Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag
zoeken in:
0
geplaatst: 21 juni 2013, 13:15 uur
Zoals herman al zei, Habib Koité is een behoorlijk grote naam in de wereldmuziek en dit is waarschijnlijk zijn bekendste nummer. Maar aangezien voor iedereen hier de muziek ophoudt na de Angelsaksische muziek, had ik deze commentaren kunnen verwachten...
0
geplaatst: 21 juni 2013, 13:17 uur
Titmeister schreef:
Maar aangezien voor iedereen hier de muziek ophoudt na de Angelsaksische muziek, had ik deze commentaren kunnen verwachten...
Maar aangezien voor iedereen hier de muziek ophoudt na de Angelsaksische muziek, had ik deze commentaren kunnen verwachten...
Dat zal wel ja, maar dat geldt echt niet voor mij. Volgens mij praten we een beetje langs elkaar heen. Ik had het gewoon over de opzet van het topic, ik heb zelfs geen woord gezegd over of ik het zelf ken. En zoals ik al zei, ik vind het prima.
0
geplaatst: 21 juni 2013, 13:27 uur
Helemaal niet. Je bedoelt dat dit topic bedoeld is voor de Stairway to Heavens en Paranoid Androids van deze wereld, maar ik wil juist eens een ander geluid. Anders kunnen we net zo goed de MuMe top 2000 puntsgewijs aflopen. Als jullie allemaal je lekker autistisch aan compleet subjectieve stelregels willen houden, kiezen jullie toch lekker een ander nummer. Volgens mij is Paranoid Android nog niet geweest, kunnen we fijn met zn allen voor de 1000e keer dat nummer beoordelen....
0
geplaatst: 21 juni 2013, 13:32 uur
Titmeister schreef:
Je bedoelt dat dit topic bedoeld is voor de Stairway to Heavens en Paranoid Androids van deze wereld
Je bedoelt dat dit topic bedoeld is voor de Stairway to Heavens en Paranoid Androids van deze wereld
Oh bedoel ik dat? Weet ik dat ook weer... Fijne manier van discussiëren dit. Volgens mij kan je me wel goed genoeg in te schatten om te weten dat ik dat niet bedoel, maargoed. Ik weet trouwens niet waar dat hele bericht voor nodig is als ik zeg dat ik het persoonlijk prima vind. Zelf vind ik het juist leuk om zulke nummers te ontdekken, mijn enige punt was dat dat niet de opzet van het topic is, meer niet.
0
geplaatst: 21 juni 2013, 13:40 uur
Titmeister schreef:
Helemaal niet. Je bedoelt dat dit topic bedoeld is voor de Stairway to Heavens en Paranoid Androids van deze wereld, maar ik wil juist eens een ander geluid. Anders kunnen we net zo goed de MuMe top 2000 puntsgewijs aflopen. Als jullie allemaal je lekker autistisch aan compleet subjectieve stelregels willen houden, kiezen jullie toch lekker een ander nummer. Volgens mij is Paranoid Android nog niet geweest, kunnen we fijn met zn allen voor de 1000e keer dat nummer beoordelen....
Gevalletje verkeerde been uit bed...?
0
geplaatst: 21 juni 2013, 13:53 uur
Spuit elf geeft ook nog water... Ik heb Arnout een privébericht gestuurd om het e.e.a. te verduidelijken. Als Stoepkrijt verder vindt dat dit niet 'kan', mogen jullie van mij een ander nummer kiezen. Anders zou ik inderdaad zeggen: over naar de beoordelingen!
Mijn eigen beoordeling heb ik namelijk nog niet gegeven. Ik vind dit namelijk een grandioos nummer. Het begint met een ontspannen gitaartje, langzaam zwellen de andere instrumenten aan, waaronder de heerlijke Afrikaanse trommels. Na een korte brug raakt het nummer in totale extase. Een nummer waar ik altijd vrolijk van word.
10
0
geplaatst: 21 juni 2013, 14:09 uur
Ik zou zeggen, zet hem dan nu maar even op

Grapje Heiko, grapje

0
geplaatst: 21 juni 2013, 14:19 uur
Inkoppertje
Maar no worries, ik ben vrij en ga zo naar Best Kept Secret, dus ik ben vrolijk genoeg.
0
geplaatst: 21 juni 2013, 15:09 uur
Onbekend, dit is één van de meest verspreide nummers; het zat in je Windows Vista sample music folder, had je het destijds maar moeten luisteren. Los daarvan ook vaak genoeg gehoord maar dat kan aan mijn omgeving liggen. Het is wel een beetje een stereotyp West-Afrikaans nummer wat gestyleerd lijkt voor Westers publiek (want veel variatie in korte tijd), maar daarom wel toegankelijk.
8,8
8,8
0
geplaatst: 21 juni 2013, 18:29 uur
Habib Koité ken ik wel, vooral Wassiye vind ik een goede track. Dit pakt me zo direct niet zo, alhoewel de instrumentatie een mooie sfeer oproept.
6,5
Trouwens, Titmeister, waren de moraaltjes in de uitverkoop?
6,5
Trouwens, Titmeister, waren de moraaltjes in de uitverkoop?
0
geplaatst: 22 juni 2013, 09:26 uur
Ik kende dit niet maar het bevalt mij best: geraffineerd met mooie instrumentatie, erg ritmisch en de (Afrikaanse) sfeer zit er volop in.
Cijfer: 8
Cijfer: 8
0
geplaatst: 22 juni 2013, 09:52 uur
In al mijn Angelsaksisch georiënteerde wijsheid concludeer ik dat dit nummer zeker wel wat heeft, maar de autist in mij herkent toch iets te weinig structuur.
Ik vermoed dat dit er live leuk uit zou zien (instrumentbeheersing lijkt me prima), maar als luistermuziek... moeilijk. Het vereist een andere luisterinstelling, eentje die ik wellicht nog moet vinden.
6,5
Ik vermoed dat dit er live leuk uit zou zien (instrumentbeheersing lijkt me prima), maar als luistermuziek... moeilijk. Het vereist een andere luisterinstelling, eentje die ik wellicht nog moet vinden.
6,5
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 22 juni 2013, 10:38 uur
Zonder de discussie waar dit nummer mee begon weer op te willen rakelen, moet ik als cijfernerd nog wel even opmerken dat het cijfer waarmee je een onbekend nummer beoordeelt, natuurlijk nooit op één lijn te plaatsen is met het cijfer waarmee je een al jaren bekend nummer beoordeelt.
Afijn, de naam zei mij verder niks, maar het nummer had toch wel iets bekends over zich.
Ja, daar kan ik me redelijk in vinden. Voor nu
7,5
Afijn, de naam zei mij verder niks, maar het nummer had toch wel iets bekends over zich.
Titmeister schreef:
Het begint met een ontspannen gitaartje, langzaam zwellen de andere instrumenten aan, waaronder de heerlijke Afrikaanse trommels. Na een korte brug raakt het nummer in totale extase.
Het begint met een ontspannen gitaartje, langzaam zwellen de andere instrumenten aan, waaronder de heerlijke Afrikaanse trommels. Na een korte brug raakt het nummer in totale extase.
Ja, daar kan ik me redelijk in vinden. Voor nu
7,5
0
Zephyr
geplaatst: 22 juni 2013, 14:01 uur
Habib Koite & Bamada bereiken met 17 stemmers een gemiddelde van 7,082. Niet genoeg voor een plek in de top-20.
01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
04. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
05. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
06. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
07. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddelde 8,181 (Etiul)
08. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
09. Led Zeppelin - Stairway To Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
10. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)
11. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása, 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)
12. The Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower, 29 stemmen, gemiddeld 8,041 (Zephyr)
13. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)
14. Smashing Pumpkins - 1979: 30 stemmen, gemiddeld 8,015 (stoepkrijt)
15. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004 (aERodynamIC)
16. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,0000 (Zephyr)
17. Jefferson Airplane - White Rabbit : 29 stemmen, gemiddeld 7,983 (deric raven)
18. Queens of the Stone Age - No One Knows: 29 stemmen, gemiddeld 7,965 (JoaMuse)
19. Dave Brubeck Quartet - Take Five: 22 stemmen, gemiddeld 7,956 (Zephyr)
20. Kate Bush – Running Up That Hill’: 33 stemmen, gemiddeld 7,933 (Ward)
De nieuwe; maar weer eens een song van Hollandsche bodem : The Nits - Nescio.
01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
04. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
05. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
06. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
07. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddelde 8,181 (Etiul)
08. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
09. Led Zeppelin - Stairway To Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
10. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)
11. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása, 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)
12. The Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower, 29 stemmen, gemiddeld 8,041 (Zephyr)
13. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)
14. Smashing Pumpkins - 1979: 30 stemmen, gemiddeld 8,015 (stoepkrijt)
15. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004 (aERodynamIC)
16. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,0000 (Zephyr)
17. Jefferson Airplane - White Rabbit : 29 stemmen, gemiddeld 7,983 (deric raven)
18. Queens of the Stone Age - No One Knows: 29 stemmen, gemiddeld 7,965 (JoaMuse)
19. Dave Brubeck Quartet - Take Five: 22 stemmen, gemiddeld 7,956 (Zephyr)
20. Kate Bush – Running Up That Hill’: 33 stemmen, gemiddeld 7,933 (Ward)
De nieuwe; maar weer eens een song van Hollandsche bodem : The Nits - Nescio.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 22 juni 2013, 14:13 uur
De essentie van de Nits valt niet in één nummer te vatten, maar van de hits komt deze misschien wel het meest in de buurt. Schitterend.
8,8
8,8
0
geplaatst: 22 juni 2013, 15:39 uur
Wel mijn favoriete Nits-nummer. Maar ja, ik ken er dan ook maar 5, ofzo.
9
Mooie, duistere, vage tekst ook.
9
Mooie, duistere, vage tekst ook.
0
geplaatst: 22 juni 2013, 16:00 uur
Questo Paradiso!
cijfer: 9,0
Zo dat was de single van deze dag. 6 stemmen met een gemiddelde van 8,883. Daarmee komt dit nummer op 1ste plaats!
Wat is de volgende?
cijfer: 9,0
Zo dat was de single van deze dag. 6 stemmen met een gemiddelde van 8,883. Daarmee komt dit nummer op 1ste plaats!
Wat is de volgende?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.