Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag
zoeken in:
0
geplaatst: 3 mei 2013, 12:11 uur
8
Tijdloos liedje dat een welgekomen verademing was
in een tijdperk dat gedomineerd werd door de eurohouse.
En neen, ik heb niets tegen eurohouse, maar wel tegen de dominantie van genres.
Tijdloos liedje dat een welgekomen verademing was
in een tijdperk dat gedomineerd werd door de eurohouse.
En neen, ik heb niets tegen eurohouse, maar wel tegen de dominantie van genres.
0
geplaatst: 3 mei 2013, 13:00 uur
Tasmin Archer? Nooit van gehoord. Dit nummer ken ik echter wel. Nooit geweten wat de titel was of door wie het werd gezongen. Ik heb me dan ook nooit in dit nummer verdiept en het is al die jaren eigenlijk volledig langs me heen gegaan. Nu ik er voor het eerst wel bewust naar luister valt dat orgeltje me ook meteen op. Een welkome verrassing in een voor de rest aardig maar onopvallend nummer.
7
7
0
Zephyr
geplaatst: 3 mei 2013, 13:11 uur
tot mijn verbazing ken ik het nummer, maar naam + titel zei me op voorhand niets.
leuke song wel.
7
leuke song wel.
7
0
geplaatst: 3 mei 2013, 13:27 uur
0
geplaatst: 3 mei 2013, 22:39 uur
Tasmin Archer - Sleeping Satellite haalt een gemiddelde van 7,602 - 23 stemmers.
De stand blijft dus ongewijzigd:
Top 10 :
1. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548
2. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344
3. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315
4. Led Zeppelin - Stairway To Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146
5. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144
6. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása, 25 stemmen, gemiddeld 8,072
7. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,039
8. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004
9. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,000
10. New Order - Blue Monday: 19 stemmen, gemiddeld 7,828
Simpel:
10
De stand blijft dus ongewijzigd:
Top 10 :
1. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548
2. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344
3. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315
4. Led Zeppelin - Stairway To Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146
5. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144
6. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása, 25 stemmen, gemiddeld 8,072
7. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,039
8. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004
9. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,000
10. New Order - Blue Monday: 19 stemmen, gemiddeld 7,828
Simpel:
10

0
geplaatst: 3 mei 2013, 22:51 uur
5
Arcade Fire heeft betere nummers, Haiti vind ik mooier gezongen door de zangeres.
Arcade Fire heeft betere nummers, Haiti vind ik mooier gezongen door de zangeres.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 mei 2013, 22:56 uur
Arcade Fire heeft wellicht betere nummers, maar het was dit nummer wat mij er een tijdje terug op attendeerde: verrek, toch wel een leuke band.
7,8
7,8
0
geplaatst: 3 mei 2013, 23:06 uur
Mwoah, een kleine voldoende. Redelijk doorsnee en zeker niet het beste van Arcade Fire.
6
En Tasmin Archer had van mij een 8 gekregen...
6
En Tasmin Archer had van mij een 8 gekregen...
0
geplaatst: 4 mei 2013, 00:25 uur
Hoog Blondie-gehalte, er is ook een versie met Heart of Glass erdoorheen gemixt.
Niet mijn favoriete Arcade Fire-nummer, maar ik mag hier wel graag naar luisteren.
8,5
Niet mijn favoriete Arcade Fire-nummer, maar ik mag hier wel graag naar luisteren.
8,5
0
geplaatst: 4 mei 2013, 11:44 uur
De MuMe knuffelband mag natuurlijk niet ontbreken hier. Ik zelf vind het overigens ook wel een leuk bandje zonder met termen zoals "legendarisch" op te proppen te komen.
Dit electro achtige nummer van AF is er niet een die in mijn lijst Arcade Fire favorieten staat. Dat wil niet zeggen dat er geen voldoende af kan, maar niet zo ruim als andere AF liederen.
Blondie is idd wel een naam die voorbii komt, ook iets moderners zoals Ting Tings hoor ik er wel in terug
6,25
Dit electro achtige nummer van AF is er niet een die in mijn lijst Arcade Fire favorieten staat. Dat wil niet zeggen dat er geen voldoende af kan, maar niet zo ruim als andere AF liederen.
Blondie is idd wel een naam die voorbii komt, ook iets moderners zoals Ting Tings hoor ik er wel in terug
6,25
0
geplaatst: 4 mei 2013, 13:02 uur
7,5
als liedje op zichzelf, in de context van het album 'The Suburbs' maakt het meer indruk dan los beluisterd.
als liedje op zichzelf, in de context van het album 'The Suburbs' maakt het meer indruk dan los beluisterd.
0
geplaatst: 4 mei 2013, 17:28 uur
Ik dacht ook aan Blondie toen ik het nummer voor het eerst hoorde. Niet hun beste maar toch een prima song met heerlijke melodie.
Cijfer: 8,5
Cijfer: 8,5
0
geplaatst: 4 mei 2013, 17:39 uur
5
Ik vind er dus helemaal niks aan. Leuk dat ze synthesizers gebruiken maar het liedje weet me totaal niet te pakken, en het past ook niet echt bij ze: hun kracht zit hem in andere dingen. Sowieso heb ik weinig met hun laatste album maar er staan wel wat aardige dingen op waar dit niet onder valt.
Ik vind er dus helemaal niks aan. Leuk dat ze synthesizers gebruiken maar het liedje weet me totaal niet te pakken, en het past ook niet echt bij ze: hun kracht zit hem in andere dingen. Sowieso heb ik weinig met hun laatste album maar er staan wel wat aardige dingen op waar dit niet onder valt.
0
geplaatst: 4 mei 2013, 19:02 uur
Aan de reacties te zien gaat het over Sprawl II. Voor mij een van de beste nummers van Arcade Fire en het beste nummer dat Chassagne (tot nu toe) ooit gezongen heeft.
9
9
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.