Muziek / Muziekgames / Knock-Out Songs Alfabet: H
zoeken in:
0
geplaatst: 8 maart 2015, 01:44 uur
4-4 pfff, opgezwolle zou geen partij moeten zijn voor boudewijn
0
geplaatst: 8 maart 2015, 01:57 uur
Scorpion_21 schreef:
Dat zou je over alle hiphop zeggen, vermoed ik, maar Hoedenplank is eigenlijk net zo'n grote klassieker als Het Land van Maas en Waal, zo niet groter.
Persoonlijk vind ik Het Land van Maas en Waal ook één van Boudewijns mindere. En Hoedenplank Opgezwolle's beste, fantastisch geproduceerd.
0
geplaatst: 8 maart 2015, 02:15 uur
4-5, toch wel, hoewel ik nederhop echt niet kan uitstaan, maar opgezwolle zijn bazen. Boudewijn is ook een baas.
0
geplaatst: 8 maart 2015, 02:23 uur
Opgezwolle - Eigen Wereld (2006) Nr 61 in de Top 250 Albums, 1170 stemmen met een gemiddelde van 4.14*. Zijn duidelijke cijfers toch en Boudewijn de Groot is niets mis mee, ietwat passé maar de jongens van Opgezwolle waren geniaal. Binnen de hiphop een buitenbeentje wat betreft de lyrics. Niet dat schreeuwerige narcistische macho-gelul maar teksten die jongeren (en ouder
)raakten.
Edit : Johnny Marr
125. Half Light II (No Celebration) - Arcade Fire vs. Happy House - The Juan MacLean
0-0
)raakten.Edit : Johnny Marr

125. Half Light II (No Celebration) - Arcade Fire vs. Happy House - The Juan MacLean
0-0
0
geplaatst: 8 maart 2015, 09:41 uur
126. Hunter - Portishead vs. Heaven Must Be Missing An Angel - Tavares
1-0
1-0
0
Cured
geplaatst: 8 maart 2015, 11:56 uur
127. Hello I Love You - The Doors vs. Holiday - Green Day
0-1
0-1
0
geplaatst: 8 maart 2015, 12:32 uur
Arrie Nee ik heb idd niet zovee met hiphop en daardoor weinig overzicht over kwaliteit en wansmaak in dat genre. Behoort de Jeugd van Tegenwoordig er ook toe? Die vind ik dan weer wel goed. Spitsvondstige taalconstructies (of zelfs innovaties), spreken me erg aan. En nee, het is niet Boudewijns beste nummer, maar toch ergens wel en landmark in de Nederlandse muziek.
0
geplaatst: 8 maart 2015, 12:49 uur
Scorpion_21 schreef:
Arrie Nee ik heb idd niet zovee met hiphop en daardoor weinig overzicht over kwaliteit en wansmaak in dat genre. Behoort de Jeugd van Tegenwoordig er ook toe? Die vind ik dan weer wel goed. Spitsvondstige taalconstructies (of zelfs innovaties), spreken me erg aan. En nee, het is niet Boudewijns beste nummer, maar toch ergens wel en landmark in de Nederlandse muziek.
Als je van spitsvondige taalconstructies houdt, dan zou hiphop je juist erg aan moeten spreken. Zit er vol mee.
Zelf vind ik De Jeugd van Tegenwoordig ook erg leuk, al zie ik het niet echt als pure hiphop. Ik geloof dat onder de hiphopliefhebbers de meningen wisselen, maar tof dat je dat dan wel weer kan waarderen!

* denotes required fields.