmaken:
Bette Midler - The rose
John Lennon - Imagine
Avond vind ik een slap en suf nummer, Meatloaf is vreselijk over the top, November Rain krijg ik braakneigingen van, The Rose is wel aardig maar toch echt te licht voor een toppositie in een lijst als deze. Met het laten afvallen van Imagine tenslotte maak ik wellicht geen vrienden, maar ik vind dat echt een tenenkrommend nummer, en dan met name de tekst.
De nieuwe lijst, met mijn toevoegingen aan het eind:
Adele - Someone like you
Coldplay - Clocks
Coldplay - Viva la vida
U2 - One
Beatles - Hey Jude
Billy Joel - Piano man
Metallica - One
Supertramp - School
Coldplay - The scientist
Pearl Jam - Black
Rolling Stones - Angie
Johnny Cash - Hurt
Beatles - Yesterday
Oasis - Wonderwall
Elvis Presley - Hound Dog
The Ronettes - Be My Baby
Kraftwerk - The Robots
The Clash - London Calling
Dr. Dre - Nuthin' but a 'G' Thang (ft. Snoop Dogg)
Mijn keuze - in chronologische volgorde - is gevallen op:
Elvis Presley - Hound Dog [1956]
Het nadeel dat sommige hele grote artiesten in de Top 2000 hebben is dat er op teveel verschillende nummers gestemd wordt. Hierdoor is er niet echt een nummer dat boven komt drijven en wordt de echte top in de lijst dus nooit en te nimmer gehaald. Hoewel ik wel een liefhebber van veel van z’n muziek ben zie ik mezelf nu niet bepaald als een groot Elvis fan, maar geen enkel nummer van de onbetwiste King of Rock and Roll in de top van de lijst is een groot gemis. Wel grappig dat ik zelf door voor Elvis te gaan tegen precies hetzelfde probleem aanliep wat ik hierboven heb geschetst, want voor welk nummer ga je in hemelsnaam als je er maar eentje mag kiezen? Na rijp beraad en het nodige schrappen bleven er nog een handvol over. De uiteindelijke keuze is op Hound Dog gevallen, maar als je het me morgen vraagt noem ik wellicht een ander nummer.
The Ronettes - Be My Baby [1963]
In het vorige topic heb ik telkens instemmend gereageerd als er weer eens iemand met Phil Spector aan kwam zetten, ondanks de constante kritiek dat het geen uitvoerend artiest is en hij dus niet in de lijst thuishoorde. Nu het om nummers gaat en niet om artiesten zie ik m’n kans schoon om een van z’n beste nummers te promoten. Niet alleen geproduceerd door Phil maar ook (deels) geschreven, en samen met The Leader of the Pack van de Shangri-Las m’n favoriete “girlgroup” nummer aller tijden. Het hele Wall of Sound principe samengebald in minder dan 3 minuten.
Kraftwerk - The Robots [1978]
In mijn optiek de grootste pioniers uit de electronische muziek, al zal niet iedereen het daar mee eens zijn. De keuze is op dit nummer gevallen omdat het een van hun bekendste is maar ook omdat het thematisch goed aansluit bij het futuristische en vooruitstrevende gehalte van de band en hun voorliefde voor de nieuwste technologieën. Tijdens live optredens wordt de plaats van de band gedurende dit nummer dan ook ingenomen door robots die op de bandleden zelf lijken.
The Clash - London Calling [1979]
Een punkband die zich ontwikkelde van een rammelend drieakkoordenbandje tot een muzikale duizendpoot. Op London Calling (het album) nemen ze afscheid van het beperkte punkstramien en komen ze op de proppen met een krankzinnige mix van punk, pop, ska/reggae en rhythm and blues/rock and roll. Met het titelnummer als onbetwist hoogtepunt.
Dr. Dre - Nuthin' but a 'G' Thang (ft. Snoop Dogg) [1992]
En jawel, daar hebben we de excuusneger van vandaag. Als jonge tiener (ik was 14 toen deze single uitkwam) hield ik me eigenlijk vooral bezig met blanke rockmuziek en moest niet veel van hiphop hebben, met uitzondering van de vrolijke westkust klanken van de Dokter en zijn protegé Snoop (toen nog Doggy) Dog. Dit nummer is toch wel de muzikale verpersoonlijking van zijn fameuze G-funk stijl en kan mijns inziens in geen enkele lijst met invloedrijke nummers ontbreken.
Aan de afvallers wil ik net als vriendje Rob niet veel woorden vuilmaken:
Bette Midler - The rose
John Lennon - Imagine
Avond vind ik een slap en suf nummer, Meatloaf is vreselijk over the top, November Rain krijg ik braakneigingen van, The Rose is wel aardig maar toch echt te licht voor een toppositie in een lijst als deze. Met het laten afvallen van Imagine tenslotte maak ik wellicht geen vrienden, maar ik vind dat echt een tenenkrommend nummer, en dan met name de tekst.
De nieuwe lijst, met mijn toevoegingen aan het eind:
Adele - Someone like you
Coldplay - Clocks
Coldplay - Viva la vida
U2 - One
Beatles - Hey Jude
Billy Joel - Piano man
Metallica - One
Supertramp - School
Coldplay - The scientist
Pearl Jam - Black
Rolling Stones - Angie
Johnny Cash - Hurt
Beatles - Yesterday
Oasis - Wonderwall
Elvis Presley - Hound Dog
The Ronettes - Be My Baby
Kraftwerk - The Robots
The Clash - London Calling
Dr. Dre - Nuthin' but a 'G' Thang (ft. Snoop Dogg)
0
geplaatst: 24 november 2012, 21:42 uur
Leuk topicidee! Er zijn toch een hoop nummers die ik eerder uit de lijst zou gooien dan BoRap, al heeft Rop al een goede eerste schifting gemaakt.
0
geplaatst: 24 november 2012, 21:54 uur
De 5 nummers die Rhythm & Poetry eruit heeft gegooid zijn net die 5 die ik ook eruit gegooid zou hebben.
0
geplaatst: 24 november 2012, 21:57 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Adele is het dikkertje omdat het moet. Fijn dat de gepeste kinderen nu ook een artiest hebben waarmee ze zich kunnen associëren.
Adele is het dikkertje omdat het moet. Fijn dat de gepeste kinderen nu ook een artiest hebben waarmee ze zich kunnen associëren.
Het is dus de bedoeling dat er hier fijne discussies op gang komen.
Over muziek, neem ik aan. Goed, dan zwijg ik maar.
0
geplaatst: 24 november 2012, 22:27 uur
Mooie eerste bijdragen
.
De lijst moet zich eerst nog een beetje vormen, nu is iedereen het nog wel eens met de platen die eruit gaan (hoewel, Imagine...). Maar straks...
Zijn er al users voor morgen aangewezen?
.De lijst moet zich eerst nog een beetje vormen, nu is iedereen het nog wel eens met de platen die eruit gaan (hoewel, Imagine...). Maar straks...
0
geplaatst: 24 november 2012, 22:29 uur
Lukas schreef:
Nog niet, al heb ik wel wat mensen op het oog. Eerst eens kijken of Rob thuis is vanavond, hij wil perse eerst met mij overleggen begrijp ik. Het moge duidelijk zijn wie het alpha-mannetje is in onze relatie...
0
geplaatst: 24 november 2012, 22:52 uur
Zo nog eens bekijkend is de top 50 van de top 2000 maar bijzonder matig. Duidelijk dat het volk geen smaak heeft
Gelukkig kunnen we het zo wat opschonen. De 5 nummers die Graf eruit knikkert kan ik ook wel mee leven. Met Imagine heb ik persoonlijk niet superveel, maar vind ik op zich wel thuishoren hier. The Rose heb ik dan wel een persoonlijke band mee, maar vind ik juist niet echt hier thuishoren. Zelfde geldt voor Avond, aardig nummertje, maar Boudewijn heeft veel betere. Die andere 2 nummers zijn inderdaad flinke draken en had ik er zelf ook geknikkerd waarschijnlijk...
Gelukkig kunnen we het zo wat opschonen. De 5 nummers die Graf eruit knikkert kan ik ook wel mee leven. Met Imagine heb ik persoonlijk niet superveel, maar vind ik op zich wel thuishoren hier. The Rose heb ik dan wel een persoonlijke band mee, maar vind ik juist niet echt hier thuishoren. Zelfde geldt voor Avond, aardig nummertje, maar Boudewijn heeft veel betere. Die andere 2 nummers zijn inderdaad flinke draken en had ik er zelf ook geknikkerd waarschijnlijk...
0
geplaatst: 24 november 2012, 23:56 uur
aERodynamIC neemt het stokje van mij over. Na flink overleg met Micha. Er zijn harde woorden gevallen. 

0
geplaatst: 24 november 2012, 23:57 uur
dazzler schreef:
(quote)
Schrijf ik een hoop en dan val je over één zin.

0
geplaatst: 24 november 2012, 23:59 uur
Rhythm & Poetry schreef:
aERodynamIC neemt het stokje van mij over. Na flink overleg met Micha. Er zijn harde woorden gevallen.
Ik heb Herman gevraagd, die is een beetje m'n muzikale tweelingbroer hier op MuMe dus dat moet goedkomen...
0
geplaatst: 25 november 2012, 00:03 uur
Rhythm & Poetry schreef:
aERodynamIC neemt het stokje van mij over.
aERodynamIC neemt het stokje van mij over.
Ik begrijp dat ik morgen dus aan de beurt ben. Zit daar ook een tijdlimiet aan vast (Rob plaatst zijn bericht om 18.25 uur.... moet ik die tijd ook ongeveer aanhouden?)
0
geplaatst: 25 november 2012, 00:06 uur
aERodynamIC schreef:
Ik begrijp dat ik morgen dus aan de beurt ben. Zit daar ook een tijdlimiet aan vast (Rob plaatst zijn bericht om 18.25 uur.... moet ik die tijd ook ongeveer aanhouden?)
(quote)
Nee hoor, het mag nu al, want het is middernacht geweest
. Een nachtje over slapen is natuurlijk ook een optie.
0
geplaatst: 25 november 2012, 00:08 uur
Hmmm ik weet al wel wat ik wil maar ik zal wachten tot morgen in de loop van de ochtend of middag dan 
Voor wat betreft de nummers die ik wil verwijderen zal ik persoonlijk even moeten slikken omdat ik nummers laat staan die ik persoonlijk vreselijk vind maar die meer bestaansrecht hebben naar mijn idee dan de nummers die ik eruit ga halen. Dat zal niet meevallen

Voor wat betreft de nummers die ik wil verwijderen zal ik persoonlijk even moeten slikken omdat ik nummers laat staan die ik persoonlijk vreselijk vind maar die meer bestaansrecht hebben naar mijn idee dan de nummers die ik eruit ga halen. Dat zal niet meevallen

0
geplaatst: 25 november 2012, 00:31 uur
Nou ja, zoals Lukas al stelt:
Het is dus de bedoeling om wat verder dan je eigen smaak te kijken dus zo gek is je redenering niet...
Lukas schreef:
Daarbij is dus ook weer het idee dat je kijkt naar nummers die 'de muziekwereld hebben veranderd door anders te klinken'. Dus niet zozeer persoonlijke favorieten.
Daarbij is dus ook weer het idee dat je kijkt naar nummers die 'de muziekwereld hebben veranderd door anders te klinken'. Dus niet zozeer persoonlijke favorieten.
Het is dus de bedoeling om wat verder dan je eigen smaak te kijken dus zo gek is je redenering niet...
0
geplaatst: 25 november 2012, 00:37 uur
Nee, maar je eigen smaak toepassen is denk ik wel iets dat de meeste users zullen doen. Het is een beetje opzoek gaan naar het beste van twee werelden.
Groetjes,
Rob
Groetjes,
Rob
0
geplaatst: 25 november 2012, 00:40 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Biatch...
0
geplaatst: 25 november 2012, 11:32 uur
Ik ben benieuwd hoeveel nummers er van de oorspronkelijke lijst overblijven.
Zelf zou ik alleen Shine On en Bohemian Rhapsody laten staan. Eventueel aangevuld met Hotel California of Stairway to Heaven als vaandeldrager van de (gitaar)solo's.
Edit: Night in White Satin als één van de eerste prognummers mag ook wel blijven staan.
En Adele, hmm... Als Wonderwall genomineerd wordt als Muziek is ergens bijhoren., denk ik dat je Adele best kan verdedigen als een muziekicoon van nu. Ondanks dat haar muziek an sich niet heel speciaal is. Een top 50 is dan misschien te klein.
Zelf zou ik alleen Shine On en Bohemian Rhapsody laten staan. Eventueel aangevuld met Hotel California of Stairway to Heaven als vaandeldrager van de (gitaar)solo's.
Edit: Night in White Satin als één van de eerste prognummers mag ook wel blijven staan.
En Adele, hmm... Als Wonderwall genomineerd wordt als Muziek is ergens bijhoren., denk ik dat je Adele best kan verdedigen als een muziekicoon van nu. Ondanks dat haar muziek an sich niet heel speciaal is. Een top 50 is dan misschien te klein.
0
geplaatst: 25 november 2012, 12:02 uur
Adele staat er nu ook nog mooi één keer in. Drie keer is gewoon teveel van het goede.
0
geplaatst: 25 november 2012, 12:31 uur
Mooi topic en tof dat ik 5 nummers mag bedenken! Ik zal vanavond mijn bijdrage posten.
* denotes required fields.