MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2013

zoeken in:
01-10: Solange - Lovers in the Parking Lot (Gretz / 11 / 5,82)
02-10: Say Lou Lou ft. Chet Faker - Fool of Me (De-noir / 10 / 7,33 )
03-10: Darkside - Golden Arrow (jassn / 16 / 6,96)
04-10: Ketil Bjørnstad - I (aERodynamIC / 6 / 7,29)
05-10: The Future's Dust - The Fields (Gretz / 9 / 7.44)
06-10: Say Say - In the Middle of This (dumb_helicopter / 7 / 7,26 )
07-10: Arthur Beatrice - Grand Union (Vince Vega / 8 / 6,39)
08-10: Connan Mockasin - I'm the Man, That Will Find You (kemm / 7 / 6,01)
09-10: The Map Room - Pilot (Gretz / 7 / 6,67)
10-10: Jimpster - Porchlight and Rocking Chairs (KiNK Remix) (Ploppesteksel / 6 / 6,95)
11-10: The Hidden Cameras - Gay Goth Scene (aERodynamIC / 5 / 6,26)
12-10: Max Frost - Glow Long (De-noir / 9 / 6,27)
13-10: Cut Copy – Free Your Mind (yeahyeahyeah /13 / 6,96)
14-10: Mariam the Believer - Invisible Giving (the viking / /)

Boeiend maar ik weet niet of ik dit nu goed moet vinden of dat ik er zenuwachtig van moet worden.

6,5

Wat moet ik hier nu weer mee. Geinig maar... zoiets.

6,5

Best interessant stukje muziek. Vond alleen de zangeres wat vervelend.

7

Jammer dat het tempo na 2 minuten eruit wordt gehaald. Anders had ik dit best wel hoog weten te waarderen.

6,8

10-10: Jimpster - Porchlight and Rocking Chairs (KiNK Remix) (Ploppesteksel / 6 / 6,95)
13-10: Cut Copy – Free Your Mind (yeahyeahyeah / 13 / 6,96)
14-10: Mariam the Believer - Invisible Giving (the viking / 5 / 6,56)
15-10: Ton Scherpenzeel - The Lion's Dream (The_CrY / /)

Erg uitgesproken nummer natuurlijk. Krijg er een Efteling gevoel bij maar dat hoeft niet erg te zijn. Ik vind het wel lekker.

7

Mb.
4

Folkmuziek sterk beïnvloed door de Middeleeuwen en de Renaissance. Dit is niet het sterkste nummer van de plaat, maar wel één van de vlottere.

8

Wat armetierig om anno 2013 als volwaardig nummer mee door te kunnen. Meer iets voor in een film vind ik. Waar zijn trouwens de keyboards?

4,0

Dit werkt louter op mijn lachspieren. Sorry hoor, ik geef zelden lager dan een 4.

3,0

jasper1991 schreef:
Wat armetierig om anno 2013 als volwaardig nummer mee door te kunnen. Meer iets voor in een film vind ik. Waar zijn trouwens de keyboards?

4,0

Ik vind natuurlijk dat iedereen zijn mening mag hebben, en ook al staat die mij niet aan, dat is natuurlijk helemaal prima. Dit vind ik echter nogal kortzichtig. Hoezo kan dit anno 2013 niet als een volwaardig nummer door? Kon dat in bijv. 2001 wel? Waarom zoek je keyboards?

The_CrY schreef:
(quote)

Ik vind natuurlijk dat iedereen zijn mening mag hebben, en ook al staat die mij niet aan, dat is natuurlijk helemaal prima. Dit vind ik echter nogal kortzichtig. Hoezo kan dit anno 2013 niet als een volwaardig nummer door? Kon dat in bijv. 2001 wel? Waarom zoek je keyboards?
Ik spreek overdrachtelijk. Ik beoordeel het zijnde armetierig, dat zou ik ook kunnen zeggen van bepaalde electronic die weleens voorbij komt (er is ook goede).
Ik ken vele rockbands die ook dit soort folkmuziek implementeren in hun sound, maar dat zie ik dan meer als tussendoortje of sfeerverhoging. Dan heb je ook nog mensen als Jordi Savall die klassieke muziek op basis van volksmuziek uit de renaissance uitvoeren. Op zichzelf kan ik hier gewoon niet zoveel mee.

Dat van die keyboards (op een virtuoze manier gebruikt uiteraard) is omdat ik dacht dat Ton Scherpenzeel zo'n legendarische toetsenist is, dat vraag ik me gewoon af. Of zijn die fluitgeluiden uit een keyboard?

Leuke soundtrack voor de nieuwe Floris V2.0 Zit er ook seks in? Kunnen we tenminste aan een pretpark voor volwassenen denken - misschien zelfs wel 'vanilleseks' zodat ook de vrouwelijke doelgroep dit trekt.

Hebben ze al een nieuwe hoofdrolspeler? Rutger Hauer zal nl niet meer zo lenig van zijn paard pleuren.

3,5

Qua middeleeuwen doet u mij maar:

En voor de beukers deze versie:

Of deze;

Vind ik zelf de beste uitvoering.

Ehm... 5 minuten regel???

Maar dan is het natuurlijk een traditional. Een cover, zeg maar. Scherpenzeel componeert het grootste deel van het album zelf.

@jasper1991: Scherpenzeel is inderdaad een toetsenist met grote naam binnen de Nederlandse prog/symfo wereld, maar het is een componist in hart en nieren. Geen show off dus zoals bijv. Jordan Rudess. Daarnaast hoor je m hier zingen, bas spelen, andere snaarinstrumenten betokkelen en enkele fluitjes volgens mij ook. De rest is gedaan door een gastmuzikant (multi-instrumentalist Rens van der Zalm). Dit album heeft hij voor zichzelf gemaakt en wilde hij al langer eens doen. Je moet dit dus niet luisteren alsof je naar prog luistert.

Ah die idiote regel, helemaal vergeten. Ik plaats al niets meer doe maar uw zin. (was die regel trouwens niet een week)

jassn schreef:
Ah die idiote regel, helemaal vergeten. Ik plaats al niets meer doe maar uw zin. (was die regel trouwens niet een week)

Idiote regel? Die vond iedereen toch redelijk? Van mij hoef je het niet weg te halen (heb dit nummer inmiddels beluisterd, deed me trouwens niks) maar hij is er niet voor niets.

Wie zegt dat ik wat wilde plaatsen?

Nee, die regel was niet een week. Die gold voor de maand. Begin nieuwe maand en de regel vervalt weer (en die heb ik niet bedacht).

Absolute kitsch.

4

13-10: Cut Copy – Free Your Mind (yeahyeahyeah / 13 / 6,96)
14-10: Mariam the Believer - Invisible Giving (the viking / 5 / 6,56)
15-10: Ton Scherpenzeel - The Lion's Dream (The_CrY 11 / 5,03)
16-10: King Krule - Easy Easy (De-noir / / )

'Kijk ons een straatschoffies zijn'. Nee, laat maar, niet mijn ding geloof ik.

4,8

Ik ben de laatste tijd onder de indruk geraakt van dit ventje van 16 en verbaas me over het gebrek aan aandacht voor zijn debuut album op deze site. Teksten die hout zullen snijden voor de huidige generatie adolescenten, rauwe gitaarpartijen en beats, en dan die stem... Alsof Tom Waits terug in de tijd is gegaan en zich een vet Brits accent heeft aangemeten.

9

natuurlijk is het een idiote regel: zie mij 5 minuten wachten maar ik plaats lekker iedere dag een nummer (je kan het zo maar krijgen)

en over de regel:

herman schreef:

En die regel... ik twijfel een beetje. Twee weken vind ik te streng, maar een week vind ik nog wel okay. Aan de andere kant wil ik het ook niet nodeloos ingewikkeld maken, mensen moeten zelf ook een beetje beseffen dat ze anderen af en toe een kans moeten geven (en dus niet 4 keer in een week gaan zoals vorige maand een keer gebeurde). Persoonlijk vind ik 4, 5 liedjes per persoon per maand wel een mooie richtlijn.

dit is gewoon een regel om een regel op te stellen dus ja het is belachelijk (zo bestaan er al genoeg)

6,8

Lijkt wel op Andre van Duin bij zijn debuut op tv.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:06 uur

geplaatst: vandaag om 21:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.