Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag
zoeken in:
0
geplaatst: 19 mei 2013, 17:57 uur
Suede hoort natuurlijk wel in de top 20 
White Rabbit krijgt van mij een 8. Mooi, mysterieus nummer, maar ik hou nog net iets meer van broertje Somebody To Love.

White Rabbit krijgt van mij een 8. Mooi, mysterieus nummer, maar ik hou nog net iets meer van broertje Somebody To Love.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 19 mei 2013, 18:57 uur
Vind het maar een zeurnummer. De regelmatige airplay op Arrow heeft niet geholpen.
5,0
5,0
0
geplaatst: 19 mei 2013, 19:04 uur
Dit is echt een ontzettend cliché en ik heb een spuughekel aan Alice in Wonderland, maar daar kan dit nummer ook niks aan doen natuurlijk.
8
8
0
geplaatst: 19 mei 2013, 19:05 uur
Fantastisch nummer. Eigenlijk pas echt ontdekt in de film The Game met Michael Douglas, waar de dreigende opbouw extra goed tot uiting kwam.
9,0
9,0
0
geplaatst: 19 mei 2013, 19:11 uur
8,5
@ Sandokan-veld. Cliché? Het lijkt mij juist een uiterst origineel nummer, ik zou geen ander weten waar het op lijkt (en ouder is).
@ Sandokan-veld. Cliché? Het lijkt mij juist een uiterst origineel nummer, ik zou geen ander weten waar het op lijkt (en ouder is).
0
geplaatst: 19 mei 2013, 19:54 uur
@Ranboy: het nummer zelf is een cliché omdat het zo overbekend is en te vaak gedraaid.
0
geplaatst: 19 mei 2013, 19:55 uur
Arrie schreef:
Grappig dat veel mensen afhaken vanwege Brett Anderson. Dat is voor mij juist het sterkste punt van Suede, de zang.
Grappig dat veel mensen afhaken vanwege Brett Anderson. Dat is voor mij juist het sterkste punt van Suede, de zang.
Daar geef ik dan weer een tien voor, voor deze opmerking

0
geplaatst: 19 mei 2013, 21:17 uur
Sandokan-veld schreef:
@Ranboy: het nummer zelf is een cliché omdat het zo overbekend is en te vaak gedraaid.
Okee, maar dat geldt voor de meeste songs uit de Lied van de Dag top 20
.
0
geplaatst: 19 mei 2013, 21:27 uur
ranboy schreef:
8,5
8,5
Misschien het origineel?

YouTube - The Great Society - White Rabbit
Dit schreef ik ooit over White Rabbit in een ander topic:
En dan komen we aan bij wat mijns inziens één van de meest overschatte bands van de jaren ‘60 is. Toevallig heb ik Surrealistic Pillow laatst weer eens gedraaid en zo opnieuw vast kunnen stellen dat het toch wel een behoorlijk matig album is. Dat ligt echter niet aan dit nummer, want dat is een topper. De bolero-achtige crescendo is prachtig, ik ken ook niet zoveel opbouwnummers die maar tweeënhalve minuut duren. Tel daarbij op de hallucinogene tekst en de geweldige stem van Slick als het nummer openbarst en je kan niet anders dan concluderen dat dit één van de monumentale songs van het hippie-tijdperk is.
Cijfer: 8,5
Inmiddels vind ik Greasy Heart wel een leuker nummer van ze.
0
geplaatst: 19 mei 2013, 21:48 uur
Somebody to Love is nog net een paar graadjes slechter maar ook hier maak je mij niet blij mee.
4,75
4,75
0
geplaatst: 19 mei 2013, 22:14 uur
herman schreef:
Toevallig heb ik Surrealistic Pillow laatst weer eens gedraaid en zo opnieuw vast kunnen stellen dat het toch wel een behoorlijk matig album is.
Dit wil ik toch wel even tegenspreken, want het is een geweldig album! Toevallig heb ik Surrealistic Pillow laatst weer eens gedraaid en zo opnieuw vast kunnen stellen dat het toch wel een behoorlijk matig album is.

0
geplaatst: 19 mei 2013, 22:19 uur
Zowat één van de nummers die het hippietijdperk vertegenwoordigen, schitterende opbouw, zang en sfeer.
Cijfer: 9,5
Cijfer: 9,5
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.