MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag

zoeken in:
stoepkrijt schreef:
(quote)
Een mooi en afwisselend lijstje tot nu toe.

Ik zie dat je de nominatoren (is dat een woord?) er ook bij hebt gezet. Ik hoop niet dat iedereen er nu een sport van gaat maken om zijn eigen nominaties in de lijst te krijgen,

Dat hoop ik juist niet, niet de "makkelijke" plaatjes maar er zijn genoeg gekende maar niet overdreven gehypte (al dan niet via de MuMe ladder) nummers die best hoog kunnen eindigen.

stoepkrijt schreef:
Eerlijk gezegd had ik niet gedacht/gehoopt dat er uitsluitend joekels van klassiekers voorbij zouden gaan komen, maar wat meer radiohits of voor mijn part guilty pleasures.

In dat geval was het beter geweest niet met een top 10 aan de slag te gaan maar elke 24 uur een bekend nummer te laten plaatsen waar commentaar vereist is (inclusief cijfer) zonder dus een plaatsing in een top zoveel.
De regels hadden dan wat scherper gemogen en misschien was het topic dan wat onderscheidener geweest maar of dat je bedoeling was?
Ik persoonlijk vind dit wel best zo en hoeven er echt geen namen van toevoegers achter (het stond wel mooi compleet zo)

Ik heb nooit zo veel met dit nummer of Depeche Mode gehad, maar voor wat betreft pure pop kun je hier verder niet zo veel inhoudelijke klachten over hebben.

6,5

Zephyr
Nooit iets gehad met DM, nu ook niet, en het zal het ook nooit meer worden, denk ik.

5,5 (en dan ben ik nog vrij mild)

Net geen 1e plaats voor Depeche Mode, maar met 31 stemmen wel de meest actieve plaat tot nu toe!

Top 20 :

01. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
02. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
03. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
04. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)
05. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
06. R.E.M. - Drive: 27 stemmen, gemiddeld 8,178 (Casartelli)
07. Led Zeppelin - Stairway To Heaven: 24 stemmen, gemiddeld 8,146 (Zephyr)
08. The Stranglers - Golden Brown: 17 stemmen, gemiddeld 8,144 (stoepkrijt)
09. Sigur Rós - Viðrar Vel Til Loftárása, 25 stemmen, gemiddeld 8,072 (aERodynamIC)
10. The Charlatans - The Only One I Know 22 stemmen, gemiddeld 8,039 (herman)

11. David Bowie - Heroes: 23 stemmen, gemiddeld 8,004 (aERodynamIC)
12. The Rolling Stones - Gimme Shelter: 22 stemmen, gemiddeld 8,0000 (Zephyr)
13. Queen - Bohemian Rhapsody: 29 stemmen, gemiddeld 7.794 (herman)
14. New Order - Blue Monday: 19 stemmen, gemiddeld 7,828 (herman)
15. Pearl Jam - Alive: 21 stemmen, gemiddeld 7,714 (Dieter)
16. Alice Cooper - Halo of Flies: 14 stemmen, gemiddeld 7,711 (Etiul)
17. Massive Attack Unfinished Sympathy: 16 stemmen, gemiddeld 7,663 (stoepkrijt)
18. dEUS - Roses: 23 stemmen, gemiddeld 7,657 (ArthurDZ)
19. Prince - When Doves Cry: 24 stemmen, gemiddeld 7,604 (aERodynamIC)
20. Tasmin Archer - Sleeping Satellite: 23 stemmen, gemiddeld 7,602 (deric raven)

Wat mij betreft nog te weinig gitaren in dit topic...

De doorbraak bij het grote publiek voor Metallica en voor mij nog steeds (ondanks te vaak gehoord) een goed nummer.

Ja een goed nummer natuurlijk maar Metallica heeft ze veel beter

toch een ruime voldoende

7.8

laxus11 schreef:
Ja een goed nummer natuurlijk maar Metallica heeft ze veel beter

Uiteraard hebben ze veel betere songs, maar het criterium is toch dat het bekend moet zijn bij het grote publiek, vandaar deze keuze.

8 voor het beste nummer van The Black Album.

8.5

7.5

7

Ik reken mezelf niet tot de liefhebbers, maar dit heb ik altijd wel een fijn nummer gevonden.

8,5

Dieter schreef:
Wat mij betreft nog te weinig gitaren in dit topic...

In de top 20 staan 18 gitaarplaten, nog niet genoeg?

Vond dit erg leuk toen ik 13/14 was (The Black Album was met de plaat van RATM ook mijn eerste hardere muziek), maar ik was er ook binnen een paar maanden wel weer klaar mee en dat is nooit meer goedgekomen. Maar op zijn tijd is dit nog wel lekker, als ik wat herrie wil horen waarbij je verder niet hoeft na te denken. Na One en Until It Sleeps hun beste nummer wat mij betreft.

6,5

18 gitaarplaten, hoe kom je daaraan, herman? Of noem je de nummers van Depeche Mode, Stranglers, Sigur Rós, New Order en Massive Attack soms ook gitaarplaten? Overigens beschouw ik de nummers van The Beatles, Beach Boys en David Bowie hier ook niet als gitaarplaten (al hebben ze er natuurlijk wel gebracht).

Dit is natuurlijk wel een echte gitaarplaat en een prima ook nog, even opwindend als duister, gave heldere productie ook.
Cijfer: 9

Zie herman, alleen kan ik hier nog steeds prima mee uit de voeten.

8

LucM schreef:
18 gitaarplaten, hoe kom je daaraan, herman? Of noem je de nummers van Depeche Mode, Stranglers, Sigur Rós, New Order en Massive Attack soms ook gitaarplaten?

Die van New Order niet, de rest wel. Er wordt toch gitaar op gespeeld of niet? Al hoor je op Blue Monday ook de bas van Hook. Bij Sigur Ros vind ik de manier waarop Jonsi gitaar speelt (en door zijn gitaar zingt) juist erg typerend voor hun muziek, da's een van de dingen die ik nooit meer zal vergeten van hun concerten.

Altijd een zwak voor The Black Album gehad!

8,8

ik heb het meer voor hun zachtere nummers zoals Unforgiven en Nothing Else Mathers maar dit is ook heel goed.

8,5

Zie Sandokan-veld. Dit nummer was m'n allereerste kennismaking met de band (als brugklasser), bijbehorende album "grijs" gedraaid destijds.

Cijfer: 8

7, hoe meer ik dit hoor, hoe meer ik dit nummer te veel kinderachtig geschreeuw ga vinden.

herman schreef:
Die van New Order niet, de rest wel. Er wordt toch gitaar op gespeeld of niet?
In dat geval staan er dus 20 drumnummers in?

8-je

chevy93 schreef:
7, hoe meer ik dit hoor, hoe meer ik dit nummer te veel kinderachtig geschreeuw ga vinden.

(quote)
In dat geval staan er dus 20 drumnummers in?

20 zangnummers?
20 basnummers?
20 achtergrondzangnummers?
20 met tekst nummers?

Ik heb helemaal niets op met Metallica. Cijfer: 4,5

Al valt dit nog voor 100% mee t.a.v. hun zeurnummer Nothing Else Matters.....

Cured
eindelijk weer wat beters en normale muziek:

9

n.b.men moet op 'kwaliteit' beoordelen, niet op 'smaak'

Ik hou gewoon niet van normale, 13 in een dozijn muziek.

Cured
Nee, dat blijkt wel uit je nick-name

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:52 uur

geplaatst: vandaag om 06:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.