MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:
Niet zozeer muziek in Six Feet Under, maar gewoon dat het me meer weet te raken dan welk muziekalbum dan ook.

Arrie schreef:
(quote)

Muziekgebied? Waar doel je dan zoal op?

Op filmgebied volledig mee eens.

Six Feet Under

Ben ik het toch niet mee eens. Prima serie, maar binnen de HBO stal zijn er minstens vijf betere series gemaakt imho

Sandokan-veld schreef:
Ben ik het toch niet mee eens. Prima serie, maar binnen de HBO stal zijn er minstens vijf betere series gemaakt imho

Noem er eens vijf? Dan heb ik wat series die ik moet gaan kijken. (al heb ik daar voorlopig geen tijd voor)

Ik ben het er wel mee eens. Six Feet Under is samen met The Wire, Game of Thrones & Carnivale het beste wat HBO te bieden heeft. Al torent Six Feet Under er nog ruim bovenuit.

Enfin, uit 20 stemmers haalt Sia een gemiddelde van 7,6. Geen veranderingen in de top 30.

01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
04. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
05. Marvin Gaye - What's Going On : 28 stemmen, gemiddeld 8,329 (thelion)
06. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
07. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
08. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
09. OMD - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc): 31 stemmen, gemiddeld 8,200 (vigil)
10. The Doors - The End: 29 stemmen, gemiddeld 8,187 (Johnny Mar)

11. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddeld 8,181 (Etiul)
12. Portishead - Glory Box: 35 stemmen, gemiddeld 8,178 (Sunderland)
13. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
14. Arcade Fire - Rebellion (Lies): 37 stemmen, gemiddeld 8,170 (Sunderland)
15. Led Zeppelin - Stairway to Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
16. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)
17. The Church - Under The Milky Way : 31 stemmen, gemiddeld 8,110 (dazzler)
18. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come: 28 stemmen, gemiddeld 8,109 (aERodynamIC)
19. Love - Alone Again Or: 29 stemmen, gemiddeld 8,108 (aERodynamIC)
20. Kraftwerk - Das Model: 25 stemmen, gemiddeld 8,086 (Zephyr)

21. Black Sabbath - Paranoid: 32 stemmen, gemiddeld 8,075 (Sandokan-veld)
22. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása: 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)
23. The Velvet Underground - Venus In Furs: 28 stemmen, gemiddeld 8,048 (Zephyr)
24. The Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower: 29 stemmen, gemiddeld 8,041 (Zephyr)
25. The Charlatans - The Only One I Know: 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)
26. Smashing Pumpkins - 1979: 30 stemmen, gemiddeld 8,015 (stoepkrijt)
27. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004 (aERodynamIC)
28. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,000 (Zephyr)
29. Jefferson Airplane - White Rabbit: 29 stemmen, gemiddeld 7,983 (deric raven)
30. Queens of the Stone Age - No One Knows: 29 stemmen, gemiddeld 7,965 (JoaMuse)

Raar maar waar, deze held is nog niet langs geweest in dit topic:

Elvis Costello & The Attractions - Oliver's Army

SFU speelt ook heel duidelijk mee in mijn mening over dit nummer. Voor mij was dat zó'n prachtige serie vol met emotie, en de allerlaatste scene, waarin dit nummer werd gebruikt was voor mij zo ontroerend dat ik er tranen van in m'n ogen had (maargoed, ik ben dan ook wel een gevoelige jongen ). Daar blijft dit nummer dus heel erg mee verbonden.

7,7 voor Elvis

@ Arrie beetje off topic maar goed:

1 The Wire: duurt even voordat je erin zit, maar maakt dan zijn reputatie volledig waar. Beste. Serie. Ooit.
2 Generation Kill: Miniserie van de makers van The Wire over de oorlog in Irak. Nuff Said
3 Band of Brothers: Hoort gewoon bij de opvoeding.
4 Deadwood: nooit echt populair geworden, maar ik was er dol op. Het wilde westen in al zijn rauwheid, maar dan alsof het verfilmd zou worden door de gebroeders Coen. Briljante dialogen.
5 Game Of Thrones: Heb alleen nog de eerste twee seizoenen gezien, maar zover ik nu kan beoordelen: believe the hype.

Overigens vond ik Six Feet Under ook erg gaaf, maar ik vond vooral de pilot heel erg goed (misschien wel de beste eerste aflevering van een serie ooit), daarna verviel het vaak een beetje in een soapachtige routine.

Oh en 8,5 voor Oliver's Army. Heerlijk nummer.

6,5

Ben niet zo kapot van de stem van Costello, maar in dit nummer valt het reuze mee.

Sia had een 10 gekregen.....

Elvis:

7

8

Live was dit zeker een feestje, maar de goede man heeft toch wel een aantal betere, vind ik.

7 middelmatige zanger

Casartelli (moderator)
Misschien wel Elvis' beste

7,3

5 Ik heb niks met deze Elvis

Zijn er meer Elvissen dan?

Een 7 voor deze.

Dieter schreef:
Zijn er meer Elvissen dan?

Elvis Crespo.

7,5 voor EC. Leuk liedje, maar doe mij I don't want to go to Chelsea, die had een 9,5 gekregen.

Sandokan-veld schreef:
@ Arrie beetje off topic maar goed:

1 The Wire: duurt even voordat je erin zit, maar maakt dan zijn reputatie volledig waar. Beste. Serie. Ooit.
2 Generation Kill: Miniserie van de makers van The Wire over de oorlog in Irak. Nuff Said
3 Band of Brothers: Hoort gewoon bij de opvoeding.
4 Deadwood: nooit echt populair geworden, maar ik was er dol op. Het wilde westen in al zijn rauwheid, maar dan alsof het verfilmd zou worden door de gebroeders Coen. Briljante dialogen.
5 Game Of Thrones: Heb alleen nog de eerste twee seizoenen gezien, maar zover ik nu kan beoordelen: believe the hype.

Overigens vond ik Six Feet Under ook erg gaaf, maar ik vond vooral de pilot heel erg goed (misschien wel de beste eerste aflevering van een serie ooit), daarna verviel het vaak een beetje in een soapachtige routine.

Ik kan me dat laatst wel voorstellen, maar bij mij hakte SFU er echt in. Met name de laatste paar episodes van ik meen het derde seizoen waren erg heftig, daarvan kon ik er echt niet meer dan 1 per dag kijken omdat het gewoon te zwaar was. Maar ik heb het ook gekeken in een periode dat een van mijn ouders overleed en dat helpt dan ook wel mee. Er waren afleveringen bij waar ik een week kapot van was.

Van de series die jij noemt heb ik alleen wat van The Wire en Band of Brothers gezien. Die laatste vond ik eigenlijk niets aan, die eerste greep me niet echt. Maar die ga ik nog wel eens uitproberen. De andere die je noemt beschouw ik maar als tips.

9,5

Heb hier niet heel veel mee, maar wel een aardig liedje.

6,5

Iemand die nog een nieuwe wil plaatsen?

Dan doe ik zelf wel een nieuwe.

Met 18 stemmers en een gemiddelde van 7,472 komt Costello niet in de top 30.

01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
03. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
04. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
05. Marvin Gaye - What's Going On : 28 stemmen, gemiddeld 8,329 (thelion)
06. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
07. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
08. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
09. OMD - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc): 31 stemmen, gemiddeld 8,200 (vigil)
10. The Doors - The End: 29 stemmen, gemiddeld 8,187 (Johnny Mar)

11. Radiohead - Fake Plastic Trees: 32 stemmen, gemiddeld 8,181 (Etiul)
12. Portishead - Glory Box: 35 stemmen, gemiddeld 8,178 (Sunderland)
13. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
14. Arcade Fire - Rebellion (Lies): 37 stemmen, gemiddeld 8,170 (Sunderland)
15. Led Zeppelin - Stairway to Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
16. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)
17. The Church - Under The Milky Way : 31 stemmen, gemiddeld 8,110 (dazzler)
18. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come: 28 stemmen, gemiddeld 8,109 (aERodynamIC)
19. Love - Alone Again Or: 29 stemmen, gemiddeld 8,108 (aERodynamIC)
20. Kraftwerk - Das Model: 25 stemmen, gemiddeld 8,086 (Zephyr)

21. Black Sabbath - Paranoid: 32 stemmen, gemiddeld 8,075 (Sandokan-veld)
22. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása: 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)
23. The Velvet Underground - Venus In Furs: 28 stemmen, gemiddeld 8,048 (Zephyr)
24. The Jimi Hendrix Experience - All Along the Watchtower: 29 stemmen, gemiddeld 8,041 (Zephyr)
25. The Charlatans - The Only One I Know: 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)
26. Smashing Pumpkins - 1979: 30 stemmen, gemiddeld 8,015 (stoepkrijt)
27. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004 (aERodynamIC)
28. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,000 (Zephyr)
29. Jefferson Airplane - White Rabbit: 29 stemmen, gemiddeld 7,983 (deric raven)
30. Queens of the Stone Age - No One Knows: 29 stemmen, gemiddeld 7,965 (JoaMuse)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:56 uur

geplaatst: vandaag om 12:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.