Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
Cured
geplaatst: 26 juni 2015, 13:26 uur
Ik heb trouwens Massive Attack vergeten
......, maar moet op zich nog wel kunnen (ook zonder mij).
0
geplaatst: 26 juni 2015, 13:28 uur
7. Massive Attack - Safe From Harm
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/9/98/Massive_Attack_-_Safe_From_Harm.jpg/220px-Massive_Attack_-_Safe_From_Harm.jpg
Punten : 48
Nom. : 7
Nr. 1 van: niemand
Een liedje dat de gehele week punten sprokkelde en vanaf het begin in de top 10 heeft gestaan en er ook nooit uit is geweest.
8 punten meer heeft Massive Attack er dan de nummer 8.
Geweldig openingsnummer van het debuut Blue Lines, dit moeten de 3 mannen toch voor ogen gehad hebben toen zij aan de klus begonnen.
Safe From Harm is een fraai nummer met, prachtige zang van Shara Nelson ondersteund door de gemene raps van oerlid Robert Del Naja.
Voeg hierbij de sterke drumsamples en de mix van diverse muziekstijlen en we hebben weer een dik verdiende plek in onze top 10.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/9/98/Massive_Attack_-_Safe_From_Harm.jpg/220px-Massive_Attack_-_Safe_From_Harm.jpg
Punten : 48
Nom. : 7
Een liedje dat de gehele week punten sprokkelde en vanaf het begin in de top 10 heeft gestaan en er ook nooit uit is geweest.
8 punten meer heeft Massive Attack er dan de nummer 8.
Geweldig openingsnummer van het debuut Blue Lines, dit moeten de 3 mannen toch voor ogen gehad hebben toen zij aan de klus begonnen.
Safe From Harm is een fraai nummer met, prachtige zang van Shara Nelson ondersteund door de gemene raps van oerlid Robert Del Naja.
Voeg hierbij de sterke drumsamples en de mix van diverse muziekstijlen en we hebben weer een dik verdiende plek in onze top 10.
0
geplaatst: 26 juni 2015, 13:29 uur
Cured schreef:
......, maar moet op zich nog wel kunnen (ook zonder mij). U roept, wij draaien

0
geplaatst: 26 juni 2015, 13:31 uur
Ik heb niks van MA, vind het eigenlijk een overschat gezelschap op de site 

0
geplaatst: 26 juni 2015, 13:34 uur
Haha, grappenmaker

Deze had ik op 8, voor mij de beste van het album.
Unfinished Sympathy dan misschien op 1 hier?
0
geplaatst: 26 juni 2015, 13:35 uur
herman schreef:
Haha, grappenmaker
(quote)
Haha, grappenmaker

Ik heb er niet veel mee, Teardrop en Protection vind ik nog wel okay de rest vind ik niet veel aan

0
geplaatst: 26 juni 2015, 13:35 uur
laxus11 schreef:
Ik heb er niet veel mee, Teardrop en Protection vind ik nog wel okay de rest vind ik niet veel aan
(quote)
Nee, snap ik, veel te modern voor jou

0
geplaatst: 26 juni 2015, 13:36 uur
0
geplaatst: 26 juni 2015, 13:38 uur
Deze had ik ook, fantastisch nummer van een geweldig collectief.
0
geplaatst: 26 juni 2015, 13:39 uur
Met al het rockgeweld (zelf schuldig) had ik deze totaal niet meer verwacht.
0
geplaatst: 26 juni 2015, 13:42 uur
Ha, de eerste uit mijn top tien! met de nummers tien t/m acht heb ik op zijn zachtst gezegd erg weinig maar deze MA is een positieve verrassing. Wat mij betreft ook veruit het sterkste nummer op het album.
0
zaaf
geplaatst: 26 juni 2015, 13:44 uur
hee leuk, een moderne track! 
mijn nummer 2, dus 1 komt nog

mijn nummer 2, dus 1 komt nog

0
geplaatst: 26 juni 2015, 14:14 uur
Lekker, ook mijn favoriete MA uit '91 en nummer 2 in mijn lijst. Unfinished Sympathy ook geweldig, maar net buiten mijn lijst gevallen.
De rest tot nu toe: 10 - mooi maar te vaak gehoord, 9 - stiekem wel een tof nummer en 8 - meh.
Hoop ook dat er nog wat ruimte is voor house/techno/jungle etc, maar meer dan 48 punten wordt voor zo'n track lastig; ik had deze ook vooral in het rechterrijtje van mijn lijst.
De rest tot nu toe: 10 - mooi maar te vaak gehoord, 9 - stiekem wel een tof nummer en 8 - meh.
Hoop ook dat er nog wat ruimte is voor house/techno/jungle etc, maar meer dan 48 punten wordt voor zo'n track lastig; ik had deze ook vooral in het rechterrijtje van mijn lijst.
0
geplaatst: 26 juni 2015, 14:14 uur
Noem het maar modern, dit volkomen achterhaalde dance nummer.

En dat staat dan hoger dan Alive, mijn nummer 2, die ook mijn nummer 1 had kunnen zijn.....

0
geplaatst: 26 juni 2015, 14:45 uur
herman schreef:
Voor mij op gelijke hoogte met Unfinished Sympathy, maar ben uit jeugdsentimentele redenen voor die tweede gegaan

0
geplaatst: 26 juni 2015, 14:50 uur
Unfinished Sympathy heb ik op 29, dat dan weer wel. En voor 1991 is het al mooi als je erbij zit, wat mij betreft.
0
geplaatst: 26 juni 2015, 14:50 uur
Ik ben in mijn uiteindelijke lijst MA vergeten (Harm was een zeer goede optie) maar het zou sowieso mijn Top 10 niet halen dus dan is het niet zo erg. Voor mij is deze PJ een van de mindere van het album, maar goed 5* album dus dan is het nog steeds de moeite waard.
0
zaaf
geplaatst: 26 juni 2015, 14:57 uur
west schreef:
Unfinished Sympathy heb ik op 29, dat dan weer wel. En voor 1991 is het al mooi als je erbij zit, wat mij betreft.
nou absoluut, daar gaan grote bedragen voor over tafel Unfinished Sympathy heb ik op 29, dat dan weer wel. En voor 1991 is het al mooi als je erbij zit, wat mij betreft.

0
geplaatst: 26 juni 2015, 14:59 uur
Ik had One Love ook nog in mijn top 20. Unfinished Sympathy is ook heel goed, maar zit eigenlijk niet bij mijn favorieten van het album.
Van Pearl Jam vind ik Alive eigenlijk ook een van de mindere van het album. Eigenlijk heb ik er nooit veel aan gevonden, doe mij dan maar Jeremy of Porch.
Van Pearl Jam vind ik Alive eigenlijk ook een van de mindere van het album. Eigenlijk heb ik er nooit veel aan gevonden, doe mij dan maar Jeremy of Porch.
0
geplaatst: 26 juni 2015, 15:06 uur
Alive sneed altijd door mij heen en doet dat altijd nog. Die tekst in combinatie met de muziek en het briljante zingen, schreeuwen van Eddie. (A)Live: altijd kippenvel.
0
geplaatst: 26 juni 2015, 15:10 uur
Ik vind Unfinished Sympathy dan weer twee klassen beter dan Safe From Harm, maar verwacht ook dat die uiteindelijk op 1 zal staan.
0
geplaatst: 26 juni 2015, 15:17 uur
Prima start met mijn nrs. 9, 4 en 5. MA ook prachtig, maar niet in mijn top 20, die andere wel..
0
geplaatst: 26 juni 2015, 15:48 uur
6. Vanilla Ice – Ice Ice Baby
http://i.imgur.com/cG0RsJo.jpg
Punten : 51
Nom. : 6
Verrassend dat deze klassieker zo vaak genoemd werd; maar echter nooit bij de bovenste 5.
Toen deze hit van Queen en David Bowie bewerkt werd, werden gelijk alle verkoopcijfers verbroken.
Wereldwijd werden er meer exemplaren verkocht dan van Under Pressure.
David Bowie zegt zelf dat de emotie bij de versie van Vanilla Ice beter over kwam, dan bij het kille gevoelloze origineel.
Vanilla Ice zou later vaak genoemd worden als grote voorbeeld o.a. bij Usher, R. Kelly en Justin Bieber.
Helaas was de roem van korte duur, maar daarom kan ik het wel waarderen dat hij hier wel genoemd wordt.
http://i.imgur.com/cG0RsJo.jpg
Punten : 51
Nom. : 6
Verrassend dat deze klassieker zo vaak genoemd werd; maar echter nooit bij de bovenste 5.
Toen deze hit van Queen en David Bowie bewerkt werd, werden gelijk alle verkoopcijfers verbroken.
Wereldwijd werden er meer exemplaren verkocht dan van Under Pressure.
David Bowie zegt zelf dat de emotie bij de versie van Vanilla Ice beter over kwam, dan bij het kille gevoelloze origineel.
Vanilla Ice zou later vaak genoemd worden als grote voorbeeld o.a. bij Usher, R. Kelly en Justin Bieber.
Helaas was de roem van korte duur, maar daarom kan ik het wel waarderen dat hij hier wel genoemd wordt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.