Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2013
zoeken in:
0
geplaatst: 13 september 2013, 20:28 uur
Misschien dan in ieder geval handig om de meningen enigszins te centraliseren
Ik heb de nieuwemuziektopics de laatste paar dagen ook niet zo strak gevolgd, dus ik kan niet inschatten of iedereen deze al heeft platgedraaid.
Wat mij betreft hulde dat ze de lijn van Sprawl II weer enigszins hebben doorgetrokken. Ik hoopte al dat ze wat meer in die richting zouden experimenteren. Erg tof hoe ze het DFA-geluid hebben geïntegreerd. En dan ook nog allerlei fijne details zoals dat '90s-pianootje en de 'cameo' van Bowie. Smullen!
9,5
Ik heb de nieuwemuziektopics de laatste paar dagen ook niet zo strak gevolgd, dus ik kan niet inschatten of iedereen deze al heeft platgedraaid.Wat mij betreft hulde dat ze de lijn van Sprawl II weer enigszins hebben doorgetrokken. Ik hoopte al dat ze wat meer in die richting zouden experimenteren. Erg tof hoe ze het DFA-geluid hebben geïntegreerd. En dan ook nog allerlei fijne details zoals dat '90s-pianootje en de 'cameo' van Bowie. Smullen!
9,5
0
geplaatst: 13 september 2013, 20:34 uur
Pollens, wat een leuke band zeg - hier wil ik gauw meer van leren kennen 

0
geplaatst: 13 september 2013, 21:20 uur
Sowieso was Sprawl II voor mij net één van de mindere nummers van The Suburbs en hier vind ik naar arcade fire-normen dan ook niet zo veel aan. 6.5
0
geplaatst: 13 september 2013, 22:00 uur
9.5 
Verslavend, vooralsnog beter dan bijna alles op The Suburbs (m.u.v. The Sprawl II
).

Verslavend, vooralsnog beter dan bijna alles op The Suburbs (m.u.v. The Sprawl II
).
0
geplaatst: 13 september 2013, 22:47 uur
Reflektor is misschien wel mijn favoriete nummer van de band sinds het materiaal op Funeral. LCD Soundsystem komt inderdaad erg dichtbij op deze track en daar ben ik heel blij mee. Het swingt duister gedetailleerd door het hele nummer heen. De climax met de vocalen van Bowie is echt overweldigend. Ik ben echt verslaafd aan deze track!
9,8
9,8
0
geplaatst: 13 september 2013, 22:49 uur
Na de eerste luisterbeurt was ik niet gelijk super enthousiast. Na de derde luisterbeurt was ik verkocht! Mijn favoriete moment is als het pianootje erin komt rond 5.30. En de intro en outro met dat trommeltje vind ik ook hemels. Eigenlijk alles aan dit nummer is zwaar verslavend!
En ik ben ook blij dat ze voortborduren, verder evolueren op het geluid van The Sprawl II (
).
9,5
En ik ben ook blij dat ze voortborduren, verder evolueren op het geluid van The Sprawl II (
).9,5
0
geplaatst: 14 september 2013, 00:40 uur
Tsja, ik probeer dit puur objectief te beoordelen en dan kom ik niet verder dan een mager 6je. Aardig nummer dat mij niet irriteert maar ook niet doet opveren.
Maar graag had ik het een diepe onvoldoende gegeven om die vooringenomenheid in te perken. Dat hier al bepaald is dat dit bij iedereen al bekend moet zijn en dat dit de nummer 1 song van het jaar gaat worden?! Ik vraag me altijd af of een nummer als deze uberhaupt dit topic had gehaald als het door een totaal onbekende band was uitgebracht.
Maar graag had ik het een diepe onvoldoende gegeven om die vooringenomenheid in te perken. Dat hier al bepaald is dat dit bij iedereen al bekend moet zijn en dat dit de nummer 1 song van het jaar gaat worden?! Ik vraag me altijd af of een nummer als deze uberhaupt dit topic had gehaald als het door een totaal onbekende band was uitgebracht.

0
geplaatst: 14 september 2013, 00:57 uur
Sunderland schreef:
Dat hier al bepaald is dat dit bij iedereen al bekend moet zijn en dat dit de nummer 1 song van het jaar gaat worden?!
Dat hier al bepaald is dat dit bij iedereen al bekend moet zijn en dat dit de nummer 1 song van het jaar gaat worden?!
Ik zeg niet dat ik dat zou willen maar een kijkje op de artiestenpagina zegt genoeg (en daar zitten wat bezoekers van dit topic tussen) en zie inderdaad de hoge scores binnenstromen. Gebeurt niet vaak dat er zo vaak boven de 9 wordt gescoord toch?! Zo'n rare voorspelling was het dus niet. En ja, heel veel mensen hebben dit nummer al zeer vaak gehoord (zie ook weer de artiestenpagina).
Zit niks vooringenomens bij, is gewoon een beetje kijken hoe dit ontvangen wordt en dan is het voor hier niet moeilijk meer te raden. En misschien gewoon ook omdat het Arcade Fire is

Sunderland schreef:
TIk vraag me altijd af of een nummer als deze uberhaupt dit topic had gehaald als het door een totaal onbekende band was uitgebracht.
TIk vraag me altijd af of een nummer als deze uberhaupt dit topic had gehaald als het door een totaal onbekende band was uitgebracht.
Nu doe je net of hier alleen maar grote namen voorbij komen (tegendeel lijkt me waar).
En ach, af en toe wat grotere namen is toch niet zo erg?
0
geplaatst: 14 september 2013, 01:39 uur
Sunderland schreef:
Dat hier al bepaald is dat dit bij iedereen al bekend moet zijn en dat dit de nummer 1 song van het jaar gaat worden?! Ik vraag me altijd af of een nummer als deze uberhaupt dit topic had gehaald als het door een totaal onbekende band was uitgebracht.
Dat hier al bepaald is dat dit bij iedereen al bekend moet zijn en dat dit de nummer 1 song van het jaar gaat worden?! Ik vraag me altijd af of een nummer als deze uberhaupt dit topic had gehaald als het door een totaal onbekende band was uitgebracht.
Doet mij denken aan de tijd van The Beatles. Elke singel die ze uit brachten werd de hemel in geprezen. Hoe slecht - met "Help" als absolute dieptepunt - het ook was. Simpel omdat het van The Beatles was. Hetzelfde zie ik nu met Arcade Fire gebeuren. Dit nummer "Reflektor" heb ik nu twee maal beluisterd en ik vind er gewoon geen bal aan. Smaken mogen dan wel verschillen maar waarderingen van 9,0* of meer vind ik voor dit nummer schromelijk overdreven. Van mij krijgt dit nummer in ieder geval een flinke onvoldoende.
btw Ik ben geen Arcade Fire hater. Ik heb drie albums van hen in de kast staan. Ik ben echter bang dat als alle nummers van hun aanstaande 4e album klinken zoals "Reflektor" ik dat album verder links zal moeten laten liggen.
4,5*
0
geplaatst: 14 september 2013, 10:53 uur
Sunderland schreef:
Valt wel mee toch? Je ziet hier dat er zowel positief als negatief extreme cijfers worden gegeven. Er is hier dus nog niets bepaald. Dat vind ik wel een erg sterk punt van Arcade Fire: na een nu al klassiek album jezelf steeds opnieuw blijven uitvinden, en accepteren dat je huidige fans het misschien helemaal niks gaan vinden.
Zelf ben ik ook niet over alles wat ze gedaan hebben even enthousiast. Van Neon Bible en The Suburbs vind ik maar een beperkt aantal tracks echt super en niet alles was liefde op het eerste gehoor. Maar Reflektor is precies wat ik onbewust hoopte dat het zou worden.
Sunderland schreef:
Ik vraag me altijd af of een nummer als deze uberhaupt dit topic had gehaald als het door een totaal onbekende band was uitgebracht.
Ik vraag me altijd af of een nummer als deze uberhaupt dit topic had gehaald als het door een totaal onbekende band was uitgebracht.
Dat kan je nooit weten, maar bijv. het DFA / nu disco-geluid kan hier zeker op medestanders rekenen en er zijn altijd mensen die labels als DFA en aanverwante blogs volgen.
0
geplaatst: 14 september 2013, 11:16 uur
Sunderland schreef:
Misschien staan er nog wel betere nummers op Reflektor.

In de jaarlijstjes hier wordt het waarschijnlijk wel de nummer 1. Vind ik ook niet meer dan logisch wanneer de populairste band op MuMe met een geweldige comeback single komt.

0
geplaatst: 14 september 2013, 11:45 uur
aERodynamIC schreef:
Ik zeg niet dat ik dat zou willen maar een kijkje op de artiestenpagina zegt genoeg (en daar zitten wat bezoekers van dit topic tussen) en zie inderdaad de hoge scores binnenstromen. Gebeurt niet vaak dat er zo vaak boven de 9 wordt gescoord toch?! Zo'n rare voorspelling was het dus niet. En ja, heel veel mensen hebben dit nummer al zeer vaak gehoord (zie ook weer de artiestenpagina).
Zit niks vooringenomens bij, is gewoon een beetje kijken hoe dit ontvangen wordt en dan is het voor hier niet moeilijk meer te raden. En misschien gewoon ook omdat het Arcade Fire is
Ik heb geen deel uitgemaakt van die discussies. Het is duidelijk dat AF voor velen een hogere status heeft dan voor mij (en anderen) en dat is prima. Ik vind het leuk via dit topic dit nummer nu voor het eerst te horen maar als dat niet was gebeurd dan had het ook nog weken bij mij kunnen duren voordat ik het wel had gehoord. Maar het komt over alsof je niet van deze planeet bent als je het nummer nog niet had gehoord.Ik zeg niet dat ik dat zou willen maar een kijkje op de artiestenpagina zegt genoeg (en daar zitten wat bezoekers van dit topic tussen) en zie inderdaad de hoge scores binnenstromen. Gebeurt niet vaak dat er zo vaak boven de 9 wordt gescoord toch?! Zo'n rare voorspelling was het dus niet. En ja, heel veel mensen hebben dit nummer al zeer vaak gehoord (zie ook weer de artiestenpagina).

Mijn reactie komt ook voort uit het angstige vermoeden dat de niet-AF-liefhebber de aankomende maanden overstelpt gaat worden met een boel AF-reclame. Wat dat betreft kijk ik nu al uit naar de nieuwe nominaties voor de MuMeLadder.

Afijn, na alle hoge noteringen in lijstjes had ik heel wat meer verwacht van Reflektor.
Wat betreft mijn 2e opmerking waar je op reageert, geef je zelf het antwoord al: Omdat het Arcade Fire is. Ik bedoelde ermee te zeggen dat ik het gevoel heb dat veel muziek mede beoordeeld wordt op de uitvoerende artiest, positief dan wel negatief. Dat lees ik vaker terug, in het algemeen hier op de site, waar ik mij over verbaas.
Ik luister naar muziek en vind iets mooi of minder mooi, onafhankelijk van wie, wat, hoe en waar. Ik kan niet zeggen dat ik nooit vooroordelen heb over een uitvoerend artiest, maar dan is dat vooral bij kleine artiesten waarvan ik vind dat zij meer aandacht verdienen.

0
geplaatst: 14 september 2013, 11:51 uur
yeahyeahyeah schreef:
Dat kan je nooit weten, maar bijv. het DFA / nu disco-geluid kan hier zeker op medestanders rekenen en er zijn altijd mensen die labels als DFA en aanverwante blogs volgen.
Dit wordt mij te technisch, yeahyeahyeah. Ik volg geen labels of specifieke genres.Dat kan je nooit weten, maar bijv. het DFA / nu disco-geluid kan hier zeker op medestanders rekenen en er zijn altijd mensen die labels als DFA en aanverwante blogs volgen.
Moet ik hier uit opmaken dat AF tegenwoordig onder disco wordt geschaard?
0
geplaatst: 14 september 2013, 16:54 uur
Wordt beter, maar duidelijk geen liefde op het eerste gezicht.
7
7
0
geplaatst: 14 september 2013, 20:46 uur
01-09: Boy & Bear - Southern Sun (aERodynamIC / 11 / 7,02)
02-09: Pearl Jam - Mind Your Manners (keijzm73 / 13 / 5,77)
03-09: Banks - Waiting Game (dumb_helicopter / 9 / 7,32)
04-09: Color War – Obelisk (yeahyeahyeah / 12 / 6,83)
05-09: Man Man - Head On (aERodynamIC / 10 / 6,5)
06-09: Ulver - As Syrians Pour In, Lebanon Grapples With Ghosts Of A Bloody Past (Don Cappuccino / 6 / 5,42)
07-09: Porcelain Raft - Think of the Ocean (Gretz / 6 / 6,93)
08-09: Colette – When The Music’s Loud (yeahyeahyeah / 10 / 6,15)
09-09: The Haxan Cloak - The Mirror Reflecting [part 2] (jassn / 13 / 6,79)
10-09: The Darcys - The River (aERodynamIC / 13 / 6,94)
11-09: Alice Boman - Waiting (Gretz / 8 / 7,26)
12-09: 4th Pyramid feat. Ben Stevenson - A Little Out of Line (kemm / 11 / 6,18)
13-09: Arcade Fire - Reflektor (yeahyeahyeah /17 / 7,45)
14-09: Poni Hoax - Down on Serpent Street (Sunderland / / )
Een album dat al een tijdje uit is maar hier nog nada noppes belangstelling voor is is de nieuwe van Poni Hoax. Dit is 1 van de pareltjes.
02-09: Pearl Jam - Mind Your Manners (keijzm73 / 13 / 5,77)
03-09: Banks - Waiting Game (dumb_helicopter / 9 / 7,32)
04-09: Color War – Obelisk (yeahyeahyeah / 12 / 6,83)
05-09: Man Man - Head On (aERodynamIC / 10 / 6,5)
06-09: Ulver - As Syrians Pour In, Lebanon Grapples With Ghosts Of A Bloody Past (Don Cappuccino / 6 / 5,42)
07-09: Porcelain Raft - Think of the Ocean (Gretz / 6 / 6,93)
08-09: Colette – When The Music’s Loud (yeahyeahyeah / 10 / 6,15)
09-09: The Haxan Cloak - The Mirror Reflecting [part 2] (jassn / 13 / 6,79)
10-09: The Darcys - The River (aERodynamIC / 13 / 6,94)
11-09: Alice Boman - Waiting (Gretz / 8 / 7,26)
12-09: 4th Pyramid feat. Ben Stevenson - A Little Out of Line (kemm / 11 / 6,18)
13-09: Arcade Fire - Reflektor (yeahyeahyeah /17 / 7,45)
14-09: Poni Hoax - Down on Serpent Street (Sunderland / / )
Een album dat al een tijdje uit is maar hier nog nada noppes belangstelling voor is is de nieuwe van Poni Hoax. Dit is 1 van de pareltjes.
0
geplaatst: 15 september 2013, 08:29 uur
Fijn dansplaatje van de heren van Poni Hoax. De zang maakt het wat vuig en daar moet je van houden. Voor mij geeft dat hun muziek dat beetje extra.
8
Hele album is top waarbij de diverse arrangementen voor de variatie zorgen.
8
Hele album is top waarbij de diverse arrangementen voor de variatie zorgen.
0
geplaatst: 15 september 2013, 09:28 uur
Ha, weer een fijn baslijntje, daar zijn ze nog steeds goed in. Wel iets luchtiger en minder 'drama' dan ik van de zanger gewend ben. Had nog niet meegekregen dat ze een nieuw album uit hadden; maar eens gaan uitproberen.
8
8
0
geplaatst: 15 september 2013, 10:01 uur
aERodynamIC schreef:
Tja, zoals ik al zei is dit een nogal overbodige 'Maak Kennis Met' denk ik. Leuk voor de hoge scores wellicht en gedoodverfde nummer 1 over 2013 aan het einde van het jaar maar volgens mij heeft iedereen het al behoorlijk vaak gedraaid. Daar kan zelfs VanDeGriend niks aan doen
8,8
mmm, dat liedje is een stuk beter dan de aanstellerij van Funeral. Tot dit nummerke de laatste plaat die ik ooit van ze heb gehoord. Doet het vast ook goed in de disco. Ik zeg 6,3 Tja, zoals ik al zei is dit een nogal overbodige 'Maak Kennis Met' denk ik. Leuk voor de hoge scores wellicht en gedoodverfde nummer 1 over 2013 aan het einde van het jaar maar volgens mij heeft iedereen het al behoorlijk vaak gedraaid. Daar kan zelfs VanDeGriend niks aan doen

8,8

* denotes required fields.