MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:

ArthurDZ schreef:
7.5

Leuk, zomers nummer. Ik ben ook net het origineel van Ray Barretto beginnen ontdekken, en die vind ik vooralsnog toch nog net ietsje beter.

Het nummer heet Soul Drummers en is een vrij simpel, hitparadegericht 'salsa' nummer, nogal simpel (minder bruggetjes) in vergelijking met YouTube - Ray Barretto - Ban Ban Quere (met zang van Ruben Blades). Blades ooit op NSJ gezien in een dampende Potter - veel meer ballen dan Juan Luis Guerra.

Mjuman schreef:
(quote)

Het nummer heet Soul Drummers en is een vrij simpel, hitparadegericht 'salsa' nummer, nogal simpel (minder bruggetjes) in vergelijking met YouTube - Ray Barretto - Ban Ban Quere (met zang van Ruben Blades). Blades ooit op NSJ gezien in een dampende Potter - veel meer ballen dan Juan Luis Guerra.

Het origineel is toch gewoon A Deeper Shade Of Soul, als je dat soms bedoelt?

Soul Drummers is ook een geweldig nummer, in al zijn simpelheid en hitparadegerichtheid. Ban Ban Quere kende ik nog niet, maar dat klinkt ook zeker niet verkeerd. Misschien ook maar eens Ray Barretto aan de beurt laten in dit topic, al is die hier misschien niet bekend genoeg voor.

ArthurDZ schreef:

Het origineel is toch gewoon A Deeper Shade Of Soul, als je dat soms bedoelt?

Altijd gedacht dat de ene song een versie was van de andere (en Soul Drummers de leading one); echter beide staan op Acid uit '68, zonder verdere verwijzing.

In dit genre zou ik eerder gaan voor een Jorge Ben Jor, Joao Gilberto of Carlos Jobim. De eerste is bijv componist/uitvoerder van het roemruchte - door B.E.P. verkrachte - Mas Que Nada.

Check zeker deze serie Blue Brazil Vol. 1 - Blue Note in a Latin Groove (1994)

bijv YouTube - Mandrake Som - Berimbau

Mjuman schreef:
(quote)

Klinkt goed die link. Toch vind ik Soul Drummers ook wel een heel fijn nummer. Wat meer hitparadegevoelig wellicht, maar voor mij een goede crossover tussen soul, salsa, e.d.
Heel het album Acid vind ik sowieso erg goed.

7

Zuco 103 zijn zeker ook baas, Mjuman.

5 kan weinig met dit nummer

fijn nummer.

7,5

24 Stemmers zorgen voor een 7,514 waarmee Urband Dance Squad buiten de top 30 blijft.

01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
04. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
05. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
06. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
07. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
08. OMD - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc): 31 stemmen, gemiddeld 8,200 (vigil)
09. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddeld 8,181 (Etiul)
10. Portishead - Glory Box: 35 stemmen, gemiddeld 8,178 (Sunderland)

11. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
12. Led Zeppelin - Stairway to Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
13. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)
14. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come: 28 stemmen, gemiddeld 8,109 (aERodynamIC)
15. Black Sabbath - Paranoid: 32 stemmen, gemiddeld 8,075 (Sandokan-veld)
16. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása: 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)
17. The Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower: 29 stemmen, gemiddeld 8,041 (Zephyr)
18. The Charlatans - The Only One I Know: 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)
19. Smashing Pumpkins - 1979: 30 stemmen, gemiddeld 8,015 (stoepkrijt)
20. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004 (aERodynamIC)

21. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,000 (Zephyr)
22. Jefferson Airplane - White Rabbit: 29 stemmen, gemiddeld 7,983 (deric raven)
23. Queens of the Stone Age - No One Knows: 29 stemmen, gemiddeld 7,965 (JoaMuse)
24. The Dave Brubeck Quartet - Take Five: 22 stemmen, gemiddeld 7,956 (Zephyr)
25. Japan - NightporChance: 17 stemmen, gemiddeld 7,941 (Zephyr)
26. Big Country - Chance: 17 stemmen, gemiddeld 7,941 (Zephyr)
27. Kate Bush - Running Up That Hill: 33 stemmen, gemiddeld 7,933 (Ward)
28. Nick Drake - Northern Sky: 25 stemmen, gemiddeld 7,928 (Vince vega)
29. Miles Davis - So What: 21 stemmen, gemiddeld 7,904 (Vince vega)
30. The Chameleons - Second Skin: 22 stemmen, gemiddeld 7,897 (Vince vega)

Richard and Linda Thompson - I Want to See the Bright Lights Tonight

Braaf maar best mooi. 7,5

Braaf en heel erg mooi.

9

Na een paar keer luisteren wordt ie wel mooier, alleen dat oehoe koortje is echt verschrikkelijk.

Voor nu een 6,5

Nooit van gehoord, maar het klinkt niet verkeerd.

7,0

Jaren geleden het album gekocht omwille van de klassiekerstatus en de aantrekkelijke aankoopprijs, maar het deed me nooit zoveel. Nu twee keer dit nummer gedraaid en ik hoor er wel wat in. Zal het album op een goed moment eens in de herkansing doen.

7

Cured
5

8.2 Mooi

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:58 uur

geplaatst: vandaag om 23:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.