MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:

Vreemd genoeg ben ik ook helemaal niet zo'n e-nor-me fan van Interpol, maar na tien jaar heb ik dit liedje nog steeds nooit geskipt als het op mijn shuffle voorbij kwam (ook nu helemaal uitgeluisterd). Aangezien ik dat misschien over slechts vijf andere nummers ook kan zeggen, lijkt het maximale cijfer me op zijn plaats:

10

Cured
6

9.3

Edit: ik verhoog een half punt omdat ik hem nu al meermalen met veel plezier op repeat zet.

Casartelli (moderator)
Ofschoon in mijn interesse Interpol al door Editors voorbijgestreefd zijn, vind ik het best een aardig bandje. Bij dit nummer pakt de verf echter niet zo. Zouden het de Pixies-echo's zijn?

6,3

Sandokan-veld schreef:
maar na tien jaar heb ik dit liedje nog steeds nooit geskipt als het op mijn shuffle voorbij kwam (ook nu helemaal uitgeluisterd). Aangezien ik dat misschien over slechts vijf andere nummers ook kan zeggen, lijkt het maximale cijfer me op zijn plaats:

dit is toch wel een van de vreemdste dingen die ik hier op MuMe gelezen heb.

Weergaloos mooi nummer heb ik dit altijd gevonden; het intro, die drum en dan die variatie van rustige coupletten en het knallende refrein!

Ik kan niet anders oordelen. 10,0

vigil schreef:
(quote)

dit is toch wel een van de vreemdste dingen die ik hier op MuMe gelezen heb.

Wil je dat ook verder verklaren, of was het voldoende voor je om het gewoon even te delen?

Sandokan-veld schreef:
(quote)

Wil je dat ook verder verklaren, of was het voldoende voor je om het gewoon even te delen?

Uiteraard wil ik dat verklaren, je hoeft echt niet gelijk in de verdedigstand te schieten hoor beste naamgenoot.

Maar volgens mij is wat jij schrijft vrij duidelijk en de reactie van mij dus ook. jij schrijft dat je een stuk of 5 liedjes over een periode van 10 jaar een aantal keer "helemaal" voorbij heb horen komen. Volgens mij betekend dat dat je dan de hele dag aan de next knop zit omdat je geen zin in bepaald liedje hebt, wat anders wil horen, enz.

Dat vind ik apart of vreemd hoe je het noemen wil omdat ik muziek toch heel anders beleef.

Maar dat zegt hij toch helemaal niet?

Heb mijn stem verhoogd naar het maximum, sinds gisterenavond staat dit nummer op repeat in mijn hoofd. Wat een song toch.

GrafGantz schreef:
Maar dat zegt hij toch helemaal niet?

Ow nou dan begrijp ik het verkeerd denk ik...

Ik lees dat hij dit nummer nooit skipt en dat hij dat maar over een stuk of 5 andere nummers kan zeggen.

Kijk, en dat zegt hij dan weer wel.

@Vigil
Niet al mijn luistertijd is cd's luisteren op de luie stoel bij de stereo. ik moet per dag ongeveer een uur fietsen om naar mijn werk en terug te komen, en tijdens die ritten luister ik muziek over de mp3 (of streamingapp) van mijn smartphone. Daar staan dan nummers op die ik goed vind, en wat nieuwe muziek waar ik benieuwd naar ben.

Nu merk ik dat er zelfs bij mijn favoriete nummers wel een bepaalde verzadiging optreedt, dat ik een nummer na honderd keer wel gehoord heb, en dan inderdaad ga skippen. Als er nog nummers zijn die het al een aantal jaar op mijn mp3 -map volhouden, en die ik nog steeds met net zoveel plezier afluister als in het begin (of zelfs meer) dan is dat dus zeker bijzonder.

Ook als ik thuis ben luister ik trouwens vaak gedeeltes van albums, muziek via internet, etc. Als je dat interpreteert als dat ik 'de hele dag aan de next knop zit' dan accepteer ik die kwalificatie wel, maar met het vullis dat op deze site soms geroepen wordt, kun je toch moeilijk verbaasd zijn als je zonder enige context roept dat iets 'één van de meest vreemde dingen' is die je op Mume hebt gelezen, dat je dan een licht geërgerde reactie terugkrijgt. (EDIT) Dat laatste wil ik overigens niet groter maken dan het is, om een soort zwarte pieten-overtrokkenheid te voorkomen

Dat er een hoop vullis hier voorbij komt lijkt me vrij zeker. Het meeste lees ik en sla ik niet op en vergeet het. Uiteraard zijn er wel raardere/vreemdere opmerkingen geplaatst al hier. Neem enkel maar die berichten van GrafGantz Maar deze ging over een soort van muziekbeleving dus dat neem ik dan serieus en reageer daar op.

Maar goed ik had het dus wel goed begrepen enkel misschien wat krom opgeschreven. Ik ben zelf veel meer van de hele albums ipv losse nummers. Als ik losse nummers wil horen doe ik een duik in de platenkast en trek daar het een en ander uit of ik bezoek Youtube maar dan ben je natuurlijk nog gericht bezig en maak je dus de keuze die ik op dat moment wil.

Over Zwarte Piet wil ik het al helemaal niet meer hebben

Ja, is duidelijk. Inderdaad is dat dan een verschil in muzikale ervaring. Wellicht dat mijn manier van luisteren iets kenmerkender is voor de tijden waarin we leven. De verschillen en voor- en nadelen leveren op zich best interessant discussievoer op, maar dat is iets voor een andere keer/ een ander topic.

But hey, who's on trial? Terug naar het nummer.

vigil schreef:
Uiteraard zijn er wel raardere/vreemdere opmerkingen geplaatst al hier. Neem enkel maar die berichten van GrafGantz

Sandokan-veld schreef:
But hey, who's on trial?

Ik blijkbaar

Kom kom niet zo verdrietig jij hebt dan bv. weer een mooie kat en (hopelijk) binnenkort een mooie cd kast

Casartelli (moderator)
Sandokan-veld schreef:
Wellicht dat mijn manier van luisteren iets kenmerkender is voor de tijden waarin we leven.

Ik voel een generatiekloof.

Jullie komen anders uit hetzelfde jaar...

Sandokan-veld schreef:
maar na tien jaar heb ik dit liedje nog steeds nooit geskipt als het op mijn shuffle voorbij kwam (ook nu helemaal uitgeluisterd). Aangezien ik dat misschien over slechts vijf andere nummers ook kan zeggen, lijkt het maximale cijfer me op zijn plaats:
Ik ben iemand constant op de skip-knop klinkt. Ik ben ook zeer blij dat er tegenwoordig een aparte skip-knop op het toetsenbord van mijn laptop zit.

Alleen ik kan over een heleboel zeggen dat ik ze nog nooit geskipt heb. Dat zijn dan albumtracks die ik nergens anders tegenkom dan bij het album zelf. Of ik moet mijn hele iPod gaan shuffelen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:20 uur

geplaatst: vandaag om 22:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.