Muziek / Muziekgames / Album Top 5 per jaar (Metal)
zoeken in:
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 maart 2014, 12:43 uur
Het hele album duurt een luizige 33 minuten, dus dan kan hij de rest ook wel meteen meepakken. 

0
geplaatst: 8 maart 2014, 12:48 uur
Nee, ik ken de band niet.
Vanavond beluister ik het volledige album eens. Ik ben benieuwd. Wel een mooie, moderne hoes alleszins.
Vanavond beluister ik het volledige album eens. Ik ben benieuwd. Wel een mooie, moderne hoes alleszins.
0
geplaatst: 8 maart 2014, 16:21 uur
Ik wil ook nog!!
35 Rainbow - Rising +5
27 Black Sabbath - Paranoid +4
23 Black Sabbath - Black Sabbath
9 Judas Priest - Sad Wings Of Destiny
8 Black Sabbath - Master Of Reality
7 Motorhead - Overkill
6 Ritchie Blackmore's Rainbow - Ritchie Blackmore's Rainbow
5 Blue Oyster Cult - Secret Treaties
5 Riot - Narita
5 Saxon - Saxon
4 Budgie - Bandolier +2
4 Judas Priest - Stained Class
3 Black Sabbath - Sabbath Bloody Sabbath
3 Judas Priest - Hell Bent for Leather
3 Motorhead - Bomber +3
2 Black Sabbath - Black Sabbath Vol. 4
1 Black Sabbath - Sabotage +1
35 Rainbow - Rising +5
27 Black Sabbath - Paranoid +4
7 Motorhead - Overkill
5 Riot - Narita
5 Saxon - Saxon
4 Budgie - Bandolier +2
4 Judas Priest - Stained Class
3 Motorhead - Bomber +3
1 Black Sabbath - Sabotage +1
0
geplaatst: 8 maart 2014, 16:53 uur
Ach, ik denk dat het wel goedkomt met dit topic. Fijne is dat je niet veel hoeft te luisteren, dus stemmen gaat snel en zonder al te veel poespas. Echter 70s is gewoon dunbezaaid voor dit genre, en het is hier nog wat dubieus wat nou precies metal is. Zo is Ritchie Blackmore's Rainbow toch zeker geen metal als Scorpions' Taken By Force dat niet is? Maar goed, daarover discussiëren heeft inderdaad geen zin, zoals al gezegd is. Ik voorspel echter goede tijden voor dit topic zodra we de jaren 80 in zullen gaan. 

0
geplaatst: 8 maart 2014, 17:38 uur
The_CrY schreef:
Ach, ik denk dat het wel goedkomt met dit topic. Fijne is dat je niet veel hoeft te luisteren, dus stemmen gaat snel en zonder al te veel poespas. Echter 70s is gewoon dunbezaaid voor dit genre, en het is hier nog wat dubieus wat nou precies metal is. Zo is Ritchie Blackmore's Rainbow toch zeker geen metal als Scorpions' Taken By Force dat niet is? Maar goed, daarover discussiëren heeft inderdaad geen zin, zoals al gezegd is. Ik voorspel echter goede tijden voor dit topic zodra we de jaren 80 in zullen gaan.
Precies, ik begrijp het wel. Maar het is het handigst en overzichtelijkst als we MM-standards aanhouden. Ach, ik denk dat het wel goedkomt met dit topic. Fijne is dat je niet veel hoeft te luisteren, dus stemmen gaat snel en zonder al te veel poespas. Echter 70s is gewoon dunbezaaid voor dit genre, en het is hier nog wat dubieus wat nou precies metal is. Zo is Ritchie Blackmore's Rainbow toch zeker geen metal als Scorpions' Taken By Force dat niet is? Maar goed, daarover discussiëren heeft inderdaad geen zin, zoals al gezegd is. Ik voorspel echter goede tijden voor dit topic zodra we de jaren 80 in zullen gaan.
Maar vanaf de 80's doe we per jaar toch??
0
geplaatst: 8 maart 2014, 17:39 uur
Damn, ik heb niet op Accept gestemd zie ik. Achjah, maakt niet uit 

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 8 maart 2014, 18:31 uur
Wolfmother schreef:
Ik denk dat we voor één bepaald jaar zelfs per maand zouden kunnen stemmen
.
0
Cured
geplaatst: 8 maart 2014, 20:33 uur
Goed, ik heb nog even tijd dus een korte impressie van de '70's als 'testcase'.
Rainbow Rising is het populairste album en ik moet toegeven dat ik 'm zelf in mijn snelheid gewoon vergeten ben....
. Ik bezit dit album als enige van Rainbow en mag er zo af en toe nog graag naar luisteren, met name het openingsnummer en de laatste 2 , langere nummers.
Ook met weing deelnemers mag je wel zeggen dat de 2 eerste van Black Sabbath een speciale én belangrijke plaats in de Metal hebben. De één gaat wat meer voor het debuut, de ander voor Paranoid. Eigelijk zijn zekere de eerste 5/6 albums allen de moeite wel waard en was Sabbath lange tijd de pionier.
De opkomst van Judas Priest mag ook niet onvermeld worden en bekend geworden met de twin gitaar 'attack' op Metal gebied . Ik heb zelf SWOD en SC uit de 70's, hoewel er nog wel wat op aan te merken valt zo hier en daar, maar wel invloedrijke albums.
Overigens is Rainbow Rising (met Ritchie Blackmore op gitaar) wel het hoogst gewaardeerde 'Metal' album hier op MM (meen ik) uit de 70's. Voorwaar: Chapeau !

Rainbow Rising is het populairste album en ik moet toegeven dat ik 'm zelf in mijn snelheid gewoon vergeten ben....
. Ik bezit dit album als enige van Rainbow en mag er zo af en toe nog graag naar luisteren, met name het openingsnummer en de laatste 2 , langere nummers.Ook met weing deelnemers mag je wel zeggen dat de 2 eerste van Black Sabbath een speciale én belangrijke plaats in de Metal hebben. De één gaat wat meer voor het debuut, de ander voor Paranoid. Eigelijk zijn zekere de eerste 5/6 albums allen de moeite wel waard en was Sabbath lange tijd de pionier.
De opkomst van Judas Priest mag ook niet onvermeld worden en bekend geworden met de twin gitaar 'attack' op Metal gebied . Ik heb zelf SWOD en SC uit de 70's, hoewel er nog wel wat op aan te merken valt zo hier en daar, maar wel invloedrijke albums.
Overigens is Rainbow Rising (met Ritchie Blackmore op gitaar) wel het hoogst gewaardeerde 'Metal' album hier op MM (meen ik) uit de 70's. Voorwaar: Chapeau !

0
geplaatst: 8 maart 2014, 20:37 uur
Als we wat verder de jaren tachtig ingaan doe ik ook wel mee, ken uit deze periode te weinig.
0
geplaatst: 8 maart 2014, 21:12 uur
Vanaf 1997 ben ik in ieder geval altijd van de partij. Daarvoor sporadisch...
0
Cured
geplaatst: 9 maart 2014, 09:54 uur
Even 2 vragen aan jullie voorleggen:
- Om wat meer interatie en afwisseling tussen userleeftijd en periodes heb ik een voorstel om met 1980 te beginnen en dan te springen naar het jaar 1995/2000 en dan om en om (dus daarna 1981 en dan weer 15 of 20 jaar later een jaar).
- het aantal dagen dat een jaar staat ....3 dagen, 5 dagen of een week
graag meequoten dit bericht en je rectie daarop
- Om wat meer interatie en afwisseling tussen userleeftijd en periodes heb ik een voorstel om met 1980 te beginnen en dan te springen naar het jaar 1995/2000 en dan om en om (dus daarna 1981 en dan weer 15 of 20 jaar later een jaar).
graag meequoten dit bericht en je rectie daarop
0
geplaatst: 9 maart 2014, 10:23 uur
- Om wat meer interactie en afwisseling tussen userleeftijd en periodes heb ik een voorstel om met 1980 te beginnen en dan te springen naar het jaar 1995/2000 en dan om en om (dus daarna 1981 en dan weer 15 of 20 jaar later een jaar).
-jasper1991: Goed idee. Als je '80 > '97 > '81 > '98 doet, eindig je met '96 > '13.
- jasper1991: 3 tot 5 dagen, niet langer. Ik kies dan voor 5 dagen.
-jasper1991: Goed idee. Als je '80 > '97 > '81 > '98 doet, eindig je met '96 > '13.

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 9 maart 2014, 10:28 uur
- Om wat meer interactie en afwisseling tussen userleeftijd en periodes heb ik een voorstel om met 1980 te beginnen en dan te springen naar het jaar 1995/2000 en dan om en om (dus daarna 1981 en dan weer 15 of 20 jaar later een jaar).
- jasper1991: Goed idee. Als je '80 > '97 > '81 > '98 doet, eindig je met '96 > '13.
- Casartelli: zou persoonlijk liever gewoon chronologisch gaan, maar als verspringend degenen met een heel recente focus er meer bij betrekt, vind ik het best
- Casartelli: 3 dagen lijkt me lang zat
- jasper1991: Goed idee. Als je '80 > '97 > '81 > '98 doet, eindig je met '96 > '13.

- Casartelli: zou persoonlijk liever gewoon chronologisch gaan, maar als verspringend degenen met een heel recente focus er meer bij betrekt, vind ik het best
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 9 maart 2014, 11:07 uur
Om wat meer interactie en afwisseling tussen userleeftijd en periodes heb ik een voorstel om met 1980 te beginnen en dan te springen naar het jaar 1995/2000 en dan om en om (dus daarna 1981 en dan weer 15 of 20 jaar later een jaar).
- Sir Spamalot: wat Casartelli zegt
Het aantal dagen dat een jaar staat ....3 dagen, 5 dagen of een week
- Sir Spamalot: het voordeel van een week laten staan is natuurlijk een vaste begindag, maar mij om het even want iedere dag check ik toch MuMe

- Sir Spamalot: het voordeel van een week laten staan is natuurlijk een vaste begindag, maar mij om het even want iedere dag check ik toch MuMe
0
geplaatst: 9 maart 2014, 11:21 uur
Om wat meer interactie en afwisseling tussen userleeftijd en periodes heb ik een voorstel om met 1980 te beginnen en dan te springen naar het jaar 1995/2000 en dan om en om (dus daarna 1981 en dan weer 15 of 20 jaar later een jaar).
- JSPR_G: Verspringen zou leuk zijn, anders kan ik pas op het eind invallen. Maar dat hoeft voor mij niet, gewoon de stemming volgen zonder zelf te kunnen stemmen is ook leuk.
- JSPR_G: 3 of 5 dagen is oké.
- JSPR_G: Verspringen zou leuk zijn, anders kan ik pas op het eind invallen. Maar dat hoeft voor mij niet, gewoon de stemming volgen zonder zelf te kunnen stemmen is ook leuk.
0
geplaatst: 9 maart 2014, 13:24 uur
5 Sabbath Bloody Sabbath
Rising
4 Overkill
Vol. 4
3 Black Sabbath
Paranoid
2 Never Turn Your Back on a Friend
Sad Wings of Destiny
1 Charge
Sin After Sin
Rising
4 Overkill
Vol. 4
3 Black Sabbath
Paranoid
2 Never Turn Your Back on a Friend
Sad Wings of Destiny
1 Charge
Sin After Sin
0
geplaatst: 9 maart 2014, 14:22 uur
-uffing: Wat Casartelli zegt.
- uffing: 5 dagen vind ik mooi
-uffing: Wat Casartelli zegt.
- uffing: 5 dagen vind ik mooi
0
geplaatst: 9 maart 2014, 17:22 uur
40 Rainbow - Rising +5
31 Black Sabbath - Paranoid +4
7 Motorhead - Overkill
7 Judas Priest - Stained Class +3
7 Riot - Narita +2
5 Saxon - Saxon
5 Budgie - Bandolier
4 Motorhead - Bomber +1
1 Black Sabbath - Sabotage
De keuze is niet reuze in deze classic rock tijdperk. Snel naar 1980
31 Black Sabbath - Paranoid +4
7 Motorhead - Overkill
7 Judas Priest - Stained Class +3
7 Riot - Narita +2
5 Saxon - Saxon
5 Budgie - Bandolier
4 Motorhead - Bomber +1
1 Black Sabbath - Sabotage
De keuze is niet reuze in deze classic rock tijdperk. Snel naar 1980
0
Cured
geplaatst: 9 maart 2014, 19:05 uur
Gezien de reacties gaan we voor chronologisch en in eerste instantie 5 dagen deadline. Voor mezelf is 3 dagen goed genoeg. Aan de andere kant wil ik ook de gelegenheid geven aan users die wat minder thuis zijn in de 80's om eventueel nog wat albums te checken en wat ze brengen qua muziek. In het weekend kan ik dan wat bijwerken qua eindstand en hebben anderen eventueel de gelegenheid om alvast wat in het daaopvolgende jaar te duiken. Maandag is dan steeds de nieuwe startdag. Iedereen heeft niet altijd evenveel tijd en ik heb zelf ook nog andere werkzaamheden.
Mocht 5 dagen te lang zijn of het effect te gering, dan schakelen we terug naar drie. Morgen start ik de 80's op.
Mocht 5 dagen te lang zijn of het effect te gering, dan schakelen we terug naar drie. Morgen start ik de 80's op.
0
geplaatst: 10 maart 2014, 00:56 uur
Dan ga ik nog snel even een metal tag toevoegen aan Milli Vannilli 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 maart 2014, 10:04 uur
Ik ken volgens MuMe precies vijf metalalbums uit 1980 (enfin, dat is toch precies evenveel als uit het hele decennium ervoor), maar daarvan vind ik eigenlijk alleen het debuut van Iron Maiden de moeite waard. Heb nog even verder gekeken, maar qua 'stevige rock' kom ik verder enkel Permanent Waves tegen in mijn hogere stemregionen - verder is het vooral new wave en synthpop wat hier de klok slaat.
0
Cured
geplaatst: 10 maart 2014, 10:11 uur
Casartelli Opteer jij voor een meer variabele stemsleutel ? Ik zou dan wel dat men op minstens 3 albums moet stemmen, maar 4 of 5 mag ook, dus (5)-(4) -3-2-1. Niet op één , want dat trekt waarschijnlijk meer 'losse stemmers' die maar één of 2 albums kennen en alleen op hun favorieten stemmen. Dus als je op 3 albums stemt, is de sleutel 3-2-1. Het is maar een voorstel.(ik heb in 81' eigenlijk maar drie die ik goed of redelijk de moeite waard vind bijvoorbeeld)
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 maart 2014, 10:23 uur
Mwah, ik ben wel voorstander van vaste stemsleutels. Dat je dan het ene jaar wat moois moet laten vallen en het andere jaar wat matigs erbij moet trekken, is gewoon de charme van de geforceerde keuze. In dit jaar zou ik er met 3 stemmen ook nauwelijks uitkomen, maar aangezien ik me tot nu toe wel met het topic bemoeid had, dacht ik, kom, dat lichten we in elk geval maar even toe. 

0
Cured
geplaatst: 10 maart 2014, 10:42 uur
OK, goed. Vaste sleutel is inderdaad wel één vormiger , dus daar houd ik me ook aan. Ik bekijk het ook anders misschien. Je punten mogen best inhouden dat je nummer 3 ook al minder (wat) minder vind, maar iedereen zijn idee daarover. Voor meer 'echte' Metalheads moet dit te doen zijn en het wat ruimer kunnen/willen bekijken.
We zullen zien wat deze week brengt.
We zullen zien wat deze week brengt.
0
Cured
geplaatst: 10 maart 2014, 10:43 uur
1980 :
5 Iron Maiden +5
4 Heaven And Hell +4
3 Blizzard Of Ozz +3
2 British Steel +2
1 Ace Of Spades +1
Deadline: vrijdag a.s. om 23.59 uur (graag meequoten a.u.b.)
Beslist al mijn favoriete jaar van de 80's in het 'hardere' werk. Ik bezit er precies 10 uit dat jaar en had ook geen moeite om hier mijn 5 albums in te vullen. De eerste plek was nog even wat getouwtrek, maar die heb ik toch gegeven aan het debuut van Iron Maiden, een 80's icoon uit de Metal. Het is tevens ook mijn favoriete album van ze met Paul Di Anno nog als snauwende zanger, hoewel de kwaliteit absoluut gedurende de 80's gehandhaafd bleef.
Black Sabbath sloeg met hun album met RJD als zanger keihard terug na het gekwakkel in de 2e helft van de 70's. Het is ook één van mijn favoriete drie BS albums. De ex-zanger daarvan kwam ook sterk terug, zowel qua muziek als persoonlijk/privé met dank aan nieuwe energie en het songwriterschap en geweldige gitaarwerk van de nog jonge Randy Rhoads.
(enige toelichting hoeft niet, mag uiteraard wel)
5 Iron Maiden +5
4 Heaven And Hell +4
3 Blizzard Of Ozz +3
2 British Steel +2
1 Ace Of Spades +1
Deadline: vrijdag a.s. om 23.59 uur (graag meequoten a.u.b.)
Beslist al mijn favoriete jaar van de 80's in het 'hardere' werk. Ik bezit er precies 10 uit dat jaar en had ook geen moeite om hier mijn 5 albums in te vullen. De eerste plek was nog even wat getouwtrek, maar die heb ik toch gegeven aan het debuut van Iron Maiden, een 80's icoon uit de Metal. Het is tevens ook mijn favoriete album van ze met Paul Di Anno nog als snauwende zanger, hoewel de kwaliteit absoluut gedurende de 80's gehandhaafd bleef.
Black Sabbath sloeg met hun album met RJD als zanger keihard terug na het gekwakkel in de 2e helft van de 70's. Het is ook één van mijn favoriete drie BS albums. De ex-zanger daarvan kwam ook sterk terug, zowel qua muziek als persoonlijk/privé met dank aan nieuwe energie en het songwriterschap en geweldige gitaarwerk van de nog jonge Randy Rhoads.
(enige toelichting hoeft niet, mag uiteraard wel)
* denotes required fields.