MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:

7,5. Mijn favoriet is Night.

Valt in de categorie: wel leuk!

7,0

Morphine haalt een gemiddelde van 6,77 over 18 stemmen en komt daarom niet in aanmerking voor een plaatsje in de top 30.

01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
04. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
05. Marvin Gaye - What's Going On : 28 stemmen, gemiddeld 8,329 (thelion)
06. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
07. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
08. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
09. OMD - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc): 31 stemmen, gemiddeld 8,200 (vigil)
10. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddeld 8,181 (Etiul)

11. Portishead - Glory Box: 35 stemmen, gemiddeld 8,178 (Sunderland)
12. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
13. Arcade Fire - Rebellion (Lies): 37 stemmen, gemiddeld 8,170 (Sunderland)
14. Led Zeppelin - Stairway to Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
15. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)
16. The Church - Under The Milky Way : 31 stemmen, gemiddeld 8,110 (dazzler)
17. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come: 28 stemmen, gemiddeld 8,109 (aERodynamIC)
18. Love - Alone Again Or: 29 stemmen, gemiddeld 8,108 (aERodynamIC)
19. Black Sabbath - Paranoid: 32 stemmen, gemiddeld 8,075 (Sandokan-veld)
20. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása: 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)

21. The Velvet Underground - Venus In Furs: 28 stemmen, gemiddeld 8,048 (Zephyr)
22. The Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower: 29 stemmen, gemiddeld 8,041 (Zephyr)
23. The Charlatans - The Only One I Know: 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)
24. Smashing Pumpkins - 1979: 30 stemmen, gemiddeld 8,015 (stoepkrijt)
25. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004 (aERodynamIC)
26. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,000 (Zephyr)
27. Jefferson Airplane - White Rabbit: 29 stemmen, gemiddeld 7,983 (deric raven)
28. Queens of the Stone Age - No One Knows: 29 stemmen, gemiddeld 7,965 (JoaMuse)
29. The Dave Brubeck Quartet - Take Five: 22 stemmen, gemiddeld 7,956 (Zephyr)
30. Japan - Nightporter: 23 stemmen, gemiddeld 7,952 (Zephyr)

Vandaag eens kijken wat Talk Talk met Living in Another World oplevert

9 Beste van Talk Talk

Cured
9

9

Prachtsingle natuurlijk, al horen we hem het liefst in zijn integrale albumversie.
De manier waarop men hier een soort spanning weet aan te houden, en dat zes minuten lang.
Met die keyboards in de hoofdrol en dat nijdige akoestische gitaartje in de achtergrond.

Een paar maanden geleden de befaamde Montreux dvd gekocht en helemaal overstag gegaan.
Vind ik It's My Life een bijna perfecte popplaat en Spirit of Eden intrigerend, maar bijna een brug te ver,
dan is The Colour of Spring het meest ultieme Talk Talk moment. Een album in evenwicht.

Ik kan zelfs uitleggen waarom ik geen 10 geef.
De vaak wat cryptische metaforen van Hollis zorgen ervoor dat ik inhoudelijk wat op mijn honger blijf.
Talk Talk raakt me ontegensprekelijk in de muzikale ziel, maar tekstueel kan ik me moeilijker identificeren.

Prachtig nummer, al staan er nog veel mooiere nummers op het waanzinnig mooie album The Colour of Spring.

8,8

Vince vega schreef:
Prachtig nummer, al staan er nog veel mooiere nummers op het waanzinnig mooie album The Colour of Spring.

Dat dus.

9,0

9,3

Happiness Is Easy, I Don't Believe in You en vooral Life's What You Make It hadden stuk voor stuk een 9,5 tot een 10 gekregen.

Ik vind Talk Talk nóg leuker als ze nog net iets gekker doen, maar toch:

8,5

8,5

Zie Graf en Poeha. Meteen weer zin op het album op te zetten.

9,5 absoluut het beste wat Talk Talk te bieden heeft samen met het openingstrio van Spirit of Eden. Magistrale productie.

Ik heb mij nog nooit echt verdiept in Talk Talk, maar dit nummer smaakt zeker naar meer!

8,2

6

Niet onaardig, maar heb mooiere van ze gehoord (zoals idd Happiness is Easy). Buiten dat voelt dit nummer ergens wat onnatuurlijk aan (net iets te snel) en ben ik ook niet onverdeeld enthousiast over de stem van Mark Hollis. Word vaak een beetje zenuwachtig van Talk Talk.

Heb hetzelfde als herman, de stem kan ik niet zo goed tegen en werkt me wat op de zenuwen, voor de rest vind ik dit nummer best wel saai.

5

Het was wachten op Blaat Blaat. Ik blijf het verschrikkelijke geitenwollensokkenmuziek vinden en het gekerm van Hollis niet om aan te horen. Dit is nog wel een van de acceptabelere exercities ervan.

4

9

Simpelweg een van de beste nummers uit de jaren '80: Goede compositie, sterke stem van Hollis, mooie muzikale aankleding. Het voor Talk Talk-begrippen relatief hoge rockgehalte zie ik ook als pluspunt.

Cured
Titmeister schreef:
Ik blijf het verschrikkelijke geitenwollensokkenmuziek vinden
Geitewollensokken is Pink Floyd e.d. .

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:04 uur

geplaatst: vandaag om 16:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.