MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:
6

Ik weet het niet: ik vind het niet veel soeps, maar het blijft wel hangen.

Casartelli schreef:
De coupletten gaan nog wel, maar dat refrein is echt stomvervelend.
Hier andersom. Tijdens de coupletten is er op de achtergrond zo'n irritante sample te horen steeds.

Een nummer dat voor mij makkelijk in 3 minuten had gekund.

6,5

Ik ben geen groot hip-hopkenner, maar in mijn ogen is Ms Jackson een van de bekendste/grootste hip-hopsongs aller tijden. Niet per se een van de beste, maar wel een mooi uithangbord voor het genre en een terechte klassieker.

7,5

Casartelli schreef:
Ik lees hier en daar een beetje tussen de regels oor dat dit wel een geschikt hiphop-nummer voor de niet-hiphoppers zou zijn
Dat idee heb ik wel. Dat een nummer als dit de eerste plaats in de Nederlandse Top 40 heeft weten te halen zegt denk ik wel genoeg.
Zoals vigil al zegt is dit een verdomd aanstekelijk nummer. Bovendien is de muziek (en het couplet) interessant genoeg om de aandacht een beetje van de verses af te leiden

Outkast is verre van mijn favoriete hiphopartiest. Dit is wel een van hun betere nummers.

7,8

Ik ben ook geen hiphopkenner of -liefhebber maar dit nummer vind ik erg goed in elkaar gestoken: geinig met aanstekelijk refrein en fijne orgel en piano.
Cijfer: 8,5

7 veel beter dan ik verwacht had

6,5

Als het goed is, wil ik rond 22.00 uur wel een nieuwe plaatsen.

Tasmin Archer - Sleeping Satellite

Ik verwacht geen Top 10 plek, maar hopelijk een mooie ontdekking voor mensen die dit nummer nog niet kennen.

Geen ontdekking voor mij, ken het nummer al zo lang het uit is. Prachtig nummer, zit erg goed in elkaar. Niet de beste zangeres ooit maar de muziek is erg goed en de stem past daar goed bij.

een 8,5

Ik denk dat dit best een lied is wat redelijk hoge ogen kan gaan gooien.

Voor mij is dit een 10.
Zeker niet de eerste 10 die ik geef, en zijn al verschillende prachtige nummers voorbij gekomen.
Ik vind het vooral mooi als dat orgeltje er in komt.

FIjn popnummer, maar het zal geen topper worden imo.

7,5

Wie kent dit nummer nu niet.

Mooi nummer. 8

8.25

Doorsnee popnummer.

6

Ik ken geen popnummers met zo'n mooi orgelpartijtje als hier anders.

9,5

6

(Te) vaak op de radio gehoord. Verder eigenlijk niets aan Sheep`s opmerking toe te voegen.

Die orgel vind ik prachtig maar daarnaast is het ook een mooi en tijdloos nummer.
Cijfer: 8,5

Geen uitgesproken favoriet maar een erg mooi nummer.

7,5

Helaas, helaas voor dit nummer, wat ik toen het uitkwam meteen al geweldig vond, ben ik het enigszins beu geluisterd. Erg jammer, desondanks blijft het een puik nummer, als je het af en toe (op jaarbasis) nog eens voorbij hoort komen.

7

Casartelli (moderator)
Nummer kwam een tijdje geleden ook al ergens ter bespreking voorbij en toen repte iedereen ook al over het orgeltje. Zou dazzlers nummer 1 hits topic wel eens geweest kunnen zijn.

Weet niet meer tot achter de komma welk cijfer ik toen gegeven heb, maar het week vast niet al te ver af van

8,0

Dat klopt, dit was destijds een nummer 1.

Ben het eens met alle voorgangers. Daarergens tussen kan je mijn mening bijeenschrapen. Het is zeker geen hoogvlieger, maar meer dan een doorsnee popnummer. De productie is de grootste troefkaart van dit nummer.

7 is te laag, 7,5 te hoog. Doe maar 7,3.

Wat Sanderkan zegt.

7,5

Een goed in elkaar stekend, prima in het gehoor liggend popnummer. Wel iets te zoet en te grijsgedraaid voor mijn smaak.

6,8

deric raven schreef:
Als het goed is, wil ik rond 22.00 uur wel een nieuwe plaatsen.
Prima, maar reken je de volgende keer wel even het gemiddelde van het vorige nummer uit? Als ik het me goed herinner ben je dat al eens eerder vergeten

Het gemiddelde voor Ms Jackson: 191,05 / 28 = 6,8232
Niet slecht, maar niet goed genoeg voor een topnotering.

Top 10 :

1. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548
2. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344
3. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315
4. Led Zeppelin - Stairway To Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146
5. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144
6. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása, 25 stemmen, gemiddeld 8,072
7. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,039
8. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004
9. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,000
10. New Order - Blue Monday: 19 stemmen, gemiddeld 7,828

Zeer bekend, best leuk, maar ook niet meer dan dat...

6

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:07 uur

geplaatst: vandaag om 03:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.