MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #2 (The J. Geils Band)!

zoeken in:
Oeh ben ik al aan de beurt? Dat is tof. Eens even een startlijst gaan samenstellen.

Nu zo'n leuke Michael Jackson-aflevering, en daarna meteen verder met een waarschijnlijk even leuke Kanye-editie. En daarna is Atmosphere nog aan de beurt ook! Het zijn mooie weken voor dit spel

Atmosphere: hé dat is leuk!

Het laatste lijstje van deze Michael Jackson Greatest Hits editie.

1. Dirty Diana
2. Billie Jean
3. Off the Wall
4. P.Y.T. (Pretty Young Thing)
5. Man in the Mirror
6. Don't Stop 'Til You Get Enough
7. The Way You Make Me Feel
8. Beat It
9. Liberian Girl
10. Stranger in Moscow

Hoewel ik erg van soul hou en Off the Wall ook het beste album van Michael vind ben ik gek op Dirty Diana. Misschien juist wel omdat dit nummer de enorme veelzijdigheid van de artiest Jackson toont. Een van origine soul zanger die in dit nummer de (harde) rock kant van de muziek opzoekt. De rol van gitarist Steve Stevens mag in deze ook zeker niet onvermeld blijven. De bas een beetje verder open, de volume knop op tien en dan - rock on!!

Overigens is mijn top tien volledig op gevoel samengesteld en zitten de nummers één tot en met zes heel dicht op elkaar.

EN DE LIJNEN ZIJN GESLOTEN, over een paar minuten de nummers 20 t/m 16.

http://www.tijdgeest.eu/map-artikelen/Michael-Jackson2.jpg

Om bovenstaande albums (en de nummers daarop) was het allemaal te doen deze week. Allereerst een bedankje aan alle 36 deelnemers die een finale lijstje hebben aangeleverd plus degene die eerder deze week hebben meegespeeld, super! Zonder jullie inbreng zou dit spelletje toch een stuk minder leuk zijn .

Hieronder de nummers 20 t/m 16 (en weg is de helft van de Bad songs).

20. Liberian Girl - 31 punten - 9 keer genoemd
Album: Bad
Nummer één van: x
Plaats in de Radio 2 top 2000: x
Plaats in de MuMeLadder top 2000: x

19. Leave Me Alone * - 39 punten - 10 keer genoemd

18. Black or White - 39 punten - 10 keer genoemd
Album: Dangerous
Nummer één van: Brunniepoo
Plaats in de Radio 2 top 2000: 647

17. I Just Can’t Stop Loving You (met Siedah Garrett) * - 52 punten - 11 keer genoemd
Plaats in de Radio 2 top 2000: 1634

16. The Way You Make Me Feel * - 58 punten - 12 keer genoemd
Plaats in de Radio 2 top 2000: 962

Mooi gedaan zeg, die albumcovers!

15. Another Part of Me * - 62 punten - 15 keer genoemd

14. Stranger in Moscow - 72 punten - 15 keer genoemd
Album: HIStory
Nummer één van: chevy93
Plaats in de Radio 2 top 2000: 1059

13. Man In The Mirror * - 73 punten - 14 keer genoemd
Nummer één van: charlotte2807
Plaats in de Radio 2 top 2000: 159

12. Rock with You - 83 punten - 19 keer genoemd
Album: Off the Wall
Plaats in de Radio 2 top 2000: 1736

11. P.Y.T. (Pretty Young Thing) * - 84 punten - 15 keer genoemd
Album: Thriller
Nummer één van: Minneapolis, zaaf
Plaats in de Radio 2 top 2000: 1736

west schreef:
Mooi gedaan zeg, die albumcovers!

Lang leve Google..

Waar Stranger in Moscow de vorige keer nog wist te verrassen met een top tien plek is deze eer nu voorbehouden aan They Don't Care About Us. De hoogst genoteerde plaat van Michaels laatste echt succesvolle album.

10. They Don't Care about Us  - 85 punten - 15 keer genoemd
Album: HIStory
Nummer één van: sheep67, musicfriek
Plaats in de Radio 2 top 2000: 596

Boven de 'originele' versie, onder de versie zoals de meeste hem waarschijnlijk zullen kennen.

Een soul pareltje van de bovenste plank!

9. Off the Wall   - 89 punten - 16 keer genoemd
Nummer één van: herman
Plaats in de Radio 2 top 2000: 1601

west schreef:
het wat coolere broertje van Don't Stop swingt ook de pan meer dan uit.

Waar de nummers twaalf t/m negen op zes punten van elkaar zitten daar valt nu het gat. Smooth Criminal scoort vijftien punten meer dan Off the Wall en maar twee minder dan de nummer zeven die er zo aan komt..

8. Smooth Criminal - 106 punten - 19 keer genoemd
Nummer één van: vigil, 50tracks en Aquila
Plaats in de Radio 2 top 2000: 339

catdog schreef:
Dit is een plaat die net als Thriller misschien nog wel meer geprezen wordt dankzij de bijbehorende video. De plaat doet er voor mijzelf echter niet veel voor onder. Die instrumentatie, dat melodietje. Zo heb je ze niet vaak tegenkomen. Michael was uniek in wat hij deed. Dit zie ik niemand nadoen.

Smooth Criminal staat toch niet op Thriller maar op Bad?

De hoogste overblijver uit ronde één. Had normaliter ook in de startlijst gestaan maar om het Thriller feestje niet te groot te maken moest ie zich eerst nog even door de nominatie ronde boksen. Tevens een Michael nummer waar de radio 2 luisteraars het blijkbaar niet zo op hebben.

7. Human Nature * - 108 punten - 19 keer genoemd
Nummer één van: ArthurDZ, Salvadore, Strangeways en johan de witt
Plaats in de Radio 2 top 2000: 971

catdog schreef:
Ook zo'n prachtige instrumentatie. Michael die zingt zoals alleen hij dat kan. Vol met emotie en met die hele subtiele vibrato. De instrumentatie is spraakmakend maar toch vind ik dit zo heerlijk intiem.

Mijn persoonlijke nummer één en tevens het hoogst genoteerde Bad nummer in de lijst. Rock, swingt, schuurt en met een heerlijke live-opname video erbij.

6. Dirty Diana - 115 punten - 21 keer genoemd
Nummer één van: Simon77 en mijzelf
Plaats in de Radio 2 top 2000: 502
Plaats in de MuMeLadder top 2000: x (wie weet een leuke nominatie voor komend jaar)

Edgar18 schreef:
Juist dit nummer toont de enorme veelzijdigheid van de artiest Michael Jackson. Een van origine soul zanger die in dit nummer de (harde) rock kant van de muziek opzoekt. De rol van gitarist Steve Stevens mag in deze ook zeker niet onvermeld blijven. De bas een beetje verder open, de volume knop op tien en dan - rock on!!

Man in the Mirror het tot nu toe verreweg hoogst scorende nummer in de Top 2000

En ik mis de album cover van het album Michael in de collage. Te min?
Tja het deed ook niet echt mee in dit spel. En is ook duidelijk de minste van het stel.

dynamo d schreef:
Smooth Criminal staat toch niet op Thriller maar op Bad?

Dank! Het is laat, en het typ werk is veel..

Edgar18 schreef:
(quote)

Dank! Het is laat, en het typ werk is veel..

Maar het hartstikke leuk dat je dit zo doet. Dus eigenlijk had ik dat eerst moet zeggen

Bedankt Edgar!
Jammer van plek 11...
Mooi gepresenteerd ook, en erg leuk dat je voor de clips van de Bad tour kiest. Dat verraadt een liefhebber.

Ook leuk met die albumhoezen. Al heb ik deze in de kast staan:
http://community.boxartist.com/michaeljackson/files/2011/06/michael-jackson-music-and-me.jpg

Wat een videoclip al niet kan doen voor een nummer. Het nummer Thriller is zeker niet mijn favoriet maar toen ik zojuist de volledige Thriller 'film' zat te kijken vroeg ik me af waarom Thriller eigenlijk niet in mijn top tien staat. Waarschijnlijk de meest iconische muziekvideo allertijden. Het nummer heeft overigens een flinke voorsprong op de nummer zes maar ook een aardige achterstand op de top vier. Gevalletje 'chasse patate' dus.

5. Thriller - 141 punten - 25 keer genoemd
Nummer één van: Johnny Marr en Pepino
Plaats in de Radio 2 top 2000: 176

west schreef:
bijna iedereen zat toen met hoge verwachtingen op de clip te wachten en toch overtrof die de stoutste verwachtingen. De 'soundtrack' erbij is geweldig, en altijd even harder zetten als de deur dicht slaat.

En door met de nummer vier waar we Don't Stop 'Til You Get Enough vinden. Heeft een hele tijd op nummer drie gestaan maar werd op het einde nog net voorbij gestoken door de nummer drie die binnen de laatste vijf lijstjes een pak meer punten scoorde dan deze Off the Wall klassieker. Wel de eerste Michael song die we ook terug vinden in onze eigen top 2000.

4. Don't Stop 'Til You Get Enough - 164 punten - 28 keer genoemd
Nummer één van: aERodynamIC
Plaats in de Radio 2 top 2000: 1186
Plaats in de MuMeLadder top 2000: 959

Minneapolis schreef:
meesterlijk wat Q met die percussie heeft gedaan.

En dan is het zover, tijd voor de top drie van grootste Michael Jackson hits. Zoals net al gesteld, het had een haar gescheeld of Don't Stop had in de top drie gestaan. Maar, het is toch weer een volledig Thriller podium geworden met op plek drie Wanna Be Startin' Somethin'

3. Wanna Be Startin' Somethin' - 166 punten - 29 keer genoemd
Nummer één van: Johnny Marr, dix en Pepino
Plaats in de Radio 2 top 2000: 1326

sheep67 schreef:
het best nummer van Thriller. Het heeft iets hypnotiserend in zich. Die baslijn doet het 'm

Minneapolis schreef:
Jammer van plek 11...
Ja zeker, top tien was leuk geweest. Al kan ik ook goed leven met They Don't Care.. twijfelde voor mijn eigen tiende plek tussen de beide HIStory nominaties.

Edgar18 schreef:
(quote)
Ja zeker, top tien was leuk geweest. Al kan ik ook goed leven met They Don't Care.. twijfelde voor mijn eigen tiende plek tussen de beide HIStory nominaties.

Ach, er is om een vage reden toch geen fatsoenlijk clipje van te vinden. Alleen een hol klinkende demo.
Dat wat dat betreft staat They don't care about us daar prima. Zeker met een bonus clip.

Edgar18 schreef:
(quote)

Lang leve Google..
Ik wou net zeggen... die heeft m'n zusje namelijk in haar kamer hangen.

Zo spannend als het een paar jaar geleden was zo uitgemaakt was de zaak nu. Beat It is zelfs minder vaak genoemd dan Wanna Be en Don't Stop maar scoort door een aantal hoge plekken in de lijstjes toch een tweede plaats in deze greatest hits. Net als de nummer één is ook dit voor mij een perfect popliedje.

2. Beat It - 173 punten - 27 keer genoemd
Nummer één van: johannesA, DjFrankie, nelis en laxus11.
Plaats in de Radio 2 top 2000: 315
Plaats in de MuMeLadder top 2000: 800

catdog schreef:
Weer zo'n plaat waarin een intro zo toonaangevend kan zijn. Het vraagt je aandacht, laat je in spanning op wat komen gaat en zodra de gitaar erin komt is het weer genieten geblazen. Die gitaarsolo is, juist om z'n imperfecties, zo genieten. Keer op keer weer.

Edgar18 schreef:
Tevens een Michael nummer waar de radio 2 luisteraars het blijkbaar niet zo op hebben.

7. Human Nature * - 108 punten - 19 keer genoemd
Ik kon het me al niet voorstellen en inderdaad:
971 ● – Michael Jackson Human Nature 1983
NPO Radio 2 - Top 2000 - radio2.nl

Beat it is de meest legendarische clip aller tijden als je het mij vraagt.
Zelfs de jasjes waren een hit.

En gelijk maar door met onze nummer één. Het ultieme Michael Jackson nummer was, is en zal misschien wel altijd blijven BILLIE JEAN!! Stond vanaf het tweede lijstje bovenaan en heeft die positie ook niet meer weggeven. Wint uiteindelijk met 67 punten voorsprong op Beat It. Pakt negen eerste plaatsen, wordt maar in vijf lijstjes niet genoemd, en hoe vaak ik hem ook gehoord heb, dit nummer kan niet stuk!

Billie Jean is not my lover, she's just a girl who claims that I am the one, but the kid is not my son ! She says I am the one, but the kid is not my son.

1. Billie Jean - 240 punten - 31 keer genoemd
Nummer één van: Poeha, dazzler, rkdev, Cured, west, catdog, dynamo d, lennon en Ralph.
Plaats in de Radio 2 top 2000: 132
Plaats in de MuMeLadder top 2000: 660

west schreef:
als je opschrijft de beste beat ooit dan wil dat toch wel even wat zeggen. Die werd ook nog eens benadrukt door oplichtende tegels in de clip. Daarbij een heerlijk refrein gezongen door die fraaie stem van Michael Jackson.

chevy93 schreef:
Ik kon het me al niet voorstellen en inderdaad:
971 ● – Michael Jackson Human Nature 1983

Ik eigenlijk ook niet maar hij stond niet in m'n lijstje, heb ik eroverheen gekeken daarstraks.

Minneapolis schreef:
Beat it is de meest legendarische clip aller tijden als je het mij vraagt.
Zelfs de jasjes waren een hit.

Deze heb ik thuis in de kast hangen: Beat It t-shirt.

En dat was hem dan. Allemaal nogmaals dank voor het meespelen. Ik vond het een toffe Michael Jackson week en ik hoop jullie ook!

(afbeelding)

Edgar18 schreef:
(quote)

Deze heb ik thuis in de kast hangen: Beat It t-shirt.

Cool.

Nogmaals dank voor het werk. Was zeker leuk.
Geen wereldschokkende no.1, maar zo hoort dat ook in dit geval.
Wel een verassende nummers 3 en 4 vind ik (waar ik me persoonlijk goed in kan vinden).
Er is wel een kans dat de History fans denken "wie is toch die man in die clipjes in dit Michael Jackson topic".

Edgar18 schreef:
En dat was hem dan. Allemaal nogmaals dank voor het meespelen. Ik vond het een toffe Michael Jackson week en ik hoop jullie ook!
Absoluut. Als je zo alle hits nog eens beluistert, realiseer je je wat een fenomeen we met MJ hebben verloren. Jij bedankt voor de organisatie en de fraaie presentatie van de finale!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:05 uur

geplaatst: vandaag om 07:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.