Muziek / Muziekgames / Rap K.O. [Femcee Edition]
zoeken in:
0
Mb.
geplaatst: 8 januari 2015, 21:38 uur
http://eclectikrelaxation.com/HipHop/wp-content/uploads/2013/04/MCLyte80s.jpg
Dames en heren, jongens en meisjes, het is weer tijd voor een nieuwe Rap K.O. - maar niet zomaar een! Het wordt ditmaal een K.O. met rapsters en femcees, want vrouwen zijn nou eenmaal ondervertegenwoordigd binnen de rapscene. Nu zie ik je denken: "Zijn er überhaupt wel goede femcees?" Nou, daar gaan we achter komen met behulp van deze K.O. Laat je verrassen, zou ik zeggen. Er is van alles wat.
Ik heb een lijst samengesteld van 160 nummers met behulp van bekende kanalen op YT en bepaalde blogs. De bekendere artiesten (o.a. Lauryn Hill, MC Lyte, Nicki Minaj, verzin het maar) hebben hooguit 3 nummers in deze lijst staan. Ik heb daarbij gekeken naar de stemmen op Musicmeter en populariteit op YT. En zo kan het dus voorkomen dat jij - als grootliefhebber van Nicki Minaj bijv. - niet je favoriete Nicki song ziet staan! Jammer zeg! Ik heb desalniettemin geprobeerd om de vrouwelijke rapscene door de jaren heen in beeld te brengen - en aangezien er zo weinig vrouwelijke rappers zijn denk ik dat dit aardig gelukt is.
Enfin, na 4 rondes komen we uit bij een top 10. Tegen die tijd ga ik jullie vragen om een rangschikking te maken om zo tot een top 10 te komen waarbij het geluk van de loting enigszins verminderd is. Hieronder staat alvast het eerste deel van ronde 1 met de linkjes daarbij:
1. Nefertiti - Miss Amutha Nature VS. Queen Pen - I Got Cha
2. Nonchalant - 5 O'Clock (Ft. Drecia Vega & Bink Woods Dre) VS. Tairrie B - Murder She Wrote
3. N-Tyce - Walk A Little Closer VS. Smooth - Mind Blowin'
4. MC Trouble - Gotta Get A Grip VS. Eve - Let Me Blow Ya Mind (Ft. Gwen Stefani)
5. Marvaless - Just Marvaless VS. 3D NA' TEE - The Kill
6. Toni Blackman - Big Boys Cry Too VS. Shystie - Scumbag
7. Lioness - Don't Tell Me VS. Roxanne Shante - Go On Girl
8. Azealia Banks - 212 (Ft. Lazy Jay) VS. Dutch ReBelle - No Less
9. Rapsody - The Drums (Ft. Heather Victoria & The Soul Council) VS. Honey The Hippie - Psychedelic
10. Gangsta Boo - Where Dem Dollas At VS. Queen Latifah - Ladies First (Ft. Monie Love)
11. Angel Haze - Deep Sea Diver VS. Reverie - Nothing To Say
12. K. Flay - Rest Your Mind (Ft. Felix Cartal) VS. Eve - Who's That Girl
13. Champ MC - Sistas Betta Recognize (Ft. Michael Speaks) VS. Snow Tha Product - Doing Fine
14. Akua Naru - Poetry, How Does It Feel VS. Shawna - Gettin' Some
15. Noname Gypsy - Hold Me Up (Ft. Kiara Lanier) VS. MC Lyte - Ruff Neck
16. Bahamadia - 3 The Hard Way (Ft. K-Swift & Mecca Starr) VS. Tiye Phoenix - Killing Everybody
17. Jean Grae - Love Song VS. Ill Camille - Live It Up (Ft. Iman Omari)
18. Boss - Deeper VS. Queen Latifah - Just Another Day (REMIX)
19. Angie Martinez, Lil' Kim, Left Eye, Da Brat & Missy Elliott - Ladies Night VS. Mother Superia - Most Of All
20. Jean Grae - Hater's Anthem VS. Sasha Go Hard - Bricks
We gaan tot de 4. Het vervolg van ronde 1 wordt uiteraard nog gepost.
Dames en heren, jongens en meisjes, het is weer tijd voor een nieuwe Rap K.O. - maar niet zomaar een! Het wordt ditmaal een K.O. met rapsters en femcees, want vrouwen zijn nou eenmaal ondervertegenwoordigd binnen de rapscene. Nu zie ik je denken: "Zijn er überhaupt wel goede femcees?" Nou, daar gaan we achter komen met behulp van deze K.O. Laat je verrassen, zou ik zeggen. Er is van alles wat.
Ik heb een lijst samengesteld van 160 nummers met behulp van bekende kanalen op YT en bepaalde blogs. De bekendere artiesten (o.a. Lauryn Hill, MC Lyte, Nicki Minaj, verzin het maar) hebben hooguit 3 nummers in deze lijst staan. Ik heb daarbij gekeken naar de stemmen op Musicmeter en populariteit op YT. En zo kan het dus voorkomen dat jij - als grootliefhebber van Nicki Minaj bijv. - niet je favoriete Nicki song ziet staan! Jammer zeg! Ik heb desalniettemin geprobeerd om de vrouwelijke rapscene door de jaren heen in beeld te brengen - en aangezien er zo weinig vrouwelijke rappers zijn denk ik dat dit aardig gelukt is.

Enfin, na 4 rondes komen we uit bij een top 10. Tegen die tijd ga ik jullie vragen om een rangschikking te maken om zo tot een top 10 te komen waarbij het geluk van de loting enigszins verminderd is. Hieronder staat alvast het eerste deel van ronde 1 met de linkjes daarbij:
1. Nefertiti - Miss Amutha Nature VS. Queen Pen - I Got Cha
2. Nonchalant - 5 O'Clock (Ft. Drecia Vega & Bink Woods Dre) VS. Tairrie B - Murder She Wrote
3. N-Tyce - Walk A Little Closer VS. Smooth - Mind Blowin'
4. MC Trouble - Gotta Get A Grip VS. Eve - Let Me Blow Ya Mind (Ft. Gwen Stefani)
6. Toni Blackman - Big Boys Cry Too VS. Shystie - Scumbag
7. Lioness - Don't Tell Me VS. Roxanne Shante - Go On Girl
8. Azealia Banks - 212 (Ft. Lazy Jay) VS. Dutch ReBelle - No Less
9. Rapsody - The Drums (Ft. Heather Victoria & The Soul Council) VS. Honey The Hippie - Psychedelic
10. Gangsta Boo - Where Dem Dollas At VS. Queen Latifah - Ladies First (Ft. Monie Love)
11. Angel Haze - Deep Sea Diver VS. Reverie - Nothing To Say
12. K. Flay - Rest Your Mind (Ft. Felix Cartal) VS. Eve - Who's That Girl
13. Champ MC - Sistas Betta Recognize (Ft. Michael Speaks) VS. Snow Tha Product - Doing Fine
14. Akua Naru - Poetry, How Does It Feel VS. Shawna - Gettin' Some
15. Noname Gypsy - Hold Me Up (Ft. Kiara Lanier) VS. MC Lyte - Ruff Neck
16. Bahamadia - 3 The Hard Way (Ft. K-Swift & Mecca Starr) VS. Tiye Phoenix - Killing Everybody
17. Jean Grae - Love Song VS. Ill Camille - Live It Up (Ft. Iman Omari)
18. Boss - Deeper VS. Queen Latifah - Just Another Day (REMIX)
19. Angie Martinez, Lil' Kim, Left Eye, Da Brat & Missy Elliott - Ladies Night VS. Mother Superia - Most Of All
20. Jean Grae - Hater's Anthem VS. Sasha Go Hard - Bricks
We gaan tot de 4. Het vervolg van ronde 1 wordt uiteraard nog gepost.
0
Mb.
geplaatst: 8 januari 2015, 21:38 uur
Misschien interessant voor de volgende users: Arrie, principal2000, tuktak, panjoe, kemm, Reijersen, Cured, catdog, thelion, GrafGantz, Edgar18, Teunnis, Rhythm & Poetry, Ploppesteksel, Ataloona, Johnny Marr, ArthurDZ, Kos, Niek, Holla, Dance Lover, Lukas, Poeha, ThingMan, P.O.W., MAS, Silky & Smooth, thgryda, Elohim, Harderwiek en Bedorvenkebab. Doet u mee? Als je getagged bent, dan heb je of meegedaan met de vorige rap K.O. of post je veel in de bekende Hip-Hop topics. Anders sorry! 
EDIT: wellicht ook nog interessant voor bennerd en Rene1979.

0
geplaatst: 8 januari 2015, 22:23 uur
Mb. schreef:
Misschien interessant voor de volgende users: Arrie, principal2000, tuktak, panjoe, kemm, Reijersen, Cured, catdog, thelion, GrafGantz, Edgar18, Teunnis, Rhythm & Poetry, Ploppesteksel, Ataloona, Johnny Marr, ArthurDZ, Kos, Niek, Holla, Dance Lover, Lukas, Poeha, ThingMan, P.O.W., MAS, Silky & Smooth, thgryda, Elohim, Harderwiek en Bedorvenkebab. Doet u mee? Als je getagged bent, dan heb je of meegedaan met de vorige rap K.O. of post je veel in de bekende Hip-Hop topics. Anders sorry!

Geen femcee fan, de enige femcee die ik goed vind is jean grae dus ik ga passen

0
Mb.
geplaatst: 8 januari 2015, 23:16 uur
thgryda schreef:
(quote)
Daarom is juist deze K.O. - om te kijken of het inderdaad zo slecht gesteld is of dat er best wat tofs is.

Ik ken jou smaak een beetje, en ik weet wel zeker dat er wat 90s spul tussen zit met sterke teksten.
0
geplaatst: 8 januari 2015, 23:18 uur
Oei dat wordt veel luisterwerk zie ik. Ik haak morgen even aan. 

0
geplaatst: 9 januari 2015, 01:12 uur
Allebei wel lekkere beats eigenlijk. Queen Pen betere beat, maar Nefertiti een betere flow.
3-3
3-3
0
geplaatst: 9 januari 2015, 01:40 uur
Als Foxy Brown ook voorbij gaat komen, beloof ik ook in te haken.
0
Mb.
geplaatst: 9 januari 2015, 10:57 uur
Foxy komt zeker voorbij - één keer alleen en één keer met Jay-Z.
Enfin, wie geeft de beslissende stem in de eerste battle?
Enfin, wie geeft de beslissende stem in de eerste battle?

0
geplaatst: 9 januari 2015, 16:45 uur
0-1
Murder She Wrote...ja Jessica Fletcher ken ik nog wel, maar dit was toch een ander dametje. Van deze twee wel absoluut meer mijn stylo. The Real Roxanne bijvoorbeeld, eind jaren 80.
Murder She Wrote...ja Jessica Fletcher ken ik nog wel, maar dit was toch een ander dametje. Van deze twee wel absoluut meer mijn stylo. The Real Roxanne bijvoorbeeld, eind jaren 80.
0
Mb.
geplaatst: 9 januari 2015, 21:03 uur
1-1, want die beat is hemels. En sociaal-kritische teksten zijn altijd een plus.
Poeha: als we er ooit nog aan toekomen, dan kom je The Real Roxanne ook nog tegen.
Poeha: als we er ooit nog aan toekomen, dan kom je The Real Roxanne ook nog tegen.

0
geplaatst: 9 januari 2015, 21:25 uur
1-2
Wat eind jaren 80 betreft hopelijk ook nog The Wee Papa Girl Rappers en Kiss Amc en natuurlijk Zout n Peper.....
Wat eind jaren 80 betreft hopelijk ook nog The Wee Papa Girl Rappers en Kiss Amc en natuurlijk Zout n Peper.....
0
geplaatst: 10 januari 2015, 15:45 uur
0
Mb.
geplaatst: 10 januari 2015, 20:06 uur
0-1, het eerste hitje dat we tegenkomen. Meteen een fijne.
0-1, het eerste hitje dat we tegenkomen. Meteen een fijne.
0
geplaatst: 10 januari 2015, 22:29 uur
En omdat het een hitje was, moet het maar door? zo te zien
1-3
1-3
0
geplaatst: 10 januari 2015, 23:09 uur
Nee hoor, Poeha. Die beat van Dre is gewoon heerlijk.
1-4
0-0
1-4
0-0
* denotes required fields.