MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152 #2

zoeken in:
Mijn gok:

1. There will be fireworks
2. Makthaverskan
3. Seasurfer

1. Peter Kernel
2. Makthaverskan
3. Exploding Boy

DjFrankie (moderator)
http://blog.hawaii.edu/hawaiigradinitiative/files/2012/10/slide_15tof.png

Té - The 'convulsive' beauty in the sound is a wild and terrible shudder that grips the body and surpasses perception.

150 pt genomineerd door Bardt1980

Nummer 1 van Aroentje
Nummer laatst van yeahyeahyeah herman Sunderland El Ninjo

deric raven schreef:
Een gehoortest met Jazz er doorheen. De overgang naar het Sonic Youth geluid verloopt niet geheel soepel, maar dat neem ik voor lief. Grappig dat we vervolgens nog eens overschakelen naar Wasted Years van Iron Maiden, maar dan in een hogere versnelling.

DjFrankie schreef:
Heerlijke bak herrie, ik mis hier ook geen zanger want drum en gitaar staan hier op de voorgrond en dat klinkt prima.

Bardt1980 schreef:
Wat is het toch met dit soort bands met hun abnormaal lange bandnamen of titelnummers? De muziek is in ieder geval heerlijk bruut en een ruzie waard met mijn vriendin wanneer er weer een bekeuring voor een snelheidsovertreding op de mat valt.

vleertje schreef:
Best lekkere herrie ik hou wel van een dosis gitaren op zijn tijd.

Au! maar ik voelde hem al aankomen. Wel tof dat een incidentele ontdekking op YouTube het tot de finale heeft geschopt

Spijtig, maar verwacht begin

voor de originele nominatie, maar aan mij is dit helaas niet echt besteed. In ieder geval wel echt een alternatieve plaat

DjFrankie (moderator)
http://i.imgur.com/Hfn0qeu.png

Seasurfer - Stay 159 pt

genomineerd door Bardt1980

Nummer 1 van niemand
Nummer laatst van 2MY

deric raven schreef:
Die Duitsers blijven Duits klinken, hoe goed ze ook hun best doen. Ook altijd het geval bij Dark Wave. Dit lijkt wel erg veel op Placebo.

vleertje schreef:
Inderdaad de Duitse Placebo maar ze kunnen niet aan de originele band tippen.

DjFrankie schreef:
Geen Placebo want dit is namelijk een vrouw, hoewel Molko ook wel van die trekken heeft. Heerlijke zuig muziek.

sokra schreef:
Idd, Placebo goes shoegaze, wel erg hol geproduceerd en mede daardoor ook wat anoniemer.

En dan staat Anna Aaron zeker op 13?

DjFrankie (moderator)
Bardt1980 schreef:
En dan staat Anna Aaron zeker op 13?

Nee die komt later

Oh grappig ik ben dus Stay steeds meer gaan waarderen naarmate ik het vaker hoorde.

DjFrankie (moderator)
http://www.cliparthut.com/clip-arts/23/number-13-clip-art-23989.png

Secret Colours - Blackhole 160 pt

genomineerd door Salvadore

Nummer 1 van niemand
Nummer laatst van Poeha deric raven Gretz

2MY schreef:
Ik heb wel wat met het samenspel tussen een eenvoudige zangmelodie en een chaotische instrumentatielijn. Het resultaat is dikwijls verrassend en intrigerend. Hier is dat ook. Erg goed. Had ik het eerder gekend, dan had ik het mogelijkerwijs zelf genomineerd.

deric raven schreef:
Te chaotisch, zonde, die Happy Mondays achtige zang is wel leuk.

DjFrankie schreef:
Ja een goed popnummer, goeie spannende clip erbij, ik zie hier geen chaos in, juist super relaxed.

herman schreef:
Charmant psychedelisch popliedje, lekker lo-fi en er gebeurt vanalles. Leuk!

Bardt1980 schreef:
Mooi gelaagd nummer. De zang past er ook perfect bij. Ik zie deze nog wel ver komen.

Aroentje schreef:
Mijn gok:

1. There will be fireworks
2. Makthaverskan
3. Seasurfer

Die eerste 2 staan bij mij heel laag (14 en 13) dus dat zou wel een deceptie zijn.

DjFrankie (moderator)
http://www.cliparthut.com/clip-arts/71/number-12-clip-art-71105.png

Glass Candy – Warm In The Winter 163 pt

Genomineerd door yeahyeahyeah

Nummer 1 van yeahyeahyeah
Nummer laatst van niemand

2MY schreef:
Hopla, we beginnen met een klein feestje! En we zijn allemaal mooi vanbinnen, kan het nog beter

yeahyeahyeah schreef:
Pure liefde op een hoogpolig synthtapijt.

Aroentje schreef:
Leuke popsong, maar iets te lang uitgerokken. De stem overtuigd mij ook niet helemaal

Papartis schreef:
idee is leuk, uitvoering minder.

Sunderland schreef:
Dit kan weinig kwaad doen bij mij omdat het licht verteerbaar is, huppelig en vrolijk, maar het is zelden lang houdbaar.

Jammer, nu al. Eén van mn ontdekkingen

DjFrankie (moderator)
https://www.instagraph.com/media/cache/on_11_matte_275_275.jpg

The Orwells - The Righteous One 164 pt

Genomineerd door BuzzLightyear

Nummer 1 van 2MY
Nummer laatst van Aroentje en remcodulac

2MY schreef:
Dit rockt dan weer zoals ik het op festivals graag heb: energiek en meezingbaar. Attitude van 'je m'en fous' en 'I ain't gonna be part of your system' inclusief. Goed!

DjFrankie schreef:
Goed nummer, dit nummer is af en klinkt erg van deeze tijd, vermengt met wat 90's invloeden. Kan ook ver komen.

deric raven schreef:
Dit heeft wel veel van Pixies weg, maar daar ben ik ook een groot liefhebber van.

herman schreef:
Nogal Pixies-achtig inderdaad. Klink ook prima, al verlies ik op een gegeven moment wel mijn aandacht. Er mist toch net iets wat het echt speciaal maakt.

Bardt1980 schreef:
Energiek nummer! Naast de Pixies haal ik ook wel Jim Morisson er uit. Dat kan tricky uitpakken maar is hier heel degelijk uitgevoerd. Ontdekking!

2MY
Och... nu al? Ik was echt overtuigd dat dit top 3 ging worden....

Seasurfer 14e

Makthaverskan gaat sowieso de top 3 halen.

Mijn nummer 15, 14 en 13 zitten nog in de race... Mijn nummer 12, 7, 6 en 5 zijn er al uit.

DjFrankie (moderator)
http://www.101fundraising.org/wp-content/uploads/2012/03/top10.jpg

Rykarda Parasol - Atheists Have Songs Too 171 pt

Genomineerd door remcodulac

Nummer 1 van remcodulac Salvadore
Nummer laatst van DjFrankie BuzzLightyear

deric raven schreef:
Deze is ook erg mooi, Cave piano’tje en een mooie verlopen zangeres.

stoepkrijt schreef:
De lage zang vind ik niet prettig, maar in de tweede helft wordt de zang beter. De melancholische piano door het hele nummer heen werkt bezwerend en de oohooh's in het outro zijn ook erg mooi

vleertje schreef:
Ja hoor helemaal mijn kopje thee deze. Siouxsie komt soms vocaal om de hoek kijken. Verder inderdaad Caveriaans sfeertje. Zouden Cave en Siouxsie ooit amoreus geweest zijn en Rykarda daar het product van zijn? Kopje thee doe de hele pot maar.

dynamo d schreef:
Nou...ik vind er dan weer geen ruk aan

DjFrankie schreef:
... aardige song maar geen hoogvlieger hier.

En daar gingen mijn nummer 9 en mijn nummer 2.

Oei, mijn nummers 2, 3 en 4 op de laatste drie plaatsen. Dat doet pijn. Van Seasurfer had ik dit absoluut niet verwacht, van de andere twee zag ik het al wel aankomen, maar het blijft jammer.

Dank Remcodulac voor mn ontdekking van mevrouw Parasol

DjFrankie (moderator)
http://www.clker.com/cliparts/3/e/9/9/1245995173828584493number-9.svg.hi.png

The Handsome Family - Far From Any Road 179 pt

genomineerd door herman

Nummer 1 van Justus18 deric raven
Nummer laatst van 11iS stoepkrijt

deric raven schreef:
Dit is helemaal mijn ding; lekker duister.

2MY schreef:
Bangelijke serie, perfecte soundtrack. Geen idee of ik het nummer even hoog zou waarderen als ik de beelden niet voor m'n netvlies voorbij zou zien flixen, maar dat is een niet ter zake doend mysterie. Binnenkort eens op zoek gaan naar het tweede seizoen...

DjFrankie schreef:
Prachtig donker nummer, met 2 stemmen die geweldig bij elkaar passen. Dit nummer nodigt uit om de film te bekijken.

Salvadore schreef:
lijkt op Summer Wine in de live uitvoering van The Corrs (waarin Andrea Corr en Bono tegen elkaar inzingen)

Had ik niet zo vroeg verwacht, maar ik klaag niet want uit mijn top 8 is enkel nog maar mijn nummer 1 al geweest. Nu hopelijk snel nog mijn nummer 13

DjFrankie (moderator)
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/17/37/f8/1737f8b3e91efbf4f3e10ab5c088afa8.jpg

Department S - Is Vic there? 185 pt

Genomineerd door BuzzLightyear

Nummer 1 van dynamo d
Nummer laatst van niemand

Svendra schreef:
Niet heel speciaal en een tikkie eentonig.

herman schreef:
De jokers vind ik eigenlijk wat onnodig in dit spel, voor mijn gevoel is dit ook een heel bekend nummer. Maar toch ook wel heel goed...

Sunderland schreef:
Bekende naam, bekende titel en uiteindelijk herken ik het geluid ook weer. Klinkt mij te gedateerd.

deric raven schreef:
eigenlijk wel een klassieker te noemen. Mooi die typerende jaren 80 dramatiek. Ik vind deze altijd wel op Ice Age van Joy Division lijken.

Mooi dat Void Vision nog meedoet, mijn grootste ontdekking uit de finale.

DjFrankie (moderator)
http://www.sclibrary.info/wp-content/uploads/2012/10/6by6MED5.png

Exploding Boy - London 190 pt

Genomineerd door sokra

Nummer 1 van DjFrankie El Ninjo
Nummer laatst van dynamo d Svendra

DjFrankie schreef:
Iedereen zou van zijn stoel vallen als ik dit niet zou kunnen waarderen, heerlijke post-punkrock waar hele volksstammen op mee kunnen springen. Goed! Zou wel eens heel ver kunnen komen

Bardt1980 schreef:
...beetje Chameleons, beetje Cult, beetje dit beetje dat. Weinig origineel, maar wel goed uitgevoerd!

herman schreef:
Zo, goede plaat zeg! Klinkt een beetje als Kasabian, maar dan met een fijnere stem. Geweldig refrein ook.

stoepkrijt schreef:
Prima alternatieve rock. De schreeuwerige zang past er goed bij.

vleertje schreef:
Fijne band, verrassing tijdens Wave & Gothic treffen 2012, alwaar dit ineens heel fijn licht binnen viel in het zonnetje. Verbaast me niet dat dit hier ook bij bijna iedereen in het straatje past.

http://www.smashingmagazine.com/images/ampersands/ampersand_nilland.png

Void Vision - Sour 190 pt

Genomineerd door Salvadore

Nummer 1 van herman
Nummer laatst van Justus18 Bardt1980 Co Jackso
Papartis

Svendra schreef:
Ik had twijfels aan het begin, maar door kleine variaties wordt het toch een leuk nummer.

Sunderland schreef:
Lekker! Bevat alle elementen die ik fijn vind aan een electronicnummer, maar toch mis ik nog iets.

herman schreef:
Klinkt als de electroclash van begin 00's waar ik destijds dol op was. Lekker 80s en met mooie melodieën. Even opzoeken leert me dat dit erg recent is. Jammer dat dit vorig jaar langs me heen is gegaan, had het goed gedaan in mijn MuMeAfrekening.

vleertje schreef:
Lekker dynamische electro de vrouwenstem vind ik hier ook heel fijn in.

Mijn nummer 1 en 3 in 1 update...

Net als mijn nummer 2 grote ontdekkingen, waarvoor dank.
Mijn nummer 2 moet dan maar winnen, ik heb net nog haar album gedraaid...

Wel balen dat dat vuurwerk zoveel geweldige nummers achter zit houdt.

herman schreef:
Mijn nummer 1 en 3 in 1 update...

Net als mijn nummer 2 grote ontdekkingen, waarvoor dank.
Mijn nummer 2 moet dan maar winnen, ik heb net nog haar album gedraaid...

Wel balen dat dat vuurwerk zoveel geweldige nummers achter zit houdt.

Daar ben ik het wel mee eens dat vuurwerk is voor mij slechts een babypijltje.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:02 uur

geplaatst: vandaag om 11:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.