Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2015
zoeken in:
0
geplaatst: 25 september 2015, 08:27 uur
kemm schreef:
Bah, bij aanvang was er alle potentie om er de sterkste maandfinale van het jaar van te maken, maar in de plaats is het wellicht de slechtste geworden...
Bah, bij aanvang was er alle potentie om er de sterkste maandfinale van het jaar van te maken, maar in de plaats is het wellicht de slechtste geworden...
Dat is toch wel erg extreem gesteld. Ik vind het in elk geval een van de betere finales die we al gehad hebben. Het beste nummer van de nieuwe Florence, en nog fantastische tracks van Julia en Tame Impala.
Van de twaalf finalisten laten enkel EL VY en Courtney me koud. Dat instrumentaaltje van Circe ten slotte vond ik in het begin heel sterk, maar gaat me na een tijd toch vervelen.
5*
1. Florence + the Machine - Queen of Peace
2. Julia Holter - Sea Calls Me Home
3. Tame Impala - The Less I Know The Better
4*
4. Meg Myers - Lemon Eyes
5. Communions - Forget It's a Dream
6. Beau - Karma
3*
7. Aurélie - Het Meisje met de Parel
8. Bully - Trying
9. Circe - Lila
10. Beach House - PPP
2*
11. Courtney Barnett - Nobody Really Cares If You Don't Go to the Party
12. EL VY - Return to the Moon (Political Song for Didi Bloome to Sing, with Crescendo)
0
geplaatst: 25 september 2015, 10:42 uur
Ik ben het er wel mee eens, ik vind het ook echt één van de slechtste. Ik snap ook niet hoe oninteressante, kleurloze nummers als Trying en Karma in de finale terecht kunnen komen, vooral als ik zie wat er allemaal uit is gevlogen.
En daar komt dan nog mij dat veel grote namen met mindere liedjes in hun oeuvre alsnog gewoon de finale weten te halen. Dat geldt wat mij betreft voor Meg Myers, Beach House, en Courtney Barnett.
En daar komt dan nog mij dat veel grote namen met mindere liedjes in hun oeuvre alsnog gewoon de finale weten te halen. Dat geldt wat mij betreft voor Meg Myers, Beach House, en Courtney Barnett.
0
geplaatst: 25 september 2015, 10:57 uur
Jammer zoals er over verschillende nummers gedacht wordt. Ik ben ook verrast dat een nummer van een Beau hier de finale weet te halen maar dat is ook de kracht van het spelletje; blijkbaar toch voldoende liefhebbers. Die liefhebbers kan ik hun EP ook van harte aanbevelen!
1 Beau - Karma
2 Meg Myers - Lemon Eyes
3 Courtney Barnett - Nobody Really Cares If You Don't Go to the Party
4 Bully - Trying
5 Tame Impala - The Less I Know The Better
1 Beau - Karma
2 Meg Myers - Lemon Eyes
3 Courtney Barnett - Nobody Really Cares If You Don't Go to the Party
4 Bully - Trying
5 Tame Impala - The Less I Know The Better
0
geplaatst: 25 september 2015, 16:30 uur
1. Circe - Lila
2. EL VY - Return to the Moon (Political Song for Didi Bloome to Sing, with Crescendo)
4. Bully - Trying
5. Courtney Barnett - Nobody Really Cares If You Don't Go to the Party
2. EL VY - Return to the Moon (Political Song for Didi Bloome to Sing, with Crescendo)
4. Bully - Trying
0
geplaatst: 25 september 2015, 16:35 uur
1. Florence + the Machine - Queen of Peace
2. Tame Impala - The Less I Know the Better
3. Aurélie - Het Meisje Met de Parel
4. Courtney Barnett - Nobody Really Cares If You Don't Go to the Party
5. Circe - Lila
2. Tame Impala - The Less I Know the Better
3. Aurélie - Het Meisje Met de Parel
5. Circe - Lila
0
geplaatst: 25 september 2015, 18:12 uur
Ik snap niet dat er zoveel negatieve meningen zijn over Aurélie, juist verfrissend dat er weer een goed Nederlandstalig nummer in de finale staat.
0
geplaatst: 25 september 2015, 18:41 uur
Aurélie is ook leuk maar van sommige andere nummers vraag ik me wel af waarom ze zover komen. In kan me goed vinden in de uitspraak van Arrie.
0
geplaatst: 27 september 2015, 17:58 uur
Poeh! Finale met veel sterke nummers; het was moeilijk mijn top-5 samen te stellen.
1. Tame Impala - The Less I Know The Better
2. Beach House - PPP
3. EL VY - Return to the Moon (Political Song for Didi Bloome to Sing, with Crescendo)
4. Communions - Forget It's a Dream
5. Bully - Trying
1. Tame Impala - The Less I Know The Better
2. Beach House - PPP
3. EL VY - Return to the Moon (Political Song for Didi Bloome to Sing, with Crescendo)
4. Communions - Forget It's a Dream
5. Bully - Trying
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 30 september 2015, 08:01 uur
1. Communions - Forget It's a Dream
2. Tame Impala - The Less I Know The Better
3. Florence + the Machine - Queen of Peace
4. EL VY - Return to the Moon (Political Song for Didi Bloome to Sing, with Crescendo)
2. Tame Impala - The Less I Know The Better
3. Florence + the Machine - Queen of Peace
4. EL VY - Return to the Moon (Political Song for Didi Bloome to Sing, with Crescendo)
0
geplaatst: 30 september 2015, 18:52 uur
2. Bully - Trying
3. Beau - Karma
5. Meg Myers - Lemon Eyes
2. Bully - Trying
3. Beau - Karma
0
geplaatst: 30 september 2015, 22:45 uur
1. Julia Holter - Sea Calls Me Home (9,5)
2. Circe - Lila (7,5)
3. Tame Impala - The Less I Know The Better (7,3)
4. Florence + the Machine - Queen of Peace (7,3)
5. Beach House - PPP (7)
6. Courtney Barnett - Nobody Really Cares If You Don't Go to the Party (6,3)
7. Bully - Trying (6,2)
8. EL VY - Return to the Moon (Political Song for Didi Bloome to Sing, with Crescendo) (6)
9. Beau - Karma (5,8)
10. Meg Myers - Lemon Eyes (5,2)
11. Communions - Forget It's a Dream (5)
12. Aurélie - Het Meisje met de Parel (4)
Een zwakke, maar vooral ook saaie finale. Wat eigenzinnigheid in de vorm van FKA Twigs en Battles had echt geen kwaad gekund. Julia Holter is alleenheerser in deze finale met een ware popparel, daarna gaan we gelijk naar de categorie ''ruim voldoende''. Drie onvoldoendes: afgrijselijk stemmetje bij Communions en ik vraag me af of je nog stoïcijnser kan zingen dan Aurélie. Vier minuten lijken heel erg lang te duren. Meg Myers viel ook ontzettend vies tegen, want ik vond de tracks Desire en Go meer dan uitstekend.
2. Circe - Lila (7,5)
3. Tame Impala - The Less I Know The Better (7,3)
4. Florence + the Machine - Queen of Peace (7,3)
5. Beach House - PPP (7)
6. Courtney Barnett - Nobody Really Cares If You Don't Go to the Party (6,3)
7. Bully - Trying (6,2)
8. EL VY - Return to the Moon (Political Song for Didi Bloome to Sing, with Crescendo) (6)
9. Beau - Karma (5,8)
10. Meg Myers - Lemon Eyes (5,2)
11. Communions - Forget It's a Dream (5)
12. Aurélie - Het Meisje met de Parel (4)
Een zwakke, maar vooral ook saaie finale. Wat eigenzinnigheid in de vorm van FKA Twigs en Battles had echt geen kwaad gekund. Julia Holter is alleenheerser in deze finale met een ware popparel, daarna gaan we gelijk naar de categorie ''ruim voldoende''. Drie onvoldoendes: afgrijselijk stemmetje bij Communions en ik vraag me af of je nog stoïcijnser kan zingen dan Aurélie. Vier minuten lijken heel erg lang te duren. Meg Myers viel ook ontzettend vies tegen, want ik vond de tracks Desire en Go meer dan uitstekend.
0
geplaatst: 1 oktober 2015, 11:00 uur
2. Meg Myers - Lemon Eyes
4 Bully - Trying
5. Beau - Karma
2. Meg Myers - Lemon Eyes
4 Bully - Trying
5. Beau - Karma
0
geplaatst: 2 oktober 2015, 15:01 uur
kemm schreef:
Don Cappuccino schreef:
Een zwakke, maar vooral ook saaie finale. Wat eigenzinnigheid in de vorm van FKA Twigs en Battles had echt geen kwaad gekund. Julia Holter is alleenheerser in deze finale met een ware popparel.
Hier kan ik me goed in vinden. Deze maand had echt meer dan voldoende potentie en toffe nominaties maar helaas heeft weinig hiervan het tot de finale gered. Mijn enthousiasme over het nummer van Aurélie is wel wat getemperd maar nog steeds is dit nummer de overtuigende nummer twee achter de ongenaakbare Julia. De rest is zeker niet slecht maar echt enthousiast kan ik er ook niet van worden. Communions en Beau zijn de zwakke broeders en Courtney en Tame Impala heb ik eigenlijk ook wel voldoende (van) gehoord. Een zwakke, maar vooral ook saaie finale. Wat eigenzinnigheid in de vorm van FKA Twigs en Battles had echt geen kwaad gekund. Julia Holter is alleenheerser in deze finale met een ware popparel.
1. Julia Holter - Sea Calls Me Home
2. Aurélie - Het Meisje met de Parel
3. Meg Myers - Lemon Eyes
4. Circe - Lila
5. EL VY - Return to the Moon (Political Song for Didi Bloome to Sing, with Crescendo)
0
geplaatst: 2 oktober 2015, 15:12 uur
Naar de top 7 mag ik graag luisteren.
1. EL VY - Return to the Moon (Political Song for Didi Bloome to Sing, with Crescendo)
3. Julia Holter - Sea Calls Me Home
4. Beach House - PPP
6. Tame Impala - The Less I Know The Better
7. Florence + the Machine - Queen of Peace
8. Courtney Barnett - Nobody Really Cares If You Don't Go to the Party
9. Beau - Karma
10. Circe - Lila
11. Communions - Forget It's a Dream
12. Bully - Trying
1. EL VY - Return to the Moon (Political Song for Didi Bloome to Sing, with Crescendo)
3. Julia Holter - Sea Calls Me Home
4. Beach House - PPP
6. Tame Impala - The Less I Know The Better
7. Florence + the Machine - Queen of Peace
8. Courtney Barnett - Nobody Really Cares If You Don't Go to the Party
9. Beau - Karma
10. Circe - Lila
11. Communions - Forget It's a Dream
12. Bully - Trying
0
geplaatst: 2 oktober 2015, 17:26 uur
1. Tame Impala - The Less I Know The Better (9-)
2. Julia Holter - Sea Calls Me Home (8,5)
3. Aurélie - Het Meisje met de Parel (8)
4. Circe - Lila (8)
5. EL VY - Return to the Moon (Political Song for Didi Bloome to Sing, with Crescendo) 8
6. Beach House - PPP (8)
7. Florence + the Machine - Queen of Peace (8-)
8. Meg Myers - Lemon Eyes 7-
9. Beau - Karma 7-
10. Courtney Barnett - Nobody Really Cares If You Don't Go to the Party 6+
11. Bully - Trying 5
12. Communions - Forget It's a Dream 5
2. Julia Holter - Sea Calls Me Home (8,5)
3. Aurélie - Het Meisje met de Parel (8)
4. Circe - Lila (8)
5. EL VY - Return to the Moon (Political Song for Didi Bloome to Sing, with Crescendo) 8
6. Beach House - PPP (8)
7. Florence + the Machine - Queen of Peace (8-)
8. Meg Myers - Lemon Eyes 7-
9. Beau - Karma 7-
10. Courtney Barnett - Nobody Really Cares If You Don't Go to the Party 6+
11. Bully - Trying 5
12. Communions - Forget It's a Dream 5
0
geplaatst: 3 oktober 2015, 10:52 uur
0
geplaatst: 3 oktober 2015, 10:57 uur
De nummers 13 t.e.m. 20 voor de maand augustus zijn de volgende trouwens, want die waren nog niet gepost:
13. Carly Rae Jepsen - Warm Blood
14. Dr. Dre - Talking to My Diary
15. Silversun Pickups - Nightlighta
16. Dälek - Masked Laughter (Nothing's Left)
17. Battles - The Yabba
18. FKA Twigs - In Time
19. Destroyer - Times Square
20. CHVRCHES - Leave a Trace
13. Carly Rae Jepsen - Warm Blood
14. Dr. Dre - Talking to My Diary
15. Silversun Pickups - Nightlighta
16. Dälek - Masked Laughter (Nothing's Left)
17. Battles - The Yabba
18. FKA Twigs - In Time
19. Destroyer - Times Square
20. CHVRCHES - Leave a Trace
0
geplaatst: 3 oktober 2015, 11:08 uur
12. Beau - Karma (9 punten - 3 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van Sunderland)
Om in de finale te scoren, miste Karma toch wat smoelwerk om zich duidelijk te kunnen onderscheiden van de rest. Zelf vind ik dit zeker geen slecht nummer, maar er waren nu eenmaal betere nummers te bespeuren deze maand en dat heeft buiten nominator Sunderland ook navolging gekregen. Dit vrouwelijk duo is echter nog piepjong en zijn zeker al op de goede weg te vinden met hun debuut-EP.
(genomineerd door en nummer 1 van Sunderland)
Om in de finale te scoren, miste Karma toch wat smoelwerk om zich duidelijk te kunnen onderscheiden van de rest. Zelf vind ik dit zeker geen slecht nummer, maar er waren nu eenmaal betere nummers te bespeuren deze maand en dat heeft buiten nominator Sunderland ook navolging gekregen. Dit vrouwelijk duo is echter nog piepjong en zijn zeker al op de goede weg te vinden met hun debuut-EP.
0
geplaatst: 3 oktober 2015, 11:11 uur
11. Beach House - PPP (11 punten - 5 keer genoemd)
(genomineerd door Teunnis)
Hiervan had ik toch meer verwacht. Wist zich toch altijd vrij vlot naar de volgende ronde te kwalificeren, maar hier in de finale stokte het dan blijkbaar. Beach House is natuurlijk een bekende naam, maar desondanks blijven ze echt mooie nummers uitbrengen.
(genomineerd door Teunnis)
Hiervan had ik toch meer verwacht. Wist zich toch altijd vrij vlot naar de volgende ronde te kwalificeren, maar hier in de finale stokte het dan blijkbaar. Beach House is natuurlijk een bekende naam, maar desondanks blijven ze echt mooie nummers uitbrengen.
0
geplaatst: 3 oktober 2015, 11:15 uur
10. Circe - Lila (15 punten - 6 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van 7744leon)
Dit nummer is afkomstig van de score van Circe, waaraan ook 2 leden van Sigur Ros aan meegewerkt hebben. Wist zich vrij geruisloos naar de finale te slepen en dan is een 10de plaats misschien ook wel terecht.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van 7744leon)
Dit nummer is afkomstig van de score van Circe, waaraan ook 2 leden van Sigur Ros aan meegewerkt hebben. Wist zich vrij geruisloos naar de finale te slepen en dan is een 10de plaats misschien ook wel terecht.
0
geplaatst: 3 oktober 2015, 11:20 uur
9. Bully - Trying (16 punten - 6 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van simon)
Tweede nummer van 6 nummers die telkens één puntje meer hebben dan het voorgaande. De buik van deze finale kan dus als vrij omvangrijk bestempeld worden. Bully zelf is een Amerikaanse band die in 2013 is opgericht en nu dit jaar hun eerst volledige album uitbrachten.
(genomineerd door en nummer 1 van simon)
Tweede nummer van 6 nummers die telkens één puntje meer hebben dan het voorgaande. De buik van deze finale kan dus als vrij omvangrijk bestempeld worden. Bully zelf is een Amerikaanse band die in 2013 is opgericht en nu dit jaar hun eerst volledige album uitbrachten.
0
geplaatst: 3 oktober 2015, 11:24 uur
8. Courtney Barnett - Nobody Really Cares If You Don't Go To The Party (17 punten - 8 keer genoemd)
(genomineerd door Simon77)
Courtney Barnett heeft al met een aantal nummers meegedaan aan Song v/h Jaar, waarvan Avant Gardener toch het bekendste is. Barnett blijft op een quasi ongeïnteresseerde manier spitsvondige teksten spuien die in een stevig rockjasje zijn gestoken.
(genomineerd door Simon77)
Courtney Barnett heeft al met een aantal nummers meegedaan aan Song v/h Jaar, waarvan Avant Gardener toch het bekendste is. Barnett blijft op een quasi ongeïnteresseerde manier spitsvondige teksten spuien die in een stevig rockjasje zijn gestoken.
0
geplaatst: 3 oktober 2015, 11:28 uur
7. Meg Myers - Lemon Eyes (18 punten - 7 keer genoemd)
(genomineerd door Sunderland)
Als Meg Myers met iets nieuws komt zijn de verwachtingen hooggespannen. Logisch ook als je weet dat de vorige singles van haar die meededen (Desire en Go) het telkens tot maandwinnaar schopten. De verwachtingen waren misschien iets te hoog, want hier blijft Meg steken op plek 7. Zit anders wel een lekker gitaarriedeltje in.
(genomineerd door Sunderland)
Als Meg Myers met iets nieuws komt zijn de verwachtingen hooggespannen. Logisch ook als je weet dat de vorige singles van haar die meededen (Desire en Go) het telkens tot maandwinnaar schopten. De verwachtingen waren misschien iets te hoog, want hier blijft Meg steken op plek 7. Zit anders wel een lekker gitaarriedeltje in.
0
geplaatst: 3 oktober 2015, 11:45 uur
6. Aurelie - Meisje Met De Parel (19 punten - 5 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van Poeha)
Ondanks dat ik zelf Vlaming ben, had ik nog niet van deze Vlaamse gehoord. Heeft een aantal fanatieke volgelingen want met amper 5 keer genoemd toch 6de eindigen, wil wel wat zeggen.
(genomineerd door en nummer 1 van Poeha)
Ondanks dat ik zelf Vlaming ben, had ik nog niet van deze Vlaamse gehoord. Heeft een aantal fanatieke volgelingen want met amper 5 keer genoemd toch 6de eindigen, wil wel wat zeggen.
0
geplaatst: 3 oktober 2015, 11:49 uur
5. EL VY - Return to the Moon (Political Song for Didi Bloome to Sing, with Crescendo) (20 punten - 8 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van Gretz)
EL VY is samengesteld uit Brent Knopf van Menomena en (duidelijk hoorbaar) Matt Berninger van The Nationaal. Ze hebben een nummer gemaakt dat wel wat weg heeft van The National, maar met minder pathos en met een gitaarriedeltje dat er ook niet bij zou passen.
(genomineerd door en nummer 1 van Gretz)
EL VY is samengesteld uit Brent Knopf van Menomena en (duidelijk hoorbaar) Matt Berninger van The Nationaal. Ze hebben een nummer gemaakt dat wel wat weg heeft van The National, maar met minder pathos en met een gitaarriedeltje dat er ook niet bij zou passen.
0
geplaatst: 3 oktober 2015, 11:53 uur
4. Florence + The Machine - Queen of Peace (22 punten en 6 keer genoemd)
(genomineerd door Arno, nummer 1 van Arno en Arrie)
Florence Welch wordt groot, dat is het minste wat je kan zeggen. Bij elk album dat ze in samenwerking met The Machine uitbrengt kan je er gif op innemen dat er een aantal sterke singles uitkomen, waaronder dit nummer. Op Werchter maakte ze al duidelijk dat als headliner kan fungeren;deze roodharige deerne is big business momenteel!
(genomineerd door Arno, nummer 1 van Arno en Arrie)
Florence Welch wordt groot, dat is het minste wat je kan zeggen. Bij elk album dat ze in samenwerking met The Machine uitbrengt kan je er gif op innemen dat er een aantal sterke singles uitkomen, waaronder dit nummer. Op Werchter maakte ze al duidelijk dat als headliner kan fungeren;deze roodharige deerne is big business momenteel!
0
geplaatst: 3 oktober 2015, 11:59 uur
3. Communions - Forget It's a Dream (24 punten - 7 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van DjFrankie, nelis en Tom Traubert)
Nogal een 80's-georiënteerd nummer dat de meningen hier verdeeld. De helft vindt het een fantastisch nummer (zo blijkt uit 3 eerste plaatsen), de rest vindt het niet om aan te horen. Feit blijft natuurlijk wel dat deze Denen uit Kopenhogen toch maar mooi 3de eindigen deze maand. De top-3 is trouwens ver uit elkaar verwijderd, met telkens 7 punten ertussen.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van DjFrankie, nelis en Tom Traubert)
Nogal een 80's-georiënteerd nummer dat de meningen hier verdeeld. De helft vindt het een fantastisch nummer (zo blijkt uit 3 eerste plaatsen), de rest vindt het niet om aan te horen. Feit blijft natuurlijk wel dat deze Denen uit Kopenhogen toch maar mooi 3de eindigen deze maand. De top-3 is trouwens ver uit elkaar verwijderd, met telkens 7 punten ertussen.
0
geplaatst: 3 oktober 2015, 12:03 uur
2. Julia Holter - Sea Calls Me Home (31 punten - 7 keer genoemd)
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van Edgar18, Don Cappuccino, Co Jackso en wibro)
Julia Holter is zo iemand die bijna met elk nummer wel potten breekt in dit topic. In deze maandfinale kan deze dame die bevreemdende muziek maakt misschien de zijprijs van het meeste aantal topnoteringen mee naar huis nemen, maar voor de eerste plek kwam ze toch nog te kort.
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van Edgar18, Don Cappuccino, Co Jackso en wibro)
Julia Holter is zo iemand die bijna met elk nummer wel potten breekt in dit topic. In deze maandfinale kan deze dame die bevreemdende muziek maakt misschien de zijprijs van het meeste aantal topnoteringen mee naar huis nemen, maar voor de eerste plek kwam ze toch nog te kort.
0
geplaatst: 3 oktober 2015, 12:06 uur
1. Tame Impala - The Less I Know The Better (38 punten - 12 keer genoemd)
(genomineerd door dumb_helicopter, nummer 1 van dumb_helicopter en inquestos
Tame Impala raasde door deze maand en sprokkelde enorme aantallen punten. Het mocht dan ook niet verbazen dat dit nummer op het ereschavotje zou plaatsnemen. Tame Impala is ook een steeds grotere band geworden per album dat ze uitbrachten en met dit nummer krijgen ze erg veel airplay. Vreemd genoeg was het echter nog niet genomineerd voor dit topic, onterecht zo blijkt nu!
(genomineerd door dumb_helicopter, nummer 1 van dumb_helicopter en inquestos
Tame Impala raasde door deze maand en sprokkelde enorme aantallen punten. Het mocht dan ook niet verbazen dat dit nummer op het ereschavotje zou plaatsnemen. Tame Impala is ook een steeds grotere band geworden per album dat ze uitbrachten en met dit nummer krijgen ze erg veel airplay. Vreemd genoeg was het echter nog niet genomineerd voor dit topic, onterecht zo blijkt nu!
* denotes required fields.