Muziek / Muziekgames / De Mooiste Avatar
zoeken in:
0
geplaatst: 8 februari 2015, 10:06 uur
west schreef:
Nou ja zeg...
En een kunstwerk als avatar is niet simpel. Logisch. Overigens heb ik een album, maar niet de cover: is dat dan niet simpel?
(quote)
Nou ja zeg...

En een kunstwerk als avatar is niet simpel. Logisch. Overigens heb ik een album, maar niet de cover: is dat dan niet simpel?
Ter info: mijn avatar is ook een schilderij, primal scream heeft daar een stuk van gebruikt. En het is geen 5*-album voor mij. Heb elders wel eens de symboliek voor mij uitgelegd.
En Johnny Marr begon in deze ko wel te kwijlen bij een bowiehoes, dus die moet niet zeuren.

Verder voel ik me allang vereerd dat ik zover kwam en heb ik verloren van een van mijn favoriete avatars/kunstenaars. Gefeliciteerd Freddze!
0
geplaatst: 8 februari 2015, 10:17 uur
En Johnny Marr begon in deze ko wel te kwijlen bij een bowiehoes, dus die moet niet zeuren.

Ik kwijlde niet, ik boog.
Dit is kwijlen:

0
geplaatst: 8 februari 2015, 11:22 uur
Ik heb het feest gemist doordat ik op wintersport was, maar ik ben nog verrassend ver gekomen, zie ik!
0
geplaatst: 8 februari 2015, 11:34 uur
freddze gefeliciteerd met de terechte overwinning. Geweldige finale overigens. Beiden erg fraai.
Compilatie overzicht tuk tak:
7-5-9
6-10-8
Compilatie overzicht tuk tak:
7-5-9
6-10-8
0
tuktak
geplaatst: 8 februari 2015, 11:54 uur
Ik zie op GamesMeter een User Top10 KO, dat lijkt me ook wel lachen 

0
geplaatst: 8 februari 2015, 11:57 uur
herman schreef:
Ter info: mijn avatar is ook een schilderij, primal scream heeft daar een stuk van gebruikt.
en ik maar denken dat het een kindertekening is Ter info: mijn avatar is ook een schilderij, primal scream heeft daar een stuk van gebruikt.

0
geplaatst: 8 februari 2015, 12:07 uur
herman schreef:
Ter info: mijn avatar is ook een schilderij, primal scream heeft daar een stuk van gebruikt.
Replica's zijn nog steeds te koop, wel door Paul Cannell zelf gemaakt en gesigneerd.
0
geplaatst: 8 februari 2015, 12:30 uur
Interessant om te zien hoe anders hier wordt gekeken naar een avatar. Op MoMe was die prachtige avatar van die kat de winnaar. En een terechte ook. Prachtig getekend met een vleugje surrealisme. Had hier denk ik nooit een schijn van kans gemaakt, ook de actrice had hier geen kans gemaakt op een finale plek. Ja, het is een actrice, boehoe wat oncreatief, maar als je nou gewoon puur naar de avatar kijkt heeft het veel kracht en uitstraling en dat is waar zo'n KO omgaat, kijken wat het plaatje als avatar voorstelt en welke dan het beste werkt zal blijken. Niet kijken naar waar het plaatje vandaan komt en meten hoe oncreatief of creatief het wel niet is. Zo kunnen we bijna alle avatars wel oncreatief noemen want bijna niemand hier zal zelf zijn avatar ontworpen/getekend/geschilderd/gefotografeerd hebben. Het komt allemaal wel van een bepaalde bron. Ik vind beide finalisten hier terecht, want ik vind beide avatars zeer goed werken of ze nou van een kunstwerk, albumhoes of weet ik veel wat zijn kan me niks schelen. Het gaat mij gewoon om het plaatje, of ik het mooi vind, of het voor mij werkt. Beide slaagden voor mij daarin, en beide zouden voor mij terechte winnaars zijn geweest.
freddze van harte gefeliciteerd met de overwinning, je hebt het verdiend.
herman gefeliciteerd met het behalen van de finale, je was een terechte finalist! 
Ik wil jullie allemaal hartstikke bedanken voor het enthousiaste meestemmen en plaatsen van battles. Het was erg leuk en het ging ook zeer snel! Voor herhaling vatbaar.

freddze van harte gefeliciteerd met de overwinning, je hebt het verdiend.
herman gefeliciteerd met het behalen van de finale, je was een terechte finalist! 
Ik wil jullie allemaal hartstikke bedanken voor het enthousiaste meestemmen en plaatsen van battles. Het was erg leuk en het ging ook zeer snel! Voor herhaling vatbaar.

0
geplaatst: 8 februari 2015, 13:03 uur
Was weer leuk, al had ik mezelf een sterker bezette finale kunnen voorstellen.
De winnaars van van de zuster-sites vind ik dan ook sterker dan die van hier.
De winnaars van van de zuster-sites vind ik dan ook sterker dan die van hier.
0
geplaatst: 8 februari 2015, 13:25 uur
Die kat vind ik ook heel tof, al gaat veel detail verloren in de kleinere afbeelding. Waar komt het eigenlijk vandaan? La Cité des Enfants Perdus?
Ben zelf wel fan van (wat abstractere) avatars met niet téveel detail, zoals die van GrafGantz (oud en nieuw, al komen ze volgens mij van dezelfde Karl Bartos-hoes), T.O. en sq.
Het hele schilderij is nog een stuk groter, de hoes is slechts een onderdeel ervan. Maar misschien maar eens eens zo'n canvas kopen ipv het versleten t-shirt dat ik er ook nog van heb.
Vind het tof omdat de hoes net als de muziek een brug slaat tussen de jaren '60 psychscene en de eind jaren '80/vroege jaren '90 housescene. Wat ook voor een deel mijn smaak beslaat.
Ben zelf wel fan van (wat abstractere) avatars met niet téveel detail, zoals die van GrafGantz (oud en nieuw, al komen ze volgens mij van dezelfde Karl Bartos-hoes), T.O. en sq.
thelion schreef:
Replica's zijn nog steeds te koop, wel door Paul Cannell zelf gemaakt en gesigneerd.
(quote)
Het hele schilderij is nog een stuk groter, de hoes is slechts een onderdeel ervan. Maar misschien maar eens eens zo'n canvas kopen ipv het versleten t-shirt dat ik er ook nog van heb.

Vind het tof omdat de hoes net als de muziek een brug slaat tussen de jaren '60 psychscene en de eind jaren '80/vroege jaren '90 housescene. Wat ook voor een deel mijn smaak beslaat.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 8 februari 2015, 13:54 uur
Ik vind die van de GaMe finale ronduit lelijk...
0
geplaatst: 8 februari 2015, 14:20 uur
Die is wel duidelijk het minst. Al stelt de BoekMeter-finale ook niet veel voor. Die van herman is de mooiste, daarna komen de twee van MoMe (eerst de kat, daarna de actrice).
0
geplaatst: 8 februari 2015, 14:23 uur
herman schreef:
Ben zelf wel fan van (wat abstractere) avatars met niet téveel detail, zoals die van GrafGantz (oud en nieuw, al komen ze volgens mij van dezelfde Karl Bartos-hoes), T.O. en sq. .
Ben zelf wel fan van (wat abstractere) avatars met niet téveel detail, zoals die van GrafGantz (oud en nieuw, al komen ze volgens mij van dezelfde Karl Bartos-hoes), T.O. en sq. .
Dank u, en ja, dat is juist wat betreft de herkomst

0
geplaatst: 30 april 2018, 22:31 uur
Vandaag heb ik mijn avatar voor het eerst veranderd. Het was die van de illustratie van mijn eerste boek 'Een Eigen Dimensie' (een drama), en het die geworden van mijn tweede boek, de Thriller 'Achtervolgd door een Verleden'. (Beide boeken heb ik trouwens zelf op www.bol.com uitgebracht).
6
geplaatst: 30 april 2018, 22:41 uur
Toffe avatar, zeker een kanshebber! Schijnt dat editie 3 binnenkort van start gaat.
0
geplaatst: 30 april 2018, 23:10 uur
Ja leuk idee, maar dan krijgen we het waarschijnlijk weer aan de stok met (een groot deel van) het lieftallige mod-team. Ik wil niet nog eens zo'n rumoerige, onheilspellende maand meemaken als april 2017

0
geplaatst: 30 april 2018, 23:11 uur
Gretz schreef:
Ja leuk idee, maar dan krijgen we het waarschijnlijk weer aan de stok met (een groot deel van) het lieftallige mod-team. Ik wil niet nog eens zo'n rumoerige, onheilspellende maand meemaken als april 2017
(quote)
Daar weet ik niets van, tell me.

0
geplaatst: 30 april 2018, 23:18 uur
Niet nu, maar we zouden er een boek over kunnen schrijven

De User K.O. is in de begindagen van de site eens georganiseerd. Aero stelde toen in 2006 (een jaar later) een vervolg voor, maar dat is er nooit meer van gekomen. Schijnbaar gaf het enig gedoe
(verrassend zeg
) Het zou wellicht wel eens leuk zijn om in december een aantal ludieke forumawards uit te reiken. Zoals die voor 'beruchte laatstemmer no. 1', 'grootste betweter', 'notoire nachtbraker', en de 'fanatiekste topicstarter'.
0
geplaatst: 30 april 2018, 23:20 uur
Die eerste had de afgelopen jaren voor mij moeten zijn, die 2e voor jou 

2
geplaatst: 30 april 2018, 23:22 uur
En uiteraard de I'm Only Mjuman After All-award voor het fijnste taalgevoel 

0
geplaatst: 30 april 2018, 23:24 uur
Maar volgens mij is een user artiesten-K.O. nog niet geweest. Wat let je, Geert.
?
?
1
geplaatst: 30 april 2018, 23:27 uur
Lol, ik ben iets minder optimistisch over de hoeveelheid (vrije) tijd gaan denken sinds ik fulltime werk

Besides: ik heb nog wel meerdere (hopelijk) leuke topic-ideeën op de plank liggen, maar doe er voorlopig verstandig aan om daar even geen tijd in te stoppen
* denotes required fields.