MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:
In ieder geval krijgt Archangel een 10 van mij!

Ja Glenn, hou je nog even in

Haha sorry!
Moet ik het weghalen, of laat ik het staan voor straks?

Volgens mij zijn de regels best duidelijk maar goed...

Cut Copy een 6,25

Burial is in ieder geval een stuk inventiever, hipper, interessanter dan Cut Copy. Of beide liederen echt een klassiekerstatus hebben vraag ik me af maar goed dat maakt mij eigenlijk ook niet zo veel uit.

Cijfer 7,5

Casartelli (moderator)
vigil schreef:
Volgens mij zijn de regels best duidelijk maar goed...

Volgens mij ook, maar goed, de 24 uur zijn inmiddels verstreken, dus laten we ons nu dan maar op Burial storten...

...waarvan ik ook 1 of 2 nummers wel trek, maar dit klinkt in mijn oren gewoon als vrij matige computermuziek op een overslaande cd-speler. Vernieuwend? Wellicht. Interessant? In de verste verte niet.

4,0

1,5

Vreselijk vind ik het, sorry voor de liefhebbers

Nou eens kijken of de hipsters dit soort opmerkingen van de oudere jongeren kunnen verdragen

Valt me best mee. Emotielevel benadert het vriespunt maar goed, er zit een aardige drive in. Voor de verandering aardig voor mij het album eens te checken.

6,3

Dit soort muziek niet lang geleden ontdekt en ik ga het meer en meer waarderen!

8,5

Burial is voor mij meer album muziek, zo los komt het niet echt tot zijn recht. Het album krijgt dan ook 4,5* ster van mij.

Wist ook niet dat dit een bekend nummer was? Maar goed het krijgt zeker een 7,5.

Cured
4

Wat een prut cijfers, niet de beste van Burial, maar dit verdient geen zure cijfers van progrock liefhebbers
9,5

Cured
Niet zo zuur doen

Gele Stift schreef:
dit verdient geen zure cijfers van progrock liefhebbers

8,5

Gele Stift schreef:
Wat een prut cijfers, niet de beste van Burial, maar dit verdient geen zure cijfers van progrock liefhebbers
9,5
De stap van prog naar Burial lijkt me anders helemaal niet zo klein.

Ware het niet dat de meeste progliefhebbers niet progressief genoeg zijn om die stap te maken

7

Mooi nummer met een duister, dreigend sfeertje dat me wel aanspreekt. Ik hou niet altijd van dit soort electronica, maar wat mij betreft is Archangel een geslaagd nummer.

Ondanks mijn liefde voor sommige progrock

8

8,5

Mooie muziek, maar ik draai nooit losse nummers van Burial. In albumcontext komt alles een stuk beter uit de verf.

Zojuist heb ik voor het eerst een nummer van Untrue uitgezeten. Ik had al een paar keer een nummer geprobeerd, maar vond het drie keer niks. Gelukkig heb ik Burial leren waarderen door zijn laatste ep's.
Die ep's bevatten veel langere nummers met langere, ingewikkeldere composities. Juist dat vind ik interessant. Ook dit Archangel klinkt goed (mysterieus, tikje rauw), maar het mist eigenlijk een stukje ontwikkeling. Desondanks:

8

stoepkrijt schreef:
Zojuist heb ik voor het eerst een nummer van Untrue uitgezeten. Ik had al een paar keer een nummer geprobeerd, maar vond het drie keer niks.

Je moet ook geen losse nummers luisteren, maar het hele album proberen. Pas dan kun je - net als op zijn eps - echt bevangen raken door de sfeer van de muziek. Bij de meeste muziek kun je wel volstaan met het draaien van losse nummers/singles, maar dit is in albumvorm toch echt een stuk interessanter.

Nooit eerder gehoord maar het bevalt mij best, apart en sfeervol.
Cijfer: 7,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:55 uur

geplaatst: vandaag om 10:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.