Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2015
zoeken in:
0
geplaatst: 29 maart 2016, 15:38 uur
Gretz schreef:
scheef.
Ik stel voor dat we die er gelijk uitstemmen deze ronde scheef.
.Eigenlijk jammer dat de nummers van Bowie en ook een nummer als Scheef 'dit' jaar al mee doen. Ik associeer ze persoonlijk meer met 2016 en had ze liever komend jaar mee zien strijden.
0
geplaatst: 29 maart 2016, 15:44 uur
Jammer inderdaad dat deze singles uitkwamen in 2015. Ik associeer ze ook met dit jaar en zie ze ook liever met 2016 mee strijden. Vooral omdat singles voor mij altijd in dienst zijn van het totale album. En zowel Blackstar als Nachtlicht horen voor mij bij de beste albums van 2016 tot nog toe.
0
geplaatst: 29 maart 2016, 15:50 uur
Nee joh, Eefje is de enige die de Nederlandse eer nog hoog kan houden in deze fase. ? De rest van onze landgenoten heeft enigszins teleurgesteld afgelopen jaar.
Edgar18 schreef:
Eigenlijk jammer dat de nummers van Bowie en ook een nummer als Scheef 'dit' jaar al mee doen. Ik associeer ze persoonlijk meer met 2016 en had ze liever komend jaar mee zien strijden.
Eigenlijk jammer dat de nummers van Bowie en ook een nummer als Scheef 'dit' jaar al mee doen. Ik associeer ze persoonlijk meer met 2016 en had ze liever komend jaar mee zien strijden.
Dat is inherent aan onze opzet, waardoor er redelijk wat nummers van (eind) december deelnemen. Wellicht dat ik deze nummers ook iets meer associeer met 2016, maar het maakt mij niet zo gek veel uit. Als je net zoals 3voor12 al in december een lijst zou willen hebben voorkom je dit probleem, maar dan wordt het een enorm haastwerk en dat lijkt me ook niet ideaal.
0
geplaatst: 29 maart 2016, 15:52 uur
Gretz schreef:
Goed om te zien dat de vrouwen nog goed meekunnen, waardoor de verhouding man/vrouw aardig gelijk in.
Goed om te zien dat de vrouwen nog goed meekunnen, waardoor de verhouding man/vrouw aardig gelijk in.
In 45 van de 96 nummers die nog deelnemen heeft een vrouw een prominente bijdrage (solo-artiest, leadzangeres, vocalen). Bijna de helft dus.
0
geplaatst: 29 maart 2016, 15:52 uur
Gretz schreef:
Nee joh, Eefje is de enige die de Nederlandse eer nog hoog kan houden in deze fase. ? De rest van onze landgenoten heeft enigszins teleurgesteld afgelopen jaar.
(quote)
De Rotterdamse Rats on Rafts doen ook nog mee.
0
geplaatst: 29 maart 2016, 15:55 uur
Oh die zag ik even over het hoofd.
2x Nederland (Eefje, Rats on Rafts)
4x België (Alice on the Roof, Balthazar, 2x Flying Horseman)
Benieuwd welke van de lage landen het dit jaar wint. Vorig jaar won België (Liesa Van Der Aa #5 en Het Zesde Metaal #23, #32, #33) het ruimschoots van Nederland (Aafke Romeijn op #36 en Jungle by Night op #66). Maar wij hebben Eefje nu als belangrijkste ijzer. ?
0
geplaatst: 29 maart 2016, 15:57 uur
Zijn het er echt zo weinig? Zien we niet nog wat BeNe acts over het hoofd? Jammer wel. En dan te bedenken dat een nummer als Koning Liefde er al na één ladder (plek zes) uit lag
. Misschien wel het beste BeNe nummer van vorig jaar.
. Misschien wel het beste BeNe nummer van vorig jaar.
0
geplaatst: 29 maart 2016, 16:00 uur
Nee, dit is alles dus. Het Zesde Metaal - Niets Doen Is Geen Optie had ik ook wel hoge ogen toegedicht een tijdje terug, maar die werd erg ongelukkig uitgeschakeld in september.
Edit: en van Koning Liefde had ik ook een stuk meer verwacht. Wellicht dat er dit jaar wat meer vaste deelnemers zijn bijgekomen die minder met Nederlandstalige (dialect)muziek hebben? broeder Dieleman zit er ook al niet meer in.
Edit: en van Koning Liefde had ik ook een stuk meer verwacht. Wellicht dat er dit jaar wat meer vaste deelnemers zijn bijgekomen die minder met Nederlandstalige (dialect)muziek hebben? broeder Dieleman zit er ook al niet meer in.
0
geplaatst: 29 maart 2016, 16:02 uur
1. Kendrick Lamar - The Blacker the Berry
2. The Chemical Brothers - EML Ritual
3. Animal Collective - FloriDada
4. Julien Baker - Rejoice
2. The Chemical Brothers - EML Ritual
0
geplaatst: 29 maart 2016, 16:04 uur
1. Grimes - REALiTi [Demo]
2. Animal Collective - FloriDada
3. Marina and the Diamonds - Savages
4. Kendrick Lamar - The Blacker the Berry
0
geplaatst: 29 maart 2016, 16:07 uur
Goed bezig Edgar18 
De Spotify-playlist kan ik zo updaten (is drie seconde werk), de statistieken moeten wachten tot het weekend. Al hebben jij en Gretz al een mooie teaser gegeven

Edgar18 schreef:
De Spotifylijst zal a.s.a.p. geupdate worden en met een beetje mazzel volgt er ook nog een Teunnis samenvatting met betrekking tot de gang van zaken, statistiekjes, kanshebbers enz.
De Spotifylijst zal a.s.a.p. geupdate worden en met een beetje mazzel volgt er ook nog een Teunnis samenvatting met betrekking tot de gang van zaken, statistiekjes, kanshebbers enz.
De Spotify-playlist kan ik zo updaten (is drie seconde werk), de statistieken moeten wachten tot het weekend. Al hebben jij en Gretz al een mooie teaser gegeven

0
geplaatst: 29 maart 2016, 16:08 uur
Teunnis schreef:
Goed bezig Edgar18
Goed bezig Edgar18

(quote)
Ik heb zou morgen nog wel tijd hebben om een aantal statistieken uit te zoeken.
0
geplaatst: 29 maart 2016, 16:09 uur
MusicMeter: Song van het Jaar 2015 (De Grote Finale) on Spotify - open.spotify.com
spotify:user:teunnis:playlist:3tu83rMR2CU0ctQ16nhiMX
0
geplaatst: 29 maart 2016, 16:09 uur
1. Grimes - REALiTi [Demo]
2. Julien Baker - Rejoice
4. Alice on the Roof - Easy Come Easy Go
4. Alice on the Roof - Easy Come Easy Go
0
geplaatst: 29 maart 2016, 16:17 uur
Het beste en het meest verslavende nummer van 2015 in één ladder. En dan ook nog zo'n voltreffer van de Chemical Brothers erbij.
2. Grimes - REALiTi [Demo]
3. The Chemical Brothers - EML Ritual
4. Ibeyi - Ghosts
5. Julien Baker - Rejoice
6. Animal Collective - FloriDada
4. Ibeyi - Ghosts
5. Julien Baker - Rejoice
6. Animal Collective - FloriDada
0
geplaatst: 29 maart 2016, 17:05 uur
Moeilijk rangschikken hoor. Maar die eerste drie moeten toch echt wel door.
1. The Chemical Brothers - EML Ritual
3. Kendrick Lamar - The Blacker the Berry
1. The Chemical Brothers - EML Ritual
3. Kendrick Lamar - The Blacker the Berry
0
geplaatst: 29 maart 2016, 18:10 uur
2. Grimes - Realiti [Demo]
3. Ibeyi - Ghosts
4. Animal Collective - FloriDada
2. Grimes - Realiti [Demo]
3. Ibeyi - Ghosts
4. Animal Collective - FloriDada
0
geplaatst: 29 maart 2016, 18:36 uur
2. Marina and the Diamonds - Savages
2. Marina and the Diamonds - Savages
0
geplaatst: 29 maart 2016, 18:56 uur
3. Grimes - REALiTi [Demo]
4. The Chemical Brothers - EML Ritual
0
geplaatst: 29 maart 2016, 19:23 uur
3. Ibeyi - Ghosts
3. Ibeyi - Ghosts
0
geplaatst: 29 maart 2016, 19:31 uur
1. Marina and the Diamonds - Savages
2. Alice on the Roof - Easy Come Easy Go
3. Julien Baker - Rejoice
3. Julien Baker - Rejoice
0
geplaatst: 29 maart 2016, 20:19 uur
Nog maar 96 over, nu gaat het echt interessant worden! Het leuke van pas aanhaken tijdens de Grote Finale is dat je nog geen flauw benul hebt van wat de favorieten zijn. Dat houdt het lekker spannend. 
1. Julien Baker - Rejoice
4. Ibeyi - Ghosts

1. Julien Baker - Rejoice
4. Ibeyi - Ghosts
0
geplaatst: 29 maart 2016, 21:55 uur
Animal Collective - FloriDada
4. Ibeyi - Ghosts
4. Ibeyi - Ghosts
0
geplaatst: 29 maart 2016, 23:23 uur
stoepkrijt schreef:
Nog maar 96 over, nu gaat het echt interessant worden! Het leuke van pas aanhaken tijdens de Grote Finale is dat je nog geen flauw benul hebt van wat de favorieten zijn. Dat houdt het lekker spannend.
Dit jaar zijn de favorieten niet zo moeilijk te voorspellen. Iets met album van het jaar (niet op MuMe, maar volgens het gros van de bladen/sites wel), iets met een overleden artiest, een hele sterke 3voor12-SvhJ en voeg daar dan nog dé hit van de MuMeAfrekening aan toe. Het zou me zeer verbazen die nummers niet de podiumplekken gaan verdelen.
0
geplaatst: 29 maart 2016, 23:24 uur
nelis schreef:
4. Ibeyi - Ghosts
4. Ibeyi - Ghosts
Euhmmm... wat doet Animal Collective?
0
geplaatst: 30 maart 2016, 08:10 uur
Teunnis schreef:
Dit jaar zijn de favorieten niet zo moeilijk te voorspellen. Iets met album van het jaar (niet op MuMe, maar volgens het gros van de bladen/sites wel), iets met een overleden artiest, een hele sterke 3voor12-SvhJ en voeg daar dan nog dé hit van de MuMeAfrekening aan toe. Het zou me zeer verbazen die nummers niet de podiumplekken gaan verdelen.
De nummers waar je hier op doelt had ik zelf ook al opgeschreven, maar wat me wel opvalt is dat een aantal van die nummers al vóór Ronde 3 is ingestroomd. Dat maakt me flink aan het twijfelen.(quote)
Ik hoop dat er nog wat konijnen uit de hoge goed gaan komen.
0
geplaatst: 30 maart 2016, 09:07 uur
stoepkrijt schreef:
Ik hoop dat er nog wat konijnen uit de hoge goed gaan komen.
Mijn konijn was Apple Cherry maar die werd er de afgelopen ronde opeens vrij bot uitgestemd. Wellicht kan Susanne Sundfør voor een stuntje zorgen. Of SOPHIE, hopelijk (ook) een dark horse voor een mooie eindklassering. Verder mag ik toch hopen dat in ieder geval één Sufjan Stevens nummer de finale haalt en ook Courtney Barnett zou het ver kunnen schoppen.Ik hoop dat er nog wat konijnen uit de hoge goed gaan komen.
0
geplaatst: 30 maart 2016, 11:17 uur
0
geplaatst: 30 maart 2016, 12:23 uur
Edgar18 schreef:
Of SOPHIE, hopelijk (ook) een dark horse voor een mooie eindklassering.
Of SOPHIE, hopelijk (ook) een dark horse voor een mooie eindklassering.
Wat zou dat fijn zijn. Ik blijf me verbazen dat ik niet de enige ben die dat nummer van SOPHIE tof vind. Een beetje hetzelfde als met Converge's All We Love We Leave Behind, ook al zo'n sentimenteel nummer in een vreemde setting die het hier verrassend goed deed. Al won dat nummer zelfs een maandfinale. Voor SOPHIE is het voorlopig "slechts" plek 6 in de maandfinale en top-100 in het eindspel.
* denotes required fields.