Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 27 juli 2015, 10:51 uur
0
geplaatst: 27 juli 2015, 11:53 uur
Ik neem de plastic fakkel over van deric om de onderkant van de toplijst 1996 te bekijken in afwachting van de echte top 10. Ik noem het zelf geen flop 10. Ook deze hits hadden eigenaardig (jammer genoeg) succes. Welkom dus in de vernieuwde rubriek: Fout in 1996!!
10 foute hits uit dit jaar. U mag gerust mee dansen op deze muziek, maar doe wel de gordijnen dicht zodat u niemand anders stoort.
10. Get Ready - Diep
Half jaren '90 waren boybands succesvol. Take That had nog niet gedaan met zingen of Backstreet Boys stonden al klaar. In Vlaanderen wilde men ook op dat succes meesurfen. Het antwoord stond al meteen klaar: Get Ready! Geprepareerde hits voor een samengestelde groep jongens die genoeg kunnen zingen en/of dansen om tal van tienerhartjes op hol te doen slaan. Het zullen vooral de looks geweest zijn en de meezingbare teksten. In 1996 kwam de eerste cd uit van Get Ready met hits als Diep en Laat.
Als ik het goed kan zien in de Nederlandse hitlijsten zijn onze noorderburen hier wel wat van gespaard gebleven. In Vlaanderen stond de eerste hit al 5 maanden in de hitlijsten. En dat was nog maar het begin. Daarom wil ik onze noorderburen graag kennis laten maken met deze boyband. De groep is nog altijd actief trouwens (na een korte onderbreking) en hun hits (vooral Diep) doen het goed bij foute party's en schlagerfestivals. Terecht dus een notering in deze fout top 10 uit 1996.
10 foute hits uit dit jaar. U mag gerust mee dansen op deze muziek, maar doe wel de gordijnen dicht zodat u niemand anders stoort.
10. Get Ready - Diep
Half jaren '90 waren boybands succesvol. Take That had nog niet gedaan met zingen of Backstreet Boys stonden al klaar. In Vlaanderen wilde men ook op dat succes meesurfen. Het antwoord stond al meteen klaar: Get Ready! Geprepareerde hits voor een samengestelde groep jongens die genoeg kunnen zingen en/of dansen om tal van tienerhartjes op hol te doen slaan. Het zullen vooral de looks geweest zijn en de meezingbare teksten. In 1996 kwam de eerste cd uit van Get Ready met hits als Diep en Laat.
Als ik het goed kan zien in de Nederlandse hitlijsten zijn onze noorderburen hier wel wat van gespaard gebleven. In Vlaanderen stond de eerste hit al 5 maanden in de hitlijsten. En dat was nog maar het begin. Daarom wil ik onze noorderburen graag kennis laten maken met deze boyband. De groep is nog altijd actief trouwens (na een korte onderbreking) en hun hits (vooral Diep) doen het goed bij foute party's en schlagerfestivals. Terecht dus een notering in deze fout top 10 uit 1996.
0
geplaatst: 27 juli 2015, 12:09 uur
Stel je voor dat ze hier in Nederland het succes van K3 hadden gehad. 

0
geplaatst: 27 juli 2015, 12:10 uur
Deze groep herinner ik me nog goed, want er liep van hen ook een stripreeks in de Jommekeskrant die voor mij op die leeftijd nog vrij genietbaar was
(typisch Vlaams, vedettenstrips. We hebben/hadden er ook van Urbanus, K3, Jacques Vermeire, ...)
De tekst van Diep zorgde bij mij overigens wel tot verwarring in die jaren. Ik verstond hem altijd als 'de liefde voor jou is niet zo diep', waarop ik niet begreep waarom die ondiepe liefde dan vergeleken werd met een diepe zee. 'Ze zullen zich waarschijnlijk vergist hebben van tekst. Misschien bedoelen ze een zwembad' dacht ik dan
(typisch Vlaams, vedettenstrips. We hebben/hadden er ook van Urbanus, K3, Jacques Vermeire, ...) De tekst van Diep zorgde bij mij overigens wel tot verwarring in die jaren. Ik verstond hem altijd als 'de liefde voor jou is niet zo diep', waarop ik niet begreep waarom die ondiepe liefde dan vergeleken werd met een diepe zee. 'Ze zullen zich waarschijnlijk vergist hebben van tekst. Misschien bedoelen ze een zwembad' dacht ik dan

0
geplaatst: 27 juli 2015, 14:24 uur
Ik had er nog nooit van gehoord maar ik heb niet veel gemist merk ik al 

0
geplaatst: 27 juli 2015, 16:10 uur
Fout in 1996: 09. Mr. President - Coco Jambo
De Duitse eurodancegroep Mr. President begon al in 1991 onder de naam Satellite One maar zou vanaf 1993 verder gaan als Mr. President. Die 'Mr' staat trouwens voor Music and Rhythm. Omdat het succes weg bleef, maakte ze hun muziek veel lichter en exotischer. Het resultaat: Coco Jambo! Soms klonk het wel alsof Boney M terug was.
Hoewel zowel Vlaanderen als Nederland net bespaard werden van een nr 1 notering, stond het telkens lang in de hitlijsten. En werd het een ware zomerhit. Vooral omdat het in andere landen wel tot op nr 1 geraakte. En zoals bij wel meer foute hits uit de 90's verscheen er datzelfde jaar ook een Christmas version van.
De groep ging verder met wisselende bezettingen door tot in 2008 om dan definitief het bijltje erbij neer te leggen. Buiten de opvolger 'I give you my heart' heeft Mr. President ons gelukkig niet meer komen storen.
De Duitse eurodancegroep Mr. President begon al in 1991 onder de naam Satellite One maar zou vanaf 1993 verder gaan als Mr. President. Die 'Mr' staat trouwens voor Music and Rhythm. Omdat het succes weg bleef, maakte ze hun muziek veel lichter en exotischer. Het resultaat: Coco Jambo! Soms klonk het wel alsof Boney M terug was.
Hoewel zowel Vlaanderen als Nederland net bespaard werden van een nr 1 notering, stond het telkens lang in de hitlijsten. En werd het een ware zomerhit. Vooral omdat het in andere landen wel tot op nr 1 geraakte. En zoals bij wel meer foute hits uit de 90's verscheen er datzelfde jaar ook een Christmas version van.
De groep ging verder met wisselende bezettingen door tot in 2008 om dan definitief het bijltje erbij neer te leggen. Buiten de opvolger 'I give you my heart' heeft Mr. President ons gelukkig niet meer komen storen.
0
geplaatst: 27 juli 2015, 17:56 uur
Al een flinke shortlist van ca. 30 liedjes en die gaan echt alle kant op. 1 band staat daar drie keer in (van die avonturen in stereo) en verder gaat het van lichtgeven zaadjes naar dierenwinkel jongens, van de dierentuin in babylon naar Jaja Kers, van olijf tot electronisch en van straat prekers tot aan de band van de immer vrolijke Mr. E.
0
geplaatst: 27 juli 2015, 18:53 uur
vigil schreef:
Al een flinke shortlist van ca. 30 liedjes en die gaan echt alle kant op. 1 band staat daar drie keer in (van die avonturen in stereo)
Al een flinke shortlist van ca. 30 liedjes en die gaan echt alle kant op. 1 band staat daar drie keer in (van die avonturen in stereo)
Die komen in 1997 toch pas met hun debuut?
edit: oh al 3 singles in 1996 zie ik.
0
geplaatst: 27 juli 2015, 19:00 uur
1995:
1 Pulp - I Spy
2 Lost Boyz - Renee
3 Smog - Bathysphere
4 Pulp - Disco 2000
5 Blur - Country House
6 K's Choice - Iron Flower
7 Nick Cave & Kylie Minogue - Where the Wild Roses Grow
8 Mobb Deep - Shook Ones, Pt. 2
9 David Bowie - Hallo Spaceboy
10 The Magnetic Fields - The Desperate Things You Made Me Do
11 Guided By Voices - Blimps Go 90
12 Mercury Rev - Racing the Tide
13 Garbage - Vow
14 GZA - 4th Chamber
15 Throwing Muses - Shimmer
16 Whipping Boy - We Don't Need Nobody Else
17 PJ Harvey - To Bring You My Love
18 Oasis - Don't Look Back in Anger
19 TLC - Waterfalls
20 Qntal - Palästinalied
21 The Verve - History
22 Dubstar - Stars
23 16 Horsepower - Straight Mouth Stomp
24 The Bucketheads - The Bomb! (These Sounds Fall Into My Mind)
25 Björk - Hyper-Ballad
26 Fugees - Fu-Gee-La
27 Nature and Organisation - Bonewhiteglory
28 Throwing Muses - Surf Cowboy
29 Underworld - Born Slippy
30 Bruce Springsteen - The Ghost of Tom Joad
31 Sleeper - Inbetweener
32 Sparklehorse - Homecoming Queen
33 Maarten van Roozendaal - Knijn
34 Kool G Rap - Fast Life
35 Michael Jackson - They Don't Care About Us
36 Blonde Redhead - (I Am Taking out My Eurotrash) I Still Get Rocks Off
37 Ace of Base - Beautiful Life
38 Luniz - I Got 5 on It
39 16 Horsepower - Heel on the Shovel
40 Coolio - Gangsta's Paradise
41 Garbage - Only Happy When It Rains
42 Saint Etienne - He's on the Phone
43 The Pharcyde - Runnin'
44 Radiohead - Fake Plastic Trees
45 Eazy-E - Creep N Crawl
46 Faithless - Insomnia
47 GZA - Liquid Swords
48 Fools Garden - Lemon Tree
49 Belly - Untitled and Unsung
50 PJ Harvey - Down By the Water
1 Pulp - I Spy
2 Lost Boyz - Renee
3 Smog - Bathysphere
4 Pulp - Disco 2000
5 Blur - Country House
6 K's Choice - Iron Flower
7 Nick Cave & Kylie Minogue - Where the Wild Roses Grow
8 Mobb Deep - Shook Ones, Pt. 2
9 David Bowie - Hallo Spaceboy
10 The Magnetic Fields - The Desperate Things You Made Me Do
11 Guided By Voices - Blimps Go 90
12 Mercury Rev - Racing the Tide
13 Garbage - Vow
14 GZA - 4th Chamber
15 Throwing Muses - Shimmer
16 Whipping Boy - We Don't Need Nobody Else
17 PJ Harvey - To Bring You My Love
18 Oasis - Don't Look Back in Anger
19 TLC - Waterfalls
20 Qntal - Palästinalied
21 The Verve - History
22 Dubstar - Stars
23 16 Horsepower - Straight Mouth Stomp
24 The Bucketheads - The Bomb! (These Sounds Fall Into My Mind)
25 Björk - Hyper-Ballad
26 Fugees - Fu-Gee-La
27 Nature and Organisation - Bonewhiteglory
28 Throwing Muses - Surf Cowboy
29 Underworld - Born Slippy
30 Bruce Springsteen - The Ghost of Tom Joad
31 Sleeper - Inbetweener
32 Sparklehorse - Homecoming Queen
33 Maarten van Roozendaal - Knijn
34 Kool G Rap - Fast Life
35 Michael Jackson - They Don't Care About Us
36 Blonde Redhead - (I Am Taking out My Eurotrash) I Still Get Rocks Off
37 Ace of Base - Beautiful Life
38 Luniz - I Got 5 on It
39 16 Horsepower - Heel on the Shovel
40 Coolio - Gangsta's Paradise
41 Garbage - Only Happy When It Rains
42 Saint Etienne - He's on the Phone
43 The Pharcyde - Runnin'
44 Radiohead - Fake Plastic Trees
45 Eazy-E - Creep N Crawl
46 Faithless - Insomnia
47 GZA - Liquid Swords
48 Fools Garden - Lemon Tree
49 Belly - Untitled and Unsung
50 PJ Harvey - Down By the Water
0
geplaatst: 27 juli 2015, 20:15 uur
vigil schreef:
(van die avonturen in stereo).
(van die avonturen in stereo).
Van die nieuwe avonturen?
herman debuut in 1997, nee dat was al in begin jaren 80 toch.

0
geplaatst: 27 juli 2015, 20:30 uur
0
geplaatst: 27 juli 2015, 21:36 uur
Fout in 1996: 08. Paradisio - Bailando
Een Belgische eurodance met Patrick Samoy en Luc Rigaux die een Spaanse schoonheid een hitje laten inzingen: Bailando. Fout of zomerzot, het leverde het duo wel een groot succes op met nr 1 in vele Europese landen. 2 jaar later zou de Nederlandse Loona het nummer coveren en opnieuw de hitlijsten bestormen. Daar was de versie van Paradisio een bescheiden succes (al is 13 weken hitlijst ook niet slecht). In landen als Zweden, Finland, Italië en Noorwegen stond het op nr 1.
En net als je denkt dat je er van af bent, kwamen ze in 1997 terug met Vamos a la discoteca met zo'n 700.000 verkochte singletjes. In 1996 geraakten wereldsterren als Queen, Michael Jackson of George Michael nooit zo hoog in de Belgische hitlijsten met hun nummer als deze Paradisio met hun Bailando.
Een Belgische eurodance met Patrick Samoy en Luc Rigaux die een Spaanse schoonheid een hitje laten inzingen: Bailando. Fout of zomerzot, het leverde het duo wel een groot succes op met nr 1 in vele Europese landen. 2 jaar later zou de Nederlandse Loona het nummer coveren en opnieuw de hitlijsten bestormen. Daar was de versie van Paradisio een bescheiden succes (al is 13 weken hitlijst ook niet slecht). In landen als Zweden, Finland, Italië en Noorwegen stond het op nr 1.
En net als je denkt dat je er van af bent, kwamen ze in 1997 terug met Vamos a la discoteca met zo'n 700.000 verkochte singletjes. In 1996 geraakten wereldsterren als Queen, Michael Jackson of George Michael nooit zo hoog in de Belgische hitlijsten met hun nummer als deze Paradisio met hun Bailando.
0
geplaatst: 27 juli 2015, 22:26 uur
Geweldig nummer ja, een van de leukste zomerplaten allertijden.
Zeker een kandidaat voor mijn lijstje.
Zeker een kandidaat voor mijn lijstje.
0
geplaatst: 27 juli 2015, 22:38 uur
Niemand houdt jullie tegen om mijn foute hits als tips te beschouwen. 

0
geplaatst: 28 juli 2015, 07:44 uur
Na 8 lijstjes is de spanning en variatie nog buitengewoon groot, 6 verschillende genres zijn in de top 10 vertegenwoordigd.
0
geplaatst: 28 juli 2015, 07:48 uur
Heel fout deze, leuk of niet

Nu nog even nomineren voor de eindlijst

die heb ik destijds gemist, maar goed hij is wel heel slecht. 
0
geplaatst: 28 juli 2015, 10:12 uur
Als we een Belgische boyband in de Floplijst hebben waar we hier in Nederland nog nooit van gehoord hebben kan deze, die waarschijnlijk de omgekeerde weg bewandelt, ook niet in de lijst ontbreken:
BED - Welles (Verliefd Geweest) HD - YouTube
Weet er iemand trouwens wie destijds achter de parodie "MATRAS" zat? Ik dacht aan Vliegende Panters of Koefnoen, maar kan er niets over vinden met Google. Was volgens mij ook geen officiële single maar onderdeel van een programma met sketches en zo.
BED - Welles (Verliefd Geweest) HD - YouTube
Weet er iemand trouwens wie destijds achter de parodie "MATRAS" zat? Ik dacht aan Vliegende Panters of Koefnoen, maar kan er niets over vinden met Google. Was volgens mij ook geen officiële single maar onderdeel van een programma met sketches en zo.
0
geplaatst: 28 juli 2015, 11:13 uur
Fout in 1996: 07. Party Animals - Hava Naquila
Wees gerust, Nederland zal niet ontbreken in dit lijstje. Je kon de mannen van Party Animals al een keer zien in de clip van 'I wanna be a hippy' van Technohead. Dat was nog niet genoeg en ze besloten verder te gaan als Party Animals. Meestal gewoon herkenbare melodietjes met een happy hardcore beat er onder en gabberen maar.
Doe het maar: in Nederland hadden ze in 1996 3 nummer 1-hits te pakken in Nederland: Have you ever been mellow?, Hava naguila en Aquarius. En ook de komende jaren zouden ze in de hitlijsten terug te vinden zijn. Niet in Vlaanderen gelukkig...
Zou dit nog mogen op een Tomorrowland?
In 2014 stonden ze alvast op Lowlands. De mannen zijn sinds 2002 (enkele jaren gestopt) terug actief. Ze ontdekten dat hun singles nog altijd gedraaid werden op feestjes. Je kan deze Amsterdammers dus nog altijd boeken als je wil.
Wees gerust, Nederland zal niet ontbreken in dit lijstje. Je kon de mannen van Party Animals al een keer zien in de clip van 'I wanna be a hippy' van Technohead. Dat was nog niet genoeg en ze besloten verder te gaan als Party Animals. Meestal gewoon herkenbare melodietjes met een happy hardcore beat er onder en gabberen maar.
Doe het maar: in Nederland hadden ze in 1996 3 nummer 1-hits te pakken in Nederland: Have you ever been mellow?, Hava naguila en Aquarius. En ook de komende jaren zouden ze in de hitlijsten terug te vinden zijn. Niet in Vlaanderen gelukkig...
In 2014 stonden ze alvast op Lowlands. De mannen zijn sinds 2002 (enkele jaren gestopt) terug actief. Ze ontdekten dat hun singles nog altijd gedraaid werden op feestjes. Je kan deze Amsterdammers dus nog altijd boeken als je wil.
0
geplaatst: 28 juli 2015, 11:47 uur
"Have you ever been mellow?" schopte het nog wel tot m'n longlist voor dit jaar, maar hoorde tot de eerste afvallers voor de uiteindelijke top 30.
0
geplaatst: 28 juli 2015, 12:34 uur
Laat Paap_Floyd er maar niet achter komen dat je dit in de flop-10 hebt gezet 
Die schijnt een groot fan te zijn van dit nummer.
Have You Ever Been Mellow? zal ook wel mijn longlist halen.

Die schijnt een groot fan te zijn van dit nummer.
Have You Ever Been Mellow? zal ook wel mijn longlist halen.
0
geplaatst: 28 juli 2015, 13:15 uur
GrafGantz schreef:
Gezien het jaartal kan het wellicht ook iets uit de Kopspijkersgroep zijn
0
geplaatst: 28 juli 2015, 14:50 uur
Fout in 1996: 06. Captain Jack - Captain Jack
Gewoon een hit die je kan meebrullen, meer moet het soms niet zijn op een feestje. Captain Jack is een Duits project, het land heeft blijkbaar prachtige muziek afgeleverd... Begon pas in 1995 en was al meteen succesvol in de hitlijsten. Zoals wel meer gebeurde, was de man op het podium niet de man die zong. De stem is van Franky Gee, die pas in 1997 zelf op het podium kroop. Beetje laat misschien, want na 1996 had de groep enkel nog succes in eigen land. Een comeback zal er ook niet in zitten, Franky Gee stierf in 2005. Tot 2012 ging de groep nog verder met een andere bezetting.
Captain Jack (het nummer) was de eerste nr 1 hit. In Nederland stond de groep hiermee 4 weken op nr 1. Het zelfde jaar stonden ze opnieuw 3 weken op nr 1 met Drill Instructor. En nog 3 andere hits geraakten hoog in de hitlijsten. In Nederland was hij blijkbaar nog het meest succesvol. In Vlaanderen kwam het tot op nr 2 (dankzij nr 1 van 2 Fabiola).
Gewoon een hit die je kan meebrullen, meer moet het soms niet zijn op een feestje. Captain Jack is een Duits project, het land heeft blijkbaar prachtige muziek afgeleverd... Begon pas in 1995 en was al meteen succesvol in de hitlijsten. Zoals wel meer gebeurde, was de man op het podium niet de man die zong. De stem is van Franky Gee, die pas in 1997 zelf op het podium kroop. Beetje laat misschien, want na 1996 had de groep enkel nog succes in eigen land. Een comeback zal er ook niet in zitten, Franky Gee stierf in 2005. Tot 2012 ging de groep nog verder met een andere bezetting.
Captain Jack (het nummer) was de eerste nr 1 hit. In Nederland stond de groep hiermee 4 weken op nr 1. Het zelfde jaar stonden ze opnieuw 3 weken op nr 1 met Drill Instructor. En nog 3 andere hits geraakten hoog in de hitlijsten. In Nederland was hij blijkbaar nog het meest succesvol. In Vlaanderen kwam het tot op nr 2 (dankzij nr 1 van 2 Fabiola).
0
geplaatst: 28 juli 2015, 16:13 uur
'I wanna be a hippy' vond ik nog wel leuk, maar het hele feestbeesten gebeuren vond ik ook al minder.
Captain Jack heb ik altijd beschouwd als een goedkope variant op C-Day van Confetti's (wel leuk trouwens!).
Captain Jack heb ik altijd beschouwd als een goedkope variant op C-Day van Confetti's (wel leuk trouwens!).
0
geplaatst: 28 juli 2015, 17:16 uur
Film Pegasus schreef:
(embed)
(embed)
0
geplaatst: 28 juli 2015, 17:38 uur
west schreef:
Een wel heel magere oogst voor The Smashing Pumpkins kan je toch wel zeggen. Vandaar mijn
(quote)
Een wel heel magere oogst voor The Smashing Pumpkins kan je toch wel zeggen. Vandaar mijn
Maar in 1996 kwam hun allerbeste nummer uit! En heeft het geen last van eigen concurrentie. Dus draai even naar links, kijk even naar rechts en zet dit topnummer in je top-10!
En voor de electronica-liefhebbers; vergeet niet bij de Schotten in Canada te kijken. Een aantal nummers van een bekender en later album staan al op een zeer gelimiteerd uitgegeven album uit 1996.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.