MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:
Suede hoort natuurlijk wel in de top 20

White Rabbit krijgt van mij een 8. Mooi, mysterieus nummer, maar ik hou nog net iets meer van broertje Somebody To Love.

Die staan voor mij eigenlijk wel gelijk aan hoogte.

9 voor een tijdloos nummer.

7

7.5

9

Casartelli (moderator)
Vind het maar een zeurnummer. De regelmatige airplay op Arrow heeft niet geholpen.

5,0

7

Dit is echt een ontzettend cliché en ik heb een spuughekel aan Alice in Wonderland, maar daar kan dit nummer ook niks aan doen natuurlijk.

8

Fantastisch nummer. Eigenlijk pas echt ontdekt in de film The Game met Michael Douglas, waar de dreigende opbouw extra goed tot uiting kwam.

9,0

8,5

@ Sandokan-veld. Cliché? Het lijkt mij juist een uiterst origineel nummer, ik zou geen ander weten waar het op lijkt (en ouder is).

9,5

Een iconisch nummer.

Cured
8,5

@Ranboy: het nummer zelf is een cliché omdat het zo overbekend is en te vaak gedraaid.

Arrie schreef:
Grappig dat veel mensen afhaken vanwege Brett Anderson. Dat is voor mij juist het sterkste punt van Suede, de zang.

Daar geef ik dan weer een tien voor, voor deze opmerking

White Rabbit: 5

Geef mij maar Björk.

Van alle LSD nummers is dit misschien wel de nummer 1.

8.

Sandokan-veld schreef:
@Ranboy: het nummer zelf is een cliché omdat het zo overbekend is en te vaak gedraaid.

Okee, maar dat geldt voor de meeste songs uit de Lied van de Dag top 20 .

ranboy schreef:
8,5

@ Sandokan-veld. Cliché? Het lijkt mij juist een uiterst origineel nummer, ik zou geen ander weten waar het op lijkt (en ouder is).

Misschien het origineel?

YouTube - The Great Society - White Rabbit

Dit schreef ik ooit over White Rabbit in een ander topic:

En dan komen we aan bij wat mijns inziens één van de meest overschatte bands van de jaren ‘60 is. Toevallig heb ik Surrealistic Pillow laatst weer eens gedraaid en zo opnieuw vast kunnen stellen dat het toch wel een behoorlijk matig album is. Dat ligt echter niet aan dit nummer, want dat is een topper. De bolero-achtige crescendo is prachtig, ik ken ook niet zoveel opbouwnummers die maar tweeënhalve minuut duren. Tel daarbij op de hallucinogene tekst en de geweldige stem van Slick als het nummer openbarst en je kan niet anders dan concluderen dat dit één van de monumentale songs van het hippie-tijdperk is.
Cijfer: 8,5

Inmiddels vind ik Greasy Heart wel een leuker nummer van ze.

Somebody to Love is nog net een paar graadjes slechter maar ook hier maak je mij niet blij mee.

4,75

Oeps...

Maar hij is wel flink omgegooid, zo te horen.

herman schreef:
Toevallig heb ik Surrealistic Pillow laatst weer eens gedraaid en zo opnieuw vast kunnen stellen dat het toch wel een behoorlijk matig album is.
Dit wil ik toch wel even tegenspreken, want het is een geweldig album!

ranboy schreef:
(quote)

Okee, maar dat geldt voor de meeste songs uit de Lied van de Dag top 20 .

Ja ok point taken

Zowat één van de nummers die het hippietijdperk vertegenwoordigen, schitterende opbouw, zang en sfeer.
Cijfer: 9,5

8.75

Gor
Ik kan er niet minder dan een 10 voor geven.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:56 uur

geplaatst: vandaag om 13:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.