MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lied van de Dag #2

zoeken in:
trebremmit schreef:
Maar jullie kennen de tv serie niet?

Ik voel me oud nu.

Ik heb door de serie jaren gedacht dat Runaway een jaren '80 nummer was.

herman schreef:
(quote)

Ik heb door de serie jaren gedacht dat Runaway een jaren '80 nummer was.

Eigenlijk klopt dat ook.
Del Shannon sang a revised version of his hit "Runaway" as the theme song

trebremmit schreef:

Ik voel me oud nu.

Ja, ik wilde net hetzelfde zeggen. Klassiek nummer uit een klassieke serie, en iedereen heeft het hier over een of ander computerspelletje

trebremmit schreef:

Ik ken het natuurlijk wel van naam en weet ook wel wat voor serie het is, en dat dit daaruit komt. Maar toen de serie afgelopen was, was ik nog niet eens geboren. Dus nee, nooit gezien.

Overigens is de Grand Theft Auto-reeks minstens zo'n klassieke serie wat betreft games, vrijwel iedereen van mijn generatie heeft dat wel gespeeld. Kennen jullie dat echt niet?

ArthurDZ schreef:
Nope, maar zat me tijdens het kijken van de clip wel net af te vragen of ik niet eens een afleveringetje zou kijken. De stijl spreekt me wel aan, heb wel een zwak voor die typische eighties-vibe. Ook al is het wel allemaal nogal style over substance waarschijnlijk.

Valt wel mee hoor, vond het altijd wel een spannende serie, ook zitten er veel acteurs in die later wereldberoemd werden zoals Benicio Del Toro. Maar goed vooral de stijl is genieten, mooie vrouwen, speedboten, ferrari's, felle kleuren, dure maatpakken en coole dialogen.

Arrie schreef:
(quote)

Ik ken het natuurlijk wel van naam en weet ook wel wat voor serie het is, en dat dit daaruit komt. Maar toen de serie afgelopen was, was ik nog niet eens geboren. Dus nee, nooit gezien.

Overigens is de Grand Theft Auto-reeks minstens zo'n klassieke serie wat betreft games, vrijwel iedereen van mijn generatie heeft dat wel gespeeld. Kennen jullie dat echt niet?

Ik heb alleen Grand Theft 2 gespeeld, daarna ben ik mijn interesse in games verloren.

Arrie schreef:
(quote)

Ik ken het natuurlijk wel van naam en weet ook wel wat voor game het is

trebremmit schreef:
(quote)

Valt wel mee hoor, vond het altijd wel een spannende serie, ook zitten er veel acteurs in die later wereldberoemd werden zoals Benicio Del Toro. Maar goed vooral de stijl is genieten, mooie vrouwen, speedboten, ferrari's, felle kleuren, dure maatpakken en coole dialogen.

Voor mij was dat niet voldoende om door te gaan kijken (heb zo'n zeven afleveringen gezien). Maar ik ga het ooit wel weer eens oppakken. Zeker omdat ik heel benieuwd ben naar de film uit 2006 - ik heb wel wat met films die op MoMe een gemiddelde onder de 3* halen - maar dan wil ik eerst de hele serie kijken. En ja, ik weet dat de film behoorlijk anders is dan de film

9

Wow, nostalgie idd!! Dit is echt zo'n nummer dat je onbewust al gehoord hebt, dat je kent van ergens...prachtig, heeft me echt geraakt, thanks om dit te posten

Voor de liefhebbers een versie uit 2002 die ook fijn is:

FPU - Crockett's Theme - YouTube

10 voor graf en fpu

GrafGantz schreef:
Voor de liefhebbers een versie uit 2002 die ook fijn is:

FPU - Crockett's Theme - YouTube

Daar moest ik ook meteen aan denken, heel toffe cover!

Ik heb veel Vice City gespeeld maar ik kan me toch niet herinneren dit nummer vaak tegen gekomen te zijn tijdens het cruisen.

6

trebremmit schreef:
Maar goed vooral de stijl is genieten, mooie vrouwen, speedboten, ferrari's, felle kleuren, dure maatpakken en coole dialogen.

Flamingo's

Kan hem ook niet meer herinneren. Volgens mij had je vanaf GTA Vice City ook de mogelijkheid om je eigen radiostation met mp3's op te zetten, daar toen meer gebruik van gemaakt.

Staan ook flink wat draken in de playlist van Emotion 98.3 waar Crockett's Theme op te horen was.
Dan liever Wave 103

Edgar18 schreef:
Ik heb veel Vice City gespeeld maar ik kan me toch niet herinneren dit nummer vaak tegen gekomen te zijn tijdens het cruisen.

Jij was meer van Flash FM?

Gretz schreef:
Kan hem ook niet meer herinneren. Volgens mij had je vanaf GTA Vice City ook de mogelijkheid om je eigen radiostation met mp3's op te zetten, daar toen meer gebruik van gemaakt.

Staan ook flink wat draken in de playlist van Emotion 98.3 waar Crockett's Theme op te horen was.
Dan liever Wave 103

Doe mij maar Wildstyle en Fever.

ArthurDZ schreef:
Jij was meer van Flash FM?
Ik zappte gewoon links en rechts door de playlist op zoek naar het beste nummer. Enkel V-Rock sloeg ik standaard over. Toch had Emotion 98.3 ook fijne nummers ertussen staan. Sowieso blijft dit echt een geniale soundtrack. San Andreas was ook nog tof (K-Rose!! ) maar daarna werd het wel wat minder.

Edgar18 schreef:
(quote)
Ik zappte gewoon links en rechts door de playlist op zoek naar het beste nummer. Enkel V-Rock sloeg ik standaard over. Toch had Emotion 98.3 ook fijne nummers ertussen staan. Sowieso blijft dit echt een geniale soundtrack. San Andreas was ook nog tof (K-Rose!! ) maar daarna werd het wel wat minder.

Deed ik ook wel, al bleven bepaalde zenders langer staan dan anderen (vooral Flash, Emotion en Wave). Ik skipte altijd het hiphopkannaal jammer genoeg, was nog in de tijd van voor mijn bekering Die Latin-zender kon mijn aandacht ook nooit lang vasthouden.

De soundtrack van San Andreas is inderdaad minstens even goed, heb je helemaal gelijk in!

Zou een forumtopic over radiozenders uit die games geen goed idee zijn eigenlijk? Of moeten we daarvoor naar gamesmeter?

Haha, ik vind het wel een goed idee. Of een leuke game... Misschien dat ik die eerdaags wel even in elkaar knutsel.

Die Latin skipte ik trouwens ook altijd. Was hem zelfs al vergeten .

Edgar18 schreef:
Haha, ik vind het wel een goed idee. Of een leuke game... Misschien dat ik die eerdaags wel even in elkaar knutsel.

Leuk idee!

Flash FM, Wave 103 en Emotion 98.3 waren toentertijd mijn favoriete radiostations. V-Rock had ik nog wat meer moeite mee, de stevigere muziek kon ik pas jaren later waarderen. Radio Espantoso sloeg ik meestal over, maar ik moet zeggen dat alle nummers wel heel wat keren zijn langsgekomen. San Andreas werd al minder en daarna heb ik er niet zo veel aandacht meer aan besteed.

Ik moet toch ook even de soundtrack van Carmageddon II: Carpocalypse Now benoemen, waardoor ik bekend werd met de muziek van Iron Maiden.

trebremmit schreef:
(quote)

Ik heb alleen Grand Theft 2 gespeeld, daarna ben ik mijn interesse in games verloren.

GTA 2 was voor mij juist één van de eerste spellen die ik heb gespeeld, naast een aantal spellen voor de Nintendo 64.

Mooi, lang niet gezien/gehoord (Miami Vice dan, die computerspelletjes geloof ik verder wel)

9

27 stemmers voor Jan Hammer. 7,687 gemiddeld.

01. The Cure - A Forest: 33 stemmen, gemiddeld 8,739 (Zephyr)
02. David Bowie - Space Oddity: 32 stemmen, gemiddeld 8,572 (Gretz)
03. The Beatles - A Day in the Life: 22 stemmen, gemiddeld 8,548 (Etiul)
04. New Order - True Faith: 24 stemmers, gemiddeld 8,446 (Johan de Witt)
05. The Smiths - How Soon Is Now?: 43 stemmen, gemiddeld 8,395 (Edgar18)
06. Depeche Mode - Enjoy the Silence: 31 stemmen, gemiddeld 8,387 (aERodynamIC)
07. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out: 15 stemmen, gemiddeld 8,344 (ArthurDZ)
08. The Smiths - Bigmouth Strikes Again: 29 stemmen, gemiddeld 8,338 (johan de witt)
09. Marvin Gaye - What's Going On : 28 stemmen, gemiddeld 8,329 (thelion)
10. The Beach Boys - Good Vibrations: 27 stemmen, gemiddeld 8,315 (Zephyr)

11. Talk Talk - Such a Shame: 27 stemmen, gemiddeld 8,306 (vigil)
12. Radiohead - Street Spirit (Fade Out): 34 stemmen, gemiddeld 8,268 (Johnny Marr)
13. Dusty Springfield - I Close My Eyes and Count To Ten: 29 stemmen, gemiddeld 8,257 (Zephyr)
14. Songs: Ohia - Lioness: 24 stemmen, gemiddeld 8,250 (Gretz)
15. The Moody Blues - Nights in White Satin: 27 stemmen, gemiddeld 8,243 (Zephyr)
16. The Who - Baba O'Riley: 22 stemmen, gemiddeld 8,239 (Zephyr)
17. Curtis Mayfield - Move On Up: 28 stemmen, gemiddeld 8,236 (Vince vega)
18. David Bowie - Ashes to Ashes: 36 stemmen, gemiddeld 8,235 (Kramer)
19. Blondie - Atomic: 32 stemmen, gemiddeld 8,234 (trebremmit)
20. Bronski Beat - Smalltown Boy: 32 stemmen, gemiddeld 8,231 (Edgar18)

21. Talking Heads - Once in a Lifetime: 35 stemmen, gemiddeld 8,230 (Zephyr)
22. The Cure - Fascination Street: 22 stemmen, gemiddeld 8,227 (luigifort)
23. Blur - The Universal: 26 stemmen, gemiddeld 8,210 (vigil)
24. Portishead - Roads : 26 stemmen, gemiddeld 8.209 (Johnny Marr)
25. Alice in Chains - Would?: 28 stemmen, gemiddeld 8,208 (Dieter)
26. Nancy Sinatra & Lee Hazlewood - Some Velvet Morning: 25 stemmen, gemiddeld 8,206 (trebremmit)
27. The The - Uncertain Smile: 25 stemmen, gemiddeld 8,202 (Zephyr)
28. OMD - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc): 31 stemmen, gemiddeld 8,200 (vigil)
29. The Smashing Pumpkins - Disarm: 23 stemmen, gemiddeld 8,196 (vigil)
30. Boards of Canada - Reach for the Dead: 23 stemmen, gemiddeld 8,196 (trebremmit)

Pink Floyd - Set The Controls For The Heart Of The Sun

Heb maar gekozen voor de langere live versie omdat die het mooist is.
Uit de beste periode van Pink Floyd, heerlijk spannende en psychedelische muziek.

9

Gast
geplaatst: vandaag om 00:24 uur

geplaatst: vandaag om 00:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.