MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:

ArthurDZ schreef:
En dan is het nu aan mij om een lied van de dag te kiezen.

Misschien heb ik het gemist of ben ik te lui het op te zoeken maar wat zijn de regels in deze? Is er een tijd waarop iedereen iets kan voordragen? Of is het gewoon na 24 uur mag degene die het wil wat plaatsen?

Volgens mij gewoon na 24 uur

Dat dacht ik ook

Edit: en zo is het ook! Zie stoepkrijt's eerste post.

Leuk en aardig en How Soon is Now is vele malen beter. Dus een beetje tegengas kan geen kwaad in deze.

cijfer: 6,5

Ik heb nooit begrepen wat The Smiths zo speciaal maakt. Onlangs heb ik de gehele discografie aangeschaft en ben er al een tijdje mee bezig The Smiths tot me te nemen. Ik blijf het niet meer dan 'aardig' vinden. Wie weet valt het kwartje toch nog een keer, maar voorlopig zit er niet meer dan een 7 in.

7/10

ArthurDZ schreef:
7.64 voor Golden Brown. Net niet genoeg voor een tweede plaats
Mijn rekenmachine komt toch echt op een 8,14 uit, dus The Stranglers zijn de nieuwe nummer 1!
Sorry voor mijn wantrouwen. Ik reken nu eenmaal graag dingen na, zeker als het zulke goede muziek betreft.

Top 10:

1. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,14
2. Alice Cooper - Halo of Flies: 14 stemmen, gemiddeld 7,71
3. Massive Attack - Unfinished Sympathy: 16 stemmen, gemiddeld 7,66
4. Mumford and Sons - Little Lion Man: 17 stemmen, gemiddeld 7,17
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Je wantrouwen was in dit geval helemaal terecht. Mijn rekenmachine is al een jaar of tien oud. Het zal daaraan liggen.

Aardig nummer, maar ik snap nooit waarom iedereen dit nou zo geweldig vindt. Wat Etiul zegt dus...

7

Een heel stuk minder dan How Soon Is Now, ook nummers als Panic, London en Ask staan bij mij een stuk hoger aangeschreven.

7,5

Casartelli (moderator)
Vrij matige band, behoorlijk flauw nummer. Had al zo'n vermoeden dat deze vrij snel langs zou komen...

How Soon Is Now is eigenlijk hun enige écht goede nummer.

5,0

Eigenlijk het enige Smiths-nummer dat ik echt goed vind. Geweldige tekst ook.

9

7,5

Eén van hun betere nummers.

Is het nou zo moeilijk om There Is a Light That Never Goes Out te bespreken zonder daarbij How Soon Is Now? te benoemen?

Het zijn allebei geweldige nummers. How Soon is Now de jengelende, brute kracht, het Lichtje de melancholieke, harmonieuze pop.

Edit: En toevallig komt dit nummer net langs op tijdens het shufflen van mijn iPod. Bi-zar!

En je cijfer Chevy

Ik heb een nogal moeilijk verhouding met dit nummer. Er zijn momenten waarop ik concludeer dat dit een (bijna) perfecte popsong is, maar er zijn ook momenten waarop ik me erger aan de zanglijnen en de veel te vrolijke muziek. Maar goed, de kwaliteit van dit nummer staat eigenlijk buiten kijf:

8

We hebben een nieuwe nummer 1!!!

Top 10:

1. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,23
2. Alice Cooper - Halo of Flies: 14 stemmen, gemiddeld 7,71
3. Massive Attack - Unfinished Sympathy: 16 stemmen, gemiddeld 7,66
4. The Stranglers - Golden Brown 17 stemmen, gemiddeld 7,64
5.Mumford and Sons - Little Lion Man: 17 stemmen, gemiddeld 7,17
6.
7.
8.
9.
10.

Pearl Jam - Alive

Voor mij het nummer van Pearl Jam.
Misschien wel iets te bekend, maar nog steeds een fantastisch nummer. Die solo....
Ook mooie herinneringen aan deze plaat! (nee, daar wil ik niet over praten)

Wederom kan ik alleen maar lovend zijn.

10

Sterk nummer inderdaad al is het geen 10 waard, goede tekst ook.

Cijfer: 8.7

Tijdloze rockklassieker, gezongen met veel passie en prima tekst.
Cijfer: 9,5

8.5

Schitterend nummer inderdaad. Gaat door merg en been.

9

Omdat er wat mij betreft slechts weinig nummers een 10 verdienen. Deze haalt dat net niet.
De nummers die dat wel verdienen, zullen dit topic niet halen.

Cured
rock classic inderdaad:

9

Voor mij was dit 20 jaar geleden al doodgedraaid en dat is nooit meer goedgekomen. De tand des tijds is er niet bepaald genadig voor geweest. Een skipnummertje op Ten ook.

Cijfer: 4

Was best overdonderd toen dit nummer uitkwam.
Draai het eigenlijk nooit meer maar absoluut een classic.

Cijfer: 8

Prachtnummer maar ik heb ondertussen mooiere PJ-nummers leren kennen.

8,0

Casartelli (moderator)
Dat van die tand des tijds herken ik wel een beetje, maar matige dosering helpt. Mindere bijkomstigheid van die matige dosering is dan weer dat Pearl Jam nog steeds die band waarvan ik alleen Ten in de kast heb met een mental note er eens wat meer van te beluisteren.

Afijn, op zijn eigen merites een heel behoorlijke rockklassieker.

7,5

Dit was een mooie kennismaking van Pearl Jam.

8,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:47 uur

geplaatst: vandaag om 14:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.