MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / That's Soul!! Ladder (Editie 2)

zoeken in:
Mb.
50tracks schreef:
Dyke & The Blazers - We Got More Soul

Deze staat al in de lijst. Misschien deze of deze als vervanger?

"It's Your Thing" is prima al vervanger Mb.

jeroentjuhh schreef:

Van alles en nog wat deze keer. Van de jaren '60 tot heel recent.
Een goede gelegenheid om Myles Sanko een beetje in de spotlights te zetten. Een heerlijk album heeft de beste man gemaakt!

Dat is gelukt. Ik denk dat ik die plaat maar eens ga luisteren.
Verder was het genieten van Cane and Able, en Junior Walker & The Allstars (lekker die toeter!).

Alles in ondertussen bijgewerkt. We hebben nu nog 5 nummers nodig om 1000 vol te maken. Vanwege de huidige verdeling ben ik zo vrij geweest om de invulling van deze 5 nummers van mijn eigen site te halen. En wel van de top25 van 2013. Er zit nu namelijk veel oude soul in en ik wilde er wat nieuwere in verwerken. Dus met jullie goedkeuren zijn de laatste vijf nummers:

996. Blood Orange – Chamakay
997. Gregory Porter – Liquid Spirits
998. Charles Bradley – Victim of Love
999. FKA Twigs – Papi Pacify
1000. The Weeknd – Belong to the World

Oneens? Dan hoor ik het graag.

Eens al prefereer ik toch de oudere soul.

Trouwens zijn die laatste 2 echt soul, ik hoor het niet echt.

laxus11 schreef:
Eens al prefereer ik toch de oudere soul.

Trouwens is die laatste echt soul, ik hoor het niet echt.

Dat kan je dan in je stemmen laten blijken

Ik twijfel ook over de laatste twee.

Ja denk niet echt dat ze me stem krijgen of het moet wel een echt slechte ladder zijn

FKA Twigs mag dan de nieuwe hipster R&B ster zijn. Ik vind het soulgehalte ook erg laag. Maar goed het is wel de nieuwe lichting alternatieve R&B en daarmee wel aardig om ook in de lijst te hebben.

Mb.
Eigenlijk vind ik alleen dat nummer van Charles Bradley een soulsong. Blood Orange is naar-de-80's-en-90's-knipoogde-R&B, Gregory doet aan een soort oudbollige vocal jazz, FKA Twigs is hipster gedoe dat ergens tussen Electronic en R&B zweeft, en The Weeknd sluit daar ook wel mooi op aan. Prima toch?

Streep eronder en laten we beginnen...

Leuke vraag toch? 'What's soul?'

Is Marvin Gaye een soul of R&b zanger?.. Het is niet van vandaag of gisteren dat de stijlen minder duidelijk af te bakenen zijn.
Beginnend in de jaren 70 zijn we via funk/jazz/soul-fusion, disco soul, hiphop, New Jack swing, Acid jazz, triphop, Neo soul, retro soul, nu sinds een paar jaar bij de zogenaamde pbr&b (ofwel alternatieve r&b) terecht gekomen. Een groot deel van deze stijlen zijn terug te vinden in dit topic.

The Weeknd, FKA Twigs en Blood Orange zijn volgens mij allemaal pbr&b. How to dress well en mijn nominaties Frank Ocean en Miguel mag je daar ook onder rekenen. Ik houd er wel van, zoals ik het betere werk uit al deze stijlen wel kan waarderen, totdat het uitgemolken is wellicht.

Overigens heeft The Weeknd wel betere nummers gemaakt vind ik. Met name op House of balloons staan er een paar, maar ook Montreal of The fall (die ik dan ook nomineerde) vind ik erg goed.

Poeha schreef:
Streep eronder en laten we beginnen...

Dan moet ik eerst nog "even" loten. Ik ha daar vandaag een begin mee maken. Want ik wil er ook voor zorgen dat ze nummers linkjes mee krijgen.
Hoop dat we ergens in de aankomende week kunnen starten.

Voor de eerste ronde neem je de nummers 1-100/150 uit de eerste editie zeker niet mee? Zoiets was je eerder van plan dacht ik.

Ik neem ze wel mee, maar die kunnen niet tegen elkaar loten. Een gewogen loting zeg maar.

Omdat de loting altijd wat tijd in beslag neemt probeer ik vast wat warm te draaien.

Wisten jullie bijvoorbeeld dat dit nummer vorig jaar de hoogste nieuwere soul was. Het stond op 35...

Nieuwere soul die ondertussen ook al bijna 20 jaar oud is

Toch nog één nummer in de top 100 uit de laatste 10 jaar trouwens:
63 . Amy Winehouse - Back to Black

Reijersen schreef:
Omdat de loting altijd wat tijd in beslag neemt probeer ik vast wat warm te draaien.

Wisten jullie bijvoorbeeld dat dit nummer vorig jaar de hoogste nieuwere soul was. Het stond op 35...
(embed)

En terecht, maar er doen in deze editie meer blikvangers van hem mee. Die zouden ook hoge ogen moeten kunnen gooien. Go for it, Maxwell.

Druk bezig met de loting vanavond. Gaan wederom van 12:00 tot 12:00 spelen. Wellicht starten we dus morgen. Zal nog niet in één keer alle ladders + linkjes kunnen plaatsen, maar de eerste paar ladders wel en dan komen wel twee of drie dagen door.

Zo goed bezig Daniel

Heb er zin in

Ik ben al een met een paar vaste topics gestopt om me hier eens volledig op te kunnen storten. Want ik heb in de vorige editie een aantal geweldige ontdekkingen mogen doen, maar ben bang dat ik er minstens zoveel ben misgelopen.

Gewoon meer met 2 ladders?

laxus11 schreef:
Gewoon meer met 2 ladders?

Shoot! Dan had ik er 4 voor moeten bereiden. Begin maar even met één.

Dat was de vorige keer ook al daarom die vraag

Mb.
En de eerste 2 gaan door naar de volgende ronde?

De eerste drie toch wel? Moet wel minimaal, anders hou je na één ronde van 1000 maar 400 over. Kan wel eens 4 zijn dan ...

Eerste drie inderdaad.

Liggen die andere 2 er dan ook meteen uit of zijn er nog herkansingen

Salvadore schreef:
Liggen die andere 2 er dan ook meteen uit of zijn er nog herkansingen

Liggen er uit. Deze ladder is meer rechttoe rechtaan als de MuMe Ladder

We beginnen met 2 ladders tegelijk. Ik zorg er wel voor dat vanavond nieuwe ladders met linkjes klaar zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:52 uur

geplaatst: vandaag om 21:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.