MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:
Ben niet zo van de reggae, ik kan er best goed naar luisteren hoor zo in gezelschap of ergens op een terras maar zelf thuis opzetten zou ik het niet doen. Dat gaat ook moeilijk want ik heb maar bar weinig reggae in huis en dan schaal ik voor het gemak UB40 maar even onder reggae (maar die hebben dan weer wel Madam Medusa welke fantastisch is) om zo nog aan een paar cd's te komen.

cijfer 6,25

5,3

Beetje saai, geen fijne zang. Met Bob Marley heb ik ook wat moeite, UB40 kan ik dan weer wel hebben. Ik heb het dan wel over de hits.

Arrie schreef:
(quote)

Treden ze nog op? En nog wel gisteren op Glastonbury, daar had ik geen idee van!

Ja, dat was even een kleine tiental minuten genieten. Volgens mij heb ik ze ooit live gezien op één van de Summerjam-festivals maar weet niet meer zeker. Was "far away".

Arrie, zelfs Kenny Rogers hebben ze van stal gehaald gisteren bij Glastonbury

Heerlijke roots-reggae inderdaad en heel leuke stemmen.
Cijfer: 9

ClassicProgRock1
Moest dat nou zo nodig?

Cijfer: 4

Heerlijk, ook een van mijn favoriete reggae-platen. Begin het genre sowieso steeds leuker te vinden, net als ska en rocksteady. Toepasselijke arrangementen ook, je waant je zo in een tropische rivier.

9

Zeker niet mijn favoriete reggaenummer, maar toch. Ritme is wel fijn, hoge stemmetjes doen het niet voor mij.

7,5

Ik ben zeker wel into reggae, maar blijkbaar dan ook weer niet voldoende, want kende het nummer niet eens. Ik dacht dat hier juist de echt bekende nummers geplaatst zouden worden

Maar dit doet me weinig, zeker niet bij de beste 100 reggaenummers.

5,8

Altijd al willen weten wat roots reggae was. Fijn dat ik het nu weet - er hoeft geen blowtje bij, dat leidt zo af, koele witte wijn volstaat.

Zou Herman willen aanraden eens de oude re-releases op Trojan en JAD - bijv Bob Marley en Lee Perry - te checken. Oudere werk heeft meer dramatiek.

8,5

Cured
8

8.5 Kende dit nog niet, klinkt goed.

Poeha schreef:
Ik ben zeker wel into reggae, maar blijkbaar dan ook weer niet voldoende, want kende het nummer niet eens. Ik dacht dat hier juist de echt bekende nummers geplaatst zouden worden

Komt toch van het meest bestemde reggae-album, een aantal albums van de familie Marley niet meegerekend. Ik ken het vooral omdat Oor in de jaren '90 veel aandacht besteedde aan de Congos.

@Mjuman: de laatste tijd draai ik de Trojan UK Hits Collection met singles uit de jaren '60, erg leuk inderdaad. JAD zegt me dan weer niets, maar dat ga ik ook eens uitzoeken. Dank voor de tip!

7.25

Wederom de bevestiging dat reggae het niet is voor mij.

5,0

Altijd wel een zwak gehad voor reggae. Deze ken ik niet, leuke plaat.

7

Dieter schreef:
Altijd wel een zwak gehad voor reggae. Deze ken ik niet, leuke plaat.

7

Dat wist ik niet Dieter , dat is bij HipHop anders toch?

Casartelli (moderator)
Mijn vooroordelen over reggae in een notendop: suffe monotone muziek met een vervelend ritme en obligate relaxedheid. Dit nummer brengt daar geen verandering in en die zanger met die hoge stem past ook maar matig.

4,5

Zephyr
Muzikaal vind ik dit gewoon lekker; maar wel erg jammer van de vocalen van die zanger met die héél erg strakke broek aan ... (want dat scheelt zeker één punt in de waardering).

6,5

Etiul schreef:
Dat wist ik niet Dieter , dat is bij HipHop anders toch?

Yep! Dat is bij Hap-Hip inderdaad anders...

Zo, da's wel heel brave reggae, zeg.
Een beetje zomers zoals die megahit Someone Loves You Honey.

Misschien verwacht ik toch wel een iets meer gebalde vuist of een wat meer wakkere aanpak.
The Congos zitten iets te stevig aan de wiet, vermoed ik. En die visser maar roeien...

6

Het valt me trouwens op dat deze groep hier mega scoort op het eerste album en daarna niets meer.

Met een gemiddelde van 6,85 uit 23 stemmers komen The Congos tekort om in aanmerking te komen voor een plaatsje in de top 20.

01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
04. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
05. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
06. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
07. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
08. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddelde 8,181 (Etiul)
09. Portishead - Glory Box: 35 stemmen, gemiddeld 8,178 (Sunderland)
10. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)

11. Led Zeppelin - Stairway To Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
12. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)
13. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása, 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)
14. The Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower, 29 stemmen, gemiddeld 8,041 (Zephyr)
15. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)
16. Smashing Pumpkins - 1979: 30 stemmen, gemiddeld 8,015 (stoepkrijt)
17. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004 (aERodynamIC)
18. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,0000 (Zephyr)
19. Jefferson Airplane - White Rabbit : 29 stemmen, gemiddeld 7,983 (deric raven)
20. Queens of the Stone Age - No One Knows: 29 stemmen, gemiddeld 7,965 (JoaMuse)

De nieuwe is van Nick Drake:

Zephyr
Mooi nummer van Nick, maar ik reken het zeker niet tot zijn beste werk. Ook heb ik af en toe wat moeite met zijn stem.

7

Cured
9

ik heb een zwak voor Nick Drake, hoewel ik niet alles waardeer;deze iig wel

Geen 10 omdat hij nog een paar mooiere heeft...

9,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:56 uur

geplaatst: vandaag om 12:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.