MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:
The Kinks - Death of a Clown

9

Voor mij het beste nummer van The Kinks!

Op een bepaald moment had ik, of iemand anders, in dit topic 'Waterloo Sunset' van The Kinks genomineerd, en daar had ik een volle 10 voor gegeven. Desondanks:

9

Deze single is uitgebracht als uitgevoerd door Dave Davies, niet door The Kinks. Het was een erg grote hit van Dave Davies
Later is hij kennelijk toch wel op een Kinks-album verschenen, dus formeel kan The Kinks de uitvoerende zijn, maar het lijkt mij wel vreemd.

8,5

De uitvoerend artiest moet inderdaad Dave Davies zijn.
Waterloo Sunset had op zeker hoger gescoord.

7

Cured
8

Zephyr
Lang niet gehoord. In mijn herinnering vond ik het altijd een sterke song. Maar nu vind ik de zang eerlijk gezegd maar matigjes. De koortjes vind ik dan wel weer lief !

6,8

The Kinks hebben een aantal mooie nummers geschreven, maar die kwajongens-achtige attitude vind ik aan de andere kant wat vervelend. In dit nummer merk je daar gelukkig weinig van, alhoewel deze wel wat zoetjes is.

6,7

Oorspronkelijke uitvoerende artiest is inderdaad Dave Davies ipv The Kinks. Typische instinker voor bij popquizzen.

Ben er zelf niet zo weg van, vind het zelfs de minste Kinks-(gerelateerde) single uit de 60s denk ik.

6

Ray Davies, chroniqueur van English middle class life in de 60/70s (Paul Weller in de 80s) heeft beter werk geschreven: Sunny Afternoon, Waterloo Sunset, David Watts, I Go to Sleep etc.

Deze 6,5

Waterloo Sunset zou de volle 10 hebben gekregen, deze krijgt toch nog een 8,5.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:10 uur

geplaatst: vandaag om 05:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.