MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:
sheep67 schreef:
Eens (dit keer ) met Arrie..........

Zo uniek is dat toch ook weer niet?

Nu moet ik mijn opmerking verklaren: het valt ook wel mee Sloeg op die 8.5 voor Arcade Fire..

7, wel oké.

Hmm, een nummer dat ik de afgelopen 3 weken 60 keer heb gedraaid is niet klassieker genoeg en wordt vervangen door een nummer dat ik nog nooit gehoord had (en nu voor het eerst beluisterd heb). Het kan verkeren.

Wist trouwens niet dat vigil hier zijn username vandaan had.

Moet zeggen dat het nummer me niet zo kan bekoren. Vast een mooie tekst, maar muzikaal vind ik het oersaai eerlijk gezegd. De stem helpt ook niet echt mee.

3

9 Prachtig nummer

4,5

Het enige dat er nog aan ontbreekt is een kleedje, een haardvuur, en een golden retriever.

Casartelli (moderator)
herman schreef:
Hmm, een nummer dat ik de afgelopen 3 weken 60 keer heb gedraaid

Fanboy-alert!

herman schreef:

Wist trouwens niet dat vigil hier zijn username vandaan had.

Jij moet dan ook nog een hoop leren, dat blijkt ook wel uit de rest van je bericht

De username komt trouwens van het album waar dit lied op staat en niet direct van dit nummer.

een bloedloze ballad ...

5

Wat bedoel ik daar nou weer mee?
Dat ik het verschil niet hoor, een dertien-in-een-dozijn gevoel dus.
Ik zat ook te wachten op een soort finale, die er niet kwam.

Volgens mij een lied dat er niet in slaagt de essentie van de artiest weer te geven.
Althans dat hoop ik maar. Het heeft nog nooit echt geklikt tussen Fish/Marillion en mij.
En dat terwijl ik sympathieke fans ken die zelfs deels van dezelfde muziek houden als ik.

Daar geraak ik altijd wat in de war van. Waarom hoor ik het nou niet?
En zij wel? Terwijl we het bij die andere artiesten toch samen echt wel horen...

5

Beetje saai.

herman schreef:
(en nu voor het eerst beluisterd heb).
Deze staat pas sinds het begin in de MuMe Ladder. En ieder jaar heel hoog, dus hij komt gemiddelde zo'n 4 of 5 keer per jaar langs.

Maar goed, de hoop dat iedereen actief alles zou beluisteren van de ladder heb ik toch al jaren geleden opgegeven.

Saaie ballad idd. Nog wel een krappe voldoende vanwege de zang.

5.5

chevy93 schreef:
(quote)
Deze staat pas sinds het begin in de MuMe Ladder. En ieder jaar heel hoog, dus hij komt gemiddelde zo'n 4 of 5 keer per jaar langs.

Maar goed, de hoop dat iedereen actief alles zou beluisteren van de ladder heb ik toch al jaren geleden opgegeven.

Je trekt nu wel een conclusie waar ik me absoluut niet in kan vinden. Sommige nummers blijven gewoon niet hangen, al draai ik ze 10 keer achter elkaar. Daarnaast doe ik ook niet aan alle ladders mee van de MuMe ladder, dus ik zou hem ook gemist kunnen hebben. Dit jaar heb ik naar schatting wel aan 90% van de ladders in de eerste ronde meegedaan en de hele Spotify-lijst afgeluisterd. Dus tsja, een actieve ladderluisteraar vind ik mezelf dan weer wel. Het nummer zegt me gewoon helemaal niets helaas.

Mooi kapsel heeft die Fish.

5

Cured
5

Deze is toch net wel iets te zoet. Wel mooi gezongen.

6,3

Zephyr
174,1 door 27 stemmers = een gemiddelde van 6,448 voor A Gentleman's Excuse Me. Derek William Dick, uhhhh ...... vist daarmee achter het net voor een top-30 plek.

01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
04. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
05. Marvin Gaye - What's Going On : 28 stemmen, gemiddeld 8,329 (thelion)
06. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
07. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
08. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
09. OMD - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc): 31 stemmen, gemiddeld 8,200 (vigil)
10. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddeld 8,181 (Etiul)

11. Portishead - Glory Box: 35 stemmen, gemiddeld 8,178 (Sunderland)
12. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
13. Arcade Fire - Rebellion (Lies): 37 stemmen, gemiddeld 8,170 (Sunderland)
14. Led Zeppelin - Stairway to Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
15. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)
16. The Church - Under The Milky Way : 31 stemmen, gemiddeld 8,110 (dazzler)
17. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come: 28 stemmen, gemiddeld 8,109 (aERodynamIC)
18. Love - Alone Again Or: 29 stemmen, gemiddeld 8,108 (aERodynamIC)
19. Black Sabbath - Paranoid: 32 stemmen, gemiddeld 8,075 (Sandokan-veld)
20. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása: 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)

21. The Velvet Underground - Venus In Furs: 28 stemmen, gemiddeld 8,048 (Zephyr)
22. The Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower: 29 stemmen, gemiddeld 8,041 (Zephyr)
23. The Charlatans - The Only One I Know: 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)
24. Smashing Pumpkins - 1979: 30 stemmen, gemiddeld 8,015 (stoepkrijt)
25. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004 (aERodynamIC)
26. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,000 (Zephyr)
27. Jefferson Airplane - White Rabbit: 29 stemmen, gemiddeld 7,983 (deric raven)
28. Queens of the Stone Age - No One Knows: 29 stemmen, gemiddeld 7,965 (JoaMuse)
29. The Dave Brubeck Quartet - Take Five: 22 stemmen, gemiddeld 7,956 (Zephyr)
30. Japan - Nightporter: 23 stemmen, gemiddeld 7,952 (Zephyr)

Maar eens een Duitstalige song doen : Kraftwerk - Das Model(l) ( geinig filmpie ook ?! }

9

Geweldige electronica. Fantastische analoge synths!

Ze waren baanbrekend, ik weet het maar de kilheid van Kraftwerk heeft mij nooit kunnen raken. Heb ooit het album Computer World (2.5*) aangeschaft maar ver weg verstopt.....

4

8+. Doe maar 8,3.

Kraftwerk

9

Heerlijk gedateerd, maar fenomenaal hoe ze hier als een van de eerste een catchy popnummer met electronic hebben neergezet.

8,8

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:37 uur

geplaatst: vandaag om 06:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.