Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!
zoeken in:
0
geplaatst: 31 juli 2014, 23:19 uur
Telamon schreef:
...(maar wat een hoop depressie kom je tegen bij Borland...pfff)...
...(maar wat een hoop depressie kom je tegen bij Borland...pfff)...
Niet met je eens. Vrolijkheid is het niet, maar er zat altijd/vaak veel hoop in de teksten van Borland. Heads & Hearts is zelfs een ode aan de liefde en hoop, ondanks de duisternis..."burning part of me"....
Hand of Love
(eruit gestemd door een stelletje onverlaten
)
0
Telamon
geplaatst: 31 juli 2014, 23:28 uur
Hand of Love doet mij altijd aan de oude REM denken. Van rond Murmur. Lieve melodieuze liedjes.
0
geplaatst: 31 juli 2014, 23:36 uur
Lief liedje?....Het is geen bloemetjes en rozengeur....luister naar de tekst!
0
geplaatst: 1 augustus 2014, 01:55 uur
Burp. Na twee Guinness en een halve fles Pinot Grigio is dit het geworden:
1 Winter
Ook al is dit méér Borland en iets minder The Sound, ik kies voor deze bovenaan. Dat zal iets te maken hebben met de ijzingwekkende wijze waarop Borland als een junk badend in zweet en blauw licht het nummer ooit in het Paard bracht .... moeilijk om naar te kijken en te luisteren. Maar onvergetelijk.
2 Fatal Flaw
Voor mij is dit altijd al het beste op FTLM geweest, vooral omdat het nummer de twee belangrijkste gezichten van The Sound zo perfect in één song combineert: militant én gevoelig.
3 Total Recall
Alhoewel hier op mume iets overschat beschouw ik The Sound wel degelijk als een ondergewaardeerde band. Borland ging per plaat ook steeds betere nummers schrijven, waar dit een proeve van is. Maar helaas liep het succes omgekeerd evenredig. Misschien had ie toch lipstick moeten overwegen.
4 Longest Days
De verschillen zijn klein, maar mijn favoriete Sound plaat is Shock of Daylight. De afsluiter daarvan had m'n top 10 ook gehaald maar met twee bij de bovenste vier is ie boven verwachting vertegenwoordigd.
5 Silent Air
Ondanks de Bløf titel toch een heel mooie tekst op subtiele en spaarzame begeleiding. Borland huilt.
6 I Can't Escape Myself
Beginselverklaring die een voorschot bleek te zijn op het jammerlijke verloop van Borland's carrierre.
7 Monument
Had die op de plaats van de eendimensionale opener van FTLM gezet en het was een 5 sterren album.
8 Sense of Purpose
Up-tempo vind ik The Sound op dit nummer nog het beste te genieten. Ook al konden ze véél sneller.
9 Unwritten Law
The Sound was ook goed in ogenschijnlijk eentonige en simpele deuntjes die toch van slimme hooks voorzien waren. Dit was de eerste, in plaats van Dreams Than Plans dan maar.
10 Missiles
Ja, sinds een paar weken weer actueel. Toch zijn het vrees ik de politieke teksten van Borland die maken dat zijn werk niet altijd de tand des tijds lijkt te kunnen doorstaan. Dat had Curtis beter begrepen. Missiles is anderzijds zó symphatiek dat iedereen in dit topic 'm verplicht op 10 zou moeten zetten.
Nog even checken ... nee geen nummer 1 over het hoofd gezien
1 Winter
Ook al is dit méér Borland en iets minder The Sound, ik kies voor deze bovenaan. Dat zal iets te maken hebben met de ijzingwekkende wijze waarop Borland als een junk badend in zweet en blauw licht het nummer ooit in het Paard bracht .... moeilijk om naar te kijken en te luisteren. Maar onvergetelijk.
2 Fatal Flaw
Voor mij is dit altijd al het beste op FTLM geweest, vooral omdat het nummer de twee belangrijkste gezichten van The Sound zo perfect in één song combineert: militant én gevoelig.
3 Total Recall
Alhoewel hier op mume iets overschat beschouw ik The Sound wel degelijk als een ondergewaardeerde band. Borland ging per plaat ook steeds betere nummers schrijven, waar dit een proeve van is. Maar helaas liep het succes omgekeerd evenredig. Misschien had ie toch lipstick moeten overwegen.
4 Longest Days
De verschillen zijn klein, maar mijn favoriete Sound plaat is Shock of Daylight. De afsluiter daarvan had m'n top 10 ook gehaald maar met twee bij de bovenste vier is ie boven verwachting vertegenwoordigd.
5 Silent Air
Ondanks de Bløf titel toch een heel mooie tekst op subtiele en spaarzame begeleiding. Borland huilt.
6 I Can't Escape Myself
Beginselverklaring die een voorschot bleek te zijn op het jammerlijke verloop van Borland's carrierre.
7 Monument
Had die op de plaats van de eendimensionale opener van FTLM gezet en het was een 5 sterren album.
8 Sense of Purpose
Up-tempo vind ik The Sound op dit nummer nog het beste te genieten. Ook al konden ze véél sneller.
9 Unwritten Law
The Sound was ook goed in ogenschijnlijk eentonige en simpele deuntjes die toch van slimme hooks voorzien waren. Dit was de eerste, in plaats van Dreams Than Plans dan maar.
10 Missiles
Ja, sinds een paar weken weer actueel. Toch zijn het vrees ik de politieke teksten van Borland die maken dat zijn werk niet altijd de tand des tijds lijkt te kunnen doorstaan. Dat had Curtis beter begrepen. Missiles is anderzijds zó symphatiek dat iedereen in dit topic 'm verplicht op 10 zou moeten zetten.
Nog even checken ... nee geen nummer 1 over het hoofd gezien

0
geplaatst: 1 augustus 2014, 02:38 uur
Burp. Burp. Hier ook een halve Pinot Grigio, halve rood Rustenberg, limoncello en nog een Warsteinertje. En dit is het:
1. Silent Air
Het was warm, gewoon heet. En ik zat als 13 jarige verstijfd en vast geplakt aan de leren bekleding van de bijrijdersstoel van de peugeot. Mijn moeder ging naar de bakker. Ik bleef verstijfd zitten. Luisteren naar dat nummer dat de radio speelde en dat richting zou geven aan mijn muzikale voorkeuren. 81, 82, 83, 84. Het nummer zat vlak voor het journaal en werd niet afgekondigd. Geen idee waar ik naar geluisterd had. Maar machtig was het! Het werd, zo bleek mij later, 'new wave' genoemd. Daar moest ik meer van horen. Ik kocht 'seventeen seconds'. 'A forest' was (en is) natuurlijk prachtig. Maar wat ik verder van dat album moest vinden, wist ik toen niet echt (later wel). Mij werd op school verteld dat ik maar eens naar 'Unknown Pleasures' moest luisteren. Gedaan. En die sloeg in als een bom. Daarna kwam 'From the Lions Mouth'. Minstens even indrukwekkend. 'Silent Air' sprong er meteen uit. En nog steeds. Wat een prachtig, emotioneel nummer! Pas jaren later begreep ik dat het een ode was aan die andere meneer die het heartland bezong.
Thunder in the air. Before a storm that rips. Anger in my heart. A finger on my lips. You showed me that silence, that haunts this troubled world. You showed me that silence. Can speak louder than words. Words end in disaster. On the rocks, in pieces. I know something lives on there, but I can't say what it is. You showed me that silence, that haunts this troubled world. You showed me that silence. Can speak louder than words.
2. Total Recall
Toen, 1985, vond ik Heads & Hearts wel goed, maar toch aanmerkelijk minder dan de eerste drie. Ik hield niet van een sax in mijn wave. Nu weet ik beter. Prachtig album vol met gloedvolle indie-pop. Krachtige melodieën, sterke teksten, fraaie arrangementen. Vooral het geraffineerde toetsenwerk van Colvin 'Max' Mayers verdient een grote pluim. 'Total Recall' is fenomenaal!
It's all such a blur
When time goes so quickly
Trying to hang on to
The way that you like things to stay...
3. Monument
Een ode aan de liefde! Krachtig. Niet meer en niet minder. Met weer prachtig, gedragen toetsenwerk van Max.
We will never pull you down,
No we shouldn't put you down,
You're a monument to love.
4. Contact the Fact
Mooi dreigend en desolaat nummer. Weer mede door toedoen van de onvolprezen Max. Echt zo'n nummer voor grijze november dagen.
Take me out
You take me out of myself
You can take what you want from me
Because I know you
Hate it when I'm crazy
It's a side of love
You never wanted to see
Contact's the fact - I need it
Contact you because I need you
5. Heartland
Heerlijk, intens, emotioneel nummer. Heb The Sound twee keer live mogen aanschouwen. Tijdens de 'Thunder Up' tour. Een van de laatste optredens van de band in Doornroosje, Nijmegen december 1987. De optredens waren zeer intens. Emotioneel. Veel contact tussen band (Borland) en publiek. Vanaf de eerste noot werd iedereen meegezogen in de muziek. Teksten meebrullen. Uit het dak. Zeker ook bij dit nummer.
En weer is er de hoop en het vertrouwen in de liefde.
You´ve got to believe, in a heartland
6. I Can't Escape Myself
Broeierig, beklemmend en confronterend. Opening van het debuut. Voorbode van het einde.
I'm sick and I'm tired
of reasoning
just want to break out
shake off this skin
I can't escape myself
7. Party of the Mind
Het label vroeg om een "commerciëler" geluid. De band vertikte en kwam met een meer experimenteel geluid. Drumcomputer, electronica. Het label was niet tevreden. Aan het slotnummer werd, tegen de zin van de band, een bass-drum toegevoegd. Verhoudingen verstoord. Band kon vertrekken. Album werd slecht ontvangen door de muziekpers. Het zou allemaal maar matig zijn. Wat betreft het uitzicht op commercieel succes een keerpunt. Borland & co zouden het niet meer maken. U2 wel. Terecht? Wie zal het zeggen. Gelukkig kwam velen jaren later voor 'All Fall Down' nog wat eerherstel. N.m.m. een van de meest miskende albums van de jaren 80.
'Party of the Mind' is zeker geen feestje, maar vooral eenzaamheid. Het gegiechel op het einde maakt het af.
In the party of my mind
They'll all be there
All my friends will be there
In the party of my mind
8. Winter
Prachtig verstild. zo klinkt depressie. Mooi hoe de band op het eind van het nummer inzet.
My feeling has gone, flesh cold and numb
I'm staring into winter
9. Fatal Flaw
Koud nummer. Dit keer geen hoop. Point of No Return. Prachtig.
Can't reach me anymore
Turn to face the fatal flaw
10. Judgement
En weer zo'n gedragen nummer. Existentiële twijfel. Waarom laat de Schepper niet van zich horen?
He's so still, silent, motionless
I can't watch and wait just to pay the price
He's so still, he's silent, motionless
Of his judgement
RIP Adrian Borland
RIP Colvin 'Max' Mayers
Proost!
1. Silent Air
Het was warm, gewoon heet. En ik zat als 13 jarige verstijfd en vast geplakt aan de leren bekleding van de bijrijdersstoel van de peugeot. Mijn moeder ging naar de bakker. Ik bleef verstijfd zitten. Luisteren naar dat nummer dat de radio speelde en dat richting zou geven aan mijn muzikale voorkeuren. 81, 82, 83, 84. Het nummer zat vlak voor het journaal en werd niet afgekondigd. Geen idee waar ik naar geluisterd had. Maar machtig was het! Het werd, zo bleek mij later, 'new wave' genoemd. Daar moest ik meer van horen. Ik kocht 'seventeen seconds'. 'A forest' was (en is) natuurlijk prachtig. Maar wat ik verder van dat album moest vinden, wist ik toen niet echt (later wel). Mij werd op school verteld dat ik maar eens naar 'Unknown Pleasures' moest luisteren. Gedaan. En die sloeg in als een bom. Daarna kwam 'From the Lions Mouth'. Minstens even indrukwekkend. 'Silent Air' sprong er meteen uit. En nog steeds. Wat een prachtig, emotioneel nummer! Pas jaren later begreep ik dat het een ode was aan die andere meneer die het heartland bezong.
Thunder in the air. Before a storm that rips. Anger in my heart. A finger on my lips. You showed me that silence, that haunts this troubled world. You showed me that silence. Can speak louder than words. Words end in disaster. On the rocks, in pieces. I know something lives on there, but I can't say what it is. You showed me that silence, that haunts this troubled world. You showed me that silence. Can speak louder than words.
2. Total Recall
Toen, 1985, vond ik Heads & Hearts wel goed, maar toch aanmerkelijk minder dan de eerste drie. Ik hield niet van een sax in mijn wave. Nu weet ik beter. Prachtig album vol met gloedvolle indie-pop. Krachtige melodieën, sterke teksten, fraaie arrangementen. Vooral het geraffineerde toetsenwerk van Colvin 'Max' Mayers verdient een grote pluim. 'Total Recall' is fenomenaal!
It's all such a blur
Trying to hang on to
3. Monument
Een ode aan de liefde! Krachtig. Niet meer en niet minder. Met weer prachtig, gedragen toetsenwerk van Max.
We will never pull you down,
No we shouldn't put you down,
You're a monument to love.
4. Contact the Fact
Mooi dreigend en desolaat nummer. Weer mede door toedoen van de onvolprezen Max. Echt zo'n nummer voor grijze november dagen.
Take me out
You take me out of myself
You can take what you want from me
Because I know you
Hate it when I'm crazy
It's a side of love
You never wanted to see
Contact's the fact - I need it
Contact you because I need you
5. Heartland
Heerlijk, intens, emotioneel nummer. Heb The Sound twee keer live mogen aanschouwen. Tijdens de 'Thunder Up' tour. Een van de laatste optredens van de band in Doornroosje, Nijmegen december 1987. De optredens waren zeer intens. Emotioneel. Veel contact tussen band (Borland) en publiek. Vanaf de eerste noot werd iedereen meegezogen in de muziek. Teksten meebrullen. Uit het dak. Zeker ook bij dit nummer.
En weer is er de hoop en het vertrouwen in de liefde.
You´ve got to believe, in a heartland
6. I Can't Escape Myself
Broeierig, beklemmend en confronterend. Opening van het debuut. Voorbode van het einde.
I'm sick and I'm tired
of reasoning
just want to break out
shake off this skin
I can't escape myself
7. Party of the Mind
Het label vroeg om een "commerciëler" geluid. De band vertikte en kwam met een meer experimenteel geluid. Drumcomputer, electronica. Het label was niet tevreden. Aan het slotnummer werd, tegen de zin van de band, een bass-drum toegevoegd. Verhoudingen verstoord. Band kon vertrekken. Album werd slecht ontvangen door de muziekpers. Het zou allemaal maar matig zijn. Wat betreft het uitzicht op commercieel succes een keerpunt. Borland & co zouden het niet meer maken. U2 wel. Terecht? Wie zal het zeggen. Gelukkig kwam velen jaren later voor 'All Fall Down' nog wat eerherstel. N.m.m. een van de meest miskende albums van de jaren 80.
'Party of the Mind' is zeker geen feestje, maar vooral eenzaamheid. Het gegiechel op het einde maakt het af.
In the party of my mind
They'll all be there
All my friends will be there
In the party of my mind
8. Winter
Prachtig verstild. zo klinkt depressie. Mooi hoe de band op het eind van het nummer inzet.
I'm staring into winter
9. Fatal Flaw
Koud nummer. Dit keer geen hoop. Point of No Return. Prachtig.
Can't reach me anymore
Turn to face the fatal flaw
10. Judgement
En weer zo'n gedragen nummer. Existentiële twijfel. Waarom laat de Schepper niet van zich horen?
He's so still, silent, motionless
He's so still, he's silent, motionless
Of his judgement
RIP Adrian Borland
RIP Colvin 'Max' Mayers
Proost!
0
geplaatst: 1 augustus 2014, 08:07 uur
Mensen, mensen, door al dat gezuip zien jullie toch helemaal Winning over het hoofd! 

0
geplaatst: 1 augustus 2014, 09:47 uur
Er wordt opvallend veel gedronken hier, maar het levert gelukkig mooie tekstjes op. Erg fijn om te lezen allemaal. Goed bezig heren 

0
geplaatst: 1 augustus 2014, 10:19 uur
1. Winning
2. Silent Air
3. All Fall Down
4. Fatal Flaw
5. Monument
6. Missiles
7. New Dark Age
8. Totall Recall
9. Skeletons
10. Sense of Purpose
2. Silent Air
3. All Fall Down
4. Fatal Flaw
5. Monument
6. Missiles
7. New Dark Age
8. Totall Recall
9. Skeletons
10. Sense of Purpose
0
geplaatst: 1 augustus 2014, 10:38 uur
zaaf schreef:
en jij... nuchter? en toch 'le' vergeten?
en jij... nuchter? en toch 'le' vergeten?
Nuchter wel, volledig wakker niet. Maar nu wel!

0
Zephyr
geplaatst: 1 augustus 2014, 19:12 uur
01. I Can't Escape Myself
02. Heartland
03. Judgement
04. Fatal Flaw
05. Unwritten Law
06. Missiles
07. Winning
08. Winter
09. Heyday
10. Monument
met node gemist : Hour of Need en Words Fail Me.
Alhoewel ik The Sound nog nauwelijk draai, is mijn favoriete album onbetwist Jeopardy. Ik herinner me nog goed de impact... Vooral kant A werd jarenlang een absoluut anker in de ontdekkingsreis door De Nieuwe Golf.
02. Heartland
03. Judgement
04. Fatal Flaw
05. Unwritten Law
06. Missiles
07. Winning
08. Winter
09. Heyday
10. Monument
met node gemist : Hour of Need en Words Fail Me.
Alhoewel ik The Sound nog nauwelijk draai, is mijn favoriete album onbetwist Jeopardy. Ik herinner me nog goed de impact... Vooral kant A werd jarenlang een absoluut anker in de ontdekkingsreis door De Nieuwe Golf.
0
geplaatst: 1 augustus 2014, 21:45 uur
1. New Dark Age
2. Judgement
3. Monument
4. Winning
5. Missiles
6. Sense of Purpose
7. Possession*
8. I Can't Escape Myself
9. Totall Recall
10. Winter
2. Judgement
3. Monument
4. Winning
5. Missiles
6. Sense of Purpose
7. Possession*
8. I Can't Escape Myself
9. Totall Recall
10. Winter
0
geplaatst: 1 augustus 2014, 22:14 uur
1. Fatal Flaw*
2. Skeletons
3. Silent Air*
4. Judgement*
5. Winter
6. Sense of Purpose
7. Missiles
8. Heartland*
9. Monument
10. Heyday
2. Skeletons
3. Silent Air*
4. Judgement*
5. Winter
6. Sense of Purpose
7. Missiles
8. Heartland*
9. Monument
10. Heyday
0
zaaf
geplaatst: 1 augustus 2014, 22:15 uur
oja, nou is het kort dag! tjongejonge, mopperdemopper... Eh ja dus

0
geplaatst: 1 augustus 2014, 22:35 uur
Beste Zaaf,
Hierbij overhandig ik u mijn The Sound top 10, ik mag, in al mijn bescheidenheid, wel zeggen dat ik een uiterst fraai lijstje heb gemaakt.
Met vriendelijk wave groeten, vigil
1. Winning
2. Fatal Flaw
3. Winter
4. New Dark Age
5. Monument
6. Judgement
7. Total Recall
8. Hand of Love
9. All Fall Down
10. Silent Air
Hierbij overhandig ik u mijn The Sound top 10, ik mag, in al mijn bescheidenheid, wel zeggen dat ik een uiterst fraai lijstje heb gemaakt.
Met vriendelijk wave groeten, vigil
1. Winning
2. Fatal Flaw
3. Winter
4. New Dark Age
5. Monument
6. Judgement
7. Total Recall
8. Hand of Love
9. All Fall Down
10. Silent Air
0
zaaf
geplaatst: 1 augustus 2014, 22:43 uur
Haha waarde Vigil, ik kan zulks inderdaad confirmeren. Er staat geen muziekstuk tussen dat ik niet waardeer.
Waarvoor dank.
Uw zaaf
Waarvoor dank.
Uw zaaf
0
zaaf
geplaatst: 1 augustus 2014, 22:48 uur
Maarrrrr beste vigil, Hand of Love is uit de finalelijst getieft.
Wil je nog iets veranderen of vind je dat ik mopper?
Wil je nog iets veranderen of vind je dat ik mopper?
0
zaaf
geplaatst: 1 augustus 2014, 23:08 uur
Tja, dank allen! Ik vond het leuk om jullie oordelen te vernemen en wederom een trip door het 'The Sound'-materiaal door te maken.
De volgende tien hebben de top 10 niet gehaald:
20. Unwritten Law* 10 punten 3x genoemd
19. Party of the Mind* 11 punten 4x genoemd
18. Skeletons 12 punten 3x genoemd
17. All Fall Down 13 punten 4x genoemd
16. Possession* 14 punten 3x genoemd
15. Heyday 18 punten 5x genoemd
14. Longest Days* 21 punten 5x genoemd
13. Contact the Fact 25 punten 5x genoemd
12. Heartland* 33 punten 7x genoemd
11. Missiles 39 punten 9x genoemd
Geen nummer 1 van niemand.... eh....
De volgende tien hebben de top 10 niet gehaald:
20. Unwritten Law* 10 punten 3x genoemd
19. Party of the Mind* 11 punten 4x genoemd
18. Skeletons 12 punten 3x genoemd
17. All Fall Down 13 punten 4x genoemd
16. Possession* 14 punten 3x genoemd
15. Heyday 18 punten 5x genoemd
14. Longest Days* 21 punten 5x genoemd
13. Contact the Fact 25 punten 5x genoemd
12. Heartland* 33 punten 7x genoemd
11. Missiles 39 punten 9x genoemd
Geen nummer 1 van niemand.... eh....
0
zaaf
geplaatst: 1 augustus 2014, 23:09 uur
10. Winter (Shock of Daylight)
40 punten, 9 keer genoemd en de nummer 1 van dix
40 punten, 9 keer genoemd en de nummer 1 van dix
Chameleon Day schreef:
I'm staring into winter
I'm staring into winter
dix schreef:
orbit schreef:
Prachtig minimalistische doemplaat die ook helemaal doet waar de Sound het best in is, je gortdroog om je oren meppen met de dood en leven, maar o zo mooi!
Prachtig minimalistische doemplaat die ook helemaal doet waar de Sound het best in is, je gortdroog om je oren meppen met de dood en leven, maar o zo mooi!
zaaf schreef:
Wat een depressie uit Borland hier in deze ballad. Maar wat kan ie dat toch verdomde mooi. Je voelt mee, terwijl je geniet van die prachtige muziek.
Wat een depressie uit Borland hier in deze ballad. Maar wat kan ie dat toch verdomde mooi. Je voelt mee, terwijl je geniet van die prachtige muziek.
0
zaaf
geplaatst: 1 augustus 2014, 23:11 uur
9. Total Recall (Heads and Hearts)
44 punten, 8 keer genoemd en de nummer 1 van johan de witt
44 punten, 8 keer genoemd en de nummer 1 van johan de witt
Chameleon Day schreef:
It's all such a blur
Trying to hang on to
It's all such a blur
Trying to hang on to
dix schreef:
stoepkrijt schreef:
Een erg goed nummer met ontzettend mooie zang- en melodielijnen. Ingetogen, maar toch duidelijk post-punk.
Een erg goed nummer met ontzettend mooie zang- en melodielijnen. Ingetogen, maar toch duidelijk post-punk.
Telamon schreef:
Terug naar het verleden. Toen het nog allemaal goed was (met zn liefje?) Hij blijft hopen. 'There's got to be another time. Its got to be....'
Terug naar het verleden. Toen het nog allemaal goed was (met zn liefje?) Hij blijft hopen. 'There's got to be another time. Its got to be....'
zaaf schreef:
Het nummer waar Adrian het mooist op zingt, vind ik. Fraaie compositie weer, die zanglijn alleen al.
Het nummer waar Adrian het mooist op zingt, vind ik. Fraaie compositie weer, die zanglijn alleen al.
0
zaaf
geplaatst: 1 augustus 2014, 23:15 uur
8. Sense of Purpose (From the Lion's Mouth)
50 punten, 9 keer genoemd. Het eerste nummer in deze top 10 van de 2e, meest succesvolle en gewaardeerde plaat, From the Lion's Mouth.
50 punten, 9 keer genoemd. Het eerste nummer in deze top 10 van de 2e, meest succesvolle en gewaardeerde plaat, From the Lion's Mouth.
dix schreef:
stoepkrijt schreef:
Dit intro kan me niet lang genoeg duren. Het heerlijke gitaarwerk legt meteen de basis voor een goed nummer. In het refrein komen daar nog een catchy tekst en fijn basloopje bij.
Dit intro kan me niet lang genoeg duren. Het heerlijke gitaarwerk legt meteen de basis voor een goed nummer. In het refrein komen daar nog een catchy tekst en fijn basloopje bij.
Telamon schreef:
What are we going to do? Im asking you? Net als Possession lief zijn voor elkaar? Of gaan we door met t wapengekletter? Borland droeg de wereldproblematiek behoorlijk op zn schouders. Ik heb ze niet bewust mee gemaakt, maar t moeten zwarte tijden geweest zijn zo rond '80. (Heeft wel bergen mooie platen opgeleverd!)
What are we going to do? Im asking you? Net als Possession lief zijn voor elkaar? Of gaan we door met t wapengekletter? Borland droeg de wereldproblematiek behoorlijk op zn schouders. Ik heb ze niet bewust mee gemaakt, maar t moeten zwarte tijden geweest zijn zo rond '80. (Heeft wel bergen mooie platen opgeleverd!)
0
zaaf
geplaatst: 1 augustus 2014, 23:20 uur
7. I Can't Escape Myself (Jeopardy)
54 punten, 10 keer genoemd en de nummer 1 van Zephyr
54 punten, 10 keer genoemd en de nummer 1 van Zephyr
Chameleon Day schreef:
I'm sick and I'm tired
of reasoning
just want to break out
shake off this skin
I can't escape myself
I'm sick and I'm tired
of reasoning
just want to break out
shake off this skin
I can't escape myself
dix schreef:
stoepkrijt schreef:
De aardedonkere sound van dit nummer is onovertroffen. Mistroostigere muziek dan dit hebben de heren niet gemaakt.
De aardedonkere sound van dit nummer is onovertroffen. Mistroostigere muziek dan dit hebben de heren niet gemaakt.
Telamon schreef:
Mocht je nog twijfels hebben over de gemoedstoestand van Adrian Borland dan is die twijfel na dit nummer vast weg... all my problems loom larger than life. Curtis en Borland, ik vraag me af hoe goed ze elkaar hebben gekend.
Mocht je nog twijfels hebben over de gemoedstoestand van Adrian Borland dan is die twijfel na dit nummer vast weg... all my problems loom larger than life. Curtis en Borland, ik vraag me af hoe goed ze elkaar hebben gekend.
zaaf schreef:
Tja, het eerste nummer van The Sound dat ik hoorde. En ik werd er stevig door gegrepen. Die tekst, die stem, die gitaar. Sowieso vond ik het gitaarspel van Adrian - ook, of juist live - van grote klasse. Zowel het accoordenwerk als de solo's, en de afwisseling, het was uit duizenden herkenbaar.
Tja, het eerste nummer van The Sound dat ik hoorde. En ik werd er stevig door gegrepen. Die tekst, die stem, die gitaar. Sowieso vond ik het gitaarspel van Adrian - ook, of juist live - van grote klasse. Zowel het accoordenwerk als de solo's, en de afwisseling, het was uit duizenden herkenbaar.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.