MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2013

zoeken in:
Goede song met goed loopje en een nogal ongeïnspireerde übersentimentele tekst. Hoog oestrogeengehalte, maar het fundament staat er door het melodietje.

6,3

5,5

Ik kan jullie vertellen dat Gerard Ekdom van 3FM kippenvel en een brok in zijn keel kreeg van het nummer... ik moest er eigenlijk wat om grinniken, maar misschien ligt dat gewoon aan mij.

Ik kan me wel voorstellen dat bepaalde mensen er emotioneel van worden, zeker als je er persoonlijk wordt door gegrepen omdat je ook iemand heel erg mist. Maar bij radio 3 zijn ze niettemin erg goed in overdrijven. Dat Giel Beelen tranen met tuiten huilde op tv kwam me wat nep-sentimeneel over. Je zou haast denken dat zijn jankpartij toch in enige mate is gespeeld vanwege de kijkcijfers. Beelen is er nep genoeg voor om dat voor het grootste deel te kunnen acteren. Men zou een voorbeeld moeten nemen aan de zangeres zelf, die ook niet overdreven emotioneel wordt maar juist enkel het liedje laat spreken.

Enfin, over het nummer inhoudelijk: die rijmelarijtjes vind ik stiekem eigenlijk wel leuk. Best knap om zo'n dichterlijke tekst te combineren met een fijne melodie. Met haar stem is ook niets mis mee. Ik heb geen idee of zij meer gaat worden dat dit ene liedje, maar als het dit niveau blijft is het een mooie aanwinst voor de betere Nederlandstalige muziekscene. Ik denk dan bijvoorbeeld aan Eefje de Visser.

8.25

01-06: Phoria - Red (dumb_helicopter / 9 / 6,58)
02-06: Maaike Ouboter - Dat Ik Je Mis (Gretz / 13 / 6,33)
03-06: Lone - Airglow Fires (Teunnis / / )

8,25

De laatste halve minuut vind ik het leukst.

6,5

Gretz schreef:
Men zou een voorbeeld moeten nemen aan de zangeres zelf, die ook niet overdreven emotioneel wordt maar juist enkel het liedje laat spreken.

Tja als je het dan ook al tig keer hebt moeten spelen, gaat het emotionele er vast wat vanaf.

6

Voor de laatste halve minuut

Top 5 mei 2013:

1. Boards of Canada - Reach for the Dead (aERodynamIC / 13 / 7,85)
2. Jono McCleery - Fire in My Hands (jassn / 12 / 7,77)
3. Statik Selektah feat. Raekwon, Joey Bada$$ & Black Thought - Bird's Eye View (jassn / 11 / 7,64)
4. Max Frost - Nice & Slow (Vince vega / 9 / 7,53)
5. Primal Scream - 2013 (Salvadore / 11 / 7,42)

Top 10 2013:

1. Boards of Canada - Reach for the Dead (aERodynamIC / 13 / 7,85)
2. Jono McCleery - Fire in My Hands (jassn / 12 / 7,77)
3. The Besnard Lakes - People of the Sticks (Vince Vega / 16 / 7,66)
4. The Boxer Rebellion - Diamonds (aERodynamIC) / 19 / 7,64)
5. Statik Selektah feat. Raekwon, Joey Bada$$ & Black Thought - Bird's Eye View (jassn / 11 / 7,64)
6. Max Frost - Nice & Slow (Vince vega / 9 / 7,53)
7. Woodkid - I Love You (kemm / 15 / 7,43)
8. Dans Dans - Au Hasard (jassn / 8 / 7,43)
9. Tricky ft. Francesca Belmonte - Does It (aERodynamIC/ 15 / 7,42)
10. Primal Scream - 2013 (Salvadore / 11 / 7,42)

En daarmee staat de hele top 5 van mei in 1 klap in de top 10 over 2013.

5.25

01-06: Phoria - Red (dumb_helicopter / 9 / 6,58)
02-06: Maaike Ouboter - Dat Ik Je Mis (Gretz / 13 / 6,33)
03-06: Lone - Airglow Fires (Teunnis / 10 / 6,08 )
04-06: Scott Matthew - To Love Somebody (aERodynamIC)

Kan het stemgeluid niet verdragen, dus dan blijft er weinig over..

5

Ik wel: een goede cover dus

8,5

6,5

Ik kan er minder mee dan ik eigenlijk zou verwachten.

6

7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 14:14 uur

geplaatst: vandaag om 14:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.