MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / That's Soul!! Ladder (Editie 2)

zoeken in:
Mb.
Puntentelling: 4-3-2-1

Ronde 1 - Ladder 11:
7 Ann Peebles - Trouble, Heartaches and Sadness +3
6 Latimore - Let's Straighten it Out +4
5 Baby Huey & the Babysitters - Hard Times +2
1 Minnie Riperton - Reasons
1 Sam & Dave - Soul Man +1

Ronde 1 - Ladder 12:
6 Bill Withers - Grandma's Hands +3
6 Gwen McCrae - 90% Of Me is You +4
5 Otis Redding - Hard to Handle +1
3 Aretha Franklin - Think +2
Average White Band - Let's Go Round Again

Deadline 12.00 uur

Ladder 11: Het nummer van Latimore is mij dierbaar. Latimore laat de tekst leven. Je gelooft dat hij het zat is en dat hij het goed wil maken. Niet ver daar achter volgt voor mij Ann Peebles met haar beste song. Dat zegt wat, want het oeuvre van Ann is al niet te versmaden. Ze legt zo veel emotie in dit nummer. En ik geef Baby Huey dan twee punten voor het beukende Hard Times. Verder nog een puntje voor de klassieker van Sam & Dave. Ik kan me goed vinden in het commentaar van Minneapolis, maar ik heb absoluut niks met de "engelenzang" van Minnie. Ik weet echter dat veel mensen daar gecharmeerd van zijn, daarbij komt de klassiekerstatus van Soul Men, en het feit dat Hard Times een favoriet is van velen. Kortom, ik vrees voor Latimore. Maar ik laat me graag weer verrassen.

Ladder 12: Toch wel het beste nummer van Gwen, dit 90% Of Me Is You. Verdient de volle punten. De song van Bill is ook ijzersterk, en Think vind ik één van de betere van Aretha. Ik geef nog een punt aan Otis, want Otis zingt hier op de automatische piloot. Veel mensen denken dat alles wat de zanger inzong in goud veranderde, maar daar ben ik het niet mee eens. De cover van Black Crowes vind ik eigenlijk beter.

Ronde 1 - Ladder 11:

9 Latimore - Let's Straighten it Out +3
9 Baby Huey & the Babysitters - Hard Times +4
7 Ann Peebles - Trouble, Heartaches and Sadness
3 Minnie Riperton - Reasons +2
2 Sam & Dave - Soul Man +1

Ronde 1 - Ladder 12:

10 Gwen McCrae - 90% Of Me is You +4
6 Otis Redding - Hard to Handle +1
6 Bill Withers - Grandma's Hands
5 Aretha Franklin - Think +2
3 Average White Band - Let's Go Round Again +3

Deadline 12.00 uur

Ad 11: Pittige ladder van nummers met een klassieker status. Hard Times vind ik fantastisch dus zonder discussie 4 punten, Latimore kabbelt lekker met mooie zang, idem voor vrolijke Minnie. Soul Man heb ik nooit zo heel bijzonder gevonden. De Troubles van Peebles vind ik niet echt onderscheidend.

Ad 12.
Wordt het toch een makkie voor Gwen in deze ladder … Zelf vind ik het niet zo’n beste ladder, ik ben nooit een fan geweest van Grandma’s Hands (en met deze YouTube-link vind ik er helemaal niks aan), best wel een saai nummer maar vertolkt door Withers lijkt het nog wat en dan dat reclamedeuntje Think of is het toch Freeedoooom … dat is inmiddels wel overplayed. Aretha is natuurlijk een fantastische zangeres, en krijgt dan maar de 2 punten want Hard to Handle vind ik eigenlijk een 13 in een dozijn nummer. AWB is meer uptempo, ook zeker geen topper maar je wordt er in ieder geval eerder vrolijk van dan bij de rest. Voor de soul-experts zal deze ladder wel een makkelijke invuloefening zijn, van mij mogen de bekende stokpaardjes netjes ingepakt en opgeborgen worden.

Mb. schreef:
...De cover van Black Crowes vind ik eigenlijk beter.

Don't push it!

Ok, ik ga al dekking zoeken

Mb.

Ronde 1 - Ladder 11:

11 Latimore - Let's Straighten it Out 2
10 Baby Huey & the Babysitters - Hard Times 1
7 Ann Peebles - Trouble, Heartaches and Sadness
7 Minnie Riperton - Reasons 4
5 Sam & Dave - Soul Man 3

Ronde 1 - Ladder 12:

10 Gwen McCrae - 90% Of Me is You
10 Bill Withers - Grandma's Hands 4
8 Otis Redding - Hard to Handle 2
6 Aretha Franklin - Think 1
6 Average White Band - Let's Go Round Again 3

Deadline 12.00 uur

Ladder 11 houdt voor mij niet over. Ann Peebles doet me niks en voor Hard Times loop ik ook niet erg warm. De andere drie nummers zijn heel aardig en strijden dan ook met elkaar om de punten.

Ladder 12 herbergt twee van mijn favoriete soulartiesten. Bill Withers krijgt de volle punten, Otis twee. Daartussen heeft zich de Average With Band genesteld, een heerlijk vrolijk up-tempo nummers van deze mannen. Aretha is nooit mijn favoriet geweest al verdiend een klassieker als deze eigenlijk wel een plekje in de lijst.

Leuk trouwens die levendigheid van dit topic en de persoonlijke commentaren, en sorry voor mijn commentaar daarop in het begin. Ik wist duidelijk nog niet helemaal hoe het werkte (mijn eerste ladder waar ik aan mee doe). Leuk topic!

Ronde 1 - Ladder 11:

14 Baby Huey & the Babysitters - Hard Times 4
13 Latimore - Let's Straighten it Out 2
10 Minnie Riperton - Reasons 3
8 Ann Peebles - Trouble, Heartaches and Sadness 1
5 Sam & Dave - Soul Man

Ronde 1 - Ladder 12:

14 Bill Withers - Grandma's Hands 4
12 Gwen McCrae - 90% Of Me is You 2
11 Otis Redding - Hard to Handle 3
7 Aretha Franklin - Think 1
6 Average White Band - Let's Go Round Again

Deadline 12.00 uur

Ladder 11: Heerlijke funkstamper van Baby Huey, voor Minnie heb ik altijd een zwak gehad, Latimore is gewoon erg fijn en zo blijft er maar 1 schamel puntje over voor een prachtig nummer van Ann Peebles. Sterke ladder dus!

Ladder 12: Bill Withers duidelijk 4 punten voor mij, 1 van mijn favorieten van Otis, Gwen is een leuke ontdekking (kwam me niet bekend voor ). AWB heeft wel betere nummers, dus toch maar een puntje voor Aretha, die ook zeker betere nummers heeft.

Minneapolis schreef:
(quote)

Don't push it!
Maar hij heeft wel gelijk

Ronde 1 - Ladder 11:

17 Baby Huey & the Babysitters - Hard Times +3
13 Latimore - Let's Straighten it Out
12 Minnie Riperton - Reasons +2
9 Ann Peebles - Trouble, Heartaches and Sadness +1
9 Sam & Dave - Soul Man +4

Ronde 1 - Ladder 12:

16 Bill Withers - Grandma's Hands +2
14 Otis Redding - Hard to Handle +3
12 Gwen McCrae - 90% Of Me is You
11 Aretha Franklin - Think +4
7 Average White Band - Let's Go Round Again +1

Deadline 12.00 uur

Ladder 11: Het nog altijd geweldige Soul Man krijgt hier de 4 punten, baby Huey ook een heerlijk funk plaatje, Minnie is ook een prima ontdekking en had niet gedacht dat het zo zou swingen.
Ann is gewoon degelijk en van Latimore vond ik het vorige nummer beter.

Ladder 12: Think en Hard To Handle zijn 2 fantastische klassiekers en ook Grandma's Hands is geweldig, Average is een leuke ontdekking en Gwen is degelijk maar geen punten in deze ladder.

Mb.
Wat conventioneel, Laxus. En ik was nog zo trots op je!

Ronde 1 - Ladder 11:

21 Baby Huey & the Babysitters - Hard Times +4
15 Latimore - Let's Straighten it Out +2
15 Minnie Riperton - Reasons +3
10 Ann Peebles - Trouble, Heartaches and Sadness +1
9 Sam & Dave - Soul Man

Ronde 1 - Ladder 12:

19 Bill Withers - Grandma's Hands +3
16 Otis Redding - Hard to Handle +2
16 Gwen McCrae - 90% Of Me is You +4
12 Aretha Franklin - Think +1
7 Average White Band - Let's Go Round Again

Deadline 12.00 uur

In Ladder 11 was meteen duidelijk dat het banale Soul Man punteloos zou blijven, terwijl het bovenin vechten was voor de punten, Baby Huey weegt dan iets zwaarder dan Minnie, en Latimore iets zwaarder dan Peebles. Aretha heeft twee stoffige hits waarvan ik geen enkele nood voel ze af te blazen, I Say a Little Prayer en deze. Toch nog een punt, want AWB is wel erg zoetsappig. Gwen McCrae is idd vertegenwoordigd met een van haar beste nummers. Wellicht zorgt de meer platgespeelde Bill er zelf mee voor dat het maximum naar haar gaat.

Ronde 1 - Ladder 11:

23 Baby Huey & the Babysitters - Hard Times +2
18 Latimore - Let's Straighten it Out +3
16 Minnie Riperton - Reasons +1
14 Ann Peebles - Trouble, Heartaches and Sadness +4
9 Sam & Dave - Soul Man

Ronde 1 - Ladder 12:

22 Bill Withers - Grandma's Hands +3
20 Otis Redding - Hard to Handle +4
17 Gwen McCrae - 90% Of Me is You +1
12 Aretha Franklin - Think
9 Average White Band - Let's Go Round Again +2

Deadline 12.00 uur

Ladder 11 is overduidelijk het einde voor de evergreen van Sam & Dave. Baby Huey heb ik een hele tijd geleden helemaal grijs gedraaid en heeft daardoor flink wat glans voor mij verloren (blijft nog wel een goed nummer, uiteraard). Ik hou erg van Minnie, maar zij heeft betere nummers. Latimore is de lachende derde (of is Mb. dat?). Ann Peebles favoriete nummer krijgt de volle mep.
Ladder 12 betekent weer nul punten voor een evergreen. Gwen's nummer is goed, maar ik ben er ook snel op uit gekeken (misschien omdat ik al bekend was met de sample uit hip-hop nummers). Hard To Handle is een van mijn favorieten van Otis en dat geldt ook voor Bill's Grandma's Hands.

Staat verdorie heel Lewis Taylor's debuutplaat gewoon op LastFM.
"Whoever" (die staat voor morgen op de rol) was de enige die ik kon vinden op Youtube, en die is zelfs nu geblokkeerd. Ik had maar wat graag Bittersweet gekozen, maar ik wil Reijersen's administratie niet in de war schoppen. Dan is het hek ook van de dam natuurlijk.

Je kan me taggen wat je wilt. Not gonna happen

Ronde 1 - Ladder 11:

27 Baby Huey & the Babysitters - Hard Times +4
18 Latimore - Let's Straighten it Out
18 Minnie Riperton - Reasons +2
17 Ann Peebles - Trouble, Heartaches and Sadness +3
10 Sam & Dave - Soul Man+1

Ronde 1 - Ladder 12:

25 Bill Withers - Grandma's Hands +3
24 Otis Redding - Hard to Handle +4
19 Gwen McCrae - 90% Of Me is You +2
12 Aretha Franklin - Think
10 Average White Band - Let's Go Round Again +1

Deadline 12.00 uur

Ad. 11: snel klaar, snel duidelijk met Huey en Ann als uitblinkers

Ad. 12: Think nooit veel aan gevonden. Sterke Otis en Bill.

Reijersen schreef:
Je kan me taggen wat je wilt. Not gonna happen

Ach, je maakt het nog een beetje goed met je stemmen. Dat scheelt.

Ronde 1 - Ladder 11:

31 Baby Huey & the Babysitters - Hard Times +4
20 Latimore - Let's Straighten it Out +2
19 Minnie Riperton - Reasons +1
17 Ann Peebles - Trouble, Heartaches and Sadness
13 Sam & Dave - Soul Man +3

Ronde 1 - Ladder 12:

26 Bill Withers - Grandma's Hands +1
24 Otis Redding - Hard to Handle
21 Gwen McCrae - 90% Of Me is You +2
15 Aretha Franklin - Think +3
14 Average White Band - Let's Go Round Again +4

Deadline 12.00 uur

Ladder 11: Tja, Hard Times behoort wat mij betreft tot de beste 20 tracks die hier meedoen (voor zover ik alles ken). Verder moet ik van Latimore toch maar eens een best of gaan aanschaffen. Dit is al het tweede mooie nummer. Verder ook nog prima nummers.

Ladder 12: Zoals ik niets met Terry Callier heb, zo heb ik (in iets mindere mate) niets met Otis Redding. Dit is op zich nog een aardig nummer van hem. Een absolute ontdekking is de discotrack van de AWB. Heerlijk dansnummer. Wat vlakjes, maar oh zo swingend. Think zal ik nooit beu worden, net als Soul Man in ladder 11. Helaas gaan de beste twee hier niet door, als het zo blijft.

Ronde 1 - Ladder 11:

34 Baby Huey & the Babysitters - Hard Times 3
21 Ann Peebles - Trouble, Heartaches and Sadness 4
20 Latimore - Let's Straighten it Out
20 Minnie Riperton - Reasons 1
15 Sam & Dave - Soul Man 2

Ronde 1 - Ladder 12:

29 Bill Withers - Grandma's Hands 3
28 Otis Redding - Hard to Handle 4
22 Gwen McCrae - 90% Of Me is You 1
17 Aretha Franklin - Think 2
14 Average White Band - Let's Go Round Again

Deadline 12.00 uur

Ronde 1 - Ladder 11:

38 Baby Huey & the Babysitters - Hard Times 4
23 Ann Peebles - Trouble, Heartaches and Sadness
21 Latimore - Let's Straighten it Out 1
20 Minnie Riperton - Reasons
18 Sam & Dave - Soul Man 3

Ronde 1 - Ladder 12:

32 Otis Redding - Hard to Handle 4
30 Bill Withers - Grandma's Hands 1
24 Gwen McCrae - 90% Of Me is You 2
17 Aretha Franklin - Think
17 Average White Band - Let's Go Round Again 3

Deadline 12.00 uur

niet de beste ladders uit het spel, bijna jammer dat ik 4 van de 5 nummers punten moet geven.

Ronde 1 - Ladder 11:

42 Baby Huey & the Babysitters - Hard Times 4
25 Ann Peebles - Trouble, Heartaches and Sadness 2
22 Latimore - Let's Straighten it Out 1
21 Sam & Dave - Soul Man 3
20 Minnie Riperton - Reasons

Ronde 1 - Ladder 12:

35 Otis Redding - Hard to Handle 3
34 Bill Withers - Grandma's Hands 4
26 Gwen McCrae - 90% Of Me is You 2
18 Average White Band - Let's Go Round Again 1
17 Aretha Franklin - Think

Deadline 12.00 uur

Wat een jammerlijke uitslag in ladder 11 (of missen we nog een stemmer?). Ik vind het nummer van Minnie stukken beter dan een matige Ann Peebles en Sam & Dave (hoewel redelijk doodgedraaid) verdienen best een plekje in de lijst.

Hier alvast een correct linkje voor de volgende ladder:
Gil Scott-Heron - The Revolution Will Not Be Televised
Al zal er niemand zijn die het nummer (nog) niet kent..

Ronde 1 - Ladder 13:

4 Lewis Taylor - Whoever +4
3 James Brown - Papa's Got a Brand New Bag +3
2 Parliament - Flash Light +2
1 Johnny Bristol & Alton McClain - Hang On in There Baby +1
0 Bill Withers - Lean on Me

Ronde 1 - Ladder 14:

4 Shuggie Otis - Aht Uh Mi Hed +4
3 Jackie Wilson - I Get the Sweetest Feeling +3
2 Gil Scott-Heron - The Revolution Will Not be Televised +2
1 Aretha Franklin - Ain't No Way +1
0 Donnie Fritts - We Had It All

Deadline 12.00 uur

Ladder 13:
Mijn eigen nominatie geef ik heel onbescheiden 4 punten. Lewis Taylor en de woorden multitalent, ondergewaardeerd of overlooked zijn vaak in één zin te lezen, en hier dus ook. Met name zijn debuut, die ik dankzij de locale platen-boer (die heel goed aanvoelt wat ik leuk vind) vanaf het eerste uur in huis had, vind ik geniaal. Het heeft ook erg lang geduurd voordat het op MM te vinden was trouwens. Daarom wilde ik ook perse iets van de man nomineren. Op dat moment kan ik alleen "Whoever" vinden op Youtube. Inmiddels is zelfs dit linkje verdwenen, maar gisteren kwam ik er dus achter dat het hele album gewoon op Lastfm staat.
Jammer, want dan had ik een ander nummer gekozen. Voor diegenen die het album niet kennen, al wordt er volgens mij wordt er zelden op andere linkjes geklikt dan die van de nominaties, dit album kan ik sterk aanraden: Lewis Taylor (1996). Het wat duistere (jaren 90 triphop invloeden) Bittersweet of Lucky waren op sommige verzamelaars te vinden, en behoren tot de opvallende tracks van een verder vrij constant album.

Logische nummer 2 is The hardest working man in showbusiness. Bij JB moet eigenlijk verplicht een mooie clip worden gekozen vind ik.
Zowel van Parliament als Bill Withers zijn dit niet mijn eerste keuzes, 1 puntje voor het sympathieke "Hang on in there".

Ladder 14:
Moeilijk weer. De eerste 3 komen allen in aanmerking voor de 4 punten en Gil krijgt nu te weinig. Maar Shuggie klinkt zo lekker, en Jackie Wilson (grote naam, en toch een ondergewaardeerde soul artiest heb ik het idee) staat garant voor een smile bij mij.

Wil je de scores ook nog even voor de nummers zetten

Bij deze, en ook op de valreep een correctie. Toch geen punten voor het te langzame Lean on me.

Ronde 1 - Ladder 13:

6 Lewis Taylor - Whoever +2
5 Parliament - Flash Light +3
5 Johnny Bristol & Alton McClain - Hang On in There Baby +4
4 James Brown - Papa's Got a Brand New Bag +1
0 Bill Withers - Lean on Me

Ronde 1 - Ladder 14:

8 Shuggie Otis - Aht Uh Mi Hed +4
6 Jackie Wilson - I Get the Sweetest Feeling +3
4 Gil Scott-Heron - The Revolution Will Not be Televised +2
2 Aretha Franklin - Ain't No Way +1
0 Donnie Fritts - We Had It All

Deadline 12.00 uur

13. Liever gaf ik slechts 2 nummers punten, Bristol covert hier zichzelf samen met McClain (of was zij juist ...), en ja het is zoet maar de duo-zang klinkt toch heerlijk, Parliament swingt aardig maar is wel een standaard handje-klap nummer en de rest vind ik eigenlijk nog minder. Lewis Taylor krijgt dan maar 2 punten maar waarom kan ik niet uitleggen, het restpunt is voor James Brown waar ik er weinig aan vind maar er zit in ieder geval nog een beetje vaart in. Lean On Me is natuurlijk goed bekend, o.a. van Bill Withers maar ik ken het toch vnl. van de "Club Nouveau" uitvoering en als dat de eerste kennismaking is ... is Bill toch wel heel erg slow.

14. Met uitzondering van Shuggie vind ik dit een oninteressante ladder. Shuggie wint gemakkelijk met een kabbelend nummertje, Jackie Wilson dan maar 3 punten in deze trage ladder hoewel in het in de categorie oubolligheid al vrij hoog scoort, Gil 2 al wordt ik altijd wel een beetje moe van dat "brothers dit brothers dat". Aretha valt me heel erg tegen, eigenlijk vind ik het een zeurnummer en krijgt het gewoon een punt cadeau. Er zijn ladders waarbij ze van mij alle vijf door mogen, bij deze zou ik het niet erg vinden als ze vrijwel allemaal zouden afvallen.

Salvadore schreef:
.. Jackie Wilson dan maar 3 punten in deze trage ladder hoewel in het in de categorie oubolligheid al vrij hoog scoort,

Komop Salv.
Ik weet niet hoe het bij jou is, maar ik zit hier te werken met de tuin deuren open, en als ik nu Jackie Wilson hoor denk ik "hij had geen betere titel kunnen kiezen voor dit nummertje".

Ik ben toch benieuwd aangezien jij nog wel eens meer luistert. Wat vind je van de andere 2 van Lewis Taylor? Minder zonnig trouwens.

Mb.
Edgar18 schreef:
Wat een jammerlijke uitslag in ladder 11 (of missen we nog een stemmer?). Ik vind het nummer van Minnie stukken beter dan een matige Ann Peebles en Sam & Dave (hoewel redelijk doodgedraaid) verdienen best een plekje in de lijst.

Zelden zo oneens met jou! Matige Ann Peebles? Pffft. Mooiste nummer wat ze ooit gemaakt heeft!

Poeha schreef:
Verder moet ik van Latimore toch maar eens een best of gaan aanschaffen.

Zeker doen! Je moet wel even uitkijken naar de "lollige" nummers die vind ik persoonlijk wat minder.

Mb. schreef:
Zelden zo oneens met jou! Matige Ann Peebles? Pffft. Mooiste nummer wat ze ooit gemaakt heeft!

Af en toe oneens is ook niet erg . Ik zet zo Ann Peebles nog een keer op, wellicht groeit ie toch nog een keer.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:40 uur

geplaatst: vandaag om 12:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.