MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
zaaf
6. Judgement* (From the Lion's Mouth)

64 punten, 10 keer genoemd.

Chameleon Day schreef:
En weer zo'n gedragen nummer. Existentiële twijfel. Waarom laat de Schepper niet van zich horen?

He's so still, silent, motionless
I can't watch and wait just to pay the price
He's so still, he's silent, motionless
I can't watch and wait just to pay the price
Of his judgement

orbit schreef:
Al even waanzinnig nummer als de nummer 1 eigenlijk, om een heel andere reden. Een baslijn die bijna van vlees en bloed lijkt en je hele lichaam in pure trance brengt zolang het nummer duurt. Evenals geniale teksten natuurlijk, maar dat goes without saying.
stoepkrijt schreef:
De onderhuidse spanning door het hele nummer is fantastisch. Dat de muzikale uitbarsting na de laatste noten van het refrein uitblijft is jammer, maar staat het nummer goed.
Telamon schreef:
Het nummer waar Borland de vloer aanveegt met God en Zijn Judgement. Borland gelooft er niet in. Of je het daar nu eens of oneens mee bent, een mooi ingetogen nummer is het wel.

zaaf
5. New Dark Age* (From the Lion's Mouth)

66 punten, 10 keer genoemd en de nummer 1 van maar liefst: orbit Telamon stoepkrijt Co Jackso

orbit schreef:
Al jaren mijn onbetwiste Soundfavoriet en iedere keer dat ik hem hoor bevestigd dit alleen maar verder! Eén van de broeierigste wavenummers ooit gemaakt met een sublieme versnelling die eens wel functioneel is itt talloze andere bandjes die het alleen maar voor de vorm doen.
stoepkrijt schreef:
Voor mij het beste nummer dat deze band ooit gemaakt heeft. De tempowisselingen maken dit nummer sowieso al interessant, het typische post-punkgeluid zorgt ervoor dat het ook nog eens verdomd goed klinkt. De sterke tekst haalt de laatste twijfel weg: New Dark Age is een topnummer.
Telamon schreef:
In the darkest times Darkest fears are heard Hoe zwart wil je t hebben? Curtis applaudisseert. En hier schenken we de witte wijn bij. Op Bono!
zaaf schreef:
Eigenlijk dus niet in mijn top 10. Maar wel een monumentaal nummer natuurlijk. Live ook een emotioneel hoogtepunt.

zaaf
4. Silent Air* (From the Lion's Mouth)

70 punten, 10 keer genoemd en de nummer 1 van Chameleon Day

Chameleon Day schreef:
Het was warm, gewoon heet. En ik zat als 13 jarige verstijfd en vast geplakt aan de leren bekleding van de bijrijdersstoel van de peugeot. Mijn moeder ging naar de bakker. Ik bleef verstijfd zitten. Luisteren naar dat nummer dat de radio speelde en dat richting zou geven aan mijn muzikale voorkeuren. 81, 82, 83, 84. Het nummer zat vlak voor het journaal en werd niet afgekondigd. Geen idee waar ik naar geluisterd had. Maar machtig was het! Het werd, zo bleek mij later, 'new wave' genoemd. Daar moest ik meer van horen. Ik kocht 'seventeen seconds'. 'A forest' was (en is) natuurlijk prachtig. Maar wat ik verder van dat album moest vinden, wist ik toen niet echt (later wel). Mij werd op school verteld dat ik maar eens naar 'Unknown Pleasures' moest luisteren. Gedaan. En die sloeg in als een bom. Daarna kwam 'From the Lions Mouth'. Minstens even indrukwekkend. 'Silent Air' sprong er meteen uit. En nog steeds. Wat een prachtig, emotioneel nummer! Pas jaren later begreep ik dat het een ode was aan die andere meneer die het heartland bezong.

Thunder in the air. Before a storm that rips. Anger in my heart. A finger on my lips. You showed me that silence, that haunts this troubled world. You showed me that silence. Can speak louder than words. Words end in disaster. On the rocks, in pieces. I know something lives on there, but I can't say what it is. You showed me that silence, that haunts this troubled world. You showed me that silence. Can speak louder than words.
dix schreef:
Ondanks de Bløf titel toch een heel mooie tekst op subtiele en spaarzame begeleiding. Borland huilt.
Telamon schreef:
En nu we t toch over Curtis hebben... 'You showed me that silence' zingt Borland in dit 'vaarwel' aan Curtis, zoals hij in een interview dit nummer omschreef. Of het de melodie is of de sombere woorden, ik krijg er nog altijd koude rillingen van. Triest. Dood. (In het zelfde interview maakt hij een Finkers grap over zelfmoord: 'Frankly, it's the last thing I want to do')
zaaf schreef:
Contemplatief nummer van hun meest succesvolle CD (LP). Spaarzaam geinstumenteerd, smaakvol, prachtig gezongen en weer een mooie compositie. Had ie toch wel een handje van.

dix
leuk, alles live. Terecht ook

zaaf
3. Monument (All Fll Down)

73 punten, 13 keer genoemd (topper in deze) en de nummer 1 van zaaf

Chameleon Day schreef:
Een ode aan de liefde! Krachtig. Niet meer en niet minder. Met weer prachtig, gedragen toetsenwerk van Max.

We will never pull you down,
No we shouldn't put you down,
You're a monument to love.

dix schreef:
Had die op de plaats van de eendimensionale opener van FTLM gezet en het was een 5 sterren album.
orbit schreef:
Misschien niet hun beste tekst, maar wat een heerlijk gevoeld nummer en op het randje van hoop.
stoepkrijt schreef:
Het bewijs dat Borland ook liefdesliedjes kan schrijven. Hij laat zich van zijn gevoeligste kant zien en horen en dat levert een schitterend nummer op. Een echte aanwinst voor het oeuvre van The Sound.
zaaf schreef:
Wat een fantastisch stemmig nummer dit is! De compositie, de stem, het gitaarwerk, het bedje van toetsen, ik krijg er nooit genoeg van. 'Is it fear, surely not just fear you feel when all eyes are on you'

zaaf
O zei ik dat Monument mijn nummer 1 was? Hahahaha, dat is deze natuurlijk. Maar in het echte leven slechts nummer 21

zaaf
We gaan weer verder

2. Fatal Flaw* (From the Lion's Mouth)

75 punten, 11 keer genoemd en de nummer 1 van Arno

Chameleon Day schreef:
Koud nummer. Dit keer geen hoop. Point of No Return. Prachtig.

Can't reach me anymore
Turn to face the fatal flaw

dix schreef:
Voor mij is dit altijd al het beste op FTLM geweest, vooral omdat het nummer de twee belangrijkste gezichten van The Sound zo perfect in één song combineert: militant én gevoelig.
orbit schreef:
In dezelfde sfeer als de vorige, maar een stuk weldadiger vormgegeven. Maar zonder twijfel het zoveelste hoogtepunt van FTLM.
stoepkrijt schreef:
De roffelende drums pakken me meteen in. Die piepende gitaar na het tweede refrein is zo mogelijk nog verrukkelijker om naar te luisteren. In de rest van het nummer zorgen alle instrumenten samen voor een opvallend vol totaalgeluid.
Telamon schreef:
Dit is the Sound zoals ik t graag hoor: een onheilspellende bas, een hypnotiserende synt, en dan die gitaar op 2:20 dat je doet 'terugspoelen' om datzelfde stukje nogmaals, maar dan knoerthard, te luisteren. De liefde en Adrian? Zo te horen geen gelukkige combinatie geweest.

WINNING!

dix
Wat is er nu met Vigil's lijstje gedaan ?

zaaf
1. Winning (From the Lion's Mouth)

De voorspelde winnaar. Was langere tijd (relatief natuurlijk) zeker niet onbedreigd, maar met de laatste lijsten werd de kop prominent ingenomen.

90 punten, 11 keer genoemd en de nummer 1 van: Renoir Cured ArthurDZ nelis vigil

En dus verdiend.

orbit schreef:
Majesteuze opener met een synthlijn en tekst die meteen als een bom inslaat! Dit had de Love Will Tear Us of A Forest van The Sound kunnen worden als de band niet zo verdomde miskend was geweest.
Renoir schreef:
Voor mij geen enkele twijfel - dit is de ultieme The Sound song. Het was ook mijn eerste kennismaking met The Sound, op de kamer van JP op de Klikspaanweg. Die synth, die bas, die stem, die tekst, die ... Sound. Prachtig.
stoepkrijt schreef:
Hét nummer van The Sound en ook het eerste nummer dat ik van ze leerde kennen. Zowel muzikaal, vocaal als tekstueel spat de kwaliteit er vanaf, al heeft het even geduurd voordat ik dat allemaal doorhad.
zaaf schreef:
Dit zou dan de topper moeten zijn. Geweldig nummer natuurlijk, hoewel ik vroeger nog wel eens iebel kon worden van die toetsen. Dat is nu niet meer zo, het is toch wel een meesterwerk.

zaaf
dix schreef:
Wat is er nu met Vigil's lijstje gedaan ?

Alles meegepikt, op nummer 8 na.

zaaf
Dit was het. Thanks, nogmaals en Mark Kozelek neemt nu de plaats in de oortjes in.

The Eraser, succes!

Wauw, wat hebben Monument en (vooral) Fatal Flaw het goed gedaan! Dat vind ik toch wel verrassend. Bijna net zo verrassend als dat Missiles de top 10 niet gehaald heeft.

De winnaar is dan weer helemaal niet verrassend, maar wel volkomen terecht.

Bedankt aan alle deelnemers die dit topic de afgelopen dagen zo levendig hebben gehouden (ik heb het met plezier gevolgd) en vooral bedankt aan zaaf voor de organisatie!

Greatest hits van Mark Kozelek

1e Ronde Nomineer nog 10 nummers die volgens jou zeker niet mogen ontbreken.

De startlijst

Alesund
Among The Leaves
Ben's My Friend
Carissa
Carry Me Ohio
Cruiser
Duk Koo Kim
Grace Cathedral Park
Have You Forgotten
I Am A Rock
Katy Song
Lost Verses
Medicine Bottle
Michael
Mistress
New Jersey
Shadows
Somehow the Wonder of Life Prevail
Summer Dress
Tonigh The SKy

Deadline 1ste ronde is maandagavond om 22.00u.

Met Winning op nr. 1 kan ik leven, de rest van de top10.. mwamwa..

Telamon
Dank voor t stukje depressiviteit dat je de afgelopen dagen in ons leven bracht, zaaf!
Ik heb er van genoten. Topband!

zaaf
Telamon schreef:
Dank voor t stukje depressiviteit dat je de afgelopen dagen in ons leven bracht, zaaf!
Ik heb er van genoten. Topband!

Thanks. Ik heb t ook gevoeld. Effe bijkomen nu.

Neem er nog een. Alcohol verzacht. Ook op dit uur van de dag. Vervang je ei bij het ontbijt door een advocaatje.

Geen nummers van Mark Kozelek & Desertshore in de startlijst? Daar ga ik snel wat aan doen!

Drop
Gustavo
I Watched The Film The Song Remains The Same
Hey You Bastards I'm Still Here
Livingstone Bramble
Salvador Sanchez
Silly Love Songs
Sometimes I Can't Stop
Sunshine in Chicago
Tavoris Cloud

zaaf schreef:
(quote)
Alles meegepikt, op nummer 8 na.

Sorry voor het kleine ongemak

Van Mark Kozelek ken ik niet genoeg om mee te doen aan de eerste twee rondes. Maar ik ben wel geïnteresseerd genoeg voor ronde drie!

Misschien ondertussen nog wat namen taggen van potentiële geïnteresseerden? En een moderator om de topictitel aan te passen wellicht?

De naam zei me niets, de groep waar hij in zat dan weer wel. Katy Song vind ik best leuk maar heel veel meer ken ik volgens mij niet.

ArthurDZ schreef:
En een moderator om de topictitel aan te passen wellicht?

bonothecat schreef:
Angelo panjoe Lukas tuktak

Kan iemand van julile [sic] de titel van het topic wijzigen?

Ik ging mij enkele maanden terug verdiepen in het oeuvre van Mark Kozelek, maar dat is niet helemaal gelukt . Ken maar een vijftal albums dus zou het niet zo fair vinden van mijzelf als ik nu een lijstje indien.
Misschien dat Co Jackso , Yann Samsa, Morinfen, grovonion, woutorrmusic nog een lijstje willen maken?

Topictitel wijzigen is gebeurd; overigens zie ik dat Teunnis al eerder een oud bericht met tags naar de moderators heeft gequote. Een bericht quoten met tags werkt blijkbaar niet, want ik heb geen melding gehad.

Glenn Tipton
Harper Road
Like the River
Lucky Man
Lily and Parrots
Salvador Sanchez
The Light

Co Jackso, het moeten 10 nummers zijn

Leuk! Bij deze mijn favorieten van mijn favoriete artiest:

Grace Cathedral Park
Medicine Bottle
Mistress
Strawberry Hill
Dragonflies
Sundays and Holidays
Moorestown
Cruiser
Carry Me, Ohio
Uncle Joe

Zelden zoiets lastigs gedaan. Wel een leuk initiatief, eindelijk wat aandacht voor Mark. Gaat zo door!

woutorrmusic schreef:
Leuk! Bij deze mijn favorieten van mijn favoriete artiest:

Grace Cathedral Park
Medicine Bottle
Mistress
Cruiser
Carry Me, Ohio

Zelden zoiets lastigs gedaan. Wel een leuk initiatief, eindelijk wat aandacht voor Mark. Gaat zo door!

Bedank om een lijstje te maken, maar deze nummers staan al in de startlijst, dus die hoef je niet meer te nomineren.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:52 uur

geplaatst: vandaag om 03:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.