Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag
zoeken in:
0
geplaatst: 4 augustus 2013, 17:26 uur
herman schreef:
Je moet ook geen losse nummers luisteren, maar het hele album proberen. Pas dan kun je - net als op zijn eps - echt bevangen raken door de sfeer van de muziek. Bij de meeste muziek kun je wel volstaan met het draaien van losse nummers/singles, maar dit is in albumvorm toch echt een stuk interessanter.
Dat wist ik toen nog niet (quote)
Je moet ook geen losse nummers luisteren, maar het hele album proberen. Pas dan kun je - net als op zijn eps - echt bevangen raken door de sfeer van de muziek. Bij de meeste muziek kun je wel volstaan met het draaien van losse nummers/singles, maar dit is in albumvorm toch echt een stuk interessanter.
Inmiddels weet ik wel beter.Op het album komt dit nummer vast beter tot zijn recht, maar zo los kan ik het ook al wel waarderen. Dit in tegenstelling tot (het merendeel van) de onvoldoendestemmers hier die deze muziek waarschijnlijk überhaupt niet trekken. En die waarschijnlijk ook nog nooit een heel album geprobeerd hebben.
0
geplaatst: 4 augustus 2013, 19:13 uur
7
Niet het beste van het album en inderdaad beter in albumcontext. Maar van Burial heb ik het liefst lange nummers zoals op Kindred.
Niet het beste van het album en inderdaad beter in albumcontext. Maar van Burial heb ik het liefst lange nummers zoals op Kindred.
0
Zephyr
geplaatst: 4 augustus 2013, 22:41 uur
181,8 door 26 stemmers = gemiddeld 6,992 voor Burial. Geen wijzigingen in de top 20.
01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
04. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
05. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
06. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
07. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
08. OMD – Maid of Orleans: 31 stemmen, gemiddeld 8,200 (Vigil)
09. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddelde 8,181 (Etiul)
10. Portishead - Glory Box: 35 stemmen, gemiddeld 8,178 (Sunderland)
11. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
12. Led Zeppelin - Stairway To Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
13. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)
14. Black Sabbath - Paranoid: 32 stemmen, gemiddeld 8,075 (Sandokan-veld)
15. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása, 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)
16. The Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower, 29 stemmen, gemiddeld 8,041 (Zephyr)
17. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)
18. Smashing Pumpkins - 1979: 30 stemmen, gemiddeld 8,015 (stoepkrijt)
19. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004 (aERodynamIC)
20. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,0000 (Zephyr)
De nieuwe; vroeger of later moesten ze aan beurt komen hier
... U2 !
Ik heb gekozen voor het nummer met de meeste voorkeurs-stemmen hier op MuMe : With Or Without You.
Het grote bakkeleien over de keuze én over het beste nummer van JoeToe kan beginnen ...
01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
04. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
05. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
06. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
07. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
08. OMD – Maid of Orleans: 31 stemmen, gemiddeld 8,200 (Vigil)
09. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddelde 8,181 (Etiul)
10. Portishead - Glory Box: 35 stemmen, gemiddeld 8,178 (Sunderland)
11. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
12. Led Zeppelin - Stairway To Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
13. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)
14. Black Sabbath - Paranoid: 32 stemmen, gemiddeld 8,075 (Sandokan-veld)
15. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása, 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)
16. The Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower, 29 stemmen, gemiddeld 8,041 (Zephyr)
17. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)
18. Smashing Pumpkins - 1979: 30 stemmen, gemiddeld 8,015 (stoepkrijt)
19. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004 (aERodynamIC)
20. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,0000 (Zephyr)
De nieuwe; vroeger of later moesten ze aan beurt komen hier
... U2 !Ik heb gekozen voor het nummer met de meeste voorkeurs-stemmen hier op MuMe : With Or Without You.
Het grote bakkeleien over de keuze én over het beste nummer van JoeToe kan beginnen ...

0
geplaatst: 4 augustus 2013, 22:50 uur
Gewoon een prima nummer van een geweldig album. Laat het bashen maar beginnen, ik doe het in elk geval niet 
9,5

9,5
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 augustus 2013, 22:59 uur
Vond dit vroeger altijd een wat saai nummer, maar 't is wel wat gegroeid. Wat meer erkenning voor de typische U2-sound of iets dergelijks.
Voor de bakkeleisectie:
Beste U2-album? Check.
Beste nummer? Nee, een aardige middenmoter.
Voorkeurstemmen? Vanaf het moment dat we die hier op MuMe uitdelen heb ik me erover verbaasd dat de drie singles (en daarna de in NL vierde radioklassieker) hier de meeste stemmen scoren - voor mij was het een jaar of tien geleden, toen ik dit album voor het eerst hoorde, juist een openbaring dat er naast die platgedraaide nummers ook veel moois op stond.
Uitgebakkeleid.
7,3
Voor de bakkeleisectie:
Beste U2-album? Check.
Beste nummer? Nee, een aardige middenmoter.
Voorkeurstemmen? Vanaf het moment dat we die hier op MuMe uitdelen heb ik me erover verbaasd dat de drie singles (en daarna de in NL vierde radioklassieker) hier de meeste stemmen scoren - voor mij was het een jaar of tien geleden, toen ik dit album voor het eerst hoorde, juist een openbaring dat er naast die platgedraaide nummers ook veel moois op stond.
Uitgebakkeleid.
7,3
0
geplaatst: 4 augustus 2013, 23:34 uur
6
Toen het uitkwam, vond ik het wel weer een goeie U2-single, maar nu klinkt het te bedacht, te lang uitgesponnen, te ambachtelijk, en niet meer zo spontaan, creatief en passioneel als ze hiervoor waren. Nu roept het vooral verveling op als ik het weer hoor.
Toen het uitkwam, vond ik het wel weer een goeie U2-single, maar nu klinkt het te bedacht, te lang uitgesponnen, te ambachtelijk, en niet meer zo spontaan, creatief en passioneel als ze hiervoor waren. Nu roept het vooral verveling op als ik het weer hoor.
0
geplaatst: 4 augustus 2013, 23:39 uur
0
geplaatst: 4 augustus 2013, 23:40 uur
Prima, maar heb nooit veel met dit nummer gehad. Ze hebben veel betere.
Desondanks nog steeds ruim voldoende.
7
Desondanks nog steeds ruim voldoende.
7
0
geplaatst: 4 augustus 2013, 23:45 uur
GrafGantz schreef:
En ik maar denken dat je een onuitputtelijke voorraad hebt.
En ik maar denken dat je een onuitputtelijke voorraad hebt.
In principe correct, binnen bepaalde kaders: wijn kan na verloop van tijd maderiseren en dan azijn worden. En wijn is hier in huis. Wat dat betreft hou ik me graag aan een van de belangrijkste geboden: laaf de dorstigen

0
geplaatst: 5 augustus 2013, 01:20 uur
Doe mij maar hun jaren '90 periode. Lemon of Mofo is veel spannender dan dit sentimentele gedoe.
3,5
3,5
0
geplaatst: 5 augustus 2013, 08:40 uur
7
Mooi nummer, maar op The Joshua Tree alleen al staan zo'n negen betere (alleen op Bullet The Blue Sky ben ik niet zo dol). De rustige intro is zeer mooi, beste stuk van het nummer wat mij betreft.
Mooi nummer, maar op The Joshua Tree alleen al staan zo'n negen betere (alleen op Bullet The Blue Sky ben ik niet zo dol). De rustige intro is zeer mooi, beste stuk van het nummer wat mij betreft.
0
geplaatst: 5 augustus 2013, 09:16 uur
7,5
15 jaar geleden vond ik dit nog prachtig, met alle overige grote singles van U2, maar nu is het enthousiasme wel wat weggeebt, mede vanwege de waardeloze pulp die ze in de jaren '00 hebben uitgebracht.
Jaren '90-werk scoort dan nog wel goed hier.
15 jaar geleden vond ik dit nog prachtig, met alle overige grote singles van U2, maar nu is het enthousiasme wel wat weggeebt, mede vanwege de waardeloze pulp die ze in de jaren '00 hebben uitgebracht.
Jaren '90-werk scoort dan nog wel goed hier.
0
geplaatst: 5 augustus 2013, 09:50 uur
Uitstekende single met veel passie en sfeer en het is dan nog niet hun beste uit The Joshua Tree. Toen zat U2 op zijn hoogtepunt.
Cijfer: 9
Cijfer: 9
0
geplaatst: 5 augustus 2013, 09:52 uur
Dit soort pathos slaat meestal een beetje dood bij mij (vooral in combinatie met de clip, die smoel die Bono trekt pff), maar verder is het wel een aardig liedje.
7
7
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.