MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:
Alive. Ik hoef het niet dagelijks meer te horen i.t.t. enkele andere rockclassics, maar zo nu en dan toch wel erg fijn. En zoals Dieter al aangaf is die solo meer dan OK.

8

Ik zie dat ik The Light That Never Goes Out gemist heb.

Mag het nog? Ik zal het kort houden: 10/10. Hoort in de categorie: absolute perfectie.

Alive van Pearl Jam krijgt van mij 8/10.
Ik hou wel van die getormenteerde manier van zingen.
Jeremy vind ik daarom ook heel treffend gedaan.

Maar een volledig album Pearl Jam is bij mij meestal een zware klus.

90's rock classic van het classic album Ten

8.5

Casartelli (moderator)
dazzler schreef:

Mag het nog? Ik zal het kort houden: 10/10. Hoort in de categorie: absolute perfectie.

Ik geloof niet dat het nog meetelt. Maar dat mag de pret niet drukken.

Ik had Golden Brown nog gemist.

7,5

Rockklassieker uitn de 90's erg sterke tekst

8,5

dazzler schreef:

Mag het nog?
Natuurlijk mag dat, maar ik denk dat het behoorlijk rommelig gaat worden als te late stemmen ook meegerekend gaan worden. Troost je met de gedachte dat The Smiths toch al bovenaan staan

Alive heb ik altijd al een vervelend nummer gevonden. Vooral het refrein vind ik maar moeilijk aan te horen. Toen ik meer PJ-songs leerde kende viel dit nummer enerzijds beter op zijn plaats, maar van de andere kant deed het flink onder voor nummers als Black en Even Flow. Zo denk ik er nog steeds over.

5

Superdupersaai.

6,5

Waar ik Black naarmate ik het nummer vaker ben gaan luisteren iets beter ben gaan waarderen heb ik met Alive precies het tegenovergestelde. Een zeurderig lied (met reftrein als dieptepunt) wat ik onbewust toch al veel te vaak heb moeten aanhoren. Vedder's zang blijft voor mij een enorm struikelblok en dat zie ik niet snel veranderen. Mij een raadsel waarom dit zo'n grote klassieker is geworden (toch niet alleen vanwege de solo?).

3

Top 10:

1. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,23
2. Pearl Jam - Alive: 21 stemmen, gemiddeld 7,71428571428572
3. Alice Cooper - Halo of Flies: 14 stemmen, gemiddeld 7,71071428571429
4. Massive Attack - Unfinished Sympathy: 16 stemmen, gemiddeld 7,66
5. The Stranglers - Golden Brown 17 stemmen, gemiddeld 7,64
6. Mumford and Sons - Little Lion Man: 17 stemmen, gemiddeld 7,17
7.
8.
9.
10.

Alvast het nummer:

Een lied van de dag te componeren?

Nee, ik vond het eigenlijk nog best moeilijk. Het moet hier gaan om bekende nummers en meestal horen bekende nummers van artiesten niet tot mijn favorieten van hen. Heb mijn keuze 4 keer veranderd, maar nu staat er wat.

Blijft een lekker nummer met toch wel een hoog jeugdsentimentsgehalte.

8,5

(ik had overigens een nummer van een grote favoriet van jou in gedachten: als ik het de komende dagen niet vergeet zal ik hem een keer posten).

Ah, ik zie het graag tegemoet

Zelf kan ik wel een 10 kwijt aan Blue Monday. Zo'n nummer dat eeuwig houdbaar blijft en in de loop der jaren is uitgegroeid tot een absolute topfavoriet.

Kramer schreef:
Superdupersaai.

6,5

Waarom dan zo'n hoog cijfer, vraag ik me af?

Wereldnummer, leuke herinneringen. Hoorde pas later de geschiedenis van Joy Division.

Cijfer: 8

Aardig nummertje dat op den duur toch meer naar eentonige brei neigt. Echter, eens in de zoveel tijd..

7

7.5

Een aantal jaar geleden had ik dit nummer zeker minstens een 9 gegeven, nu ben ik het echter met chevy eens (al geef ik Blue Monday nog een halfje meer)

Muziek uit de jaren 80 dat nog steeds recht overeind staat. Jammer dat ik toendertijd nog niet zo bezeten was van muziek, want dit is volledig aan mijn voorbijgegaan. Het voordeel is wel dat ik nu niet kan zeggen dat ik hem te vaak heb gehoord.

8,5

8,5

Samen met True Faith het beste van New Order

Fantastisch dance-nummer in new wave-omgeving, blijft moeiteloos overeind.
Cijfer: 9

9,5

Gaat me nooit vervelen dit.

Cured
mij wel, veel te vaak gehoord, hoewel an sich hypnotizing en goed, maar nogal eentonig

5

Zephyr
destijds een wereldnummer; maar veuls te vaak gehoord, en nu zeer

4

Ik zou dit nooit uit mezelf opzetten, maar slecht is het natuurlijk niet.

6,5

Kan ik niet veel mee.
Heb ik waarschijnlijk gemist toen....

3,5

Een echte jaren '80 klassieker!

8,5

Dieter schreef:
Heb ik waarschijnlijk gemist toen....

Gezien je leeftijd best opvallend te noemen want het was toch een aardige hit die opviel.

2 x zelfs.

Een van de grootste jaren 80 klassiekers, en een goeie ook nog

Cijfer: 8

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:30 uur

geplaatst: vandaag om 16:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.