MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:
Er komt in ieder geval niet altijd een gitaar in voor.

Metallica is geen band waar ik zelf zomaar een nummer van opzet, maar Enter Sandman (en One net zo goed) is wel een nummer waar ik erg graag naar luister. Een heerlijk stuk tamelijk stevige metal, dat gek genoeg toch erg toegankelijk blijft.

7,5

6,5

Metallica heeft betere

8,5 gewoon een erg sterk nummer

8

Metallica heeft niet veel betere.

Casartelli (moderator)
For the record:

The Seed 6,0
Enjoy the Silence 8,8

Metallica heeft betere... op The Black Album en vooral daarvoor. Ze hebben vooral ook heel veel mindere.

8,0

chevy93 schreef:
7, hoe meer ik dit hoor, hoe meer ik dit nummer te veel kinderachtig geschreeuw ga vinden.

Op een of andere manier vind ik dat ook steeds meer.

7,0

Zephyr
De sleet zit hier behoorlijk op na ruim 21 jaar.

6

Metallica scoort 204.1 punten : 27 deelnemers = 7.559. Niet toereikend voor een plek in de Top 20.

Top 20 :

01. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
02. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
03. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
04. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
05. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
06. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
07. Led Zeppelin - Stairway To Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
08. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)
09. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása, 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)
10. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)

11. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004 (aERodynamIC)
12. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,0000 (Zephyr)
13. New Order - Blue Monday: 19 stemmen, gemiddeld 7,828 (herman)
14. Queen - Bohemian Rhapsody: 29 stemmen, gemiddeld 7.794 (herman)
15. Pearl Jam - Alive: 21 stemmen, gemiddeld 7,714 (Dieter)
16. Alice Cooper - Halo of Flies: 14 stemmen, gemiddeld 7,711 (Etiul)
17. Massive Attack Unfinished Sympathy: 16 stemmen, gemiddeld 7,663 (stoepkrijt)
18. dEUS - Roses: 23 stemmen, gemiddeld 7,657 (ArthurDZ)
19. Prince - When Doves Cry: 24 stemmen, gemiddeld 7,604 (aERodynamIC)
20. Tasmin Archer - Sleeping Satellite: 23 stemmen, gemiddeld 7,602 (deric raven)

Tijd voor wat dance nu, grote tranceklassieker:

Tijdloos nummer dankzij de hemelse vrouwelijke vocalen op deze plaat + de voortstuwende beat op de achtergrond, waardoor je ook nog eens lekker kan blijven dansen, dansen, dansen.

Cijfer: 9,8

Cured
Hier word ik nou enigszins horendol van ; er komt geen eind aan

cijfer: 4

Ik word er zeker niet horendol van en op de dansvloer vind ik dit wel fijn maar zo als los nummer komt het op mij wat plat over.

5,8

Het duurt me iets te lang maar ik vind het niet slecht

een 6je dan maar

Cured
aERodynamIC schreef:
Ik word er zeker niet horendol van
Mijn opmerking met de knipoog was bedoeld voor DL in vergelijking met die van Metallica (voor de duidelijkheid).

Niet mijn smaak, maar kan hier prima naar luisteren...

5

Mijn smaak ook niet maar kan het wel 3 minuten aanhoren....

Cijfer: 5

Voor trance ben ik altijd wel te porren. Ik kende het nummer niet, maar vind hem erg sterk.

8,5

Te gladjes, te weinig variatie, te rustig. Niet mijn soort trance. 7

chevy93 schreef:
7, hoe meer ik dit hoor, hoe meer ik dit nummer te veel kinderachtig geschreeuw ga vinden.

(quote)
In dat geval staan er dus 20 drumnummers in?

Wel veel (gitaar)bandjesmuziek, dat bedoelde ik eigenlijk vooral. Terwijl er nog geen electronica of jazz in staat of is langsgekomen hier, tot aan vandaag dan. Leuk dat iemand eens echt iets anders post.

Helaas ben ik geen enorme Humate/Paul van Dyk-fan, maar toch heeft dit nummer wel wat, vooral de laatste paar minuten (na de eerste break).

7,5

Ik zou dit nooit opzetten zelf, voor op een dansvloer, of beter, op een zonnige weide is het wel oké, al mis ik wel een wat scherper randje.

6,8

herman schreef:
Terwijl er nog geen electronica of jazz in staat of is langsgekomen hier, tot aan vandaag dan. Leuk dat iemand eens echt iets anders post.
Om dezelfde reden postte ik een hiphopnummer. Ik snap wel wat je bedoelt, maar als je het hebt over electronica kan je Blue Monday en in mindere zin Unfinished Sympathy wel noemen.

Hm, dit gaat geen topnotering worden...

6,5

Ik kan hier prima naar luisteren. Ik echter niet het verschil met andere gemiddelde danceplaatjes.

6,8

chevy93 schreef:
(quote)
Om dezelfde reden postte ik een hiphopnummer. Ik snap wel wat je bedoelt, maar als je het hebt over electronica kan je Blue Monday en in mindere zin Unfinished Sympathy wel noemen.

Blue Monday okay, maar ik zou The Seed nou niet meteen een hiphopnummer noemen. Is toch meer een crossover tussen rock, soul en hiphop. Unfinished Sympathy vind ik nou ook niet echt 'electronic', eigenlijk. Het wordt tijd dat iemand Nas, Wu-Tang Clan of Aphex Twin inbrengt.

Zephyr
leuke ontdekking

7

Casartelli (moderator)
Niet onprettig, maar in mijn oren nogal generiek. Normaalgesproken is zo'n forse lengte in elk geval nog door zoiets als een spanningsopbouw te verdedigen, maar die heb ik hier even gemist.

5,8

Niet mijn ding - het mist variatie en spanning voor zulke lengte - maar best aan te horen en goed geschikt voor op de dansvloer.
Cijfer: 5,5

Niet heel vervelend.

6,25

Ik zie hier al meerdere opmerkingen over de opbouw van het nummer voorbij komen. Dancenummers (in de originele mixen) hebben nu eenmaal vaak een lange, relatief saaie opbouw (en vaak ook afbouw). Na pakweg 2 minuten begint pas het 'echte' nummer. Dit is gedaan, om de nummers goed in te kunnen mixen. Persoonlijk vind ik dit juist bij de nummers horen, maar mocht je dit storend vinden, probeer dan een radiomix of een dergelijke kortere edit te vinden. Hier zijn de op- en afbouw vanaf geknipt.

Dan het nummer. Trance luister ik eigenlijk nooit meer, maar bij tijd en wijle kan een goeie tranceklapper geen kwaad. Dit nummer vind ik echter ietwat saai en die vocal sample nogal clichématig. Een krappe voldoende dus:

6,3

9

Ben wel een liefhebber van 90's trance, draai het nog vaak in de auto
Dit nummer is inderdaad wel een klassieker en erg lekker en opzwepend.

8.25

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:27 uur

geplaatst: vandaag om 15:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.