MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / That's Soul!! Ladder (Editie 2)

zoeken in:
laxus11:
Earth, Wind and Fire - That's The Way of The World één van de mooiste nummers van deze superband.

Edgar18 schreef:
1. Jean Plum - Back to You
3. Smokey Robinson - The Track of My Tears

Deze moeten vervangen worden.

heeft hij al gedaan kijk maar naar de post boven mij

Poeha schreef:

Quincy Jones with Barry White, James Ingram, Al B. Sure & El DeBarge - The Secret Garden
The Isley Brothers - Contagious

Deze mag je vervangen.

Ik wil niet vervelend zijn maar die 3 passen toch goed hier in dit topic?

Vooral die eerste 2.

laxus11 schreef:
Ik wil niet vervelend zijn maar die 3 passen toch goed hier in dit topic?

Vooral die eerste 2.

Het moet er 2 zijn en één keer meedoen vind ik wel genoeg

Oh dan heb ik niks gezegd

Minneapolis schreef:
laxus11:
Earth, Wind and Fire - That's The Way of The World één van de mooiste nummers van deze superband.

Vind ik ook daarom ook genomineerd

Reijersen schreef:
(quote)

Deze mag je vervangen.

Prima, maar vreemd want ik heb met ctrl-f toch echt gecheckt of de nominaties al of niet waren genoemd. Blijkbaar werkt die functie slechts op de pagina waar je je bevindt.

Poeha schreef:
(quote)

Prima, maar vreemd want ik heb met ctrl-f toch echt gecheckt of de nominaties al of niet waren genoemd. Blijkbaar werkt die functie slechts op de pagina waar je je bevindt.

Dar klopt. Je kunt het zoekvenstertje onder de kop van dit topic gebruiken ('zoek bericht of gebruiker'), om in het hele topic te zoeken. Vervolgens kun je cmdF gebruiken om te zoeken binnen de de uitkomsten die dan getoond worden (of anders per pagina).

Dat zoekvenster ken ik ook, maar...of ik heb niet goed opgelet, of mijn spelling klopte niet. In ieder geval bedankt voor je reactie

Ik heb van het weekend het één en ander beluisterd en ik vermaakte me prima. Ik vind persoonlijk dat de songs die op het randje zitten van genre aanduiding juist een verrijking zijn tussen het soul en funk geweld. Het wordt een mooie startlijst.

Reijersen schreef:
Ik heb van het weekend het één en ander beluisterd en ik vermaakte me prima. Ik vind persoonlijk dat de songs die op het randje zitten van genre aanduiding juist een verrijking zijn tussen het soul en funk geweld. Het wordt een mooie startlijst.
De nominaties worden dus beoordeeld op soul-gehalte voor dit topic, dat is mooi. Ik vind het zo nu en dan best lastig om te bepalen of iets wel/niet soul is. Inmiddels heb ik al redelijk wat nominaties beluisterd en er zitten nummers bij die ik zelf niet eens een twijfelgeval vind en waar ik voor geen millimeter soul in kan herkennen. Ben in die zin wel benieuwd welke nummers dan voor jou op het randje zitten, met name om zelf een indruk te krijgen van het genre en wat dan nog net wel als soul telt. Een mooie startlijst is het inderdaad al, in vrijwel alle nominatielijstjes staan favorieten/ontdekkingen.

Salvadore schreef:
(quote)
De nominaties worden dus beoordeeld op soul-gehalte voor dit topic, dat is mooi. Ik vind het zo nu en dan best lastig om te bepalen of iets wel/niet soul is. Inmiddels heb ik al redelijk wat nominaties beluisterd en er zitten nummers bij die ik zelf niet eens een twijfelgeval vind en waar ik voor geen millimeter soul in kan herkennen. Ben in die zin wel benieuwd welke nummers dan voor jou op het randje zitten, met name om zelf een indruk te krijgen van het genre en wat dan nog net wel als soul telt. Een mooie startlijst is het inderdaad al, in vrijwel alle nominatielijstjes staan favorieten/ontdekkingen.

Nou, bijvoorbeeld een Jon Lucien. Of die Latijnse nominaties.

Ja, Jon Lucien vind ik ook wel op het randje maar nog wel net op de rand vanwege de zang, dat gitaargepingel vind ik nu niet zo karakteristiek voor soul. De Latin Music nominaties zou ik zelf eerder als wereldmuziek typeren of meer specifiek in de jazz-hoek gooien maar de meeste van deze nominaties hebben wel een instrumentatie en groove die zeker raakvlak met soul of eerder nog funk hebben. Dus deze snap ik nog wel, al zijn het wel buitenbeentjes vergeleken met de rest.

Mb.
In alle eerlijkheid, soul is een aanduiding die zijn betekenis heeft verloren. Dat blijkt wel uit dit topic.

To be sure: dat bedoel ik niet negatief.

Toch probeer ik het wel een beetje te kunnen vatten

Je hebt wel weer lekker genomineerd trouwens, nummer 5 en zeker 6 en 7 zijn erg goed! Overigens hoef je je nergens voor te verontschuldigen, gewoon je mening neerpennen!

Sommigen hebben trouwens de beste nominaties voor de derde nominatieronde bewaard, heel apart!

Het lastige van zo'n discussie is hoever je gaat met de zijwegen. Veel van de aftakking-nominaties begrijp ik en kan ik zeker inkomen. Ook al is het niet per sé 100% soul.

Mb.
Maar er zijn ook veel nummers die toch vrij gemakkelijk als funkmuziek bestempeld kunnen worden?

Jawel, het topic heet That's Soul maar dit is van oorsprong een soul-funk topic, althans zo heb ik het toch begrepen (en Funk is toch ook gelinkt aan Soul?)

Mb.
Tegenwoordig wordt een soulnummer met een duidelijke groove al snel funky genoemd, ja. Net zoals een zanger met een warme stem als snel soul heeft. Dat geeft wat mij betreft wel de "leegheid" van de termen aan. Maar ik plaag slechts een beetje. Dit is inderdaad van oorsprong een soul-funk topic. Gelukkig maar, want die verscheidenheid aan nummers maakt dit topic juist zo mooi. Laat dat duidelijk zijn!

Reijersen schreef:
Quincy Jones with Barry White, James Ingram, Al B. Sure & El DeBarge - The Secret Garden
The Isley Brothers - Contagious

Deze mag je vervangen.

The Family Stand - Education of Jamie
Michelle Gayle - Happy Just To Be With You

*reserve*
The Foundations - Baby Now That I've Found You

De laatste avond om te nomineren!

Oh shit!
Edit: snel in elkaar gezet.
01. Black Ivory - You And I
02. The Dramatics - Gimme Some (Good Soul Music)
03. Graham Central Station - Hair
04. Ohio Players - Ecstasy
05. Detroit Spinners - I'll Be Around
06. Average White Band - Let's Go Round Again
07. Swamp Dogg - The World Beyond
08. Fertile Ground - Spirit World
09. Chicago - Make Me Smile
10. Beth Hart - Sky Full Of Clover

Met de laatste 2 zoek ik de grenzen van soul op.

Weinig tijd gehad de laatste tijd, weet nog niet of het me gaat lukken...

Dee Dee Warwick -You're No Good
The Foundations - Baby Now That I Found You
Maxwell - Sumthin' Sumthin'
The Dynamics - Ice Cream Song
Dyke & The Blazers - We Got More Soul
The Isley Brothers - Nobody But Me
Miguel - How Many Drinks?
Anthony Hamilton (Feat. Latoiya Williams) -My First Love
Jeremih - Birthday Sex
Angie Stone (Feat. Anthony Hamilton) - Stay For A While

Laura Lee - It Ain't What You Do (But How You Do It)
Millie Jackson - Summer (The First Time)
Mavis Staples - Chocolate City
Jr Walker & The All Stars - Road Runner
Cane and Able - Don't Knock My Love
Daniel Lemma - Anything Can Happen
Hank Ballard - From The Love Side
India.Arie - Can I Walk With You
Myles Sanko - Forever Dreaming
Myles Sanko - Come On Home

Van alles en nog wat deze keer. Van de jaren '60 tot heel recent.
Een goede gelegenheid om Myles Sanko een beetje in de spotlights te zetten. Een heerlijk album heeft de beste man gemaakt!

Ben wel net te laat zie ik nu, maar Reijersen zal mijn nominaties toch nog wel meenemen hoop ik

No problemo.

Ik ga alles weer bij werken deze week. Dus, wordt vervolgd...

Gast
geplaatst: vandaag om 18:46 uur

geplaatst: vandaag om 18:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.