MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:
Cured
7,5

Heb het hele nummer geluisterd..... (en dat viel niet mee).
Ik wilde toch zoeken naar mogelijke lichtpuntjes in de duisternis, omdat men hier toch behoorlijk enthousiast over is op MuMe. Helaas niets gevonden.

Wat een een ongelooflijke butmuziek. Er zijn muziekstijlen waar ik niets mee heb, maar waar ik best naar kan luisteren. Hier kan ik dus helemaal niets mee.

Kan er niet meer van maken dan een vette 1!

Geen enorme Nas-liefhebber hier, maar dit waarschijnlijk wel zijn beste. Geweldig hypnotiserende beat en Nas is messcherp in zijn lines.

9

Geweldig nummer.

9

Ik ben niet zo'n hiphop-liefhebber - ik mis daarin emotie - maar dit vind ik - toegegeven - goed in elkaar gestoken: de raps, de tekst, de baslijn en het heeft ook enige spanning in zich.
Cijfer: 7

odi
Vroeger best wel veel gedraaid, nu niet meer.
Toch nog een:

6,5

Niet echt mijn hiphop. Wel aardig. 7,5

Dieter schreef:
Kan er niet meer van maken dan een vette 1!

Nou, wees er maar trots op.

Hij mag het toch wel slecht vinden?

Cijfer 4,0

Inderdaad...

Ik hoor niet echt wat dit boven het maaiveld doet uitsteken, maar dat ligt denk ik aan mezelf. Ik vind de beat best goed en er zit een soort dreigende sfeer in die me wel trekt.

6,3

vigil schreef:
Hij mag het toch wel slecht vinden?

Tuurlijk, maar maar om er nou prat op te gaan vind ik wel een beetje puberaal.

herman schreef:
(quote)

Inderdaad.

Verder begrijp ik best dat sommige niets kunnen met de hiphop-esthetiek, maar het zero-tolerance beleid dat sommigen tegen het genre hanteren vind ik dan ook nogal overdreven. Ik heb zelf bijvoorbeeld vrijwel niets met metal, maar dan ga ik toch niet elk metalnummer met een 1 afserveren.

jasper1991 schreef:
Ik hoor niet echt wat dit boven het maaiveld doet uitsteken, maar dat ligt denk ik aan mezelf.
Buiten de knappe dreigende productie, is Nas' gevoel voor ritme echt ongeëvenaard. Bovendien rolt de tekst heerlijk door, door zijn gebruik van binnen- en dubbelrijm. En vertelt hij ook nog eens op zeer beeldende wijze over het leven in de ghetto, zonder dit te verheerlijken (een beetje zoals de briljante serie The Wire het later heeft verbeeld). Wat mij betreft een van de sterkste staaltjes tekst uit de hele popgeschiedenis.

herman schreef:
(quote)

Waar lees jij dat?

Het enthousiasme waarmee hij zijn 1 benadrukt?

Maar goed, genoeg hierover, want hij zal het wellicht niet eens zo bedoeld hebben en het zal me verder een zorg zijn wat voor cijfer iemand geeft.

Mede door een aantal dikke onvoldoendes eindigt Nas op 6,847, ver buiten de top 20 dus.

01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
04. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
05. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
06. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
07. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddelde 8,181 (Etiul)
08. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
09. Led Zeppelin - Stairway To Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
10. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)

11. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása, 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)
12. The Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower, 29 stemmen, gemiddeld 8,041 (Zephyr)
13. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)
14. Smashing Pumpkins - 1979: 30 stemmen, gemiddeld 8,015 (stoepkrijt)
15. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004 (aERodynamIC)
16. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,0000 (Zephyr)
17. Jefferson Airplane - White Rabbit : 29 stemmen, gemiddeld 7,983 (deric raven)
18. Queens of the Stone Age - No One Knows: 29 stemmen, gemiddeld 7,965 (JoaMuse)
19. Dave Brubeck Quartet - Take Five: 22 stemmen, gemiddeld 7,956 (Zephyr)
20. Kate Bush – Running Up That Hill’: 33 stemmen, gemiddeld 7,933 (Ward)

Tijd om het Angelsaksische muziekspectrum even achter ons te laten:

Is dit bekend?

Kan ik prima naar luisteren, maar heel enthousiast ben ik nou ook weer niet.

5

Lijkt me ook nogal onbekend ja. Aangezien het idee van het topic was om nummers langs te laten komen die toch redelijk wat mensen wel kennen.

Het is nooit te laat voor heropvoeding

Tuurlijk, maar dat was het punt niet.

Eigenlijk zou de Pokemon Theme nu moeten, ter ere van pokemondag...

Misschien niet zo bekend op MuMe, maar heb hem wel eens live gezien in een grote zaal en dat was stijf uitverkocht. Dus er is wel een groot publiek voor. Op zich wel goed om dan één van de allerbekendste Afrikaanse artiesten hier te laten passeren als we dan toch een uitstapje maken.

Verder gewoon een heel mooi nummer, vooral die laatste grofweg 80 seconden zijn prachtig. Heel knap hoe mooi melodieus dat is doordat de verschillende instrumenten elkaar versterken.

8,5

Ik vind het verder ook niet zo'n punt hoor. Ik weet niet wat Stoepkrijt ervan vindt?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:06 uur

geplaatst: vandaag om 17:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.