Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag
zoeken in:
0
geplaatst: 21 juli 2013, 23:16 uur
Casartelli schreef:
Pompeuze miskleun die mij er - tegen enkele adviezen in - jaren van weerhouden heeft meer van deze band te gaan ontdekken.
Pompeuze miskleun die mij er - tegen enkele adviezen in - jaren van weerhouden heeft meer van deze band te gaan ontdekken.
Eens, ik vind dit altijd een zouteloos nummer met (dat moet gezegd) een aardige tekst. Het weerhoudt me tot op de dag van vandaag ervan om meer van de band te ontdekken...
4,5
0
geplaatst: 21 juli 2013, 23:48 uur
Casartelli schreef:
Pompeuze miskleun die mij er - tegen enkele adviezen in - jaren van weerhouden heeft meer van deze band te gaan ontdekken. Weet inmiddels gelukkig beter, maar hier kom ik niet verder dan een
5,0
Pompeuze miskleun die mij er - tegen enkele adviezen in - jaren van weerhouden heeft meer van deze band te gaan ontdekken. Weet inmiddels gelukkig beter, maar hier kom ik niet verder dan een
5,0
Zo negatief zou ik dit nummer niet omschrijven, maar verder herken ik het wel een beetje wat je schrijft. Ik heb de band ook altijd links laten liggen door dit nummer, terwijl ik er mensen wiens smaak ik hoog heb zitten vaak wel enthousiast over zie. Heb nog geen albums van deze band beluisterd, maar was wel erg positief verrast toen ik een paar maanden geleden A Girl Called Johnny ontdekte. Fantastisch nummer vind ik dat.
0
geplaatst: 21 juli 2013, 23:53 uur
Karl Wallinger kan wel degelijk fijne songs schrijven - check maar eens bijv World Party, Goodbye Jumbo. Dit is echt een misser van de duidelijke soort: pompeus, pretentieus brallerig - lijkt een mooie vrouw, maar blijkt een corpsballen-trut.
Het nummer ervoor - Don't Bang the Drum is duidelijk beter - dit is echt een Matthijs/Leo-nummer.
kleine 6 (vanwege Bouke)
Het nummer ervoor - Don't Bang the Drum is duidelijk beter - dit is echt een Matthijs/Leo-nummer.
kleine 6 (vanwege Bouke)
0
geplaatst: 22 juli 2013, 11:56 uur
The Whole of the Moon heb ik lange tijd een simpel, maar leuk popliedje gevonden. Toen ik het nummer op deze site ineens hele ogen zag gooien in diverse topics (waaronder de Ladder) ben ik toch wat anders naar dit nummer gaan luisteren. Dit nummer is lang niet zo simpel als gedacht, maar dat verandert weinig aan mijn beoordeling.
Leuk liedje, dat is het belangrijkste.
7,5
Leuk liedje, dat is het belangrijkste.
7,5
0
geplaatst: 22 juli 2013, 14:44 uur
The Whole of the Moon is één van mijn favoriete singles geweest en ik had er echt veel. Die heb ik echt grijs gedraaid en desondanks mag ik 'm nog graag horen:
9.5
9.5
0
geplaatst: 22 juli 2013, 14:54 uur
7.6465 voor De Waterjongens. Dat is niet genoeg voor een plekje in onze prestigieuze top 20.
01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
04. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
05. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
06. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
07. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
08. OMD – Maid of Orleans: 31 stemmen, gemiddeld 8,200 (Vigil)
09. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddelde 8,181 (Etiul)
10. Portishead - Glory Box: 35 stemmen, gemiddeld 8,178 (Sunderland)
11. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
12. Led Zeppelin - Stairway To Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
13. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)
14. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása, 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)
15. The Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower, 29 stemmen, gemiddeld 8,041 (Zephyr)
16. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)
17. Smashing Pumpkins - 1979: 30 stemmen, gemiddeld 8,015 (stoepkrijt)
18. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004 (aERodynamIC)
19. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,0000 (Zephyr)
20. Jefferson Airplane - White Rabbit : 29 stemmen, gemiddeld 7,983 (deric raven)
Guided By Voices - I Am A Scientist
Nu mogen jullie mij eens uitleggen waarom dit nummer dit jaar alweer de musicmeter top 2000 is misgelopen, want ik vind het een heerlijk Beatlesque pareltje.
10
01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
04. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
05. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
06. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
07. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
08. OMD – Maid of Orleans: 31 stemmen, gemiddeld 8,200 (Vigil)
09. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddelde 8,181 (Etiul)
10. Portishead - Glory Box: 35 stemmen, gemiddeld 8,178 (Sunderland)
11. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
12. Led Zeppelin - Stairway To Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
13. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)
14. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása, 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)
15. The Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower, 29 stemmen, gemiddeld 8,041 (Zephyr)
16. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)
17. Smashing Pumpkins - 1979: 30 stemmen, gemiddeld 8,015 (stoepkrijt)
18. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004 (aERodynamIC)
19. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,0000 (Zephyr)
20. Jefferson Airplane - White Rabbit : 29 stemmen, gemiddeld 7,983 (deric raven)
Nu mogen jullie mij eens uitleggen waarom dit nummer dit jaar alweer de musicmeter top 2000 is misgelopen, want ik vind het een heerlijk Beatlesque pareltje.

10
0
geplaatst: 22 juli 2013, 14:56 uur
Leuk: 7
Helaas Waterboys net gemist. Die had een 9 gekregen, maar dan hadden ze de top 20 ook niet gehaald...
Helaas Waterboys net gemist. Die had een 9 gekregen, maar dan hadden ze de top 20 ook niet gehaald...
0
geplaatst: 22 juli 2013, 15:11 uur
Ken de band niet echt, die zanger klinkt wel als die gast van Green Day.
Saai nummer verder, een echt niemendalletje.
5
Saai nummer verder, een echt niemendalletje.
5
0
geplaatst: 22 juli 2013, 15:25 uur
Zo'n beetje het hele oeuvre van Guided By Voices bestaat uit niemandalletjes. Ze maken er een ware kunstvorm van. Je moet er wel een beetje voor te vinden zijn, zo blijkt 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 22 juli 2013, 15:51 uur
ArthurDZ schreef:
In die context heb ik hem dit jaar alweer een paar keer gehoord, maar - wellicht veelzeggend - voor de gelegenheid moest ik hem opnieuw beluisteren.
Toch wel een aardig en compact nummer. Zanger wel wat aan de beperkte kant. Tijdloos in zowel positieve als negatieve zin. Ik krijg wel meteen visioenen van bepaalde Musicmeteraars die dan gaan miepen dat het een schande is dat dit soort moderne muziek altijd zo slecht scoort.
Hoezo modern?
Nou, kijk eens naar dat jaartal dan!
6,8
0
geplaatst: 22 juli 2013, 16:10 uur
Het is een leuk liedje, maar het boeit absoluut niet. Het klinkt veel te simpel en oppervlakkig.
6
6
0
geplaatst: 22 juli 2013, 16:36 uur
Vreemd dat mensen een nummer van een band die al jarenlang zo'n grijs bestaan heeft gekend posten als KLASSIEKER - grijzer en onopvallender dan dit bestaat haast niet; zelfs hun frequentst gewaardeerde album heeft niet meer opgeleverd dan 20 stemmen.
5
Nog even over The Waterboys: prima band, live absoluut - alleen dit nummer trek ik even niet meer. Live is het gewoon iets anders. Meen gewoon te kunnen constateren dat veel rockies hier gaan voor klipklaar, duidelijk getoonzette (imo pompeuze) symboliek (als mede de kant-en-klare duiding ervan). Da's gewoon niet mijn ding.
Daarom even deze hommage aan Karl Wallinger (imo wél een absolute klassieker) YouTube - World Party - Put The Message In The Box
5
Nog even over The Waterboys: prima band, live absoluut - alleen dit nummer trek ik even niet meer. Live is het gewoon iets anders. Meen gewoon te kunnen constateren dat veel rockies hier gaan voor klipklaar, duidelijk getoonzette (imo pompeuze) symboliek (als mede de kant-en-klare duiding ervan). Da's gewoon niet mijn ding.
Daarom even deze hommage aan Karl Wallinger (imo wél een absolute klassieker) YouTube - World Party - Put The Message In The Box
0
geplaatst: 22 juli 2013, 16:46 uur
Je zat bij de EP's te kijken, Mjuman. Het album waar dit nummer vandaan komt heeft meer dan honderd stemmen.
En het is echt wel een klassieker hoor, in het lo-fi genre welteverstaan.
Hoe dan ook, het leek me wel leuk om het nummer eens via dit topic beoordeeld te zien.
Hoe dan ook, het leek me wel leuk om het nummer eens via dit topic beoordeeld te zien.
0
geplaatst: 22 juli 2013, 16:46 uur
Ik blijf dit wel een leuk nummer vinden, misschien wel redelijk niemendallerig, maar ik word er vrolijk van.
8
8
0
geplaatst: 22 juli 2013, 17:03 uur
ArthurDZ schreef:
Je zat bij de EP's te kijken, Mjuman. Het album waar dit nummer vandaan komt heeft meer dan honderd stemmen.
In het lo-fi genre prefereer ik - ik kijk/luister er echt wel naar - andere bands. Het zal een persoonlijk euvel/handicap/perspectief zijn (doorhalen wat niet gewenscht is), maar met de gitaar is mjuman redelijk klaar . Tenzij het echt innovatief is en/of anders klinkt, maar dat is veelal (uitzonderingen daargelaten) buiten pop/rock. Bovendien te veel indie en lo-fi maakt een mens verdrietig en introvert.
0
geplaatst: 22 juli 2013, 19:03 uur
Perfect popliedje. Volgens mij heb ik hem ook wel eens genomineerd voor de ladder. Dat nu net een songfestivalliefhebber dit simpel en oppervlakkig moet noemen vind ik wel een beetje maf.
Alleen die openingsregel al... Schitterend.
I am a scientist - i seek to understand me
All of my impurities and evils yet unknown
9,5
Alleen die openingsregel al... Schitterend.
I am a scientist - i seek to understand me
All of my impurities and evils yet unknown
9,5
0
geplaatst: 22 juli 2013, 19:24 uur
herman schreef:
Dat nu net een songfestivalliefhebber dit simpel en oppervlakkig moet noemen vind ik wel een beetje maf.
Dat nu net een songfestivalliefhebber dit simpel en oppervlakkig moet noemen vind ik wel een beetje maf.
Het gemiddelde songfestivalliedje is net zo schuldig, dat geef ik eerlijk toe. Simpel kan best leuk zijn, maar dit nummer vind ik wat te bleu. Misschien had ik dat woord in eerste instantie al moeten gebruiken.Die openingszin is inderdaad prachtig, maar die was me nog niet opgevallen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.