MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:
8

Tijdloos liedje dat een welgekomen verademing was
in een tijdperk dat gedomineerd werd door de eurohouse.

En neen, ik heb niets tegen eurohouse, maar wel tegen de dominantie van genres.

Tasmin Archer? Nooit van gehoord. Dit nummer ken ik echter wel. Nooit geweten wat de titel was of door wie het werd gezongen. Ik heb me dan ook nooit in dit nummer verdiept en het is al die jaren eigenlijk volledig langs me heen gegaan. Nu ik er voor het eerst wel bewust naar luister valt dat orgeltje me ook meteen op. Een welkome verrassing in een voor de rest aardig maar onopvallend nummer.

7

10

Zephyr
tot mijn verbazing ken ik het nummer, maar naam + titel zei me op voorhand niets.
leuke song wel.

7

Dieter schreef:
Zeer bekend, best leuk, maar ook niet meer dan dat...

6

6

Tasmin Archer - Sleeping Satellite haalt een gemiddelde van 7,602 - 23 stemmers.

De stand blijft dus ongewijzigd:

Top 10 :

1. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548
2. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344
3. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315
4. Led Zeppelin - Stairway To Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146
5. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144
6. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása, 25 stemmen, gemiddeld 8,072
7. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,039
8. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004
9. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,000
10. New Order - Blue Monday: 19 stemmen, gemiddeld 7,828

Simpel:

10

5

Arcade Fire heeft betere nummers, Haiti vind ik mooier gezongen door de zangeres.

Casartelli (moderator)
Arcade Fire heeft wellicht betere nummers, maar het was dit nummer wat mij er een tijdje terug op attendeerde: verrek, toch wel een leuke band.

7,8

Mwoah, een kleine voldoende. Redelijk doorsnee en zeker niet het beste van Arcade Fire.

6

En Tasmin Archer had van mij een 8 gekregen...

5

Ik hoor het fijne er niet aan af.

Ben er ook niet zo dol op.

5

Hoog Blondie-gehalte, er is ook een versie met Heart of Glass erdoorheen gemixt.

Niet mijn favoriete Arcade Fire-nummer, maar ik mag hier wel graag naar luisteren.

8,5

herman schreef:
Niet mijn favoriete Arcade Fire-nummer, maar ik mag hier wel graag naar luisteren.

8.5

odi
8,5

6.75

De MuMe knuffelband mag natuurlijk niet ontbreken hier. Ik zelf vind het overigens ook wel een leuk bandje zonder met termen zoals "legendarisch" op te proppen te komen.

Dit electro achtige nummer van AF is er niet een die in mijn lijst Arcade Fire favorieten staat. Dat wil niet zeggen dat er geen voldoende af kan, maar niet zo ruim als andere AF liederen.

Blondie is idd wel een naam die voorbii komt, ook iets moderners zoals Ting Tings hoor ik er wel in terug

6,25

7,5

als liedje op zichzelf, in de context van het album 'The Suburbs' maakt het meer indruk dan los beluisterd.

Zephyr
niet wereldschokkend, maar kan er mee door

6,2

Ik dacht ook aan Blondie toen ik het nummer voor het eerst hoorde. Niet hun beste maar toch een prima song met heerlijke melodie.
Cijfer: 8,5

Behoort zeker tot hun beste werk.

9

5

Ik vind er dus helemaal niks aan. Leuk dat ze synthesizers gebruiken maar het liedje weet me totaal niet te pakken, en het past ook niet echt bij ze: hun kracht zit hem in andere dingen. Sowieso heb ik weinig met hun laatste album maar er staan wel wat aardige dingen op waar dit niet onder valt.

Aan de reacties te zien gaat het over Sprawl II. Voor mij een van de beste nummers van Arcade Fire en het beste nummer dat Chassagne (tot nu toe) ooit gezongen heeft.

9

Fout maar best aardig. 5,5

Sterk nummer, maar AF heeft nog veel betere nummers:

8

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:12 uur

geplaatst: vandaag om 17:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.