Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 3 augustus 2015, 11:53 uur
Ik heb mijn top 20 al ingestuurd. Moet ik hem ook naar Edgar18 sturen voor de Spotify-lijst zodat jullie deze tophits ook kunnen insturen? 

0
geplaatst: 3 augustus 2015, 12:00 uur
Film Pegasus top 20 naar mij, liedjes voor de playlist naar Edgar.
0
geplaatst: 3 augustus 2015, 13:24 uur
30 juli ontvangen, ik geef enkel de lijstjes stroom aan.
Dit om verwarringen te voorkomen.

0
geplaatst: 3 augustus 2015, 13:25 uur
Van mij hoef je geen lijstje te verwachten wat betreft de 50's
0
geplaatst: 3 augustus 2015, 14:11 uur
Vreemd dat we nu al een spotify-lijst hebben en dan pas de top 20 
Lijkt me toch logischer andersom.

Lijkt me toch logischer andersom.
0
geplaatst: 3 augustus 2015, 14:15 uur
johan de witt 1900-1959 is voor vele een onbekend terrein dus stellen wij een gezamenlijke longlist samen.
Overigens mag je ook nummers buiten die (tip)lijst kiezen.
Overigens mag je ook nummers buiten die (tip)lijst kiezen.
0
geplaatst: 3 augustus 2015, 14:19 uur
Lijkt me dat nummers op de tiplijst dan wel een buitengewoon voordeel hebben op nummers er buiten. Gelukkig ziet de tiplijst er wel redelijk uitgebreid uit.
0
geplaatst: 3 augustus 2015, 14:22 uur
johan de witt schreef:
Lijkt me dat nummers op de tiplijst dan wel een buitengewoon voordeel hebben op nummers er buiten.
Lijkt me dat nummers op de tiplijst dan wel een buitengewoon voordeel hebben op nummers er buiten.
Als iedereen meedoet met de tiplijst niet
, die lijst zegt natuurlijk niets over keuzes (hoe vaak, positie en door wie).Overigens werkt het altijd al zo, enkel dan is de tiplijst bv RYM singles/MuME albums toplijst.
0
geplaatst: 3 augustus 2015, 14:40 uur
Behalve RYM en de MuMe album toplijst kan ook hier inspiratie worden opgedaan. Zowel voor deze tijdsperiode als voor de jaren '60 - '64 over twee weken.
0
geplaatst: 3 augustus 2015, 21:44 uur
En dit topic met honderden tips dat al een paar jaar loopt:
Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Wekelijks: de single top 10 van 50 jaar terug
Zie nu trouwens pas dat we de periode 1900-1949 ook meedoet
Dat wordt nog een hoop wegstrepen straks.
Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Wekelijks: de single top 10 van 50 jaar terug
Zie nu trouwens pas dat we de periode 1900-1949 ook meedoet
Dat wordt nog een hoop wegstrepen straks.
0
geplaatst: 3 augustus 2015, 21:59 uur
De periodes hier zijn 1900-1959 en twee weken later 1960-1964.
Dit als toevoeging t.b.v. de latere song van de eeuw verkiezing
Ik weet niet wat jij bedoelt met 1949
0
geplaatst: 3 augustus 2015, 22:10 uur
Yup, dat.
Heb ook wat nummers door gestuurd naar Edgar.
En het aantal nummers van voor 1950 zal bij mij wel zeer beperkt zijn. Vind sommige swingnummers (Benny Goodman, Glenn Miller) wel leuk, maar luister dat te weinig om ze een toplijstje op te nemen.
Heb ook wat nummers door gestuurd naar Edgar.
En het aantal nummers van voor 1950 zal bij mij wel zeer beperkt zijn. Vind sommige swingnummers (Benny Goodman, Glenn Miller) wel leuk, maar luister dat te weinig om ze een toplijstje op te nemen.
0
zaaf
geplaatst: 3 augustus 2015, 23:18 uur
En je bent niet te charmeren voor Leadbelly, Big Bill Broonzy, Blind Willie of Robert Johnson, of Billie Holiday?
Ik hoorde in dit verband een wel stokoude versie van East St. Louis Toodle-oo (Steely Dan), behalve opletten met opnemen hebben ze daar geen fluit aan veranderd. Grappig hoor. Net als Where Did You Sleep, Gallis Pole, Gloomy Sunday enz enz.
We worden nog Blokhuisjes zo.
Ik hoorde in dit verband een wel stokoude versie van East St. Louis Toodle-oo (Steely Dan), behalve opletten met opnemen hebben ze daar geen fluit aan veranderd. Grappig hoor. Net als Where Did You Sleep, Gallis Pole, Gloomy Sunday enz enz.
We worden nog Blokhuisjes zo.
0
geplaatst: 3 augustus 2015, 23:29 uur
0
zaaf
geplaatst: 3 augustus 2015, 23:34 uur
Ja top.
Zo zijn nog een stuk of wat Zep voorgangers in de lange geschiedenis te vinden. Ik vind dat wel interessant. Vooral omdat Zep dat intergreerde in hun eigen, actuele stijl.
Het klinkt vaak weliswaar als een demootje, maar de kwaliteit van song, gitaarspel en zang kan verrassend sterk zijn.
Zo zijn nog een stuk of wat Zep voorgangers in de lange geschiedenis te vinden. Ik vind dat wel interessant. Vooral omdat Zep dat intergreerde in hun eigen, actuele stijl.
Het klinkt vaak weliswaar als een demootje, maar de kwaliteit van song, gitaarspel en zang kan verrassend sterk zijn.
0
geplaatst: 4 augustus 2015, 08:29 uur
0
geplaatst: 4 augustus 2015, 08:49 uur
zaaf schreef:
En je bent niet te charmeren voor Leadbelly, Big Bill Broonzy, Blind Willie of Robert Johnson, of Billie Holiday?.
En je bent niet te charmeren voor Leadbelly, Big Bill Broonzy, Blind Willie of Robert Johnson, of Billie Holiday?.
Zeker niet verkeerd,maar ik ben minder van de oude blues. Vocal jazz vind ik wel mooi, maar daar luister ik weinig losse nummers van.
0
geplaatst: 4 augustus 2015, 08:49 uur
Inmiddels zijn de nummers van herman ook verwerkt en zitten we boven de 170!!
Hierbij nogmaals de lijst:
Mocht je toevoegingen hebben, stuur ze door! Mocht je dubbele nummers of verkeerde versies tegenkomen, geef het door!

0
geplaatst: 4 augustus 2015, 08:52 uur
vigil echt geen zin om je in de lijst te storten de komende anderhalve week? Dit is misschien wel de mooiste lijst van alle jaren.
0
geplaatst: 4 augustus 2015, 09:38 uur
Edgar18 schreef:
vigil echt geen zin om je in de lijst te storten de komende anderhalve week? Dit is misschien wel de mooiste lijst van alle jaren.
Dat laatste lijkt me wat mij betreft sterk

Verder heb ik wel een aantal albums uit de jaren 50 (vooral Cash, van Miles Davis best veel en verder nog wat jazzplaten) maar dat gaat de 30 stuks niet halen. Ik kan op basis van dat gegeven uiteraard wel 20 liedjes selecteren maar of dat echt nu zin heeft vraag ik me af als ik er 8 x Miles Davis, 6 x Johnny Cash, paar Brubecks, Art Blakey en Cannonball Adderley in prop. Ik ken verder geen album van voor de 50's, sterker nog het oudste album waar ik een stem op heb gegeven is 1954 (Blue Haze van Miles Davis).
Nu hebben jullie natuurlijk prachtig werk afgeleverd met de Spotifylijst enkel luister ik niet naar Spotify. Ik heb het wel op mijn laptop maar daar zit ik enkel in de avond 1 of 2 uurtjes achter.
0
geplaatst: 4 augustus 2015, 09:58 uur
Even downloaden op je smartphone, oordopjes in en heerlijk de hele dag op je werk luisteren.
En anders, jammer dat je niet mee speelt
.
En anders, jammer dat je niet mee speelt
.
0
geplaatst: 4 augustus 2015, 11:40 uur
Moet je wel werk hebben dat dat toelaat. Hier is het ten strengste verboden.
0
geplaatst: 4 augustus 2015, 11:49 uur
Hier is Spotify ook niet te installeren, dus ook niet te beluisteren.
Deezer daarentegen wel
Deezer daarentegen wel

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.