MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Ik heb geen idee hoe MuMe tegenover sommige hits staat. Fixkes is niet slecht, maar zag het toch veeleer als een wat foute hit. Zeker na dat jaar moest je er niet te veel mee afkomen, enkel op feestjes werd dat nog gedraaid. Bekijk de lijst dan vooral als feest top 10, ipv foute top 10.

zaaf
Ruby fout?

Ah ik zie het al, Ruby feest!

Toch twee tenenkrommende nummers als je 't mij vraagt.

Telamon
Lijstje bijna volledig herzien na de 2007 London Calling check. Op 2 nummers na waren ze allemaal te horen op #LC07

Want wat was dat een uitzonderlijk goed jaar voor het festival! En dan vergeet ik nog een prima EP van The Bombay Bicicle Club dat een jaar later op het festival zou verschijnen.

zaaf
Ik ben trots op je....

Telamon
zaaf schreef:
Ik ben trots op je....

Mia culpa, t papieren vliegtuigje vloog bij Rudi S wel de deur binnen, maar via t openstaande raam weer naar buiten

Wel op 12 blijven steken.

Nu kan ik me herinneren dat er in 07 meer nummers gingen over papieren vliegtuigjes. Heb ze alleen nog niet kunnen vinden.

herman schreef:
(quote)

Dat is het enige nummer uit de top 10 dat ik waarschijnlijk ook in mijn top 10 had gezet. Kwam er helaas niet aan toe en dat zal deze week niet anders zijn ben ik bang.

Maar Herman: wie stemt er nu op Arcade Fire & LCD Soundsystem?

zaaf
geen hond

oja, LCD wel...

zaaf
Telamon schreef:
Mia culpa

zaaf schreef:
geen hond

woef!

Ik kom er net achter dat ik Brand New vorig jaar helemaal over het hoofd heb gezien: Jezus!

Veel anderen zijn Amy Winehouse vergeten als ik bij RYM kijk of had ik dat al gezegd...

Over vergeten gesproken: ik kom toch de meest omstreden zangeres van het moment plompverloren tegen...

Benieuwd wie mijn nummer 1 ook in zijn top-10 heeft. Ik denk niemand. Is nochtans het beste metalnummer ooit (tot zover mijn beperkte kennis reikt). Daarachter juist mainstream troef: ik heb dit keer maar liefst zes nummers genomineerd die een (kleine) kans maken op de eindlijst. Al ben ik er maar van één (zo goed als) zeker, de rest gaat denk ik ergens tussen 11 en 30 worden. Mijn nummer 12 lijkt me ook wel een zekerheidje voor de top-10 (al haalt hij dit jaar niet de finale van De Witte Trui).

Telamon schreef:
Lijstje bijna volledig herzien na de 2007 London Calling check. Op 2 nummers na waren ze allemaal te horen op #LC07

Ah shit, ben die ene van dat grote tennistoernooi (waar je vaker twee stappen moet zetten) vergeten. Had mijn top-10 niet gehaald, wel mijn top-50.

Fout in 2008: 8. Mega Mindy met Mega Mindy Tijd

Ik ben nog opgegroeid met de associatie tussen 'is het een vliegtuig, is het een vogel' en Superman. Vanaf 2007 hoort die uitdrukking bij Mega Mindy. Een nieuw project van Studio 100. Het begon eind 2006 in Vlaanderen en werd ook in 2008 bekend in Nederland. En daar hoort ook een passend muziekje bij. De muziek deed het in Nederland zelf iets minder, maar in Vlaanderen verkocht het als zoete broodjes en moest het niet onderdoen voor Samson of Plop.

De eerste hit dat jaar 'Ik ben Mega Mindy' werd al een top 10 hit en deze Mega Mindy Tijd was goed voor 4 weken nr 1. Er volgden 5 tv-series, 4 films en 4 spinoffs met Mega Toby. Mega Mindy zelf, Free Souffriau zingt ook niet-kinderliedjes en werd vooral bekend met musicals en covers van Ann Christy.

zaaf
nou jaaaa MM ook al fout

dit schaar ik niet eens onder muziek

Is het een liedje, is het muziek? Nee dat is het niet! Het is Mega Mindy die je hier aan 't zingen ziet...

zaaf

zaaf
Het begint vorm te krijgen. Wordt ws mijn langstdurende top 10 in jaren met in de shortlist 3 nummers van boven de 10 minuten en 3 van boven de 5.
Die ex-finalist witte trui haalt bij mij wel de top 10 alsmede twee hier al gelauwerde zangers - maar dan wel zonder hun bands. Verder fijne electronic en wat hiphop, mooi jaartje!

Echt 2007 lijkt een waanzinnig jaar te worden, veel toppers met een topalbum.
Er is helemaal nog geen eensgezindheid onder de deelnemers (iedereen doet maar wat ).
Er is al een band met 4 verschillende nominaties en ook nog eentje met 6 verschillende nominaties uit 8 lijstjes.

Om nog wat werk te besparen, het nummer The Shins - Phantom Limb komt al uit 2006 en is daar ook al genomineerd, Wincing the Night Away speelt wel mee voor 2007.

Telamon
Rudi S schreef:

Om nog wat werk te besparen, het nummer The Shins - Phantom Limb komt al uit 2006 en is daar ook al genomineerd, Wincing the Night Away speelt wel mee voor 2007.

De Shins liefhebber kiest natuurlijk Draai Op Mij

zaaf
we zijn afgestapt van cryptische hints geloof ik?

Lastig jaar dit, heb precies 20 nummers die goed genoeg zijn voor een top 10 plek. Tevens moeten er nog iets van 15 afvallen om aan m'n gebruikelijke 40 nummers te komen.

Film Pegasus schreef:
Is het een liedje, is het muziek? Nee dat is het niet! Het is Mega Mindy die je hier aan 't zingen ziet...

Mega Mindy is een held(in).

Telamon
zaaf schreef:
we zijn afgestapt van cryptische hints geloof ik?

Ach ja, is ook zo. Snel supercryptisch gemaakt.

zaaf

Rudi S schreef:
Echt 2007 lijkt een waanzinnig jaar te worden, veel toppers met een topalbum.

Het is echt niet normaal!

Fout in 2007: 7. Jan Smit met Dan volg je haar benen

Anno 2007 kwam er goed nieuws toen Jan Smit een tijd z'n stem niet mocht gebruiken. Goed nieuws voor de muziek, maar toch wel slecht nieuws voor Jan Smit zelf. De man had een knobbeltje op z'n stembanden. Ondanks z'n hits wens je dat niemand toe. Zijn album 'Stilte in de storm' werd dan maar uitgesteld tot 2008, maar hij lanceerde toch alvast 1 single: Dan volg je haar benen. Misschien is de B-kant wel memorabeler. Daar zingt Jan Smit het nummer Calypso als duet met de overleden John Denver. Hij is de eerste artiest die een duet met Denver zong na z'n overlijden. Doordat 'Dan volg je haar benen' een hit werd, verscheen John Denver ook nog eens in de top 10. Wat van 1976 met Annie's song geleden was.

Het was nergens te bespeuren in de Vlaamse hitlijsten. In Nederland stond het 4 weken op nr 1. Zo zie je maar weer dat ondanks de taal we toch wel verschillen tussen Vlaanderen en Nederland.

Ik heb mijn lijst maar snel ingestuurd, want mijn complete top 22 had een plekje in de top 10 verdiend.... daarom maar de bikkel regel toegepast voor mijn complete lijst.

Fout (of toch niet) in 2007: 6. Tokio Hotel met Monsoon

Ik kon me de doorbraak van Tokio Hotel (in Vlaanderen dan toch) nog goed herinneren. Het klonk als poprock met een wat alternatieve sound en het nummer deed het dan ook goed op rockzender Studio Brussel. Meteen in de Afrekening en een bescheiden hit. Tot bleek dat de Duitse tieners ook in de smaak vielen bij de eerder commerciële jeugd. Daar stond het alternatieve publiek dan. Hadden ze net de nieuwe Hanson omarmd? De voorlopers van One Direction? Tokio Hotel lukte het alvast om - al was het voor even - de missing link te zijn tussen alternatief en commercieel, al zou het door die eerste groep al snel naar de foute hoek gebannen worden.

Monsoon was zowel in Vlaanderen als Nederland een top 10-hit. En werd 3e bij de Eindafrekening van 2007, een alternatieve hitlijst samengesteld door de luisteraar. Tokio Hotel is nog altijd actief.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:17 uur

geplaatst: vandaag om 00:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.