Muziek / Muziekgames / Album Top 5 per jaar (Metal)
zoeken in:
0
Cured
geplaatst: 7 maart 2014, 04:58 uur
Uitleg volgt hierna: eerst even wat Metalheads/anderen taggen die wel/misschien van iets dergelijks houden, ook zoals (gedeeltelijk) met hen is afgesproken (of willekeurig). Misschien vergeet ik er ook een enkele/meerdere.
Wolfmother wizard jasper1991 Metalhead99 Sir Spamalot Don Cappuccino The_CrY Rockfan Karma_To_Burn gigage Broem uffing crosskip Lau1986 vielip Edwynn
Wolfmother wizard jasper1991 Metalhead99 Sir Spamalot Don Cappuccino The_CrY Rockfan Karma_To_Burn gigage Broem uffing crosskip Lau1986 vielip Edwynn
0
Cured
geplaatst: 7 maart 2014, 05:53 uur
Na wat heen en weer gemaild te hebben met een vijftal users hebben we min of meer afgesproken dat we iets met Metal zouden doen. Ik vind meerdere genres wel interessant dus vandaar nu eens dit. Het moest iets zijn dat toegankelijk,duidelijk/afgebakend, geen K.O./ladder, 'volledige keuze's, niet veel tijd en zeker niet meerdere/veel albums van bekende bands in één 'lijst' is ( naar de mening van o.a. deze users). Zo is het dit geworden.
De bedoeling is als volgt: per jaar moet je 5 albums punten geven met stemsleutel 5-4-3-2-1. Het gaat om normale/reguliere albums die minimaal het genre Metal onder MM moeten hebben en tevens voor inspiratie kun je dat bijv. mooi zien (er zal wel eens een album zijn waarbij je je wenkbrouwen fronst, maar die kies je dan niet bijvoorbeeld). In het bovenste menu bij Toplijst>Overige Functionaliteiten>zoeken op overige gegevens en daar vul je het genre in (Metal), de jaren van bijv. 1980 t/m 1980 en dan alleen de normale alnums aanvinken en voilá....daar heb je meteen alle albums uit dat jaar.
Je kiest dan 5 albums uit die je punten mag geven: hetzij aan de albums die al in de lijst staan, hetzij aan jouw toevoegingen. De notatie is : alleen de naam van het album vanwege de overzichtelijkheid. Het beste is eerst is het belangrijk dat je in jouw bericht "bezig' o.i.d. zet en dan het bericht te kopieëren, de punten van je voorganger te 'wissen' , je eigen punten achter jouw 5 favoriete albums te zetten, op te tellen en als laatste de lijst in de goeie volgorde te zetten (kopieëren en plakken). Zo'n jaar staat een aantal dagen zodat je even de tijd hebt om over je keuze even na te denken, even wat (fragmenten) beluisteren nog of om andere redenen (tijdgebrek bijv,). Soms zal een jaar een duidelijke favoriet van te voren hebben, maar je weet het nooit en bovendien gaat het om de top 5, wat nog spannend kan zijn. Na de deadline zet ik de hoogste 5 even in het 'zonnetje' en geef daarna het sein weer voor het daaropvolgende jaar.
Om even warm te draaien beginnen we met het '70's decennium om dat daar nog weinig eer aan een jaar te behalen valt. Ik start dat op ,kun je meteen even zien hoe het werkt en laat ik dat even zonder deadline om het topic te laten ontdekken door anderen eventueel. In dit geval kun je via de zoekfunctie dus van 1970 t/m 1979 invullen en dan krijg je alle hier op MM tellende Metal albums uit dat decennium (ik meen een stuk of 40/50).
Denk je dat een ander die je kent dit ook wel interessant vindt, meld het dan even aan die persoon en dan ziet die maar of het wat voor hem/haar
is. Omdat de Metal in deze meer dan 40 jaar een enorme ontwikkeling heeft doorgemaakt hoop ik ook op diverse stromingen-liefhebbers en is dat ook goed voor de diversiteit qua smaak/voorkeur voor de jaarlijst. Dus progmetal, hardcore, Industrial,trash,death, black of whatever....hoe meer ,hoe beter.
Houd de stand met elkaar graag een beetje in de gaten (of als het wel album wel uit de MM jaarlijst komt onder Metal), want dat scheelt mij ook of er ontglipt mij iets.
Heb je een vraag of opmerking? Stel ze gerust.
De bedoeling is als volgt: per jaar moet je 5 albums punten geven met stemsleutel 5-4-3-2-1. Het gaat om normale/reguliere albums die minimaal het genre Metal onder MM moeten hebben en tevens voor inspiratie kun je dat bijv. mooi zien (er zal wel eens een album zijn waarbij je je wenkbrouwen fronst, maar die kies je dan niet bijvoorbeeld). In het bovenste menu bij Toplijst>Overige Functionaliteiten>zoeken op overige gegevens en daar vul je het genre in (Metal), de jaren van bijv. 1980 t/m 1980 en dan alleen de normale alnums aanvinken en voilá....daar heb je meteen alle albums uit dat jaar.
Je kiest dan 5 albums uit die je punten mag geven: hetzij aan de albums die al in de lijst staan, hetzij aan jouw toevoegingen. De notatie is : alleen de naam van het album vanwege de overzichtelijkheid. Het beste is eerst is het belangrijk dat je in jouw bericht "bezig' o.i.d. zet en dan het bericht te kopieëren, de punten van je voorganger te 'wissen' , je eigen punten achter jouw 5 favoriete albums te zetten, op te tellen en als laatste de lijst in de goeie volgorde te zetten (kopieëren en plakken). Zo'n jaar staat een aantal dagen zodat je even de tijd hebt om over je keuze even na te denken, even wat (fragmenten) beluisteren nog of om andere redenen (tijdgebrek bijv,). Soms zal een jaar een duidelijke favoriet van te voren hebben, maar je weet het nooit en bovendien gaat het om de top 5, wat nog spannend kan zijn. Na de deadline zet ik de hoogste 5 even in het 'zonnetje' en geef daarna het sein weer voor het daaropvolgende jaar.
Om even warm te draaien beginnen we met het '70's decennium om dat daar nog weinig eer aan een jaar te behalen valt. Ik start dat op ,kun je meteen even zien hoe het werkt en laat ik dat even zonder deadline om het topic te laten ontdekken door anderen eventueel. In dit geval kun je via de zoekfunctie dus van 1970 t/m 1979 invullen en dan krijg je alle hier op MM tellende Metal albums uit dat decennium (ik meen een stuk of 40/50).
Denk je dat een ander die je kent dit ook wel interessant vindt, meld het dan even aan die persoon en dan ziet die maar of het wat voor hem/haar
is. Omdat de Metal in deze meer dan 40 jaar een enorme ontwikkeling heeft doorgemaakt hoop ik ook op diverse stromingen-liefhebbers en is dat ook goed voor de diversiteit qua smaak/voorkeur voor de jaarlijst. Dus progmetal, hardcore, Industrial,trash,death, black of whatever....hoe meer ,hoe beter.Houd de stand met elkaar graag een beetje in de gaten (of als het wel album wel uit de MM jaarlijst komt onder Metal), want dat scheelt mij ook of er ontglipt mij iets.
Heb je een vraag of opmerking? Stel ze gerust.

0
Cured
geplaatst: 7 maart 2014, 09:42 uur
'70's:
5 Paranoid +5
4 Stained Class +4
3 Master Of Reality +3
2 Sad Wings Of Destiny +2
1 Overkill +1
5 Paranoid +5
4 Stained Class +4
3 Master Of Reality +3
2 Sad Wings Of Destiny +2
1 Overkill +1
0
geplaatst: 7 maart 2014, 10:24 uur
Gaaf idee, lijkt me leuk spel!
Echter, voor de jaren zeventig wordt het wel een lastig verhaal voor mij... ik heb maar op twee albums gestemd die het genre metal dragen. Voor een top-5 moet ik er eigenlijk wel minimaal tien kennen.
Onderstaande users ben ik zo vrij om ook even te noemen:
AOVV Kronos dumb_helicopter odi Dieter HammerHead arcade monkeys
Echter, voor de jaren zeventig wordt het wel een lastig verhaal voor mij... ik heb maar op twee albums gestemd die het genre metal dragen. Voor een top-5 moet ik er eigenlijk wel minimaal tien kennen.
Onderstaande users ben ik zo vrij om ook even te noemen:
AOVV Kronos dumb_helicopter odi Dieter HammerHead arcade monkeys
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 7 maart 2014, 10:58 uur
Ik loop toch wel een beetje tegen de genre-indeling hier op MuMe aan... zoekend op het Metalgenre kom ik vrij weinig tegen en wat ik tegenkom is nou niet bepaald veel meer metal dan pakweg de Deep Purples en Led Zeppelins van deze wereld. Maar goed, for the sake of the game... 
'70's:
5 Rainbow Rising +5
5 Paranoid
4 Secret Treaties +4
4 Stained Class
3 Black Sabbath +3
3 Master Of Reality
2 Paranoid +2
2 Sad Wings Of Destiny
1 Ritchie Blackmore's Rainbow +1
1 Overkill

'70's:
5 Rainbow Rising +5
5 Paranoid
4 Secret Treaties +4
4 Stained Class
3 Black Sabbath +3
3 Master Of Reality
2 Paranoid +2
2 Sad Wings Of Destiny
1 Overkill
0
geplaatst: 7 maart 2014, 11:10 uur
0
Cured
geplaatst: 7 maart 2014, 11:10 uur
Ja, Casper ...de genre-indeling. Ik snap je punt, maar als we het 'open' gooien'is het hek van de dam. . Probeer het wat 'ruim 'te zien er niet te diep naar te kijken en anders kies je die albums niet. Maar als we discussie gaan voeren hier, komen we er never nooit uit. Ik heb bij sommige albums ook wel wat vraagtekens. Bedankt voor je stemmen iig. 

0
Cured
geplaatst: 7 maart 2014, 11:13 uur
Correctie
'70's:
7 Paranoid +2
5 Rainbow Rising +5
4 Secret Treaties +4
4 Stained Class
3 Black Sabbath +3
3 Master Of Reality
2 Sad Wings Of Destiny
1 Overkill
'70's:
7 Paranoid +2
5 Rainbow Rising +5
4 Secret Treaties +4
4 Stained Class
3 Black Sabbath +3
3 Master Of Reality
2 Sad Wings Of Destiny
1 Overkill
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 7 maart 2014, 11:17 uur
Cured schreef:
Correctie
Correctie
Of er wat aan mijn ogen mankeert...

Enfin, volkomen terecht dat je een objectieve grens aan de lijstjes stelt, maar het punt moest even gemaakt. Bij de jaren '70 tel ik precies 5 metalalbums waar ik minstens 3* aan gegeven heb, dus dan roei ik maar met de riemen die ik heb. Misschien dat ik verderop, als het aanbod wat ruimer is, nog wel eens een goed album uitsluit onder het mom van "dit vindt MuMe wel metal, maar ik niet", maar dat zien we dan wel weer.
0
geplaatst: 7 maart 2014, 11:19 uur
'70's:
10 Rainbow Rising +5
7 Black Sabbath +4
7 Paranoid
5 Secret Treaties +1
4 Stained Class
3 Master Of Reality
3 Ritchie Blackmore's Rainbow +2
3 Hell Bent for Leather +3
2 Sad Wings Of Destiny
1 Overkill
10 Rainbow Rising +5
7 Black Sabbath +4
7 Paranoid
5 Secret Treaties +1
4 Stained Class
3 Master Of Reality
3 Ritchie Blackmore's Rainbow +2
3 Hell Bent for Leather +3
2 Sad Wings Of Destiny
1 Overkill
0
Cured
geplaatst: 7 maart 2014, 13:37 uur
Casartelli De jaren 70 vinden de meesten toch het 'vaagst', dus heb ik die maar als 'oefening' in zijn geheel als decennium gebruikt (ook qua aanbod). Gefronsde wenkbrauwen zullen heus nog wel (eens) voorkomen, maar doe dan wat jezelf goed (genoeg) vindt. De meeste stemmers gaan toch wel voor de meer Metal geïnjecteerde albums.
0
geplaatst: 7 maart 2014, 14:40 uur
Ik ga ook meedoen, maar ik heb op geen enkel metalalbum uit de jaren 70 gestemd. Deels door mijn leeftijd, deels door mijn voorkeur voor de nieuwere metalvarianten.
Deze stemronde sla ik dus over.
Deze stemronde sla ik dus over.

0
geplaatst: 7 maart 2014, 16:28 uur
Ik kan niet ontkennen dat ik een beetje een Black Sabbathfan ben. Hier mijn lijstje.
14 Rainbow Rising +4
12 Black Sabbath +5
7 Paranoid
5 Secret Treaties
4 Stained Class
4 Master Of Reality +1
3 Sabbath Bloody Sabbath +3
3 Ritchie Blackmore's Rainbow
3 Hell Bent for Leather
2 Black Sabbath Vol. 4 +2
2 Sad Wings Of Destiny
1 Overkill
14 Rainbow Rising +4
12 Black Sabbath +5
7 Paranoid
5 Secret Treaties
4 Stained Class
4 Master Of Reality +1
3 Sabbath Bloody Sabbath +3
3 Hell Bent for Leather
2 Black Sabbath Vol. 4 +2
2 Sad Wings Of Destiny
1 Overkill
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 7 maart 2014, 17:13 uur
19 Rainbow Rising +5
12 Black Sabbath
10 Paranoid +3
5 Secret Treaties
4 Narita +4
4 Stained Class
4 Master Of Reality
3 Sabbath Bloody Sabbath
3 Hell Bent for Leather
2 Black Sabbath Vol. 4
3 Sad Wings Of Destiny +1
3 Overkill +2
12 Black Sabbath
10 Paranoid +3
5 Secret Treaties
4 Narita +4
4 Stained Class
4 Master Of Reality
3 Sabbath Bloody Sabbath
3 Hell Bent for Leather
2 Black Sabbath Vol. 4
3 Sad Wings Of Destiny +1
3 Overkill +2
0
geplaatst: 7 maart 2014, 19:02 uur
24 Rainbow Rising +5
13 Black Sabbath +1
14 Paranoid +4
5 Secret Treaties
4 Narita
4 Stained Class
4 Master Of Reality
3 Sabbath Bloody Sabbath
3 Hell Bent for Leather
2 Black Sabbath Vol. 4
6 Sad Wings Of Destiny +3
3 Overkill
2 Bandolier +2
13 Black Sabbath +1
14 Paranoid +4
5 Secret Treaties
4 Narita
4 Stained Class
4 Master Of Reality
3 Sabbath Bloody Sabbath
3 Hell Bent for Leather
2 Black Sabbath Vol. 4
6 Sad Wings Of Destiny +3
3 Overkill
2 Bandolier +2

0
geplaatst: 7 maart 2014, 19:07 uur
Om nog maar even op het arbitraire van de indeling door te gaan: het is op zijn minst opvallend te noemen dat het tweede Van Halen album het stempel metal krijgt en het debuut niet. Deze laatste zou hier zeker hoge ogen hebben gegooid.
Natuurlijk is het ook bijzonder dat nog niemand van jullie het geweldige Bandolier in de lijst heeft gezet
Natuurlijk is het ook bijzonder dat nog niemand van jullie het geweldige Bandolier in de lijst heeft gezet

0
Cured
geplaatst: 7 maart 2014, 20:52 uur
Zelfs voor de 70's als 'test' te weinig deelnemers; het leeft niet en er zijn teveel mitsen en maaren blijkbaar; no problem verder. Morgenvroeg even de boel bekijken en dan maar even zien of ik dit nog wel wil doen. Het is ook geen must, probeerde wat en heb vanmorgen wat te doen gehad omdat ik klaarwakker was
. Zo ging de vroege ochtend mooi om op deze dag, dat was een winstpunt.
. Zo ging de vroege ochtend mooi om op deze dag, dat was een winstpunt.
0
geplaatst: 7 maart 2014, 21:22 uur
Hoezo leeft het niet? Op hoeveel stemmers had je dan gerekend? Ik zat zelf overigens nog te denken om in plaats van voor albums, voor nummers te kiezen. Ik heb even tot 1992 in mijn stemmenlijst gekeken en in dat tijdvak zou ik qua albums alleen in de jaren 1986, 1988 en 1991 een bijdrage kunnen leveren. Het voordeel van nummers is dat je nog van te voren kunt beluisteren voordat je stemt, wat bij albums wat lastiger is.
0
geplaatst: 7 maart 2014, 21:24 uur
Kom op, Arjen! Niet zo somber, we zijn nog geen dag onderweg. Alle begin is moeilijk en ik denk zeker dat de latere echte metaljaren een paar hele mooie lijstjes gaan opleveren.
0
Zephyr
geplaatst: 7 maart 2014, 21:41 uur
28 Rainbow Rising 4
18 Black Sabbath 5
17 Paranoid 3
8 Sad Wings Of Destiny 2
5 Secret Treaties
5 Narita 1
4 Stained Class
4 Master Of Reality
3 Sabbath Bloody Sabbath
3 Hell Bent for Leather
3 Overkill
2 Black Sabbath Vol. 4
2 Bandolier
18 Black Sabbath 5
17 Paranoid 3
8 Sad Wings Of Destiny 2
5 Secret Treaties
5 Narita 1
4 Stained Class
4 Master Of Reality
3 Sabbath Bloody Sabbath
3 Hell Bent for Leather
3 Overkill
2 Black Sabbath Vol. 4
2 Bandolier
0
geplaatst: 7 maart 2014, 23:54 uur
Omdat ik het wat schandalig vind dat niemand hem tot op heden genoemd heeft gaan mijn maximale punten naar Saxon's debuut.
28 Rainbow Rising
19 Paranoid +2
18 Black Sabbath
8 Sad Wings Of Destiny
7 Overkill +4
6 Ritchie Blackmore's Rainbow +3
5 Secret Treaties
5 Narita
5 Saxon +5
5 Master Of Reality +1
4 Stained Class
3 Sabbath Bloody Sabbath
3 Hell Bent for Leather
2 Black Sabbath Vol. 4
2 Bandolier
28 Rainbow Rising
19 Paranoid +2
18 Black Sabbath
8 Sad Wings Of Destiny
7 Overkill +4
6 Ritchie Blackmore's Rainbow +3
5 Secret Treaties
5 Narita
5 Saxon +5
5 Master Of Reality +1
4 Stained Class
3 Sabbath Bloody Sabbath
3 Hell Bent for Leather
2 Black Sabbath Vol. 4
2 Bandolier
0
Cured
geplaatst: 8 maart 2014, 07:16 uur
uffing
Ik begin wel en je hebt natuurlijk veel verschillende interesses, zowel qua stromingen als tijdvakken/periodes en je zit met userleeftijd qua 'albumkennis'. Het is ook een oopzet dat vooral voor users die behoorlijk breed zijn georiënteerd is en het gaat er vooral om dat je de albums kent en opzijn minst een globale indruk hebt, niet dat je ze van voor tot achter moet kunnen naspelen/zingen
. Als je vooral de 80's goed kent, dan doe je die alleen en haat dan af of je slaat eens een jaartje over bijv.
Het doel is vooral: wat vind jij goede albums én hebben je voorkeur, wat dus niet betekent dat je andere albums veel minder vind bijvoorbeeld. Het gaat ook om een andere weg om eens te zien waar de users zoal voor gaan. Benader het zo een beetje, niet té geforceerd. Zo heb ik al een enkel album wat ik toch weer eens nader op de loep neem en kom je misschien albums tegen waar jezelf nog niet/nooit echt naar hebt geluisterd.
Het moet wel een beetje leven en dan hoef ik geen vast of hoog aantal deelnemers, maar het moet toch wel enigszins de moeite waard zijn. Bovendien is het zo nog nooit gedaan bij mijn weten na wat neuzen in de voorbijgaande Metaltopics; simpel, kost weinig tijd en duurt niet al te lang. Voor die users is het. Ik heb al de New Wave ladder ernaast en zo is het wel genoeg voor mij, zowel qua tijd als bezigheden. Niks is verplicht natuurlijk; als men liever voor gerichter of tijdrovender opties(ladders) gaat is dat natuurlijk ook goed. No problem.
Ik begin ergens in dit weekend gewoon in 1980 en dan zien wel hoe het gaat.
Ik begin wel en je hebt natuurlijk veel verschillende interesses, zowel qua stromingen als tijdvakken/periodes en je zit met userleeftijd qua 'albumkennis'. Het is ook een oopzet dat vooral voor users die behoorlijk breed zijn georiënteerd is en het gaat er vooral om dat je de albums kent en opzijn minst een globale indruk hebt, niet dat je ze van voor tot achter moet kunnen naspelen/zingen
. Als je vooral de 80's goed kent, dan doe je die alleen en haat dan af of je slaat eens een jaartje over bijv.Het doel is vooral: wat vind jij goede albums én hebben je voorkeur, wat dus niet betekent dat je andere albums veel minder vind bijvoorbeeld. Het gaat ook om een andere weg om eens te zien waar de users zoal voor gaan. Benader het zo een beetje, niet té geforceerd. Zo heb ik al een enkel album wat ik toch weer eens nader op de loep neem en kom je misschien albums tegen waar jezelf nog niet/nooit echt naar hebt geluisterd.
Het moet wel een beetje leven en dan hoef ik geen vast of hoog aantal deelnemers, maar het moet toch wel enigszins de moeite waard zijn. Bovendien is het zo nog nooit gedaan bij mijn weten na wat neuzen in de voorbijgaande Metaltopics; simpel, kost weinig tijd en duurt niet al te lang. Voor die users is het. Ik heb al de New Wave ladder ernaast en zo is het wel genoeg voor mij, zowel qua tijd als bezigheden. Niks is verplicht natuurlijk; als men liever voor gerichter of tijdrovender opties(ladders) gaat is dat natuurlijk ook goed. No problem.
Ik begin ergens in dit weekend gewoon in 1980 en dan zien wel hoe het gaat.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 8 maart 2014, 07:16 uur
Cured schreef:
Zelfs voor de 70's als 'test' te weinig deelnemers; het leeft niet en er zijn teveel mitsen en maaren blijkbaar; no problem verder.
Zelfs voor de 70's als 'test' te weinig deelnemers; het leeft niet en er zijn teveel mitsen en maaren blijkbaar; no problem verder.
Ik denk dat het echte vuurwerk voor het volgend decennium zal zijn
.
0
Cured
geplaatst: 8 maart 2014, 07:33 uur
Ja, dat ben ik wel met je eens. 1980 is toch haast wel een soort echt, breder 'startjaar', Sir.
0
geplaatst: 8 maart 2014, 10:14 uur
Ben ik al te laat met m'n bijdrage? Welneen, hier mijn punten:
30 Rainbow Rising +2
23 Paranoid +4
23 Black Sabbath +5
9 Sad Wings Of Destiny +1
8 Master Of Reality +3
7 Overkill
6 Ritchie Blackmore's Rainbow
5 Secret Treaties
5 Narita
5 Saxon
4 Stained Class
3 Sabbath Bloody Sabbath
3 Hell Bent for Leather
2 Black Sabbath Vol. 4
2 Bandolier
30 Rainbow Rising +2
23 Paranoid +4
23 Black Sabbath +5
9 Sad Wings Of Destiny +1
8 Master Of Reality +3
7 Overkill
6 Ritchie Blackmore's Rainbow
5 Secret Treaties
5 Narita
5 Saxon
4 Stained Class
3 Sabbath Bloody Sabbath
3 Hell Bent for Leather
2 Black Sabbath Vol. 4
2 Bandolier
0
Cured
geplaatst: 8 maart 2014, 12:11 uur
Nee hoor, gewoon plaatsen; zolang er nog mensen stemmen dit weekend, gaat uw gang. ik verplaats gewoon mijn bijdrage wel.
0
geplaatst: 8 maart 2014, 12:39 uur
Je kent de hele band niet? Luister maar eens het nummer Stargazer.
* denotes required fields.